Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2006, 17:48
fractuur
fractuur is offline
Ik heb de 30ste al mijn salaris gehad. Het ligt natuurlijk ook aan de bank, maar er zit niet echt logica in die stortingen toch? Waar is de goede oude tijd gebleven dat het salaris gewoon in de derde week van de maand kwam?
Oud 14-09-2006, 22:57
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Codex schreef op 14-09-2006 @ 09:44 :
Gebeurd bij mij ook vaak genoeg. Welliswaar niet met uren maar ze snoepen kwartiertjes en halve uren weg. Kom je maandelijks toch wat uur te kort. Zeker als je maar 6 uur per week werkt vanwege school dan is het zeer lullig.
uren bijhouden, en naar je baas gaan. overigens is het wat anders dan een "heel ander uurloon hanteren"
Oud 16-09-2006, 23:18
Codex
Codex is offline
Sorry. Quote van verkeerde post eigenlijk. Bedoelde die waarvan de uren niet klopten.

Citaat:
Hallo,

Ik heb een vraagje...

Ik krijg maar de helft van mijn minimumloon over de gewerkte uren, wie heeft dit nog meer?

Het word als inwerkuren betiteld. Eerst zou deze periode tussen de 30 en 40 uur bedragen. Later zei mijn afdelingsleidster, dat dit ook wel 40 tot 50 uur kon zijn. Dit zou liggen aan de leersnelheid.

Nou had ik laatst een klein contact gesprek met mijn afdelingsleidster en toen zei ze dat het ook wel 60 uur kon worden.

Al 50 uur gewerkt en maar 25 uur uitbetaald gekregen. Is dit normaal bij AH.
Oud 17-09-2006, 18:34
-(L)-
Als ik deze week ontslag neem bij AH, hoe lang moet ik dan nog blijven doorwerken?
Oud 17-09-2006, 18:47
Illilise
Illilise is offline
Waarom zou je ontslag nemen!

Meestal een opzeg termijn van 3 maand ofzo toch?
Oud 17-09-2006, 19:00
ikbenschipper1
Citaat:
Happyyy schreef op 17-09-2006 @ 19:34 :
Als ik deze week ontslag neem bij AH, hoe lang moet ik dan nog blijven doorwerken?
4 weken. Officieel 4 weken na de eerste dag van een nieuwe periode wat betekend dat het kan varieren van 4 tot 7,5 week.
Maar meestal nemen ze genoegen met 4 weken vanaf moment van opzegging
Oud 22-09-2006, 17:17
*_*LoLllyS*_*
*_*LoLllyS*_* is offline
Kunnen de pauzes tussen verschillende AH's anders zijn? Het is namelijk zo, ik werk woensdagmiddag 5,5 uur bij de AH en krijg dan halfuur pauze (1300-1900), maar een vriendin van mij werkt in een andere AH (op zat) van 1200-1730 en krijgt dan maar een kwartier pauze (die wel is doorbetaald.) Hoe kan dit??? Wat zegt de CAO van de AH?
Oud 22-09-2006, 19:51
Illilise
Illilise is offline
WIEW ik ben zoooo blij... het is opgelost! Ik krijg 8 uur cadeau en ik krijg vanaf nu vol betaald.. ben blij dat ik de stap gezet heb!
Oud 22-09-2006, 22:12
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
*_*LoLllyS*_* schreef op 22-09-2006 @ 18:17 :
Kunnen de pauzes tussen verschillende AH's anders zijn? Het is namelijk zo, ik werk woensdagmiddag 5,5 uur bij de AH en krijg dan halfuur pauze (1300-1900), maar een vriendin van mij werkt in een andere AH (op zat) van 1200-1730 en krijgt dan maar een kwartier pauze (die wel is doorbetaald.) Hoe kan dit??? Wat zegt de CAO van de AH?
1200-1730 is niet het overlappen van etenstijden, dus ze krijgt sowieso niet jouw soort pauze. Daarbij heeft zij koffiepauze (of dat een kwartier of een half uur moet zijn zou je in een CAO op moeten zoeken) en koffiepauzes krijg je gewoon doorbetaald. Misschien dat ze in overleg met haar baas een kwartier meer kan krijgen? Alleen denk ik wel dat dan een half uur niet betaalde pauze wordt.

