Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2006, 14:17
just_me16
Avatar van just_me16
just_me16 is offline
Ik ben eigenlijk al een tijdje zeker over mij keuze om naar de pabo t gaan na de havo.

Nu had ik dit weekend een gesprek met mijn pa en z'n vriendin en die hebben het idee dat ik misschien niet stevig genoeg in mijn schoenen sta.
Mijn moeder denkt juist dat ik het wel zal kunnen.

Wat denken jullie?? Als je iets softer bent niet naar de pabo gaan of mijn pa maar laten kletsen. En aan de mensen die op de pabo zitten, je leert toch wel hoe je streng op kunt treden??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2006, 14:19
Verwijderd
Er zitten zoveel mensen op de pabo die wat 'softer' zijn en/of nog niet streng op kunnen treden, dat maakt je niet per definitie niet geschikt. Het zal lastiger zijn dan wanneer je van nature streng kunt zijn, maar je kunt het best leren.

Als jij graag pabo wilt gaan doen, dan zou ik dat gewoon gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 15:01
Verwijderd
Inderdaad, streng zijn kun je wel leren. En op de basisschool is het 'goed kunnen uitleggen' belangrijker dan het 'goed orde kunnen houden', lijkt mij, omdat jonge kinderen vaak vanzelf wel redelijk luisteren.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 18-09-2006 @ 16:01 :
omdat jonge kinderen vaak vanzelf wel redelijk luisteren.
Daar zou ik niet op rekenen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 15:24
Verwijderd
Ik zou gewoon lekker naar de pabo gaan, als jij dat graag wil . Je kan nu niet zeggen of jij voor de klas straks een minder consequente docent bent. Gewoon lekker uit gaan proberen, en je merkt waarschijnlijk wel na je eerste jaar of het bij je past of niet
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 16:47
Verwijderd
Precies, je begint al met stage lopen in je eerste jaar - een paar jaar geleden begon je daar veel later mee - mocht je ontdekken dat het je toch niet ligt, dan kan je altijd nog stoppen.
Maar ik denk dat je prima kan leren hoe je orde moet houden en af en toe streng zijn. Dat komt echt wel goed hoor
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 18-09-2006 @ 16:22 :
Daar zou ik niet op rekenen.
beter dan middelbare scholieren lijkt me toch
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 02:45
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
doen wat jij wilt
het is jouw leven
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 11:23
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
pabo lijkt mij wel vet (evenals andere lerarenopleidingen) maar hier in zuid limburg is er haast geen werk in te vinden. Ik zou dan dus moeten verhuizen en daar heb ik geen trek in
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 11:31
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
aangezien ik geen berichtjes kan wijzigen (die van mezelf) post ik ff opnieuw omdat ik een stukje vergeten was.

OT: laat je pa maar kletsen als jij dit wilt moet je het gaan doen. Straks krijg je er misschien spijt van dat je het iig niet geprobeerd hebt.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 11:38
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
remy476 schreef op 20-09-2006 @ 12:23 :
pabo lijkt mij wel vet (evenals andere lerarenopleidingen) maar hier in zuid limburg is er haast geen werk in te vinden. Ik zou dan dus moeten verhuizen en daar heb ik geen trek in
Nu heb ik Limburgers niet al te hoog zitten, maar er zijn daar toch zeker wel bassisscholen?

En trouwens, ik weet niet wat je anders wil gaan doen, maar ik denk dat je voor de meeste banen sowieso wel moet verhuizen. De steden daar kunnen niet iedereen opvangen.. Een beetje hetelfde als met Groningen: als mensen er klaar zijn met hun studie vertrekken ze vaak toch naar de Randstad voor een baan.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 11:54
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 20-09-2006 @ 12:23 :
pabo lijkt mij wel vet (evenals andere lerarenopleidingen) maar hier in zuid limburg is er haast geen werk in te vinden. Ik zou dan dus moeten verhuizen en daar heb ik geen trek in
In Limburg is zat werk te vinden als basisschooldocent hoor, je moet niet in dorpen gaan zoeken (want daar zijn scholen ook vaak klein en zijn er dus zat docenten), Hoensbroek zal genoeg leraren hebben op dit moment Maar in Maastricht staan ze echt te springen, en ook is het krijgen van een stageplaats geen enkel probleem.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 19:11
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
just_me16 schreef op 18-09-2006 @ 15:17 :
Als je iets softer bent niet naar de pabo gaan?
je hebt grote kans op begeleiding. mijn zus was iig ook nogal soft en heeft zich erg goed weten te redden. er wordt aandacht besteedt aan je persoonlijkheid, als je daadwerkelijk voor de klas staat kunnen begeleiders natuurlijk ook altijd met jou naar oplossingen zoeken. ik zou je studie er niet voor laten liggen, tenzij je het sowieso zelf ook gewoon niet helemaal voor je ziet (eerlijk zijn dus). ik dacht dat mijn zus er ook nooit zou komen (eigenlijk ), maar hoewel ze ontzettende downs heeft gehad is ze er altijd in blijven geloven; en ziedaar, ze staat voor de klas (wel voor kleuters; maar orde was daar niet de reden voor - leeftijdsgroep waar je aan denkt scheelt natuurlijk ook altijd).
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 20-09-2006 @ 12:54 :
In Limburg is zat werk te vinden als basisschooldocent hoor, je moet niet in dorpen gaan zoeken (want daar zijn scholen ook vaak klein en zijn er dus zat docenten), Hoensbroek zal genoeg leraren hebben op dit moment Maar in Maastricht staan ze echt te springen, en ook is het krijgen van een stageplaats geen enkel probleem.
Een kennis van mij heeft de pabo gedaan en heeft lang gezocht, maar niks kunnen vinden in Maastricht. Uiteindelijk is ze maar de horeca in gegaan geloof ik. Het is echt bedroevend in Limburg op het moment.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 00:49
Hempo
Hempo is offline
Ik heb er altijd iets op tegen als ouders hun kinderen af gaan zitten houden van hun ambities.

Als je PABO wilt gaan doen, doe het. Je kunt meetal meer dan je denkt. Ik merk aan mezelf dat mensen om mij heen me toch beinvloeden. Uiteindelijk zit jij er je hele leven aan vast.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 19:55
Verwijderd
Alles kun je leren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Summer School? Help!
dolf1010
6 29-06-2011 10:30
Liefde & Relatie Mijn vriendin heeft vaak twijfels
Elder lycan
28 26-07-2006 01:23
Psychologie Het grote lucht je hart topic #53
coopergirl
488 20-03-2006 17:52
Liefde & Relatie Praten
justalone
21 16-06-2005 16:23
Liefde & Relatie Need some help.. (lang verhaal)
Fujitsu
30 31-10-2003 14:21
Liefde & Relatie Help me kheb vriend maar in love with someone else!!
lausie
31 09-07-2002 18:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.