Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2002, 18:55
chaan
chaan is offline
Ik wil voor de eerste keer met mijn vriend naar bed. Maar nu word ik rond die tijd ongesteld. Ik heb eens gehoord over een pil die zorgt dat je niet ongesteld wordt of het langer uitstelt Weten jullie hier iets van? Please zeg het dan ff waar je zo’n pil kunt halen en hoe het werkt!!!! Ohja ik ben niet aan de pil.
Oud 05-03-2002, 19:00
SEDA
SEDA is offline
Bij de drogist of zo.
Gebruikt je moeder geen pil?
Anders jat je er daar een paar van voor een paar dagen
Maar een condoom is beter, die zorgt dat je geen geslachtsziektes oploopt
Oud 05-03-2002, 19:15
snowgirl
snowgirl is offline
Ontmaagding ga je toch niet plannen....
Je kunt het er wel over hebben dat je het allebei wilt. Maar verder gebeurt t gewoon als de omstandigheden ernaar zijn.
En als je dan net ongesteld bent, dan wordt het de week erna.

xx
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 19:19
emporio
emporio is offline
gsus,als meisje weet je toch wel waar je de pil kan halen en hoe zoiets werkt!!!k bedoel,als je toch al met sex bezig bent,moet je toch ook het nodige weten over anti conceptie!de pil haal je bij de HUISARTS!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 19:29
Koen
Koen is offline
Citaat:
SEDA schreef:
Dat slaat dus echt 3x nergens op. Ten eerste zijn er verschillende soorten pillen en kun je er dus niet zomaar een gebruiken die jou wel goed lijkt.

Ten tweede ga je die dingen natuurlijk niet van je moeder jatten, dat merkt ze, bovendien klopt haar aantal dan niet meer.

Het domste wat je kan doen volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 13:16
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
SEDA schreef:
Bij de drogist of zo.
Slaat idd nergens op, heb jij uberhaupt wel hersens?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 13:21
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
bovendien kan je niet meteen sex hebben als je aan de pil begint.
maar weet je als je over dit soort dingen niks weet ben je er duidelijk nog niet klaar voor gevoelsmatig en lichamelijk misschien dan wel maar verstandelijk echt zeker niet.
Oud 06-03-2002, 13:37
feline
feline is offline
Citaat:
SEDA schreef:
Bij de drogist of zo.
Yep, heb je er gelijk een broertje of zusje bij.
Oud 06-03-2002, 13:39
feline
feline is offline
Citaat:
emporio schreef:
gsus,als meisje weet je toch wel waar je de pil kan halen en hoe zoiets werkt!!!k bedoel,als je toch al met sex bezig bent,moet je toch ook het nodige weten over anti conceptie!de pil haal je bij de HUISARTS!
Ze heeft het volgens mij over de pil die zorgt dat je je menstruatie een beetje kan uitstellen. (Iets dat je ook met de anti conceptiepil kan doen naar mijn weten).
Oud 06-03-2002, 13:47
feline
feline is offline
Citaat:
red_hot_chilli_pieper schreef:
maar weet je als je over dit soort dingen niks weet ben je er duidelijk nog niet klaar voor gevoelsmatig en lichamelijk misschien dan wel maar verstandelijk echt zeker niet.

Als je 'De pil' begint te slikken op de eerste dag van je menstruatie, ben je volgens mij wel meteen beschermd. (Tegen zwangerschap, uiteraard niet tegen soa's.)

Maar volgens mij worden hier twee pillen door elkaar gehaald. De anti-conceptie pil en een pil waarmee je je menstruatie voor een keertje kan overslaan/opschuiven.
Ik denk dat je ook deze laatste pil bij de huisarts kan halen.
Oud 06-03-2002, 15:35
*Elleke*
*Elleke* is offline
Je kan je maandstonden uitstellen door een anticonceptiepil gedurende 2 maanden "door te nemen", dit wil zeggen dat je gewoon geen zgn. 'pilstop' houdt (= een periode van 7 dagen waarin je de pil niet moet nemen); dit alles is natuurlijk afhankelijk van welke anticonceptiepil je precies neemt ... Een pil om je maandstonden uit te stellen, heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord!

Je bent trouwens wel beschermd vanaf de eerste dag dat je de pil neemt, als je ze maar inneemt zoals het moet, en dit wil dus zeggen niet zomaar enkele pillen van je moeder gebruiken, want dit helpt je niks vooruit ...

Succes nog ... xxx
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 15:38
guinevieve juniper
guinevieve juniper is offline
inderdaad en doorslikken kan ook een ramp zijn hoor , ik slikte laatst voor het eerst door ik had : buikpijn , pijnlijke borsten en ik spotte best erg dus zoveel maakte het niet uit
Die uitstel pil bestaat overgens wel je kunt het bij de dokter krijgen
Oud 06-03-2002, 16:08
Dolphin 's Cry
Dolphin 's Cry is offline
Kan je niet gewoon een paar dagen wachten?
Oud 06-03-2002, 17:34
Gwen.
Gwen. is offline
Ik zou inderdaad lekker een paar dagen wachten en naar de huisarts gaan om aan de anti-conceptiepil te gaan. Ik weet uit ervaring dat het nogal stressy is om alleen met een condoom te vrijen omdat er altijd wat mis kan gaan en dan is het een stuk relaxter als je meer zekerheid hebt. Bovendien is er nisk engs aan zo'n bezoekje aan je huisarts.

Maar er is inderdaad een pil om je ongesteldheid uit te stellen, ze noemen het een "kinderpil", hij si vergelijkbaar met de "echte" pil en ik denk dat je er ook gewoon voor naar de huisarts zal moeten.

Maar ik zou het niet plannen om met je vriendje naar bed te gaan, laat het je overkomen. En als je het dan wel wil plannen, waarom in godsnaam als je ongesteld bent ?
Oud 06-03-2002, 17:42
girl4you
girl4you is offline
Citaat:
red_hot_chilli_pieper schreef:

na de eerste dag ben je al veilig hoor duzzz ... maar als hij al naar bed is geweest met een ander kan je er beter ook een condoom bij gebruiken...anders loop je misschien kans op een soa ofzo
Oud 07-03-2002, 13:23
E-V-E
E-V-E is offline
Je hebt een pil voor het uitstellen van menstruatie jah
Ik heb m zelf ook een keer gehad omdat ik toen op vakantie ging met wat meiden en ik wou niet de hele tijd ongesteld zijn.
Die pil heet: Primolut N
ik ben ervoor naar de dokter geweest en kreeg hem dus op recept, maar volgens mij hoeft dat niet en kan je hem ook gewoon bij de drogist halen.
Je moet de pil 3 dagen voor je menstruatie beginnen te slikken (3 maal per dag) en dat hoogstens twee weken lang. Als je stopt met slikken wor je drie dagen daarna ongesteld, maar niet gewoon want bij mij waren de krampen niet te harden haha dacht echt dat ik doodging...

hoop dat je dr wat aan hebt!
xxx evelyn

Regels voor berichten