Overigens ligt het maar al te vaak net aan het rooster en de drukte hoe lang je pauze hebt.
Oud 23-09-2006, 07:36
ikbenschipper1
Citaat:
*_*LoLllyS*_* schreef op 22-09-2006 @ 18:17 :
Je zegt het zelf al,jij bent 6 uur aanwezig zij is er maar 5,5 uur aanwezig. Zou zij tot 6 werken heeft ze waarschijnlijk wel een half uur pauze. Ik zou even moeten kijken of het daar inderdaad aan ligt. Maar dat denk ik wel.
Oud 23-09-2006, 08:37
*_*LoLllyS*_*
*_*LoLllyS*_* is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 23-09-2006 @ 08:36 :
Je zegt het zelf al,jij bent 6 uur aanwezig zij is er maar 5,5 uur aanwezig. Zou zij tot 6 werken heeft ze waarschijnlijk wel een half uur pauze. Ik zou even moeten kijken of het daar inderdaad aan ligt. Maar dat denk ik wel.
Hm, ja het klopt dat ik 6 uur aanwezig ben, maar van die zes uur werk ik er 5,5 (net als haar) Mijn pauze is niet doorbetaald...maar ze heeft het al aan haar baas gevraagd en die zei dat ze geen recht had op een halfuur pauze met 5,5 uur werken. Dan is het toch raar dat ik dat wel heb? Welke AH heeft het nu dus mis zeg ma
Oud 29-09-2006, 17:05
flyaway
flyaway is offline
Ik heb gisteren een sollicitatieformulier ingeleverd, hoe snel word je ongeveer gebeld? Hoe was dat bij jullie?
Oud 29-09-2006, 17:14
marccc
marccc is offline
Citaat:
flyaway schreef op 29-09-2006 @ 18:05 :
Ik heb gisteren een sollicitatieformulier ingeleverd, hoe snel word je ongeveer gebeld? Hoe was dat bij jullie?
Bij mij rinkelde de telefoon pas na drie maanden .
Oud 29-09-2006, 18:38
flyaway
flyaway is offline
Oud 29-09-2006, 19:22
Illilise
Illilise is offline
uhm.. week of 1,5 later
geloof ik *-)
Oud 29-09-2006, 19:28
marccc
marccc is offline
Citaat:
flyaway schreef op 29-09-2006 @ 19:38 :

Dat hoeft nog niet automatisch te betekenen dat ook jij pas na een dergelijke tijdsperiode iets verneemt van de plaatselijke grootgrutter. Eigenlijk valt er helemaal niks te zeggen over het tijdsbestek waarin het eerste gesprek zal plaatsvinden. Want dat hangt van verschillende factoren af. Allereerst is de bedrijvigheid in de winkel van belang, nieuwe personeelsleden zijn immers pas nodig nadat er genoeg werk voor hen beschikbaar is. Daarnaast moet jij ook rekening houden met de concurrentie die veroorzaakt wordt door de andere jonge lui. Heden ten dage lijkt wel iedereen, of althans jeugdig Nederland, te willen werken bij de grootste supermarkt van Nederland. Dus er bestaat een reële kans dat je helemaal niet teruggebeld wordt, welkom op de arbeidsmarkt met de moordende concurrentie.

Ik wens je in ieder geval veel succes, en wanneer je gebeld wordt is je baantje in beginsel al voor elkaar. Alvorens je kunt beginnen, zal de betreffende arbeidschef een gesprek met je aangaan. Maar dit gesprek kan niet gekwalificeerd worden als een sollicitatiegesprek. Je bent dan dus al verzekerd van een baantje.
Oud 30-09-2006, 00:33
ikbenschipper1
Citaat:
coolz schreef op 29-09-2006 @ 20:28 :
Dat hoeft nog niet automatisch te betekenen dat ook jij pas na een dergelijke tijdsperiode iets verneemt van de plaatselijke grootgrutter. Eigenlijk valt er helemaal niks te zeggen over het tijdsbestek waarin het eerste gesprek zal plaatsvinden. Want dat hangt van verschillende factoren af. Allereerst is de bedrijvigheid in de winkel van belang, nieuwe personeelsleden zijn immers pas nodig nadat er genoeg werk voor hen beschikbaar is. Daarnaast moet jij ook rekening houden met de concurrentie die veroorzaakt wordt door de andere jonge lui. Heden ten dage lijkt wel iedereen, of althans jeugdig Nederland, te willen werken bij de grootste supermarkt van Nederland. Dus er bestaat een reële kans dat je helemaal niet teruggebeld wordt, welkom op de arbeidsmarkt met de moordende concurrentie.

