Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2006, 09:14
Tofke_H
Tofke_H is offline
Wie volgt te zondag Tom Boonen op als Wereldkampioen. Wie wint vandaag de tijdrit.

Voor Belgie begon het gisteren alvast goed. Voor het eerst in de geschiedenis van het WK tijdrijden stond een Belg op het hoogste schavotje. Dominique Cornu, niet eens 21, zorgde gisteren in Salzburg voor een stunt door de concurrentie ronduit te domineren. De Rus Ignatiev, de uittredende kampioen, en de Fransman oppel, Europese titelhouder, kwamen niet eens in de buurt.
Oud 21-09-2006, 14:05
Scott Tracy
Scott Tracy is offline
gefeliciteerd met cornu klasse prestatie hoor. zoals ik al zei, nederland viel zwaar tegen. echt

tt elite is nu bezig btw
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 16:27
Scott Tracy
Scott Tracy is offline
mooie winnaar, saaie tijdrit
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 17:41
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Het schijnt trouwens geen supermoeilijk parcour te zijn hoorde ik? Wie weet daar meer van?
Oud 22-09-2006, 17:56
Scott Tracy
Scott Tracy is offline
dit is een profiel

lijkt moeilijk, maar is het niet echt. het is vergelijkbaar met madrid.
de heuvels zijn niet hoog maar ja je moet elk wel 12x beklimmen. de afdaling is ook lang en dat is ook in het nadeel van de klimmers/heuvelaars.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 18:22
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Scott Tracy schreef op 22-09-2006 @ 18:56 :
dit is een profiel

[afbeelding]

lijkt moeilijk, maar is het niet echt. het is vergelijkbaar met madrid.
de heuvels zijn niet hoog maar ja je moet elk wel 12x beklimmen. de afdaling is ook lang en dat is ook in het nadeel van de klimmers/heuvelaars.
Het parcours van Madrid vond ik niks, dus ja...
Voor de klimmers is het inderdaad niet ideaal dat beide bergjes niet kort bij de finish liggen en een lange afdaling hebben. Je hebt dus meer kans dat ze gaan finishen met een grote groep dan dat er een paar klimgeiten tot aan de meet weg blijven. Maja, we zien wel...
Oud 23-09-2006, 00:29
Scott Tracy
Scott Tracy is offline
alles hangt ervanaf hoe de koers verloopt. als je weer een iranees, bulgaar of weet ik veel wat 9 rondes alleen voorop laat rijden en hem rustig gaat terughalen geef je belgie en duitsland de kans om boonen en zabel naar de streep te rijden. dan zijn er meteen 25 landen kansloos voor de zege, dus ik zou zeggen: trek die wedstrijd meteen in gang. niet als een dolle gaan aanvallen in de eerste ronde natuurlijk, maar wel het tempo hooghouden en op het juist moment gaan aanvallen. nederland moet ook zeker zo te werk gaan.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 17:15
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Jeuj, Marianne Vos is wereldkampioen! Fantastische prestatie, en deze meid is ook nog eens hartstikke jong dus daar gaan we nog jaren lang plezier aan beleven.

Bij de jonkies vanmorgen deed Nederland het ook redelijk goed. Langeveld lang in de kopgroep, daarna Gesink in de definitieve kopgroep, uiteindelijk 6e en Van Emden 7e vlak voor het jagende peloton. Was een leuke finale. Maja, als je met Ciolek naar de streep rijdt in een groepje dan weet je dat je als niet-sprinter bij voorhand al kansloos bent.

Het kán dus wel, in een klein groepje finishen, al verwacht ik morgen toch iets anders. Een man of 30, 40 en dan sprinten (of iemand als Vinokourov moet in de slotkilometer nog demarreren, lijkt me trouwens wel gaver als dat gebeurt ).
Oud 23-09-2006, 19:21
Scott Tracy
Scott Tracy is offline
dat ciolek wint onderstreept nog maar eens hoe (relatief) gemakkelijk het parcours was. ik had hier toch meer een sterkere klimmer verwacht bij de beloften, een ignatiev of gesink. nederland heeft gewoon hardstikke sterk gereden. zo moet er morgen ook gereden worden, gewoon goed mee aanvallen. dat het zo afloopt is jammer maar niets aan te doen. als het parcours iets zwaarder was geweest hadden we zomaar kunnen winnen.

en de dames, ook een leuke wedstrijd met een prachtige winnares natuurlijk. echt super die marianne vos, nu al onbetwist de sportvrouw van het jaar.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 20:37
ComeOnPilgrim
ComeOnPilgrim is offline
In de eerste instantie dacht ik aan mannen als Vinokourov, Valverde, Bettini. Maar na het zien van de dames en beloften begin ik steeds meer te geloven in de kansen van mannen als Boonen, Hushovd en Zabel.

Die klimmetjes zijn weliswaar in potentie selectief, maar dat wordt weer teniet gedaan door de afdaling.

Vino of Bettini kunnen er flink aan de boom schudden, maar in de afzink komt er toch weer een hoop volk terug. Ik denk dan ook niet dat er iemand alleen voorop kan blijven.

Ik denk gewoon dat er een man of 30 naar de streep rijden en dat Boonen, Valverde, Hushovd, Zabel, Bettini en eventueel O'Grady en Eisel het in de sprint zullen uitvechten.

En als ik dan echt moet kiezen zeg ik nu Boonen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 21:25
pvt. stengo
pvt. stengo is offline
Het zal moeilijk zijn om op die hellingetjes (want dat zijn het toch) de verschillen te maken tot aan de streep. Maar zo iemand als Vinokourov zal zeker iets proberen, Bettini denk ik ook (alles op de sprint zetten is gevaarlijk) Grote kans dat het een sprinter word of een 2de rangsspinter die gaat winnen.

Ik vraag me af wat Valverde zal doen, wachten op de sprint is gevaarlijk met Boonen, Hushovd, Zabel (nooit te onderschatten)en natuurlijk de gemotiveerde Eisel.

Kan zijn dat mss de 2de man van het team het gaat afmaken.
vb. Gilbert voor België
Om jezelf op te volgen als wereldkampioen zal je met een enorme last op je schouders zitten.

Ik zou het Boogerd ook wel eens gunnen, alleen moet hij dan wel alleen naar de streep gaan.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 23:54
Scott Tracy
Scott Tracy is offline
zo maar eens naar bed want morgen weer om half 11 opstaan ik heb er zin in. hopen dat het niet tegenvalt.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 10:43
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
begonnen

die nostalgische landenteams pakjes zijn echt cool..
en die neger reed even op kop!
Oud 24-09-2006, 11:25
pvt. stengo
pvt. stengo is offline
Ik denk ineens nog aan Schumacher, Wesemann en Popovych die ook niet te onderschatten zijn imo.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 12:43
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik hoop op Kroon.
Oud 24-09-2006, 13:18
pvt. stengo
pvt. stengo is offline
Mja die zou dat ook wel kunnen denk ik.
Ik vrees voor de Italianen dat ze met wat te veel mannen voorin zitten. Op het einde zullen we weten of ze de juiste beslissing hebben genomen zeker.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 15:02
Scott Tracy
Scott Tracy is offline
de koers is iig goed hard gemaakt, het is tot nu toe leuk om naar te kijken
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 15:47
Scott Tracy
Scott Tracy is offline
GEWEEEEEEEELDIG WAT EEN WEDSTRIJD!! wat een finale zeg prachtig!! ik was nog bang dat valverde ofzo zou winnen maar bettini krijgt gewoon loon na werken. erg sterk gereden door italie, ongelofelijk dat ie de sprint nog kan winnen
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 15:48
Scott Tracy
Scott Tracy is offline
ja en jammer voor de nederlanders, maar ze hebben gereden wat ze waard zijn. goed hoor. belgie stelde erg teleur.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 15:49
Bob der Bär
Bob der Bär is offline
Wat een einde.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 15:59
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Geweldige wedstrijd!!
Oud 24-09-2006, 22:04
Fides
Fides is offline
Prachtig erepodium.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 08:09
WolterB
WolterB is offline
Ik heb echt genoten gisteren van de wedstrijd, heerlijk en een prachtig podium
Oud 25-09-2006, 08:47
McDuck
McDuck is offline
Prachtige finale, echt super. Ik had het Zabel misschien ook nog wel gegund, dat zou wel een mooie afsluiting voor hem zijn. Maar Bettini verdient het gewoon helemaal. Echt super, ik vond hem altijd al een leuke wielrenner, altijd maar aanvallen en aanvallen.
Ook leuk dat Boogerd na afloop nog zei dat Bettini de beste wereldkampioen van de afgelopen tien jaar is.
Op Sporza werden ze de laatste twee minuten echt helemaal gek.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 14:03
Tofke_H
Tofke_H is offline
En ik heb het gvd gemist ... Ik zag nog net dat iedereen rond een renner kroop met een blauw truike... En that's it.
Oud 25-09-2006, 18:43
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Hele mooie finale. Gelukkig geen standaardsprint, maar de Spanjaarden die het uit elkaar raffelden. Die Spanjaarden zullen wel achteraf balen dat hun plannetje niet gelukt is.

Nederland deed de laatste ronde weer mee, net zoals vorig jaar. Maja, meer is het meestal ook niet. We missen echt iemand om het af te maken. Maar Bettini is wel een goede winnaar, die gun ik het ook wel, net als bijvoorbeeld Zabel die tweede werd. Het was een leuke wedstrijd, leuke finale, leuke winnaar, ik heb dus wel genoten.
Oud 25-09-2006, 20:37
pvt. stengo
pvt. stengo is offline
Mja dacht ik de Belgen wachten gewoon de sprint af en de Nederlanders gaan er proberen nog van weg te geraken (met een man als Vinokourov ofzo). Voor die Spanjaarden is het echt wel balen en voor de Australiërs had er zeker meer in gezeten.
Maar als je ziet wat de Italianen de hele tijd in koers hebben gedaan dan is het verdiend gewonnen voor Bettini.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten