Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2002, 22:11
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
respecTina schreef:
ik ben dus al een half jaar geen maagd meer, maar ik ben er gewoon klaar voor omdat ik al heel volwassen ben. mijn vriend eerste vroiend was 19 en die ik nu heb is 21

die (hudige)vriend van jou is strafbaar bezig meisje... er mag maar max 6 jaar tussen zitten als 1 ervan nog minderjarig is

wat naar mijn mening veel te veel is ,3 jaar maximaal klinkt mij veel beter in de oren.
Oud 18-02-2002, 11:51
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
ik ben 20 mn vriendin = net 16
Ik heb me gewoon aan haar ouders voorgesteld en die vonden me vet aardig en toen heb ik 3 maanden bij hun in huis gewoond met mn vriendin.( ze woont in america en ja van internet ) Dus dit is fout? dikke lul
Oud 18-02-2002, 14:31
YoungSimba
YoungSimba is offline
Citaat:
Infaustus schreef:

die (hudige)vriend van jou is strafbaar bezig meisje... er mag maar max 6 jaar tussen zitten als 1 ervan nog minderjarig is

wat naar mijn mening veel te veel is ,3 jaar maximaal klinkt mij veel beter in de oren.

Beide vrienden zijn (waren) strafbaar bezig. Je verhaal van max. 6 jaar verschil is uit de lucht gegrepen. Iemand van 16 jaar of ouder, mag geen seks hebben met iemand van onder de 16. Iemand van onder de 16 wordt niet in staat geacht te beslissen over wat met het eigen lichaam te doen. Zo simpel is het.

Maar lang niet alle wettelijke bepalingen zijn even zinnig. Dus waarom laat je die twee niet gewoon samen genieten?
Oud 18-02-2002, 18:22
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
JinX_the_Pioneer schreef:
Ik vind het gewoon zielig en ziek dat kinderen van 12-13 jaar bezig zijn met dat soort dingen. Die wezentjes zijn net afgekickt van de winnie de pooh kleurplaten. De normen en waarden in deze samenleving vervagen. Met name op seksueel gebied, alles wordt getolereerd. Met name de meisjes zijn sexueel al actief op veel te jonge leeftijd. Door gladde praatjes van oudere jongens laten ze zich door hun onwetendheid overhalen tot dingen die ze eigenlijk niet willen. Stel je voor dat jou toekomstige dochter op haar 12e of 13e ontmaagd wordt...
Ik denk niet dat 12/13 jaar 'wezentjes' zijn. Zo rond je 12/13de jaar raak je nu eenmaal in de pubertijd, en bij pubertijd hoort sexuele drang. Bij sommige zal het later komen, maar bij anderen eerder. Degene die op hun 12/13de net Winnie the Pooh achter de rug hebben, zullen ook niet zo'n behoefte aan sexuele contacten hebben. Het zijn vooral degene die gewoon al wat volwassener zijn.

Tenslotte krijgt iedereen tegenwoordig ook al in de brugklas te horen over sex en condooms.

Meisjes die zich door gladde praatjes laten overhalen? Gebeurd vast, maar ik denk niet dat het regelmaat is. Bij mij op de basisschool zat ook een meisje in groep 8 die een vriendin van 18/19 had. Iedereen vond het raar, maar als ze nou gelukkig zijn?

Misschien was je zelf op je 12/13de nog heel erg kind, en was jij er niet aan toe. Misschien was jij er pas op je 16de, of je 18de aan toen. Iedereen weet wanneer hij zover is. Als je wilt dan gebeurd het ook, en dan is het heel fijn, en heel teder.

Boeing

P.S. Veiligheid staat natuurlijk boven alles, dus een goede voorlichting is een vereiste!

Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 18:22
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
YoungSimba schreef:
Beide vrienden zijn (waren) strafbaar bezig. Je verhaal van max. 6 jaar verschil is uit de lucht gegrepen. Iemand van 16 jaar of ouder, mag geen seks hebben met iemand van onder de 16. Iemand van onder de 16 wordt niet in staat geacht te beslissen over wat met het eigen lichaam te doen. Zo simpel is het.
Ik dacht dat het zo was dat iemand van onder de 16 geen seks mag hebben met iemand van 18 jaar of ouder? Want anders zou het strafbaar zijn op je 15e seks te hebben met je vriend(innet)je van 16, wat nogal vaak voorkomt
Oud 18-02-2002, 18:44
YoungSimba
YoungSimba is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Ik dacht dat het zo was dat iemand van onder de 16 geen seks mag hebben met iemand van 18 jaar of ouder? Want anders zou het strafbaar zijn op je 15e seks te hebben met je vriend(innet)je van 16, wat nogal vaak voorkomt
Het is krankzinnig, maar als iemand kwaad wil doen, dan kan je daarvoor aangeklaagd worden (degene die ouder dan 16 is dan). In de praktijk denkt men gelukkig nog wel een beetje na, natuurlijk, dus wordt er nooit (?) geprocedeerd. Maar in princiepe is wat je noemt dus inderdaad strafbaar.