Ik wens je in ieder geval veel succes, en wanneer je gebeld wordt is je baantje in beginsel al voor elkaar. Alvorens je kunt beginnen, zal de betreffende arbeidschef een gesprek met je aangaan. Maar dit gesprek kan niet gekwalificeerd worden als een sollicitatiegesprek. Je bent dan dus al verzekerd van een baantje.
Als een ieder bij de plaatseloijke grootgrutter wil werken waarom krijgen wij dan geen personeel vooor de functies, (okay amstelveen), maar zonder dolleen het verschilt ook heel erg per plaats!

grtz
ivo
Oud 30-09-2006, 08:02
flyaway
flyaway is offline
Dankjewel!
Oud 30-09-2006, 09:43
ikbenschipper1
Citaat:
flyaway schreef op 30-09-2006 @ 09:02 :
Dankjewel!
Ohw en anders even bellen naar het filiaal wil ook nog wel eens helpen, heb ik gedaan dag later op gesprek.
Oud 30-09-2006, 18:41
flyaway
flyaway is offline
Welke albert heijn werk jij? ik woon in amstelveen namelijk...
Oud 30-09-2006, 23:14
ikbenschipper1
Citaat:
flyaway schreef op 30-09-2006 @ 19:41 :
Welke albert heijn werk jij? ik woon in amstelveen namelijk...
Albert Heijn Westwijkplein
Oud 01-10-2006, 09:27
flyaway
flyaway is offline
Nooit geweest... wel in Middenhoven en Rembrandthof en ik heb nu gesolliciteerd bij Kostverlorenhof, die nieuwe.
Oud 01-10-2006, 12:36
ikbenschipper1
Citaat:
flyaway schreef op 01-10-2006 @ 10:27 :
Nooit geweest... wel in Middenhoven en Rembrandthof en ik heb nu gesolliciteerd bij Kostverlorenhof, die nieuwe.
Daar gaat per week 41 mijn supermarktmanager heen, heel veel sterkte(dat is dus niet positief bedoeld ) met hem als je word aangenomen
Oud 01-10-2006, 13:04
flyaway
flyaway is offline
wat is daar zo erg aan dan?
Oud 01-10-2006, 17:01
ikbenschipper1
Citaat:
flyaway schreef op 01-10-2006 @ 14:04 :
wat is daar zo erg aan dan?
Ach beetje appart figuur maar goed hou dat maar verder voor jezelf
Oud 03-10-2006, 10:52
Carn
Carn is offline
Citaat:
*_*LoLllyS*_* schreef op 23-09-2006 @ 09:37 :
Hm, ja het klopt dat ik 6 uur aanwezig ben, maar van die zes uur werk ik er 5,5 (net als haar) Mijn pauze is niet doorbetaald...maar ze heeft het al aan haar baas gevraagd en die zei dat ze geen recht had op een halfuur pauze met 5,5 uur werken. Dan is het toch raar dat ik dat wel heb? Welke AH heeft het nu dus mis zeg ma
bij 4+ uur werken heb je recht op 15 minuten betaalde pauze.
bij 6+ uur werken heb je recht op 30 minuten onbetaalde pauze.
bij 8+ uur werken heb je recht op 60 minuten onbetaalde pauze.

Zo is het bij ons iig..
Oud 03-10-2006, 22:46
ikbenschipper1
Citaat:
Carn schreef op 03-10-2006 @ 11:52 :
bij 4+ uur werken heb je recht op 15 minuten betaalde pauze.
bij 6+ uur werken heb je recht op 30 minuten onbetaalde pauze.
bij 8+ uur werken heb je recht op 60 minuten onbetaalde pauze.

Zo is het bij ons iig..
Dit is het algemen pauze profiel. inderdaad, geen van de AH's heeft het dus mis
Oud 08-10-2006, 15:34
fractuur
fractuur is offline
Ik werk vaak van 13.00u tot 22.30u op zaterdag, en dan krijg ik twee keer een kwartier en een keer een half uur. En dat tweede kwartier schiet er vaak bij in omdat het dan te druk is en je je collega's niet wil laten zitten.

