Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2002, 10:39
Joostje
Joostje is offline
ik vind hoofddoekjes wel sexy soms

[offtopic]
Oud 24-09-2002, 12:15
Sir Smoke-A-Lot
Sir Smoke-A-Lot is offline
Citaat:
$dollarchick$ schreef:
oke oke een moslims meisje ..

eey dit is een oproep aan alle mensen die de
islam afkraken zonder dat ze weten wat het woord inhoud!!
ga aub eerst effe wat informatie opdoen voordat jullie
beoordelen dat we (islamitische meisjes) achtergesteld
zijn!!!

-Ik zelf draag geen hoofddoek maar
ik heb ALLE RESPECT voor mensen die het wel doen!!
is het zoooo moeilijk om je medemens te respecteren...??
met of zonder hoofdoek wat maakt het uit??

-Uithuwelijken .. is geen islam maar cultuur!!!
(komt ook niet zo vaak meer voor alleen in
inimini dorpjes) als het meisje niet wil mag het niet volgens
de islam (zie de koran)

-Islam + Geweld
psssssssst !!
een van de grondregels van de islam:
RESPECTEER EN ACCEPTEER JE MEDEMENS ZOALS
HIJ/ZIJ IS --> WEES GOED VOOR JE MEDEMENS
en geweld aint good stuff aight..

eeey ik hoop dat jullie ietzjezz wijzer zijn geworden
want zo schietten jullie ook nix op .. !!!!!!!
Euhm, en je wou zeggen dat Islam landen zo lief en vredelievend zijn? Dacht het niet he; jullie zijn zo snel op jullie teentjes getrapt over jullie geloof dat er bij oorlogen meestal altijd wel een Islam-land bij betrokken is. Door de misinterpretatie van de Islam (er mag oorlog gevoerd worden voor het goede doel en ten behoeve van de moslims) wordt het geloof in hun voordeel gebruikt juist om WEL oorlog te voeren om iets te bereiken, als reden geven ze dan meestal hun geloof!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 13:09
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Sir Smoke-A-Lot schreef:
Euhm, en je wou zeggen dat Islam landen zo lief en vredelievend zijn? Dacht het niet he; jullie zijn zo snel op jullie teentjes getrapt over jullie geloof dat er bij oorlogen meestal altijd wel een Islam-land bij betrokken is. Door de misinterpretatie van de Islam (er mag oorlog gevoerd worden voor het goede doel en ten behoeve van de moslims) wordt het geloof in hun voordeel gebruikt juist om WEL oorlog te voeren om iets te bereiken, als reden geven ze dan meestal hun geloof!
komt inderdaad door misinterpretatie van de islam ja. verder zijn er bij de meeste oorlogen christelijke landen ook betrokken
Oud 24-09-2002, 13:39
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
"meestal altijd wel" is werkelijk een prachtige zinsconstructie
Oud 24-09-2002, 14:13
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
Sir Smoke-A-Lot schreef:
Euhm, en je wou zeggen dat Islam landen zo lief en vredelievend zijn? Dacht het niet he; jullie zijn zo snel op jullie teentjes getrapt over jullie geloof dat er bij oorlogen meestal altijd wel een Islam-land bij betrokken is.
Wie is JULLIE? En waar is dit op gebasseerd, kom eens met een concreet voorbeeld.
Oud 24-09-2002, 19:25
Milayo
Milayo is offline
Mijn vraag is eigenlijk of er op dit forum een Islamiet is die wil aangeven wat hij/zij van de kriteik van mevrouw Ali vindt.
Vindt jij de kritiek niet juist , geef dan even een reden waarom niet. Weerleg ook even de aangegeven kriteik punten die Al i gaf.
De achtergestelde positie van vrouwen in de Koran, Het juist handelen van Osama En z'n kornuiten volgens de Islam etc.

Milayo
Oud 24-09-2002, 22:15
Joostje
Joostje is offline
niet dat ik islamitisch ben ofzo, maar de koran is absoluut tegen de acties van dhr. bin Laden... achtergestelde positie v vrouwen is er wel degelijk, maar in lang niet zo'n hoge mate als vaak voorgesteld word.
Oud 24-09-2002, 23:26
Sir Smoke-A-Lot
Citaat:
PimpDude86 schreef:
Wie is JULLIE? En waar is dit op gebasseerd, kom eens met een concreet voorbeeld.
dat 'hun' oorlogen meestal geloof gerelateerd zijn!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 01:09
twiety
twiety is offline
Citaat:
Milayo schreef:
Mujahideen leg jij eens uit wat er zo afwijkend is aan de uiteenzetting van Twiety !!.
???
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 09:32
$dollarchick$
$dollarchick$ is offline
Citaat:
twiety schreef:

Het is ook voornamelijk de cultuur waar ik me druk om maak.
hmm aight.. maar dan vraag ik me af waarom jij je hier druk om
maakt.. ?