Er is eens een poster van Loesje geweest over dit thema. Iets over een jongen die morgen jarig is en 16 wordt. Weet de tekst niet precies meer, maar eindigde met iets van "...want morgen wordt hij pedofiel.".

Simba
Oud 18-02-2002, 19:30
Skate
Skate is offline
me vriendin is anders wel 13 en ik 15 boeit da wat
Oud 20-02-2002, 07:42
warmaster
warmaster is offline
ik vind het wel erg jong ... en als ik een ouder zou zijn zou ik het wel tegenhouden denk ik maar zelf ken ik iemand die is 19 en heeft een vriendin van 12 nou hier walg ik van... en die meid denkt ook nog dat ze alles is dat ze nu in de 1e zit... bah
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 17:15
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Ik vind 12-13 jaar inderdaad VEEL te jong, hoe de maatschappij ook vooruitgaat, er zijn toch altijd waarden en normen die voor ALTIJD gelden? Tuurlijk kan de leeftijd wat opschuiven en kunnen mensen aan andere vormen van seks doen en ik verbied het ook niemand (alsof iemand zich daar wat van aan zou trekken), maar ik vind gewoon absoluut niet okay. Logisch dat er veel meer mensen pedofiel worden, als al die meisjes op zulke jonge leeftijden al aan seks gaan doen..!!

Ik snap echt niet dat je op zo`n jonge leeftijd al met seks bezig gaan zijn, in daden dan. Ik had ook altijd zo`n idee van dat seks niet iets speciaals is en het gewoon om lust gaat, maar het is wel speciaal en als je 12 ben, ben je daar echt nog niet aan toe, ookal zeg je van wel... Het gaat niet om leeftijdsverschil, maar gewoon om die instellingen van die lui, als je een beetje normaal bent, ben je daar gewoon nog niet voor in..

~en het boeit wel!

[Dit bericht is aangepast door juliettebinoche (21-02-2002).]
Oud 21-02-2002, 17:37
YoungSimba
YoungSimba is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef:
hoe de maatschappij ook vooruitgaat, er zijn toch altijd waarden en normen die voor ALTIJD gelden?
Nee.

Citaat:
[
Logisch dat er veel meer mensen pedofiel worden,
Dat is niet het geval.

Citaat:
Ik had ook altijd zo`n idee van dat seks niet iets speciaals is en het gewoon om lust gaat,
Dat was jouw idee. Ik denk dat er veel mensen zijn die toch niet helemaal precies als jou denken.

Citaat:

~en het boeit wel!
Ik denk dat seks zeker kan boeien, ja.

Simba
Oud 22-02-2002, 10:56
Memphis Man
Memphis Man is offline
Ik word niet pedofiel, ik ben pedofiel.

En ik heb helemaal geen sexuele ervaringen gehad op jonge leeftijd.
Oud 22-02-2002, 11:10
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef:
Logisch dat er veel meer mensen pedofiel worden, als al die meisjes op zulke jonge leeftijden al aan seks gaan doen..!!
Pedofiel worden? Ik heb NIETS op jonge leeftijd meegemaakt, en toch pedofiel. Zoiets zit in je, andere mensen 'worden' toch ook geen hetero?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 11:24
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef:
Ik vind 12-13 jaar inderdaad VEEL te jong, hoe de maatschappij ook vooruitgaat, er zijn toch altijd waarden en normen die voor ALTIJD gelden?
Ok, dit bedoel ik echt niet lullig, maar deze opmerking is gewoon dom. Vroeger werden meisjes al rond deze leeftijd uitgehuwelijkt en ja, er werd dan ook aan seks gedaan. Dus dat het niet kan, is meer een norm van de moderne maatschappij en zeker niet voor altijd.
Oud 22-02-2002, 12:55
Verwijderd
De norm zou eigenlijk moeten zijn dat wanneer kinderen vruchtbaar zijn, ook aan sex toe zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 13:09
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
De norm zou eigenlijk moeten zijn dat wanneer kinderen vruchtbaar zijn, ook aan sex toe zijn.

De norm zou moeten zijn dat wanneer kinderen zich helemaal op gemak met zichzelf voelen, met hun vriend(in) en de wens hebben om sex te hebben. Vruchtbaarheid zegt niets over of iemand ook geestelijk eraan toe is.
Oud 22-02-2002, 15:38
Flyrider
Flyrider is offline
Ja natuurlijk was ik op mijn 13e al heel geïnteresseerd in seks, dat komt door al die hormonen. Maar dat betekent niet dat ik gelijk op de eerste de beste jongen spring!! Volgens mij beginnen de meeste jongeren rond die leeftijd wel met zelfbevrediging enzo, maar gelijk seks en dan met een jongen van 6 jaar ouder?? Ik zou in die tijd nog niet eens op een jongen van 19 af durven stappen...

Ik denk dat het heel belangrijk is dat je kinderen van jongs af aan naast alle voorlichting over hoe het gaat en de risico's enz., ook heel goed moet leren dat seks toch nog altijd iets is voor twee mensen die van elkaar houden! (in principe, als je wat ouder bent kun je uiteraard wat experimenteren enzo, maar daat kom je vanzelf wel achter) En ook dat de eerste keer je waarschijnlijk altijd bij zal blijven. Het gaat toch ook om eigenwaarde en dat je jezelf niet zomaar aan iedereen moet geven!?! Ik zal mijn (eventuele) kinderen dat zeker meegeven.

En nog even over leeftijdsverschil; ik ben 17 en mijn vriend is 26... Hij is mijn beste maatje en we geven ontzettend veel om mekaar, dus vorig jaar vond ik dat hij ook degene was die me mocht ontmaagden! En degene die mij voor gek verklaart: ik mag alleen maar hopen dat iedereen op deze wereld zo'n vriendschap vindt als tussen hem en mij. Voilà
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 15:46
Christel
Christel is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef:
De norm zou moeten zijn dat wanneer kinderen zich helemaal op gemak met zichzelf voelen, met hun vriend(in) en de wens hebben om sex te hebben. Vruchtbaarheid zegt niets over of iemand ook geestelijk eraan toe is.

Is het niet zo, dat elk ander dier dit doet. maar dat als gevolg van evolutie wij (als mens) hele andere ideeën bij sex hebben? ;-)
Oud 22-02-2002, 16:58
sweetgirl00
sweetgirl00 is offline
nahhhhhhh waarslaat dit op??dan ik ben nu 14 en was ontmaagd op me 13 hallo ik ben van buitenngeen 1`4 hoor maar okee en iederen mag toch zelf weten tsssss
Oud 22-02-2002, 17:44
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
sweetgirl00 schreef:
nahhhhhhh waarslaat dit op??dan ik ben nu 14 en was ontmaagd op me 13 hallo ik ben van buitenngeen 1`4 hoor maar okee en iederen mag toch zelf weten tsssss
Sorry, maar gezien de manier hoe je reageert vind ik bijvoorbeeld niet dat je je volwassen gedraagt, en derhalve vind ik het idd niet iets goeds dat dat is gebeurd. Leeftijd maakt niet zozeer uit, geestelijke volwassenheid daarentegen wel.
Oud 22-02-2002, 23:10
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Ik vind het niet te jong, want het gebruik van het woordje te is voor iedereen verschillend, maar ik vind het gewoon jong. Belachelijk jong zelfs!
Op m'n 12e dácht ik daar nog niet eens aan. Ben het verder helemaal eens met JinX_the_Pioneer
Oud 23-02-2002, 08:28
Choke
Choke is offline
Citaat:
JinX_the_Pioneer schreef:
Ik vind het gewoon zielig en ziek dat kinderen van 12-13 jaar bezig zijn met dat soort dingen. Die wezentjes zijn net afgekickt van de winnie de pooh kleurplaten.
Jij bent echt zielig..
Oud 24-02-2002, 18:54
Skate
Skate is offline
is tie ook
Oud 24-02-2002, 19:23
sanne60
sanne60 is offline
Citaat:
Infaustus schreef:

het gebeurd ook steeds vaker ,en ook in m'n vriendengroep (de meisjes dan) die zijn gemiddeld een jaar jonger als mij en dan lopen ze te zoenen(soms aan ze verder) met jongens van 19. en dat vind ik echt niet goed ,maar als dit is wat ze willen dan heb ik daar wel respect voor (kheb trouwens niet veel keus)

ik snap ook niet wat je als een jongen van 19 met een meisje van 14/15 of zelfs jonger moet...
het lijkt mij helemaal niks ,ben zelf ook niet van plan om over 3 jaar meisjes te versieren die 4/5 jaar jonger zijn dan mij

(T is"dan ik"btw, maargoed ) Ik zie niet in wat er fout is aan 14/15 met 19?????? Ligt natuurlijk wel een beetje aan de persoon zelf, maar ik ben zelf ook 15....so what?? Ok, 12 en 19 vind ik wat anders, maar ik persoonlijk vind jongens van 15 nou niet bepaald aansluiten bij mijn gevoelens/gedachtes & mijn idee van 'een relatie hebben'...duzzzz ga ik liever voor de wat oudere jongens...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 20:51
bram_05
bram_05 is offline
Citaat:
Markieparkie schreef:
Ja, domme pubers. Niet alleen de meisjes, net zo goed de jongens. Niet alleen die leeftijd, ook nog iets er boven. Zelfs van 18 zijn er nog velen die allemaal hetzelfde domme gedrag vertonen. Altijd hetzelfde taaltje: "So, kanker gek. Vet man." etc.; Altijd dezelfde gespreksonderwerpen: stoere verhalen, gezeik over de tweede fase, vaak ook ten onrechte gezeik over docenten en anderen, geroddel over jan en alleman, flauwigheid. Allemaal gesprekken met weinig/ geen doel. Sociale contacten noemen ze dat. Allemaal dezelfde interesse: lachen om en praten over niks in een disco. Mobieltjes, kleding, scooters. Meer voor de show dan om een afwisselend actief leven te hebben. Verder: niks.
So, dit is eg nie vet man gek....

Fock...hoe oud ben jij dan? Je lijkt me oma wel......

Regels voor berichten