Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: Keuze: enorme som geld of je relatie. Wat kies jij?
Ik kies voor de enorme som geld 43 31.16%
Ik kies voor mijn vriend/vriendin 95 68.84%
Aantal stemmers: 138. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2006, 17:25
melkpakje
melkpakje is offline
Relaties is voor mietjes. Geld!

Oke, niet echt dus, maar op dit moment zou ik voor de zak met geld gaan. Ik heb dan ook geen relatie
Oud 23-08-2006, 18:02
Verwijderd
Maar ja, mocht het niet zo heel waarschijnlijke scenario zich voltrekken, dat een willekeurig persoon op mij afkomt en mij een grote som geld doneert om mijn vriendin te dumpen, zal ik hoogstwaarschijnlijk accepteren en daarna lekker met mijn vriendin uit eten gaan.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 18:33
Magican
Magican is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 23-08-2006 @ 17:35 :
Ja vast, maar ik zou mijn vriend echt niet opgeven voor welk geld dan ook. Zelfs al mocht het ooit uitgaan, ik ben nú gelukkig, dat wil ik echt niet inruilen voor stomme materialistische dingen.

Mijn relatie dus.
Denk je dan dat dit voor eeuwig aanblijft? En denk je, dat als het dan uitgaat, je geen leuke(re) jongen meer kan vinden?
Oud 23-08-2006, 22:52
Magican
Magican is offline
Gelukkig word je niet van geld. Maar zonder geld (zwerver) ben je toch ongelukkiger dan met geld (nu). Dus word je in zekere zin toch gelukkig van geld
Oud 24-08-2006, 11:11
Magican
Magican is offline
Nieuwe vriend zoeken?
Oud 24-08-2006, 11:59
M@rco
M@rco is offline
Raar dat mensen zo materialistisch kunnen zijn. Wat stelt een relatie nou helemaal voor als je je vriend/vriendin zonder pardon zou dumpen voor een grote som geld?
Oud 24-08-2006, 12:07
Verwijderd
Zelfde eigenlijk als dat je moet kiezen tussen al het geld van de wereld maar geen vrienden. Want zonder relatie zou ik nog wel kunnen leven, mn vrienden zijn minstens zo belangrijk.
Mensen kunnen echt materialistisch zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 12:19
Gothic
Gothic is offline
Ik had m'n ex verlaten voor een grote som geld. Dit omdat we beide wisten dat het niet voor altijd zou zijn... maar als je relatie echt goed is, weet ik niet of ik het zou doen.
Oud 24-08-2006, 16:01
Gambokkur
Gambokkur is offline
Ik zou wsl voor het geld kiezen. Je kan met meerdere mensen gelukkig zyn, en mathematisch gezien is de kans vry groot dat onder myn toekomstige relaties er 1 is die beter is dan diegene die ik nu zou hebben, gewoonweg omdat de huidige relatie slechts 1 van allen is.

Bovendien styg je in de pikorde, omdat je ryk bent, zodus kan je 'beter' krygen. (niet all1 op vlak van uiterlyk)
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Gambokkur schreef op 24-08-2006 @ 17:01 :
Ik zou wsl voor het geld kiezen. Je kan met meerdere mensen gelukkig zyn, en mathematisch gezien is de kans vry groot dat onder myn toekomstige relaties er 1 is die beter is dan diegene die ik nu zou hebben, gewoonweg omdat de huidige relatie slechts 1 van allen is.

Bovendien styg je in de pikorde, omdat je ryk bent, zodus kan je 'beter' krygen. (niet all1 op vlak van uiterlyk)
Ehmm, de 'pikorde' ? 'Mathematisch' gezien', 'beter krijgen'..

Laatst gewijzigd op 24-08-2006 om 17:38.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 17:37
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 24-08-2006 @ 12:59 :
Raar dat mensen zo materialistisch kunnen zijn. Wat stelt een relatie nou helemaal voor als je je vriend/vriendin zonder pardon zou dumpen voor een grote som geld?
Inderdaad ja, ik begrijp het ook echt niet.. geef mij ook maar de liefde
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 24-08-2006 @ 13:07 :
Zelfde eigenlijk als dat je moet kiezen tussen al het geld van de wereld maar geen vrienden. Want zonder relatie zou ik nog wel kunnen leven, mn vrienden zijn minstens zo belangrijk.
Mensen kunnen echt materialistisch zijn.
Materialisme is tijdelijk plezier. Met geld kun je veel kopen, een Maybach, een gigantisch penthouse in New York, en daar kun je (tijdelijk) gelukkig van worden. Wat mensen aan elkaar kunnen geven, ongeacht dit vrienden of geliefden zijn, is anders. Een vriend maakt je niet een keer aan het lachen, niet twee keer, maar zovaak hij kan. Een auto kan je niet opvrolijken als je je klote voelt, een huis maakt je niet gelukkig als je verdrietig bent. Vrienden en je geliefde kunnen dat wel, en dat maakt hen onbetaalbaar. Geld kan nooit goedmaken wat je relatie met iemand of met vrienden opleverd
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 18:40
Aurora
Aurora is offline
Sorry hoor, maar als je geld over liefde kiest ben je wel heel erg achterlijk.
Oud 24-08-2006, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Gambokkur schreef op 24-08-2006 @ 17:01 :

Als je het gevoel hebt dat er 'beter is' dan je huidige vriend(in) kun je inderdaad maar beter voor het geld gaan. Of het uberhaupt uitmaken zonder dat je daar geld voor krijgt.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Aurora schreef op 24-08-2006 @ 19:40 :
Nee, dan maak je een keuze. Ik vind het erg achterlijk als je mensen achterlijk noemt op basis van een statement, maar dat is mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Aurora schreef op 24-08-2006 @ 19:40 :
Zou ik zo niet zeggen. Ik heb eerder medelijden (in de meeste gevallen) met mensen die geld boven liefde verkiezen...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 19:47
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Beetje rare keus, maar ik vind een grote som geld niet belangrijker dan mijn vriendin, dus de keuze is voor mij niet moeilijk.
Oud 24-08-2006, 20:20
Magican
Magican is offline
Citaat:
doezel schreef op 24-08-2006 @ 20:19 :
Zou ik zo niet zeggen. Ik heb eerder medelijden (in de meeste gevallen) met mensen die geld boven liefde verkiezen...
Ik heb medelijden met mensen die in de waan zijn dat de liefde die ze nu hebben eeuwig is.
Oud 24-08-2006, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 24-08-2006 @ 21:20 :
Ik heb medelijden met mensen die in de waan zijn dat de liefde die ze nu hebben eeuwig is.
Ik heb momenteel geen lief en als ik terugkijk op vorige vriendjes waren die ook zeker niet perfect en voor eeuwig. (duh, tis gedaan nu.. )

Maar het is wel zo dat ik geloof in liefde, die daarom niet perfect of voor eeuwig is, maar wel bij je past op dat moment en waar je volledig voor kan gaan en veel voldoening uit halen. Ik ben niet zo, hoe zal ik het zeggen.. rationeel, of onromantisch dat ik denk dat ik meer geluk zal halen uit geld..

En waarom ik dat van dat medelijden zei, ik denk dat die mensen - stel dat ze het geld aannemen - daar later spijt van gaan hebben en inzien dat "geld niet alleen gelukkig maakt". Cliché maar het is wel zo.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 20:55
Freestyler*
Freestyler* is offline
ligt eraan hoe ik me in de relatie voel
Oud 24-08-2006, 20:56
D1984
D1984 is offline
Ik geef niets om geld en zou altijd voor m'n relatie kiezen... geld maakt alles wel wat aangenamer maar wat is er nou mooier dan liefde...

No way dat ik dat op zou geven
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 23:12
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-08-2006 @ 19:42 :
Als je het gevoel hebt dat er 'beter is' dan je huidige vriend(in) kun je inderdaad maar beter voor het geld gaan. Of het uberhaupt uitmaken zonder dat je daar geld voor krijgt.
Dus ieder1 die een partner heeft, is zeker dat er geen enkele mens op aarde is met wie die persoon een betere relatie zou hebben ? Dat lykt me statistisch gezien hoogst onwss.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 23:29
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
doezel schreef op 24-08-2006 @ 21:29 :

En waarom ik dat van dat medelijden zei, ik denk dat die mensen - stel dat ze het geld aannemen - daar later spijt van gaan hebben en inzien dat "geld niet alleen gelukkig maakt". Cliché maar het is wel zo.
Uit deze post kan ik opmaken dat je de vraag niet goed hebt gelezen.
In deze hypothetische situatie kies je niet tussen geld en liefde, maar tussen je huidige vriend(in) en een hele smak geld.
Of je nu ryk bent of niet, je kan altyd genieten van liefde, dus waarom niet als ryk persoon ?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 08:10
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Gambokkur schreef op 25-08-2006 @ 00:29 :
In deze hypothetische situatie kies je niet tussen geld en liefde, maar tussen je huidige vriend(in) en een hele smak geld.
Of je nu ryk bent of niet, je kan altyd genieten van liefde, dus waarom niet als ryk persoon ?
De lange ij wordt hier geschreven als een "ij" en niet als "y". Fyi.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Gambokkur schreef op 25-08-2006 @ 00:29 :
Ik heb de vraag wel goed gelezen, mijn punt is dat in de hypothetische situatie, degenen die hun vriend(in) opgeven daar volgens mij spijt van gaan krijgen als ze later inzien wat liefde is, ook al hebben ze dan iemand anders gevonden. Het gaat er niet om dat je een nieuwe vriendin hebt, het is gewoon het feit dat je er nog maar aan zou denken om een relatie op te geven voor geld. En dan heb ik het niet alleen over liefde, maar ook over vrienden en familie bijvoorbeeld.

Ik vind dat jij liefde op de foute manier bekijkt (dat bewijs je nog maar eens met je gebruik van het woord 'statistisch' in je vorige post). En dat vind ik jammer, want ik vermoed dat je veel méér kan hebben, krijgen, geven, etc.. van de liefde.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 17:53
Silvie
Silvie is offline
Relatie.
Hoef niet veel geld te hebben om gelukkig te zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 23:43
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 25-08-2006 @ 09:10 :
De lange ij wordt hier geschreven als een "ij" en niet als "y". Fyi.
en een 'e' wordt geschreven als 'e' en niet als '3', snol.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 23:52
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
doezel schreef op 25-08-2006 @ 14:10 :

Ik vind dat jij liefde op de foute manier bekijkt (dat bewijs je nog maar eens met je gebruik van het woord 'statistisch' in je vorige post). En dat vind ik jammer, want ik vermoed dat je veel méér kan hebben, krijgen, geven, etc.. van de liefde.
Schattig, hoe jy over liefde denkt
Jy hebt toch ook liever een partner met huisje, tuintje, auto, dan een bedelaar ? En liever een normaal persoon dan iemand met handicaps ?
Het is merkwaardig hoe veel mensen denken dat liefde iets puurs is dat niet bepaald wordt door levenseconomische motieven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten