Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2006, 17:38
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Alizée! schreef op 24-09-2006 @ 17:23 :
Maar dan eet je toch nog teveel als dat is? noujah laat maar haha klopt toch allemaal niet. En die BMI klopt ook niet bij iedereen sommige hebben met 18 ook nog super veel vet.

volgens mij kan je met bmi 18 niet super veel vet hebben
Oud 24-09-2006, 17:39
Yana
Yana is offline
Citaat:
Alizée! schreef op 24-09-2006 @ 17:23 :
Maar dan eet je toch nog teveel als dat is? noujah laat maar haha klopt toch allemaal niet. En die BMI klopt ook niet bij iedereen sommige hebben met 18 ook nog super veel vet.
Dat wil je misschien graag geloven, maar met een BMI van 18 kan je echt niet nog super veel vet hebben. Ik vraag me zelfs af of er uberhaupt wel sprake kan zijn van vet bij een dusdanig BMI.

Offtopic: @Gothic: Ik heb verschillende pogingen ondernomen de huisarts te bellen, zoals te lezen is in het LJH-topic. Helaas is de beste kerel steeds afwezig geweest. Het klopt dat mijn zelfbeeld fucked up is, maar ik heb nog enigszins moeite met het accepteren van het woord "stoornis" in mijn situatie. Het lijkt me iets te "groot" in mijn geval.
Oud 24-09-2006, 18:19
Alizée!
Alizée! is offline
ja ik had zon reactie wel verwacht... maar toch blijf ik bij mijn mening dat je met bmi 18 ook vetrollen kan hebben.
Oud 24-09-2006, 18:24
Yana
Yana is offline
Citaat:
Alizée! schreef op 24-09-2006 @ 18:19 :
ja ik had zon reactie wel verwacht... maar toch blijf ik bij mijn mening dat je met bmi 18 ook vetrollen kan hebben.
Dat is je verstoorde kijk op de werkelijkheid.

Is jouw BMI 18?
Oud 24-09-2006, 18:45
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Alizée! schreef op 24-09-2006 @ 18:39 :
Nope ik weet ook wel dat de meeste dan niet heel dik zijn maar het kan wel!

mijn bmi is 15 ofzo.
Wees er maar trots op. Ik hoop voor je dat je niet binnenkort in het ziekenhuis wordt opgenomen...
Oud 24-09-2006, 19:33
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Alizée! schreef op 24-09-2006 @ 18:49 :
super trots
Oud 24-09-2006, 20:45
Alizée!
Alizée! is offline
Moet jij trouwens iets van zeggen.. maar goed je lokte de reactie zelf uit. maarja laat maar. boeiend ook allemaal.
Oud 24-09-2006, 21:04
Yana
Yana is offline
Citaat:
Alizée! schreef op 24-09-2006 @ 20:45 :
Moet jij trouwens iets van zeggen.. maar goed je lokte de reactie zelf uit. maarja laat maar. boeiend ook allemaal.
Zij werkt er tenminste aan.
Oud 24-09-2006, 21:12
liek88
liek88 is offline
ik lees/hoor vaak dat ál het varkensvlees slecht is.. maar wát is dr dan zo slecht aan? dat vertellen ze dr dus niet bij
Oud 24-09-2006, 21:15
Larry Flint
Larry Flint is offline
http://www.vion-in-nederland.com/558/Gestelde_vragen/

misschien heb je hier wat aan? staan een aantal vragen over varkensvlees
Oud 24-09-2006, 21:20
Alizée!
Alizée! is offline
Citaat:
Yana schreef op 24-09-2006 @ 21:04 :
Zij werkt er tenminste aan.
En ik niet? ken jij mij? NEE
Oud 24-09-2006, 21:21
liek88
liek88 is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 24-09-2006 @ 21:15 :
http://www.vion-in-nederland.com/558/Gestelde_vragen/

misschien heb je hier wat aan? staan een aantal vragen over varkensvlees
hmm nouja tis wel een site over vlees dus ze zullen er niet snel een slecht woord over vermelden maar t blijkt idd niet slecht te zijn ofzo
Oud 24-09-2006, 21:23
Larry Flint
Larry Flint is offline
het is wel ranzig iig
Oud 24-09-2006, 21:24
liek88
liek88 is offline
wat is precies ranzig?? al het varkensvlees?
Oud 24-09-2006, 21:26
Larry Flint
Larry Flint is offline
ja varkensvlees vind ik gewoon niet lekker, en eigenlijk uberhaupt vlees niet.
Oud 24-09-2006, 21:27
liek88
liek88 is offline
achjah smaken verschillen he bij mij houdt het ook op bij ham wat varkensvlees betreft
Oud 24-09-2006, 21:28
Larry Flint
Larry Flint is offline
gegrilde achterham vind ik nog wel ok heel af en toe, dat is ook mager geloof ik. maar verder vind ik het gewoon zo smerig vet.
Oud 24-09-2006, 21:38
liek88
liek88 is offline
ja klopt echt veel soorten varkensvlees zijn vies vet dat hoef ik ook écht niet
Oud 25-09-2006, 10:41
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 24-09-2006 @ 21:12 :
ik lees/hoor vaak dat ál het varkensvlees slecht is.. maar wát is dr dan zo slecht aan? dat vertellen ze dr dus niet bij
nouja, het is niet halal en ook niet koosjer, dus als je Islamitisch of Joods bent vindt je het slecht maar de reden dat het niet halal/koosjer is, is niet zozeer dat het ongezond is maar dan het varken onrein is etc.

Vet varkensvlees bevat wel meer LDL cholesterol dan vet rundvlees, dus als je vet vlees kiest is varkensvlees minder goed (maar voor af en toe toch ook niet erg). En het levert minder ijzer dan rundvlees, maar alsnog een heel behoorlijke hoeveelheid.

En spek is natuurlijk érg vet, met 1 speklapje heb je al 50-100 % van je dagelijkse hoeveelheid vet binnen; runderen leveren geen spek

Laatst gewijzigd op 25-09-2006 om 10:46.
Oud 25-09-2006, 18:45
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Citaat:
Gothic schreef op 24-09-2006 @ 18:45 :
Wees er maar trots op. Ik hoop voor je dat je niet binnenkort in het ziekenhuis wordt opgenomen...
Er zit een meisje in mijn klas met een BMI van 13 en die eet ongeveer vier keer meer dan ik, ik heb een BMI van 19.3. Er zit een meisje in mijn klas dat minder weegt dan mij maar een stuk dikker is, spieren wegen veel meer dan vet en zij heeft duidelijk vet (ze doet ook niet aan sport).

Maar met 16 lijkt me dat ook niet echt mogelijk nee.
Oud 25-09-2006, 18:55
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Zucht, ik maak me nu best wel zorgen over mn vriendin op school. Ok, ze is altijd al tenger geweest en ze at altijd al niet gewldig veel, maar toch gewoon tussendoortjes en gewoon 2 boterhammen tussen de middag. Nu in het nieuwe schooljaar viel het me op dat ze geen boterhammen meer at, maar slechts van die 'lichtgewicht' crackers van slechts 30 kcal de stuk. (en daar at ze er dan 4 van ofzo). Als tussendoortje at ze nu een appel.
Echter, de laatste tijd heeft ze de crackers geskipt en eet ze nog maar alleen een appel als lunch. Ik sprak haar hier op aan en ze zei dat ze er echt wel genoeg aan had.
Ze heeft zich ook ineens aangemeld bij de sportschool, waar ze - dat ze vanmiddag bekende - helemaal geen zin in had, maar ze ging toch.
Bla bla bla, na dit hele verhaal begin ik me toch wel zorgen mte maken. Volgens mij is ze al afgevallen, maar dat is moeilij kin te schatten, omdat ze altijd al zo tenger is geweest. En bovendien heeft ze in de brugklas ook al met eten liggen kloten Hoe kan ik nu het beste tot haar doordringen? Ik wil haar zo graag laten zien dat je best 5 boterhammen op een dag kunt eten en dat je daar dus echt níet dik van wordt. (ze heeft gezegd dat ze dat dacht ja)... wat moet ik doen?
Oud 25-09-2006, 19:35
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Fayelinde. schreef op 25-09-2006 @ 18:45 :
Er zit een meisje in mijn klas met een BMI van 13 en die eet ongeveer vier keer meer dan ik, ik heb een BMI van 19.3. Er zit een meisje in mijn klas dat minder weegt dan mij maar een stuk dikker is, spieren wegen veel meer dan vet en zij heeft duidelijk vet (ze doet ook niet aan sport).

Maar met 16 lijkt me dat ook niet echt mogelijk nee.
Offtopic: het gaat om de combinatie achterlijk laag bmi en slecht eten
Oud 25-09-2006, 20:45
Alizée!
Alizée! is offline
4 van die crackers is dan toch gewoon 2 boterhammen, hoeveel weegt ze dan?
Oud 25-09-2006, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Alizée! schreef op 25-09-2006 @ 20:45 :
4 van die crackers is dan toch gewoon 2 boterhammen
Twee boterhammen is niet echt veel als lunch en een appel helemaal niet.
Oud 25-09-2006, 22:56
Alizée!
Alizée! is offline
ook niet weinig... okee volgens voedingcentrum enzo wel
maar ik ken serieus niemand die 6 boterhammen eet en tussendoortjes enzo van die eetlijsten

maar goed daar blijven we toch allemaal bij een andere mening.
Oud 25-09-2006, 23:01
Bloem
Bloem is offline
^^ Nice to meet you.
Oud 26-09-2006, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Alizée! schreef op 25-09-2006 @ 22:56 :
ook niet weinig... okee volgens voedingcentrum enzo wel
maar ik ken serieus niemand die 6 boterhammen eet en tussendoortjes enzo van die eetlijsten
Dat jij ze niet kent hoeft niet zo veel te zeggen, ik ken genoeg mensen die vier tot acht boterhammen eten (of meer) en die ook dergelijke tussendoortjes eten. Misschien dat zo iets 'met de jaren' komt oid? Twee boterhammen tussen de middag is niet veel en zeker te weinig op een hele dag.
Oud 26-09-2006, 11:09
slaagroom
slaagroom is offline
alizee stap uit je kleine wereldje..
2 boterhammen is erg weinig
Oud 26-09-2006, 12:01
Alizée!
Alizée! is offline
Het ging over dat meisje uit haar klas..
Oud 26-09-2006, 16:34
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
De laatste tijd heb ik de hele dag door trek, soms zelfs echt honger. Als ik niet genoeg eet word ik al snel duizelig. Het punt is dat ik de hele dag wel door kan blijven eten.

Ik eet nu zoveel mogelijk gezonde dingen:

fruit en twee boterhammen bij het ontbijt
vier boterhammen en fruit bij de lunch
fruit als tussendoortje of nog een boterham of soep oid.
avondeten
koekje oid om acht uur

crackertjes of soms een snoepje tussendoor wil ook wel eens voorkomen .

Ik probeer me hier een beetje aan te houden omdat dat al veel meer is dan dat ik vroeger at. Ik heb ook nooit een probleem met eten gehad, ik vind het alleen zo vreemd dat ik na 3 boterhammen en 10 mintuen later al weer heel veel trek heb. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Oud 26-09-2006, 19:05
Gothic
Gothic is offline
De scholen zijn weer begonnen, logisch dat je veel meer energie verbruikt. Ik merk het ook, als ik college heb, heb ik om 1 uur al ruim 6 boterhammen op en dan moet de dag nog zo ongeveer beginnen. Ik kom er niet van aan, dus kennelijk heb ik het gewoon nodig.

Eet gewoon dat brood, maar wacht na bv 2 boterhammen minstens een half uur voordat je weer wat gaan eten, het heeft even tijd nodig voordat het gezakt is... het enige wat je kunt doen is letten op het beleg dat je gebruikt. Natuurlijk kun je een paar boterhammen eten met wat je lekker vindt, maar eet dan op de tussendoortjes of extra boterhammen (dus alles vanáf 6-8 boterhammen) mager beleg...
Oud 26-09-2006, 20:05
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
4 crackers staan heus niet gelijk aan boterhammen. Crackers zijn zo licht, boterhammen vullen toch véél meer? Als ik twee boterhammen eet om twaalf uur, moet ik pas weer wat eten rond zes uur, met vier crackers is dat vier uur.
Oud 26-09-2006, 20:21
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
En zeker die lichtgewicht crackertjes niet En al zeker niet als je ze gewoon droog eet. Maar terug naar mijn vraag (want ik weet zelf ook wel dat ze belachelijk weinig eet, ook al zijn de meningen er hier over verdeeld..): hoe kan ik haar aan het verstand brengen dat ze meer moet eten?
Oud 26-09-2006, 20:32
Verwijderd
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 26-09-2006 @ 16:34 :
De laatste tijd heb ik de hele dag door trek, soms zelfs echt honger. Als ik niet genoeg eet word ik al snel duizelig. Het punt is dat ik de hele dag wel door kan blijven eten.

Ik eet nu zoveel mogelijk gezonde dingen:

fruit en twee boterhammen bij het ontbijt
vier boterhammen en fruit bij de lunch
fruit als tussendoortje of nog een boterham of soep oid.
avondeten
koekje oid om acht uur

crackertjes of soms een snoepje tussendoor wil ook wel eens voorkomen .

Ik probeer me hier een beetje aan te houden omdat dat al veel meer is dan dat ik vroeger at. Ik heb ook nooit een probleem met eten gehad, ik vind het alleen zo vreemd dat ik na 3 boterhammen en 10 mintuen later al weer heel veel trek heb. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ik heb hetzelfde, alleen eet ik inmiddels minstens 10 boterhammen op een dag, 2 stuks fruit, avondeten zoveel als het voedingscentrum voorschrijft. Daarnaast komen nog de lekkere dingen die ik overal en nergens krijg toegestopt. Ik wil afvallen en niet bijkomen! Ik probeer echt minder te eten. Als ik op mijn kamer ben heb ik niks lekkers in de buurt, maar het grootste probleem is de avond, rond een uur of 10 krijg ik ontzettend veel honger en ga ik nog meer boterhammen eten. Op zich wel gezonde dingen dus, maar zo val ik niet af!
Oud 26-09-2006, 21:55
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 26-09-2006 @ 20:32 :
Ik heb hetzelfde, alleen eet ik inmiddels minstens 10 boterhammen op een dag, 2 stuks fruit, avondeten zoveel als het voedingscentrum voorschrijft. Daarnaast komen nog de lekkere dingen die ik overal en nergens krijg toegestopt. Ik wil afvallen en niet bijkomen! Ik probeer echt minder te eten. Als ik op mijn kamer ben heb ik niks lekkers in de buurt, maar het grootste probleem is de avond, rond een uur of 10 krijg ik ontzettend veel honger en ga ik nog meer boterhammen eten. Op zich wel gezonde dingen dus, maar zo val ik niet af!
Ik heb nu wel ontdekt dat als ik echt genoeg gegeten heb, zoals na het avondeten, en ik heb eigenlijk alweer honger na een half uur, dat dan gewoon niets eten helpt. Het gaat dan weer over. Daan eet ik weer iets om 8 uur, en net nog yoghurt, maar verder niets meer.
Oud 27-09-2006, 08:43
Verwijderd
misschien eet je dan gewoon te snel, en heeft je maag niet genoeg tijd om tijdens het eten al aan je hersenen door te geven dat er wat in zit.
Wat ook kan helpen is eiwitrijke dingen eten: schaaltje kwark of yoghurt erbij, of een dike laag vleesbeleg op brood, dat soort dingen. Dat vult sneller dan alleen brood.
Oud 27-09-2006, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 26-09-2006 @ 20:21 :
En zeker die lichtgewicht crackertjes niet En al zeker niet als je ze gewoon droog eet. Maar terug naar mijn vraag (want ik weet zelf ook wel dat ze belachelijk weinig eet, ook al zijn de meningen er hier over verdeeld..): hoe kan ik haar aan het verstand brengen dat ze meer moet eten?
Ik denk dat ze dat niet zomaar van iemand zal aannemen. Waarschijnlijk weet ze zelf ook wel dat ze zelf verkeerd bezig is ze heeft immers al eerder eetproblemen gehad en is daar toen ook bovenop gekomen), maar vóelt het voor haar niet goed om meer te eten, en daar kun jij weinig aan doen. Wat je wel kunt doen is haar zelfvertrouwen proberen op te vijzelen, vooral door gewoon een lieve vriendin voor haar te zijn, en misschien kun je haar eens vragen waarom ze zo weinig eet, en op die manier er een gesprek over beginnen. Als je geluk hebt loopt het gesprek zo dat je haar een beetje kunt pushen om óf wat meer te gaan eten, óf een arts/maatschappelijk werker/vertrouwenspersoon van school ervoor op te zoeken.
Oud 27-09-2006, 11:36
DvoorA
DvoorA is offline
ik heb een vraagje...

ik hoorde gister een meisje in de trein die dietiek studeerde zeggen dat granen niet zo goed voor je zijn..

Is pap wel gezond dan? Gewoon meergranenpap, van Molenaar...dat eet ik elke ochtend omdat ik dacht dat er veel vezels inzaten enzo..
Oud 27-09-2006, 11:42
Verwijderd
Niks mis met granen hoor . Misschien ving je niet de hele zin op en zei ze 'Bewerkte vezelarme granen zijn niet zo goed voor je' of 'Granen zijn niet zo goed voor je als je coeliakie hebt' of 'Als je twee hele broden per dag eet, zijn zelfs granen niet zo goed voor je' of 'Een eetpatroon dat alleen maar bestaat uit granen, is niet zo goed voor je' ofzo
Oud 27-09-2006, 12:55
Verwijderd
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 26-09-2006 @ 21:55 :
Ik heb nu wel ontdekt dat als ik echt genoeg gegeten heb, zoals na het avondeten, en ik heb eigenlijk alweer honger na een half uur, dat dan gewoon niets eten helpt. Het gaat dan weer over. Daan eet ik weer iets om 8 uur, en net nog yoghurt, maar verder niets meer.
Dat gerammel na een half uur betekent écht niet dat je alweer honger hebt hoor. De boel is ook wel bezig ook wel als je net gegeten hebt (tenminste, die van mij), gewoon omdat ie alles moet verwerken...

...toch?
Oud 27-09-2006, 13:27
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Morgan schreef op 27-09-2006 @ 12:55 :
Dat gerammel na een half uur betekent écht niet dat je alweer honger hebt hoor. De boel is ook wel bezig ook wel als je net gegeten hebt (tenminste, die van mij), gewoon omdat ie alles moet verwerken...

...toch?
Ik heb ook vaak echt honger ook als ik 2 boterhammen heb gegeten. Misschien omdat het eten gewoon de maag nog niet bereikt heeft en je hersenen nog niet weten dat je wel degelijk genoeg eten hebt gehad...
Oud 27-09-2006, 14:28
DDM
DDM is offline
Citaat:
Gothic schreef op 27-09-2006 @ 13:27 :
Ik heb ook vaak echt honger ook als ik 2 boterhammen heb gegeten. Misschien omdat het eten gewoon de maag nog niet bereikt heeft en je hersenen nog niet weten dat je wel degelijk genoeg eten hebt gehad...
Je eten bereikt binnen een aantal seconden je maag dus dat zal het wel niet zijn. Het heeft de maken met het soort eten (het ene verteert makkelijker dan het andere) en met de grootte van de maag. Anderzijds speelt de feedback van uit de maag naar de hersenen en andersom middels zenuwen en hormonen een rol. En dit werkt niet bij iedereen even goed.
Oud 27-09-2006, 15:00
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
DDM schreef op 27-09-2006 @ 14:28 :
Je eten bereikt binnen een aantal seconden je maag dus dat zal het wel niet zijn. Het heeft de maken met het soort eten (het ene verteert makkelijker dan het andere) en met de grootte van de maag. Anderzijds speelt de feedback van uit de maag naar de hersenen en andersom middels zenuwen en hormonen een rol. En dit werkt niet bij iedereen even goed.
Dan is het misschien de maag al voorbij, maar is er idd nog geen feedback geweest dat je verzadigd bent...
Oud 27-09-2006, 15:03
liek88
liek88 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 27-09-2006 @ 08:43 :

Wat ook kan helpen is eiwitrijke dingen eten: schaaltje kwark of yoghurt erbij, of een dike laag vleesbeleg op brood, dat soort dingen. Dat vult sneller dan alleen brood.
ik eet elke dag magere kwark met 3 lepels muesli, laag qua calorieen maar het vult gigantisch en tis lekker en voedzaam!
Oud 27-09-2006, 19:13
Verwijderd
Het duurt 20 minuten voordat je lichaam 'voelt' wat je hebt gegeten en of dit genoeg is. Vandaar dat als je 2 boterhammen knabbelt in 4 minuten je lichaam niet aan zal geven als 'dit is genoeg'
Oud 27-09-2006, 19:40
Alizée!
Alizée! is offline
gewoon minstens 20 minuten erover doen dus
Oud 27-09-2006, 19:55
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Normaal heb ik dit echt nooit, ik eet ook niet echt sneller, ja, als ik enorme honger heb misschien wel...maar ik zorg wel dat ik goed kauw en ik eet altijd gevarieerd en gezond en dat soort dingen. Na een half uur is het geen rammelen wat mijn maag doet, maar meer een seintje zovan: hongergevoel, je moet wat eten. Een écht hongergevoel, zoiets dat je ehbt als je al een tijd niets hebt gegeten.

Dus het is beter dat ik nog meer vullende dingen ga eten dan ik nu al doe?
Oud 28-09-2006, 09:56
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 27-09-2006 @ 19:55 :
Normaal heb ik dit echt nooit, ik eet ook niet echt sneller, ja, als ik enorme honger heb misschien wel...maar ik zorg wel dat ik goed kauw en ik eet altijd gevarieerd en gezond en dat soort dingen. Na een half uur is het geen rammelen wat mijn maag doet, maar meer een seintje zovan: hongergevoel, je moet wat eten. Een écht hongergevoel, zoiets dat je ehbt als je al een tijd niets hebt gegeten.

Dus het is beter dat ik nog meer vullende dingen ga eten dan ik nu al doe?
Kan, maar brood is prima... bruin brood dan he. Je moet gewoon zelf kijken wat je prettig vindt, als een bord kwark meer vult, neem je dat toch? Sowieso kan brood geen kwaad...
Oud 28-09-2006, 14:32
Madelieff
Madelieff is offline
Ik ben in een jaar tijd veel afgevallen, eigenlijk meer dan in eerste instantie de bedoeling was. Ik wil nu echt niet meer afvallen want ik ben ook niet meer ongesteld. Ik heb toch echt het idee dat ik gezond eet:

ontbijt:
mueslibol(/2 boterhammen) met boter (+beleg, meestal jam)
sinaasappel
plak ontbijtkoek
glas melk

tussendoor: sultana

lunch:
3 boterhammen met beleg (varieerd, meestal 30+kaas, rookvlees, appelstroop)
Appel

tussendoor: ligakoek

avondeten:
1 stuk vlees, 3 aardappelen, veel groenten + rauwkost
of groot bord pasta/rijst met groenten en saus
250 gr. optimel kwark/yoghurt

Meestal eet ik na het avondeten niet meer omdat ik dan echt geen honger meer heb, als ik wel honger heb drink ik nog een glas melk en eet ik een stuk fruit ofzo..

Ik heb geen idee of ik genoeg eet? Misschien is mijn beeld van gezond eten wel zodanig verstoord na al dat afvallen..
Oud 28-09-2006, 14:41
Verwijderd
Je eet niet super weinig, maar gewoon nét niet genoeg om mee op gewicht te blijven . Je zou om te beginnen een normaal toetje kunnen eten in plaats van een dieet-toetje. En misschien een extra aardappel bij het avondeten. En een paar glazen frisdrank of fruitsap. Dan wordt het ongeveer genoeg om een stabiel gewicht te handhaven.

Maar als het zo erg is dat je niet eens meer ongesteld wordt, is het misschien beter als je ook probeert om weer iets aan te komen. Weet je of je ondergewicht hebt?

Laatst gewijzigd op 28-09-2006 om 14:46.
Topic gesloten

Regels voor berichten