Iedereen is nu in to the Islam en iedereen heeft daarover een mening die luid en duidelijk gehoord moet worden..
Weetje misschien hoe dat komt .. cuz I wonder why...!??!
Oud 25-09-2002, 09:40
$dollarchick$
$dollarchick$ is offline
Citaat:
Sir Smoke-A-Lot schreef:
chilll man .. wie is er hier nou op zn teentjes getrapt ??

Bij alle oorlogen is wel een islamitisch land betrokken..
ik weet niet zeker of dat zo is en volgens mij jij ook niet..!!
En als het zo is stuur me dan de oorlogen jaartallen en de
redenen waarom er oorlog werd/word gevoerd..!! Dan kom je
misschien tot de conclusie dat je maar wat in de rondte loopt
te "schreeuwen"!!

misinterpretatie van de Islam .. het woord zegt het al
MISinterpretatie.. islamitische mensen worden aangekeken
voor de daden die een stelletje teroristen uitvoeren en dan
zeggen DIT DOEN WE VOOR DE ISLAM EN VOOR ALLAH en u
guyszzzzz believe that
Oud 25-09-2002, 10:12
twiety
twiety is offline
Citaat:
$dollarchick$ schreef:
hmm aight.. maar dan vraag ik me af waarom jij je hier druk om
maakt.. ?
Waarom het iets is om je druk over te maken: heb ik wel duidelijk gemaakt lijkt me (vrouwenemancipatie, scheiding kerk en staat, etc. en hiermee in verband onderdrukking, foute imams etc.).
Waarom ik me er druk om maak: omdat ik het beste voor heb met dit land.

Citaat:
Iedereen is nu in to the Islam en iedereen heeft daarover een mening die luid en duidelijk gehoord moet worden..
Weetje misschien hoe dat komt .. cuz I wonder why...!??!
Omdat het uiten van je mening op dit gebied tijdens paars niet mocht - of je moest het censureren en/of zeer uitvoerig nuanceren omdat het nogal snel als racisme gezien werd - en omdat deze mensen vaak ook het beste willen voor dit land (of hun wijk, o.i.d.).
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 11:09
$dollarchick$
$dollarchick$ is offline
Citaat:
twiety schreef:
Waarom het iets is om je druk over te maken: heb ik wel duidelijk gemaakt lijkt me (vrouwenemancipatie, scheiding kerk en staat, etc. en hiermee in verband onderdrukking, foute imams etc.).
Waarom ik me er druk om maak: omdat ik het beste voor heb met dit land.

Omdat het uiten van je mening op dit gebied tijdens paars niet mocht - of je moest het censureren en/of zeer uitvoerig nuanceren omdat het nogal snel als racisme gezien werd - en omdat deze mensen vaak ook het beste willen voor dit land (of hun wijk, o.i.d.).
duidelijk je ziet mij wel weer verschijnen als het nodig is
Oud 25-09-2002, 13:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
twiety schreef:

Ooo? Dat het voor racisme werd aangezien, wil nog niet zeggen dat je "van paars niet mocht zeggen op dit gebied".
Want wat werd er dan met je gedaan als je er wel wat over zei? Werd je - zoals in vele landen - mishandeld? Gevangengezet? Monddood gemaakt (=vermoord)?

Nee. Ook racisten mogen vrijuit in Nederland leven.
Ook tijdens paars
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 19:15
twiety
twiety is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Ooo? Dat het voor racisme werd aangezien, wil nog niet zeggen dat je "van paars niet mocht zeggen op dit gebied".
Natuurlijk mocht je het zeggen, maar dan wel alleen in besloten kring. Niet in de pers, niet in de politiek en niet op een 'politiek correct' (zoals de PvdA dat zo mooi noemt/noemde) forum bijvoorbeeld.

Citaat:
Want wat werd er dan met je gedaan als je er wel wat over zei? Werd je - zoals in vele landen - mishandeld? Gevangengezet? Monddood gemaakt (=vermoord)?
In bovenstaande voorbeelden: censuur, buitensluiten politieke partij, ban op forum.

Citaat:
Nee. Ook racisten mogen vrijuit in Nederland leven.
Ook tijdens paars
En dat is maar goed ook...zolang die racisten het bij woorden houden. En die woorden mochten ze dus tijdens paars ook niet verkondigen als het geen borrelpraat betrof.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 20:39
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Sir Smoke-A-Lot schreef:
dat 'hun' oorlogen meestal geloof gerelateerd zijn!
bush: "crusade against terrorism"
Oud 25-09-2002, 22:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
twiety schreef:
Natuurlijk mocht je het zeggen, maar dan wel alleen in besloten kring. Niet in de pers, niet in de politiek en niet op een 'politiek correct' (zoals de PvdA dat zo mooi noemt/noemde) forum bijvoorbeeld.
MIS! In de Elsevier stond genoeg "politiek incorrectheid".
De Telegraaf was ook niet minder "politiek incorrect".
In de politiek,... er waren nu niet echt veel echte rechtse partijen
die ook zoiets zeiden. Bolkestein echter, bv., heeft meerdere
malen dingen tot dit onderwerp geuit. Hij werd niet vervolgd
ofzo en leeft nog steeds.

