Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2002, 22:28
sublime
sublime is offline
heb je weleens een boek gelezen dat je zo intrigeerde dat je het niet uit je hoofd kon krijgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2002, 08:39
Vlooienband
Vlooienband is offline
Jep, zo vaak
Bijvoorbeeld het boek 'de zwatre engel', van konsalik. In de ban, in de greep en loslaten gebeurd nooit.

Zalig, te weten hoeveel verschillende kanten een boek kan hebben.
Oud 23-09-2002, 12:14
Verwijderd
Jah, en niet alleen met boeken Met fanfiction wil dat ook erg goed... dan zit je helemaal in die wereld en wil je niks anders dan er meer over lezen. Gelukkig is dat nogal makkelijk bij fanfiction

Had dat met Rad des Tijds bijvoorbeeld... Of de Harry Potter fanfiction... en met Trigun... ^^;;
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 13:32
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Had dat met Rad des Tijds bijvoorbeeld... Of de Harry Potter fanfiction... en met Trigun... ^^;;
Had? Sta jij niet meteen op actief als er een nieuw HP of een niet RdT boek is?
Oud 23-09-2002, 16:44
Verwijderd
Citaat:
scimmia schreef:
Had? Sta jij niet meteen op actief als er een nieuw HP of een niet RdT boek is?
Sssst ^^

Mjah eigenlijk wel, maar het is voornamelijk erg als je het net uit hebt. Dan moet en zal je meer lezen (balen als het er niet is ). Heb nu deel 8 van WoT, ben mooi fanatiek bezig, dus da's niet zo erg ^^ En zit nu ff meer in de Trigun fanwereld dan HP dus da's ook niet erg.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 17:09
utopian me
utopian me is offline
ja, toen ik een jaar of 10/13 was was ik heeeeelemaal gek van Thea Beckman. vooral de boeken kinderen van moeder aarde, het helse paradijs en het gulden vlies van thule . ik had hele theorieen over m'n eigen leven erbij bedacht en heb haar zelfs een keer een brief gestuurd met allemaal vragen zoals of die mensen de tanden poetsten of aan honingkoeken genoeg hadden/ of ze ook wc's hadden, nog paar over geld/straffen/regering en zo wel een stuk of 20 van die vragen ik kreeg een brief terug dat ze haar pols had gebroken en dus niet al m'n vragen kon beantwoorden en ze had geen 1 (!! ) vraag beantwoord. heb die boeken echt supervaak gelezen (stukken vooral) en was toen echt obsessed.
later ben ik nog wel vaker heel erg door boeken gegrepen enzo. maar het is nooit meer zo erg geweest
Oud 23-09-2002, 18:05
Verwijderd
Ik ben redelijk in de ban van de zesdelige Dune-saga van Frank Herbert. Dit komt vooral omdat het ontknopende deel van de serie, het zevende, nooit verschenen is omdat Herbert toen besloot dood te gaan.
Zijn zoon heeft nu een Star Wars broodschrijver opgepikt en schrijft boeken en verhalen in hetzelfde universum, maar haalt het niet bij de Herbert senior. Hij prutst maar wat aan en vergalt zo zijn erfgoed.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 18:15
sublime
sublime is offline
Citaat:
utopian me schreef:
ja, toen ik een jaar of 10/13 was was ik heeeeelemaal gek van Thea Beckman. vooral de boeken kinderen van moeder aarde, het helse paradijs en het gulden vlies van thule . ik had hele theorieen over m'n eigen leven erbij bedacht en heb haar zelfs een keer een brief gestuurd met allemaal vragen zoals of die mensen de tanden poetsten of aan honingkoeken genoeg hadden/ of ze ook wc's hadden, nog paar over geld/straffen/regering en zo wel een stuk of 20 van die vragen ik kreeg een brief terug dat ze haar pols had gebroken en dus niet al m'n vragen kon beantwoorden en ze had geen 1 (!! ) vraag beantwoord. heb die boeken echt supervaak gelezen (stukken vooral) en was toen echt obsessed.
later ben ik nog wel vaker heel erg door boeken gegrepen enzo. maar het is nooit meer zo erg geweest
ik heb de boeken van beckman ook verslonden maar zo obsessed als jij was ik toch niet maar heb ze wel bijna allemaal in de kast staan

ben zelf op dit moment volledig geobsedeerd door siegfried van mulisch. wat een boek! de filosofische gedachten zijn echt fantastisch; baseer mn profielwerkstuk op dat boek
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 19:43
stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
utopian me schreef:
dat wask dus ook van plan heb een paar miljoen brieven geschreven maar geen echt verstuurd
Oud 23-09-2002, 21:33
utopian me
utopian me is offline
Citaat:
sublime schreef:
ik heb de boeken van beckman ook verslonden maar zo obsessed als jij was ik toch niet maar heb ze wel bijna allemaal in de kast staan

ben zelf op dit moment volledig geobsedeerd door siegfried van mulisch. wat een boek! de filosofische gedachten zijn echt fantastisch; baseer mn profielwerkstuk op dat boek
nooit gelezen, toch maar eens doen

Citaat:
stroopwafel schreef:
dat wask dus ook van plan heb een paar miljoen brieven geschreven maar geen echt verstuurd
ben dus toch niet helemaal de enige

nu had ik nog niet gezegd dat ik haar in de brugklas na veel moeite ook ooit eens ontmoet heb, ziekelijk..
Oud 23-09-2002, 21:34
sublime
sublime is offline
Citaat:
utopian me schreef:
nooit gelezen, toch maar eens doen

moet je zeker doen!

ben dus toch niet helemaal de enige

nu had ik nog niet gezegd dat ik haar in de brugklas na veel moeite ook ooit eens ontmoet heb, ziekelijk..
ach ik heb ook een boek van dr laten signeren
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 16:37
Verwijderd
Whehehe, brieven sturen naar schrijvers deed ik ook. Nou ja, naar Eddy C. Bertin en Paul van Loon!! ^^ Was geinig, ookal krijg je zo'n standaard brief terug. Bij Paul van Loon heb ik trouwens wel iets 'echts' bij gekregen, ik had namelijk gevraagd of ik wolven in de stad ook mocht schrijven (niet lachen, ik was elf! ). Nou ja, dat mocht dus niet want dat was voor zijn dochtertje... maar dat had hij dus wel mooi op een notitieblaadje er zelf bijgezet

Mh ik was sowieso een fanatieke brievenschrijver... Heb een brief geschreven aan Wim Kok (én teruggekregen, was ook geinig ), verhaal ingestuurd naar uitgever en zo (was toen ook euh... twaalf of zo?), etc etc...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten