Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2006, 17:26
Verwijderd
Hallo,

Ik vind sinds een paar weken een jongen op de uni erg leuk en ik heb ook regelmatig contact met hem, maar vanaf toen begon ik me een paar dingen af te vragen, nameljk: wat vertel je wel en wat niet, in de zin van waar knappen jongens nou echt op af? Een van mijn hobby's is namlijk kijken naar japanse tekenfilms (anime), een andere interesse is filmproductie, fotografie, luieren, ik houd me ook bezig met nieuwe biomedische ontwikkelingen (mn studie houdt zich daar ook mee bezig) en ik vind dingen als mooie auto's en motoren ook prachtige onderwerpen van gesprek. Een probleem: deze dingen zijn allemaal niet zo meisjesachtig....

Dan denk ik bij mezelf; zal ik dit hem vertellen of juist verzwijgen omdat hij er eventueel op zou kunnen afknappen... En moet ik dan over dingen gaan praten zoals uitgaan enz.?

Dus jongens: waar knappen jullie nou echt op af bij een meisje, en dan heb ik het vooral over de eerste indruk.

thx,

I3eesje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2006, 17:28
Luna
Luna is offline
ja en dan vertel je het niet en begin je een relatie met hem en dan hou je die dingen voor altijd geheim.
Oud 26-09-2006, 17:44
deoxyribose
deoxyribose is offline
waarom zou je je nou schamen omdat je wetenschappelijke ontwikkelingen bijhoudt getuigt juist van het bezit van enige intelligentie, lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 18:17
Pierreke
Pierreke is offline
Leuke, redelijk unieke en interessante hobbie's maken je toch juist wel onderschijdend van anderen en het heeft dus iets speciaals; lijkt me niet echt iets om achter te houden maar meer iets interessants aan jezelf wat je graag wilt delen met de ander. Persoonlijk knap ik af bij meiden die roken en super veel alcohol drinken..
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 18:35
Li
Li is offline
Waar hebben jullie het normaal over dan?
Ik zou trouwens niet al die hobby's van je in een keer op tafel smijten, misschien schrikt het hem af en moet je het wat gedoseerder brengen.
Ik zou beginnen met dat je auto's mooi vindt, dan is hij sowieso al om
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 19:22
Bertje B.
Bertje B. is offline
Als ze TE VEEL aandacht willen, jaloers doen etc.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 19:23
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
idd, dan nog ff erbij zeggen dat je snapt wat buitenspel is en het is..KASSAA!
Oud 26-09-2006, 19:29
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik denk niet dat als ik met een meisje aan het babbelen ben, dat we ooit langer dan 35 seconden over auto's zullen babbelen, omdat dingen met motoren me absoluut niet boeien. Maar zelfs dan nog is dat geen afknapper. Ik zou het zelfs liever omdraaien: iemand die vol enthousiasme vertelt over allerlei dingen die haar boeien is net geweldig goed/boeiend/leuk/interessant. Dan zou ik je over die dingen net wel bezig willen horen.

Ten eerste denk ik niet dat iemand zal afknappen op de dingen die jou interesseren. Ten tweede heb je de verkeerde gesprekspartner of vriend als je tegen heb niet kan tetteren over dingen die je graag doet.

Afknappers in gesprekken:
* de midlife crisis van vaderlief + de opeenstapeling van kleine kwaaltje van moederlief
* opschepperij/stoerdoenerij
* geld (ik haat het om over geld te babbelen)
Oud 26-09-2006, 19:43
Klaasklever
Klaasklever is offline
Waar knap ik op af... Overdreven populair doen. Doe maar lekker normaal, wees jezelf. Ik vind spontane meiden waar je gewoon normaal mee kan praten erg leuk. Dat is voor mij één van de belangrijkste dingen in een relatie, naast vertrouwen en humor. Het onderwerp maakt me niet uit. Ik zal interesse in haar tonen en ik verwacht het omgekeerde eigenlijk ook wel.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 19:58
Dato_16
Dato_16 is offline
ik kan af op:
-Merkgeil, en dan vooral dure merken
- over de top fan zijn van iemand, bedoel dan vooral boybands of Jan smit ofzo.
- meisjes die naar 'hardcore' of Nederlandstalig luisteren.
- nike air max, maggs of andere rare schoenen
- Erg onverzorgd bijlopen, ik vind uiterlijke verzorging en kleren wel belangrijk voor een eerste indruk

Verder kan er niet zoveel mis gaan
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 20:18
Verwijderd
Citaat:
beesje schreef op 26-09-2006 @ 18:26 :
Hallo,

Ik vind sinds een paar weken een jongen op de uni erg leuk en ik heb ook regelmatig contact met hem, maar vanaf toen begon ik me een paar dingen af te vragen, nameljk: wat vertel je wel en wat niet, in de zin van waar knappen jongens nou echt op af? Een van mijn hobby's is namlijk kijken naar japanse tekenfilms (anime), een andere interesse is filmproductie, fotografie, luieren, ik houd me ook bezig met nieuwe biomedische ontwikkelingen (mn studie houdt zich daar ook mee bezig) en ik vind dingen als mooie auto's en motoren ook prachtige onderwerpen van gesprek. Een probleem: deze dingen zijn allemaal niet zo meisjesachtig....

Dan denk ik bij mezelf; zal ik dit hem vertellen of juist verzwijgen omdat hij er eventueel op zou kunnen afknappen... En moet ik dan over dingen gaan praten zoals uitgaan enz.?

Dus jongens: waar knappen jullie nou echt op af bij een meisje, en dan heb ik het vooral over de eerste indruk.

thx,

I3eesje
Dóós. Er zijn genoeg jongens die dat allemaal erg leuk vinden, of tenminste een deel ervan. Denk je nou werkelijk dat ze er op afknappen? En denk je dat je ooit een leuke relatie kunt hebben met een jongen die op je af zou knappen als ie erachter kwam wat jouw hobbies zijn?

*meewarig het hoofd schudt* Sowieso, sinds wanneer zijn dingen als anime en fotografie en biomedische wetenschappen typische jongensdingen? En wat boeit het nou, zelfs al waren ze dat?

Ik knap af op mensen die over niets anders weten te praten dan uitgaan. En mijn vriendje gelukkig ook.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 20:29
Magican
Magican is offline
Óf, je begint een gesprek waarin je naar zijn hobbies vraagt. Matched dat met de jouwe dan vertel je de jouwe. Matchen ze niet dan is de vraag of je hem voor 1 x wil of voor veeeeeeeel langer. Als je voor 1 x wil moet je oppervlakkig blijven, voor veeeeeeel langer gewoon rustig vertellen wat je wel en niet cool vindt.
Leuk om Smokin' te spelen.

En verder hoor je dit soort dingen niet te vragen.
Oud 26-09-2006, 21:29
madelief21
madelief21 is offline
Volgens mij zijn het juist hele leuke hobby's en als hij ze stom vindt wat is het dan voor kerel. Als je bang gaat lopen doen en je gaat je schamen voor je eigen hobby's dan zal hij er misschien wel raar op reageren. Niet om die hobby's maar omdat jij niet geheel overtuigd ben van het geen wat je leuk vindt. Dus als je ze leuk vindt praat er dan gewoon over als hij er naar vraagt.

Waar mannen op afknappen. Ik denk dat elke man anders is. Sommige mannen vinden het fijn om vrouwen veel aandacht te geven anderen juist weer niet. Roken kunnen sommige mannen een don't vinden andere zien het juist weer als een gezelligheids - ding. Ik denk niet dat je over algemeen kan spreken. Verzorg jezelf gewoon goed en wees trots op jezelf en straal uit wat je doet en kunt.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 21:41
Verwijderd
In mijn geval hoeven meisjes alleen maar te zeggen dat ze anime leuk vinden, dan kan ik al niet meer op ze afknappen

(Logischerwijs is zeggen dat ze een hekel heeft aan anime wel een enorme afknapper.)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 21:45
Shredder
Shredder is offline
Citaat:
Dato_16 schreef op 26-09-2006 @ 20:58 :
ik kan af op:
-Merkgeil, en dan vooral dure merken
- over de top fan zijn van iemand, bedoel dan vooral boybands of Jan smit ofzo.
- meisjes die naar 'hardcore' of Nederlandstalig luisteren.
- nike air max, maggs of andere rare schoenen
- Erg onverzorgd bijlopen, ik vind uiterlijke verzorging en kleren wel belangrijk voor een eerste indruk

Verder kan er niet zoveel mis gaan
Oud 26-09-2006, 22:03
Goebel
Goebel is offline
Als hij afknapt om bijv. de reden dat je anime kijken leuk vind dan is het gewoon een rare bonk die zichzelf te goed vind voor dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 22:12
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Over het algemeen zullen de meeste jongens niet 100% afknappen op basis van interesses van een meisje, en vooral niet de interesses die jij nu opnoemt. Het kan wel zijn dat ze niet of minder in die dingen geïnteresseerd zijn, maar dat is niet erg. Probeer wel een onderwerp te vinden waar jullie interessevlak ongeveer hetzelfde is.

Als hij ook dezelfde opleiding als jij volgt, zou je zeker bijvoorbeeld over dat biomedische ontwikkelingen-gedoe beginnen. Maar je hoeft je gesprek ook niet te relateren aan alleen maar jouw interesses. Het kan ook een babbel zijn over dingen die nog de komende tijd gaan doen of wat je de laatste dagen nog voor iets leuks hebt gedaan. Bijvoorbeeld het uitgaan, maar dat hoeft dus niet. En zo hoor je wel wat hij gedaan heeft en nog gaat doen. Misschien wel wat oppervlakkig, maar dat is ook wel een "begin". Ligt er ook aan hoe zo'n gesprek verloopt.

Gewoon jezelf zijn. Niet stoer doen of opschepperig proberen over te komen. Ook geen abnormale onderwerpen aansnijden waar je normaliter nooit zo snel over zal praten.
Oud 26-09-2006, 22:24
Optima
Optima is offline
weetje wat een turn on is voor veel mannen: quantummechanica

vooral een leuk onderwerp tussen de seks door
Oud 26-09-2006, 23:26
Vip3r
Vip3r is offline
Ik vind het juist wel leuk als meisjes bepaalde jongensdingen leuk vinden
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 23:28
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 26-09-2006 @ 23:24 :
weetje wat een turn on is voor veel mannen: quantummechanica

vooral een leuk onderwerp tussen de seks door

Ik knap vooral af op lelijkheid. Verder maakt het niet zo veel uit wat je zegt, als het maar niet al te dom overkomt.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 23:49
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ten eerste zou ik je willen adviseren om je niet anders voor te doen dan je bent. Je mag natuurlijk wel dingen verzwijgen of anders formuleren als je dat bij een eerste ontmoeting beter uitkomt, maar ga er niet over liegen. Als een jongen op je afknapt vanwege (enkele van) je interesses, passen jullie blijkbaar toch niet (zo goed) bij elkaar.

Dat gezegd zijn, wil ik je vraag beantwoorden:

Ik knap inderdaad af op meiden die heel erg 'jongensachtig' zijn. En dan bedoel ik niet een interesse in auto's (hoewel ik daar zelf geen reet om geef), maar gedrag: zich kleden als een vent, bier recht uit de fles drinken, meezuipen met de kerels (atten bijv.) etc.

Daarentegen vind ik ook helemaal niets aan de zogenaamde 'modepopjes', die alleen maar bezig zijn met hun nagels, oogschaduw, uiterlijk, hun nieuwe prada-tasje etc. (Zie Pink's clip 'Stupid girls' )

En ongeïnteresseerde en onverschillige meiden vind ik ook niets. Als ik opgewonden sta te zwaaien met de Volkskrant vanwege het nieuws over het rapport over de Schipholbrand, hoef je van mij écht niet meteen er bovenop te springen en het de rest van de week er alleen nog maar daarover te hebben, maar als je het ding wegwerpt met een "boeien" of gelijk doorbladert naar de showbizz-pagina (oh nee, da's de Telegraaf ), hoeft het voor mij ook niet.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 01:42
vedetje
vedetje is offline
Uit ervaring lijkt me dat er echt geen enkele jongen zal afknappen op je hobby's als ie jou maar leuk vindt!

Als je elkaar leuk vindt en dezelfde hobby's hebt, dan zal je daarover zeker een gesprek kunnen beginnen, en heb je verschillende interesse's, dan zal ie uit interesse voor jou geïntereseerd raken!

Ik denk dat je gewoon de vraag aan jezelf moet stellen: waar knap jij op af?... waarom zou een jongen anders denken (op dat gebied dan )
Oud 27-09-2006, 02:51
Verwijderd
Citaat:
Een van mijn hobby's is namlijk kijken naar japanse tekenfilms (anime), een andere interesse is filmproductie, luieren
Nou, prima toch.

Echte afknappers vind ik:
- domheid
- geen humor of sarcasme snappen
- geen smaak hebben (op welk gebied dan ook) en alle 'goede smaak' (denk aan films, muziek) meteen afkraken
- kettingroken
- arrogantie
- er onverzorgd uitzien

Pluspunten daarentegen:
- slim zijn (bijv. goed de Nederlandse taal beheersen)
- ergens in uitblinken, talent hebben voor iets (bijv. artistiek, muzikaal)
- humor, sarcasme hebben
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 06:58
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
N00dles schreef op 27-09-2006 @ 03:51 :

Pluspunten daarentegen:
- humor, sarcasme hebben
vanwaar die voorliefde voor sarcasme ? beetje ironie kan geen kwaad, maar boeiend, fuck sarcasme. verder wel een obvious lijstje
Oud 27-09-2006, 07:34
Broeder
Broeder is offline
Citaat:
Li schreef op 26-09-2006 @ 19:35 :

Vertel een beschamend moment. Succes gegarandeerd
Oud 27-09-2006, 07:35
Broeder
Broeder is offline
O dat was de vraag helemaal niet
Oud 27-09-2006, 10:21
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 27-09-2006 @ 07:58 :
vanwaar die voorliefde voor sarcasme ? beetje ironie kan geen kwaad, maar boeiend, fuck sarcasme. verder wel een obvious lijstje
Ontzettend veel mensen snappen het verschil dan ook tussen sarcasme en ironie. (voor iedereen die het nog niet snapt, dit is dus ironie)
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-09-2006 @ 11:21 :
Ontzettend veel mensen snappen het verschil dan ook tussen sarcasme en ironie. (voor iedereen die het nog niet snapt, dit is dus ironie)
En dan zijn er nog eens zo veel mensen die het allebei niet begrijpen

Ik weet het verschil wel, maar gebruik de termen geloof ik toch door elkaar. Ach ja, ik gebruik sarcasme en ironie ook altijd door elkaar, dus...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 11:08
Verwijderd
Waar knap ik op af bij een eerste kennismaking

- heel stil zijn en zelf niet verder gaan met praten als je een conversatie begonnen bent
- geen mooi gebit
- zwaaaaar arrogant overkomen
- onverzorgt uiterlijk
- geen humor
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 12:45
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 27-09-2006 @ 07:58 :
Omdat ik sarcastische/ironische humor gewoon geweldig vind.

Het is geen vereiste ofzo. Maar het meisje in kwestie moet toch op zijn minst iets kunnen ópvatten als sarcasme en niet alles meteen serieus nemen. Stel, je maakt een ironische of sarcastische opmerking, dat ze dan niet gelijk gekwetst reageert: 'hoe kun je dát nou zeggen?! '
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 13:27
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Morgan schreef op 27-09-2006 @ 11:45 :
En dan zijn er nog eens zo veel mensen die het allebei niet begrijpen

Ik weet het verschil wel, maar gebruik de termen geloof ik toch door elkaar. Ach ja, ik gebruik sarcasme en ironie ook altijd door elkaar, dus...

Niet erg, hoor. Een kniesoor die er een punt van maakt. Ze gaan bovendien vaak hand in hand. Je zou zelfs kunnen zeggen dat, wanneer een dikke lelijke trien die eenzaam over straat loopt, wordt nagefloten door een paar kerels in een jolige bui, waarop het onfortuinlijke meisje beschaamd het gezicht afwendt, er sprake is van zo'n combinatie van ironie en sarcasme.

"Sarkasmus bezeichnet beißenden, bitteren und verletzenden Spott und Hohn, kann aber auch mit einer boshaften, manchmal bitteren Art der Ironie verbunden sein und birgt dann oft schwarzen Humor. "

(wikipedia. De NL versie is één regel, dus... . Of overigens Noodles werkelijk naar een sarcastisch meisje op zoek is, is vers II)
Oud 27-09-2006, 13:43
dext0r
dext0r is offline
op roken
Oud 27-09-2006, 14:02
Mariekje*
Mariekje* is offline
Op mensen die zich vooraf gaan lopen bedenken wat ze vooral wel, en wat niet moeten zeggen.

