Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2006, 22:25
mario
mario is offline
Heeft er hier iemand al speakers voor zijn Ipod? Zo ja welke?, wat heb je er voor betaald? en hoe bevalt het? komt er een beetje redelijk geluid uit? Ik zou graag wat ervaringen horen.
Oud 26-08-2006, 22:57
Tiño
Tiño is offline
jes.

JBL on stage.

heb ze nu een klein jaartje uit USA gehaald destijds, meteen een partijtje van 10 waren toen nog 179e in de winkel hier, heb ze voor 80dollar per stuk gekocht toen.

Nu na een jaartje maakt de ipod geen goed contact meer met de aansluiting in de on stage en is ie eigenlijk ''kapot'' kwaliteit valt erg tegen dus helaas. hoewel de geluidskwaliteit wel ernstig goed is voor zon apparaat.
Oud 27-08-2006, 08:56
Igorrrai
Igorrrai is offline
Wat voor speakers wil je hebben? Voor gewoon rustig een muziekje te luisteren of wil je eentje met flink vermogen?
Oud 27-08-2006, 15:29
ILUsion
ILUsion is offline
Ik gebruik mijn iPod momenteel op meerdere systemen:

- zo'n gratis Proximus-luidsprekertje dat je op de Belgische festivals kon krijgen door een sms'je te sturen. Geeft redelijk geluid voor enkele meter, werkt op 2 AA-batterijen. Vervorming valt vrij goed mee voor zo'n goedkoop ding, de muziek is nog echt aanluisterbaar, terwijl veel passieve luidsprekers of kleine actieve van 10 euro vaak beroerd van kwaliteit zijn. In de VS kan je gelijkaardige (maar waarschijnlijk iets betere) luidsprekers kopen bij BrookStone voor $30 o.i.d.

- JBL On Tour, werkt op 4 AAA of netstroom, heeft heel wat meer kracht dan dat ander luidsprekertje, minder vervorming op het hoger volume

- gewoon met standaardkabels aan een stereo-installatie hangen, ik heb enerzijds een gewone videocamerakabel die ik daarvoor gebruik (in plaats van 20 euro te betalen voor een iPod-AV-kabel, voor 9 euro zo'n kabel jack > composiet+stereo-geluid (gele, rode en witte/zwarte tulp/cinch-stekker, je moet enkel weten dat je bij de kabel composiet en het rechterkanaal andersom hebt zitten, maar werkt perfect) ofwel zo'n gewone jack > 2 tulp-stekkers (rood en wit/zwart), die werken wel met de aangeduide kleuren en kun je op 90% van de stereo-installaties aansluiten.

- iTrip; een extra uitbreiding voor de iPod waarmee je het geluid op een FM-frequentie kan laten uitzenden, niet zo heel simpel om een goede frequentie te vinden op een radio (daarvoor zijn manuele tuners nog gemakkelijk, maar in onze auto hebben we een automatische tuner die zelf scant, en die pakt het signaal (nog) niet op (ik ga proberen de antenne naar binnen te halen zodat het signaal sterker doorkomt). Spijtiggenoeg zijn deze apparaatjes niet in Europa verkrijgbaar (omdat je hier een licentie nodig hebt om op de FM-band te mogen uitzenden, zelfs al stuur je maar geluid 5 meter ver. Ik heb de mijne dus gewoon uit de VS meegebracht (naar iTrip bestaat ook nog AirPlay (ook enkel iPod) maar er bestaan ook nog andere FM-transmitters die hun ingangsgeluid via een gewone jack krijgen in plaats van via de dockconnector)).
Oud 27-08-2006, 21:05
mario
mario is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 27-08-2006 @ 09:56 :
Wat voor speakers wil je hebben? Voor gewoon rustig een muziekje te luisteren of wil je eentje met flink vermogen?
Liefst wel eentje met redelijk vermogen, het is voornamelijk voor buitenhuis gebruik.
Oud 30-08-2006, 20:49
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
mario schreef op 27-08-2006 @ 22:05 :
Liefst wel eentje met redelijk vermogen, het is voornamelijk voor buitenhuis gebruik.
dan zou ik ,als je er 350e voor over heb, ff langs mediamarkt gaan, daar staan echt mooie spullen van JBL en Bose uitgestald, ook voor buitenshuis gebruik
Reageren

Regels voor berichten