Anyway. Ik stap deze week op bij mijn AH. Ik had gisteren de Voedsel en Waren Autoriteit voor mijn kassa staan, en hoewel wij de hele avond (al maanden, maar dat konden ze niet weten natuurlijk) ID's vroegen en geen fout hadden gemaakt dacht ik één moment: laat maar zitten. Ik heb geen zin om het hele verhaal nu uit te gaan leggen, maar ik ben fout geweest en nu heeft mijn filiaal een boete van weetikveel hoeveelduizend euro (hoe hoog ligt dat bedrag precies als het voor de tweede keer gebeurt in een jaar schipper?), daarvoor nog twee ontsnapte diefstallen (waarvoor ik twee keer met de politie aan de telefoon heb gehangen) en een keer winkeldiefstal voorkomen. Dat voor het luttele bedrag van 4.77 euro per uur. Bovendien wil ik werk zoeken in de zorg (= mijn latere werksector). Hoe zit het in dat geval met de eindejaarsuitkering? (dus als ik over een maand gestopt en met werken?)
Oud 08-10-2006, 15:55
ikbenschipper1
Citaat:
fractuur schreef op 08-10-2006 @ 16:34 :
Ik werk vaak van 13.00u tot 22.30u op zaterdag, en dan krijg ik twee keer een kwartier en een keer een half uur. En dat tweede kwartier schiet er vaak bij in omdat het dan te druk is en je je collega's niet wil laten zitten.

Anyway. Ik stap deze week op bij mijn AH. Ik had gisteren de Voedsel en Waren Autoriteit voor mijn kassa staan, en hoewel wij de hele avond (al maanden, maar dat konden ze niet weten natuurlijk) ID's vroegen en geen fout hadden gemaakt dacht ik één moment: laat maar zitten. Ik heb geen zin om het hele verhaal nu uit te gaan leggen, maar ik ben fout geweest en nu heeft mijn filiaal een boete van weetikveel hoeveelduizend euro (hoe hoog ligt dat bedrag precies als het voor de tweede keer gebeurt in een jaar schipper?), daarvoor nog twee ontsnapte diefstallen (waarvoor ik twee keer met de politie aan de telefoon heb gehangen) en een keer winkeldiefstal voorkomen. Dat voor het luttele bedrag van 4.77 euro per uur. Bovendien wil ik werk zoeken in de zorg (= mijn latere werksector). Hoe zit het in dat geval met de eindejaarsuitkering? (dus als ik over een maand gestopt en met werken?)
dacht dat het dan rond de 10.000 euro lag.
Als je over een maand stopt met werken zal je geen winstuitkering krijgen van Albert Heijn dat krijg je namelijk alleen als je perde eerste van de 12de periode nog in dienst bent geloof ik.
Oud 08-10-2006, 18:29
BrianA
BrianA is offline
Enig idee wat ik zou gaan verdienen als ik verkoper B word, ik ben 17. En hoeveel scheelt dit eigenlijk met verkoper A?

Verdien nu 3,58 (17/verkoper A)
Oud 08-10-2006, 21:31
ikbenschipper1
Citaat:
BrianA schreef op 08-10-2006 @ 19:29 :
Enig idee wat ik zou gaan verdienen als ik verkoper B word, ik ben 17. En hoeveel scheelt dit eigenlijk met verkoper A?

Verdien nu 3,58 (17/verkoper A)
4,33 als verkoper B (en denk dat je 3,61 verdiend nu want dat is het CAO loon)
Oud 09-10-2006, 18:17
mjk
mjk is offline
Citaat:
fractuur schreef op 08-10-2006 @ 16:34 :

Vragen jullie iedereen of id's? Of hadden ze van de VWA ook jongeren ingehuurd die geen 16 waren. Bij ons moeten we alleen vragen naar id als we enigszins het idee hebben dat ze wel eens geen 16 of ouder zijn, een enkele keer is dat.

En de boete is 5.000 euro voor een tweede keer, 1500 voor de eerste keer, en bij de derde keer sluiting van de winkel. Tabak en alcohol is apart, dus de winkel blijft open als het 2 keer om tabak en 1 of 2 keer om alcohol gaat bijvoorbeeld.
Oud 10-10-2006, 16:34
Herman15
Herman15 is offline
mijn contract loop eind deze maand af maar ik wil hem niet verlengen.. i ben ik nu te laat om er mee aan te komen?? Want je bent niet verplicht om je contract (verlenging) te tekenen ofwel?
Oud 10-10-2006, 20:50
ikbenschipper1
Citaat:
Herman15 schreef op 10-10-2006 @ 17:34 :
mijn contract loop eind deze maand af maar ik wil hem niet verlengen.. i ben ik nu te laat om er mee aan te komen?? Want je bent niet verplicht om je contract (verlenging) te tekenen ofwel?
Daar ben je niet te laat mee je kan dat gewoon zeggen en idd een contract verlenging ben je niet verplicht te tekenen
Oud 12-10-2006, 12:26
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
mjk schreef op 09-10-2006 @ 19:17 :
Vragen jullie iedereen of id's? Of hadden ze van de VWA ook jongeren ingehuurd die geen 16 waren. Bij ons moeten we alleen vragen naar id als we enigszins het idee hebben dat ze wel eens geen 16 of ouder zijn, een enkele keer is dat.

En de boete is 5.000 euro voor een tweede keer, 1500 voor de eerste keer, en bij de derde keer sluiting van de winkel. Tabak en alcohol is apart, dus de winkel blijft open als het 2 keer om tabak en 1 of 2 keer om alcohol gaat bijvoorbeeld.
Nee, niet iedereen. Alleen bij vermoeden. Maar omdat er net een groep jongeren was weggestuurd vroeg ik deze klant ook, al had ze met gemak 17 of 18 kunnen zijn. Even ter info: ze kunnen je ook verwijtbaarheid ten laste leggen: jij zou dan weten dat het doorgespeeld wordt naar een groep waar minderjarigen tussen zouden zitten. Mensen, waar is de eigen verantwoordelijkheid gebleven??

En de eerste keer ging het ook al om alcohol. Toen is de VWA op koninginnenacht net zo lang buiten blijven staan tot ze minderjarigen met alcohol tegenkwamen. Ga even voorlichting geven aan de ouders ofzo..
Oud 12-10-2006, 22:37
ikbenschipper1
Citaat:
fractuur schreef op 12-10-2006 @ 13:26 :
Nee, niet iedereen. Alleen bij vermoeden. Maar omdat er net een groep jongeren was weggestuurd vroeg ik deze klant ook, al had ze met gemak 17 of 18 kunnen zijn. Even ter info: ze kunnen je ook verwijtbaarheid ten laste leggen: jij zou dan weten dat het doorgespeeld wordt naar een groep waar minderjarigen tussen zouden zitten. Mensen, waar is de eigen verantwoordelijkheid gebleven??

En de eerste keer ging het ook al om alcohol. Toen is de VWA op koninginnenacht net zo lang buiten blijven staan tot ze minderjarigen met alcohol tegenkwamen. Ga even voorlichting geven aan de ouders ofzo..
Ach de ouders moeten benn ik van mening hun kinderen beter opvoeden, sommige maken er in een winkel echt een bende van en ik ben actie "aanspreken gestart" geen geskate, met mandje, etc klein gespuis dat de winkel onveilig maakt BAH
Oud 13-10-2006, 17:59
Herman15
Herman15 is offline
ik heb mn baas nog niet kunnen spreken van de week. Als ik hem volgende week ook niet zie kan ik dan gewoon waneer ik dat contract krijg het niet ondertekenen zodat ik er alsnog vanaf ben??
Oud 13-10-2006, 20:11
ikbenschipper1
Citaat:
Herman15 schreef op 13-10-2006 @ 18:59 :
ik heb mn baas nog niet kunnen spreken van de week. Als ik hem volgende week ook niet zie kan ik dan gewoon waneer ik dat contract krijg het niet ondertekenen zodat ik er alsnog vanaf ben??
Zoals ik al zei kan je in princiepe je contract na de laatste dag in het contract als beeindigd zien. Zolang er niets nieuws is ondertekend, tenzij er in je contract staat dat zonder tegenbericht je contract verlengt word.

Je hoeft je baas niet percee te zien typ een briefje voor hem en doe het in zijn postvak en klaar ben je.
Oud 13-10-2006, 22:17
Herman15
Herman15 is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 13-10-2006 @ 21:11 :
Zoals ik al zei kan je in princiepe je contract na de laatste dag in het contract als beeindigd zien. Zolang er niets nieuws is ondertekend, tenzij er in je contract staat dat zonder tegenbericht je contract verlengt word.

Je hoeft je baas niet percee te zien typ een briefje voor hem en doe het in zijn postvak en klaar ben je.
een brief vind ik iets te onpersoonlijk.. maar ik zal maandag vanuit school ff langsgaan.. moet nog ff vrij regelen namelijk bedankt trouwens voor je reatie(s)
Oud 14-10-2006, 07:37
flyaway
flyaway is offline
Jeej, aangenomen
Ze willen dat ik een maandje kassa doe en daarna achter de counter, iemand ervaring mee? Wat moet je dan precies doen? Is het leuker dan kassa? enzo
Oud 14-10-2006, 08:22
ikbenschipper1
Citaat:
flyaway schreef op 14-10-2006 @ 08:37 :
Jeej, aangenomen
Ze willen dat ik een maandje kassa doe en daarna achter de counter, iemand ervaring mee? Wat moet je dan precies doen? Is het leuker dan kassa? enzo
Gefeliciteerd.
Opzich is counter leuker dan kassa ja, meestal zorg je er voor de pauzes en help je je collega's achter de kassa als er dingen niet scanbaar zijn e.d.
Oud 15-10-2006, 11:55
chester010
chester010 is offline
Weet iemand wanneer we winstuitkering krijgen? Is dat niet volgende week? En hoeveel krijg je ongeveer? (als je ongeveer 3 avonden per week werkt)

Bedankt
Oud 15-10-2006, 12:04
ikbenschipper1
Citaat:
chester010 schreef op 15-10-2006 @ 12:55 :
Weet iemand wanneer we winstuitkering krijgen? Is dat niet volgende week? En hoeveel krijg je ongeveer? (als je ongeveer 3 avonden per week werkt)

Bedankt
Wie heeft je die onzin verteld ??
Winstuitkering krijgen we in december bij loonbetalings periode 12.
Het percentage staat nog niet vast is altijd wisselend van de winst he. Dan krijg je ..% over je (gemiddelde) maandloon
Oud 15-10-2006, 12:07
ikbenschipper1
C1000 open op Oudejaarsdag, AH dicht
DOETINCHEM - C1000 wil op kerstzondag en Oudejaarsdag, die dit jaar beide op een zondag vallen, zoveel mogelijk supermarkten openen. Albert Heijn en Super de Boer openen op kerstzondag eveneens de deuren, maar kiezen ervoor op 31 december gesloten te blijven.
Dit blijkt uit een rondgang van Distrifood.nl langs de verschillende supermarktketens. Uit het memo van Albert Heijn aan de filiaalleiders en franchisers die vorige week in handen kwam van Distrifood, bleek al dat de marktleider een groot kerstoffensief voorbereidde. Voor het eerst kiest AH ervoor nagenoeg alle supermarkten in het land te openen van 11.00 tot 17.00 uur. Uitbreiding vanaf 8.00 uur is ook mogelijk. Hiermee dwingt de keten de concurrentie om op kerstzondag ook te kiezen voor zondagsopening. C1000 reageert door zowel op kerstzondag 24 december als op Oudejaarsdag, zondag 31 december, open te zijn. AH wil de winkels tijdens het vuurwerk- en oliebollenfestijn niet openen.
Als filiaalleiders of franchisers van Albert Heijn inschatten dat een groot deel van de klantenkring vanwege religieuze overtuigingen geen prijs stelt op zondagsopening, de supermarkten bij uitzondering gesloten mogen blijven, stelt AH-woordvoerder Els van Dijk. 'We willen zoveel mogelijk AH-vestigingen openen, maar willen tegelijkertijd onze klanten niet tegen de haren instrijken. Vandaar dat het oordeel van de bedrijfsleiding zwaar meeweegt.'

Toestemming
Hetzelfde geldt voor de C1000-ondernemers en bedrijfsleiders. 'We streven ernaar om zoveel mogelijk C1000-supermarkten te openen, maar laten die beslissing afhangen van het oordeel van de plaatselijke ondernemer. In sommige gemeenten is het bovendien niet toegestaan op zondags de supermarkt te openen. Maar ons streven is helder', aldus Schuitema-woordvoerder Carien de Bas.

Super de Boer is op zondag 24 december geopend vanaf 8.00 uur tot 17.00 uur, zo meldde Laurus-woordvoerder Renate Dijkmans. 'Op Oudejaarsdag zijn alleen de Super de Boer-vestigingen geopend die normaal gesproken ook op zondags open zijn. De rest van de winkels blijft gesloten.'

Jumbo
Jumbo heeft nog niet besloten of het tijdens de feestdagen de bijna honderd supermarkten zal openen. Commercieel directeur Colette Cloosterman - Van Eerd: 'Daarover hebben we nog geen besluit genomen. Binnenkort zullen we hierover naar buiten treden.'

"Zoals je ziet word het een extar drukke maand in december, 24 December zijn we open. Wie zou er zondags gaan werken? Of denk je dat je Bedrijfsleider besluit dicht te blijven vanwege religieuze redenen? Wat vinden jullie van dit besluit? En zou AH ook de 31ste open moeten net als C1000?

Discusseren maar!
Oud 15-10-2006, 13:39
marccc
marccc is offline
Ik hoop dat ons filiaal gewoon open is gedurende de kerstzondag. Als werknemer van de AH behoort de kerstperiode tot één van de gezelligste tijden van het jaar. Alleen al vanwege deze reden ben ik bereid om op deze desbetreffende zondag te willen werken. Daarnaast krijg je ook een hele mooie toeslag bovenop je loon. Aangezien wij nooit ’s zondags open zijn lijkt het mij dus een mooie gelegenheid om extra inkomsten te genereren. Hopelijk letten ze met de kerst niet op de kleintjes en mag ik gewoon mijn contracturen op die zondag maken.
Oud 15-10-2006, 14:52
flyaway
flyaway is offline
Ik ben zeker bereid om op kerst te werken, ik vier het niet en een hopelijk dubbele uitbetaling lijkt me wel handig
Oud 21-10-2006, 10:42
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
flyaway schreef op 14-10-2006 @ 08:37 :
Jeej, aangenomen
wow, dat doe je goed
bij ons moest je toch echt een tijdje werken voordat je counter mocht. maar gefeliciteerd
Oud 22-10-2006, 09:06
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 21-10-2006 @ 11:42 :
wow, dat doe je goed
bij ons moest je toch echt een tijdje werken voordat je counter mocht. maar gefeliciteerd
Ik denk omdat er iemand over een paar weken weg gaat. Maar ik vind kassa eigenlijk leuker.
Oud 22-10-2006, 09:08
flyaway
flyaway is offline
Ik had een vraag over het contract:

Er stonden wat rare dingen in, zoals 36 uur werken in 4 weken en hoeveel bruto loon daarbij hoort, mn geboortedatum staat er niet in en zo nog meer dingen.
Ik heb het dus niet ondertekend, nu gezeur mee (terwijl ik het echt al een paar keer gemeld heb enzo).

Hadden jullie daar ook rare dingen mee? Moet ik het gewoon maar ondertekenen of komen er dan problemen?
Oud 22-10-2006, 09:41
ikbenschipper1
Citaat:
flyaway schreef op 22-10-2006 @ 10:08 :
Ik had een vraag over het contract:

Er stonden wat rare dingen in, zoals 36 uur werken in 4 weken en hoeveel bruto loon daarbij hoort, mn geboortedatum staat er niet in en zo nog meer dingen.
Ik heb het dus niet ondertekend, nu gezeur mee (terwijl ik het echt al een paar keer gemeld heb enzo).

Hadden jullie daar ook rare dingen mee? Moet ik het gewoon maar ondertekenen of komen er dan problemen?
Zijn de standaard contracten van Albert Heijn, ofwel is niks onwettigs mee. Als je naam er maar goed in staat en verder wat er overeen gekomen is. Mijn geboortedatum staat er ook niet in. (Heb me contract even op gezocht) Dus zou er niet heel moeilijk over doen aangezien het voor de arbeidsovereenkomst helemaal niks uitmaakt.
Wat mis je voor jou doen dan nog meer ?

Regels voor berichten