En wat bedoel je met dat forum? Kun je daar een voorbeeld
van geven want dit is totaal nieuw voor mij. En welk forum
betreft het dan?

Citaat:
In bovenstaande voorbeelden: censuur, buitensluiten politieke partij, ban op forum.
Het ligt er maar aan wat je zegt natuurlijk. Een ban op een
forum is niet makkelijk verdiend. Ook niet 8 jaar terug.
En geloof me, ik heb veel kritiek geuit op "paars". Heb
-toen ik nog op de middelbare school zat- een pleidooi
opstel geschreven voor een cursus Nederlandkunde (incl.
taal). Kreeg er een goed cijfer voor. Dus...

Citaat:

En dat is maar goed ook...zolang die racisten het bij woorden houden. En die woorden mochten ze dus tijdens paars ook niet verkondigen als het geen borrelpraat betrof.
Nou...... kijk de geschiedenis van nl.politiek er maar op na
(google)
Dan zie je eens wat er allemaal gewoon gezegd werd.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 00:39
Sir Smoke-A-Lot
Fijn dat islam-terroristen gewoon in eigen land gekweekt worden. Een eigen huismerk terroristen dus. Om dan nog maar niet te spreken over mensen die in Nederland vliegles nemen om in Amerika tegen gebouwtjes op te vliegen maar goed, dat heeft niks met dit onderwerp te maken!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
komt inderdaad door misinterpretatie van de islam ja. verder zijn er bij de meeste oorlogen christelijke landen ook betrokken
zo ver ik weet is er nog maar 1 christelijk 'land' in de wereld en dat is Vaticaanstad.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 14:04
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
zo ver ik weet is er nog maar 1 christelijk 'land' in de wereld en dat is Vaticaanstad.
Ja lekker simpel, en meneer Bush met zn ge-God-bless-you heeft zeker geen vuile handen?
Oud 26-09-2002, 14:08
Verwijderd
overigens laten we deze hele discussie maar kappen want het leidt nergens toe (of zijn er nog mensen die werkelijk met iets inhoudelijks komen?).
ow en dollarchick je houdt je ogen wel erg gesloten voor de problemen die er zijn (nu ga je zeker weer met je turks temperament hier tegenin )
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 14:12
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
overigens laten we deze hele discussie maar kappen want het leidt nergens toe (of zijn er nog mensen die werkelijk met iets inhoudelijks komen?).
ow en dollarchick je houdt je ogen wel erg gesloten voor de problemen die er zijn (nu ga je zeker weer met je turks temperament hier tegenin )
Ja, het lijkt wel alsof er altijd een bepaald soort mensen met de supporters mentaliteit op dit soort topics afstormt. Jullie moeten zo'n sensor hebben voor woorden als "buitenlander" en "moslim"...erg storend.
Oud 26-09-2002, 18:46
twiety
twiety is offline
Citaat:
$dollarchick$ schreef:
duidelijk je ziet mij wel weer verschijnen als het nodig is
Nou, reageer 's inhoudelijk op mijn post op de vorige bladzijde: http://www.marocvoice.nl/versie3/vrouwen.html
(geldt ook voor anderen, maar toch met name voor moslims)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 19:03
twiety
twiety is offline
Citaat:
Gatara schreef:
[B]MIS! In de Elsevier stond genoeg "politiek incorrectheid".
De Telegraaf was ook niet minder "politiek incorrect".
In de politiek,... er waren nu niet echt veel echte rechtse partijen
die ook zoiets zeiden. Bolkestein echter, bv., heeft meerdere
malen dingen tot dit onderwerp geuit. Hij werd niet vervolgd
ofzo en leeft nog steeds.

En wat bedoel je met dat forum? Kun je daar een voorbeeld
van geven want dit is totaal nieuw voor mij. En welk forum
betreft het dan?

Het ligt er maar aan wat je zegt natuurlijk. Een ban op een
forum is niet makkelijk verdiend. Ook niet 8 jaar terug.
En geloof me, ik heb veel kritiek geuit op "paars". Heb
-toen ik nog op de middelbare school zat- een pleidooi
opstel geschreven voor een cursus Nederlandkunde (incl.
taal). Kreeg er een goed cijfer voor. Dus...