... En zich daarmee dus heel anders voordoen. Paar keer meegemaakt, en ik persoonlijk doorzie zulke dingen altijd direct. Het werkt dan ook compleet averechts. Wees jezelf, wil je!
Oud 27-09-2006, 14:09
MickeyV
MickeyV is offline
Dat is ie dan ook.
Oud 27-09-2006, 14:27
Verwijderd
Ik knap af op meisjes die niet eerlijk zijn omdat ze denken daarmee misschien wel een foute move te maken.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 14:33
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
dext0r schreef op 27-09-2006 @ 14:43 :
op roken
Oud 27-09-2006, 14:52
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Gothic schreef op 27-09-2006 @ 15:33 :
Oud 27-09-2006, 15:07
Alla Pugacheva
Alla Pugacheva is offline
tekenfilms vind ik echt een nono
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 15:12
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
ik vind dingen als mooie auto's en motoren ook prachtige onderwerpen van gesprek.
Een meid die mee kan lullen over auto's en motoren
Afknappers vind ik een depressieve/onverzorgde uitstraling, constant praten over van die meisjes dingen of als ze het constant over zichzelf, of juist over anderen heeft
Zo'n plamuurlaag make-up vind ik een uber
Teveel praten ook
Als ze zichzelf anders voordoet dan dat ze is, dat zie je meestal zo
Oud 27-09-2006, 15:14
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 27-09-2006 @ 15:52 :
nee jouw sigaren zijn lekker
Oud 27-09-2006, 15:30
Teerbal
Teerbal is offline
een bril, sorry kan ik echt niet warm van worden
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 15:49
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
N00dles schreef op 27-09-2006 @ 03:51 :
Oh God ja, deze!! Die andere ook, hoor, maar dit is toch wel een mega-afknapper.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 15:52
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-09-2006 @ 00:49 :

Ik knap inderdaad af op meiden die heel erg 'jongensachtig' zijn. En dan bedoel ik niet een interesse in auto's (hoewel ik daar zelf geen reet om geef), maar gedrag: zich kleden als een vent, bier recht uit de fles drinken, meezuipen met de kerels (atten bijv.) etc.
Dude.. Bier recht uit de fles drinken is jongensachtig? Waar slaat dat nou weer op?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 15:55
Kurogane
Kurogane is offline
een meid die anime kijkt

afknappers vind ik
- ze is dik
- ze komt te mannelijk/lomp over

pluspunt
- ze kijkt je lief aan
- ze cosplayt als Mihama Chiyo
Oud 27-09-2006, 15:59
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Crimson schreef op 27-09-2006 @ 16:52 :
Dude.. Bier recht uit de fles drinken is jongensachtig? Waar slaat dat nou weer op?
Dat vind ik. Ik vind jongens die dat doen al een beetje ranzig, dus laat staan meiden. Tja, andere mensen vinden weer dingen ranzig die ik heel normaal vind.

Maar echt waar, bier recht uit de fles drinken is wat mij betreft echt iets voor mannen. Een vrouw heeft heel gracieus een glas in haar handjes. En als ze het rechtstreeks uit de fles lurkt, vind ik dat er maar... eh, hoe druk ik me beleefd uit... onfatsoenlijk uitzien.

Net zoals vrouwen die shag roken in plaats van sigaretten... *rilling*

Mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-09-2006 @ 16:49 :
Oh God ja, deze!!
Je mag me ook gewoon N00dles noemen, maar ik voel me gevleid.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 16:01
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
N00dles schreef op 27-09-2006 @ 17:00 :
Je mag me ook gewoon N00dles noemen, maar ik voel me gevleid.
Jij hebt het een beetje hoog in de bol?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 16:01
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-09-2006 @ 16:59 :
Dat vind ik. Ik vind jongens die dat doen al een beetje ranzig, dus laat staan meiden. Tja, andere mensen vinden weer dingen ranzig die ik heel normaal vind.

Maar echt waar, bier recht uit de fles drinken is wat mij betreft echt iets voor mannen. Een vrouw heeft heel gracieus een glas in haar handjes. En als ze het rechtstreeks uit de fles lurkt, vind ik dat er maar... eh, hoe druk ik me beleefd uit... onfatsoenlijk uitzien.

Net zoals vrouwen die shag roken in plaats van sigaretten... *rilling*

Mijn mening.
En mannen moeten werken en vrouwen het huishouden doen?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 16:07
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Crimson schreef op 27-09-2006 @ 17:01 :
En mannen moeten werken en vrouwen het huishouden doen?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 16:08
Kurogane
Kurogane is offline
appels en peren..jeweetwel
Reageren

Regels voor berichten