Nou...... kijk de geschiedenis van nl.politiek er maar op na
(google)
Dan zie je eens wat er allemaal gewoon gezegd werd.
- Elsevier was een uitzondering en de Telegraaf wordt toch voornamelijk gezien als roddelblad. Waar het mij om gaat is dat je bijna geen statistieken mocht verzamelen m.b.t. allochtonen, zeker als het ging om criminaliteit. En als je ze wel mocht verzamelen dan mocht je ze niet publiceren...of het gebruiken in de politiek om oplossing voor problemen te zoeken.
Overigens heeft de Elsevier ook een column van Pim geweigerd, even inhakend op de vrijheid van meningsuiting bij dat blad: http://home.student.uva.nl/philippe.kessen/nieuws.html

- nl.politiek is een discussiegroep/nieuwgroep. Ik ga voornamelijk naar forums op sites. Ik heb zo geen voorbeeld van zo'n forum en heb wel wat beters te doen dan ernaar te zoeken. Ik surf nogal veel en weet zo niet waar ik overal al geweest ben. Bovendien gaan andere internetlokaties die ik bezoek de bezoekers van dit forum niet aan...tenzij ik dat zelf wil vertellen.
Maar om toch iets van een illustratie te geven: Op http://www.fok.nl had je vroeger sneller een -3 generalisatie, een 0 overbodig of en -10 ongewenst aan je broek en werd er sneller ge-edit dan nu. Een +1 Normaal krijg je tegenwoordig sneller als je je mening uit over dit soort zaken.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 19:35
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
dan bestaan er al helemaal geen islamitische landen
Oud 27-09-2002, 10:13
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
twiety schreef:

Buitengewoon hypocriet dit. Vrijheid van meningsuiting een hoog goed, maar ondertussen wel bij bezuinigingen woorden als "appeltje geschild" en "bruuskeren" gebruiken.
Oud 27-09-2002, 10:25
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Buitengewoon hypocriet dit. Vrijheid van meningsuiting een hoog goed, maar ondertussen wel bij bezuinigingen woorden als "appeltje geschild" en "bruuskeren" gebruiken.
Helemaal mee eens. Dat gaat tegen de vrijheid van meningsuiting in, vind ik en dat taalgebruik zoals jij aangaf onderstreept dat nog eens dik.
Oud 27-09-2002, 11:42
twiety
twiety is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Zo zie je maar dat ik vrijheid van meningsuiting ontzettend belangrijk vind......maar ook die vrijheid van meningsuiting moet zijn grenzen hebben. Wel een hoog goed, niet het hoogste goed.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 12:13
Verwijderd
Citaat:
twiety schreef:
Zo zie je maar dat ik vrijheid van meningsuiting ontzettend belangrijk vind......maar ook die vrijheid van meningsuiting moet zijn grenzen hebben. Wel een hoog goed, niet het hoogste goed.
Yep

De persoonlijke vrijheid houdt op waar die van de ander begint...kan ook niet anders in een complexe samenleving. Je kunt niet zomaar zeggen 'iedereen heeft volledige vrijheid van meningsuiting' want dan gaat iedereen de straat op en wordt elke demonstratie beantwoord met een tegendemonstratie. Dat is ook niet de bedoeling. Het moet gereguleerd worden; daarom hebben we ook de bepalingen over vrijheid van meningsuiting in de Grondwet, de Wet openbare manifestaties en de grote hoeveelheid jurisprudentie over die onderwerpen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 12:43
twiety
twiety is offline
Citaat:
nare man schreef:
Yep

De persoonlijke vrijheid houdt op waar die van de ander begint...kan ook niet anders in een complexe samenleving. Je kunt niet zomaar zeggen 'iedereen heeft volledige vrijheid van meningsuiting' want dan gaat iedereen de straat op en wordt elke demonstratie beantwoord met een tegendemonstratie. Dat is ook niet de bedoeling. Het moet gereguleerd worden; daarom hebben we ook de bepalingen over vrijheid van meningsuiting in de Grondwet, de Wet openbare manifestaties en de grote hoeveelheid jurisprudentie over die onderwerpen.
Yep

En mede omdat veel aanhangers van Pim het ermee eens waren en zijn dat er veranderingen zouden moeten komen in bepaalde wetten of in de interpretatie ervan, had Pim zo'n grote aanhang. Vandaar dus ook mede daardoor dat de LPF er kwam en is. En vandaar dus ook dat deze partij in de coalitie best z'n best mag doen om de gewilde veranderingen te bereiken.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
dan bestaan er al helemaal geen islamitische landen
ik heb het hier over landen met een staatsgodsdienst, en die heb je zat in de islamitische wereld (nog nodig ze op te noemen?).

en tsja, bush misbruikt ook het woord god, daar heb je gelijk in (het zou ook heel misschien wel eens een onzettend domme lul kunnen zijn )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten