Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2006, 19:10
Elder lycan
Elder lycan is offline
Hallo mensen!

Ik ben een eerste jaar studen op de pabo!! Ik wil jullie mening over de opleiding eigenlijk wel eens weten.. Zien jullie tegen de bassistoetsen op? Hebben jullie al zin in je stage? Ik wel !!
Wat vind je nou zo leuk aan de pabo?

Alvast bedankt!!
Oud 21-09-2006, 20:05
Trala
Trala is offline
Citaat:
Elder lycan schreef op 21-09-2006 @ 20:10 :
Hallo mensen!

Ik ben een eerste jaar studen op de pabo!! Ik wil jullie mening over de opleiding eigenlijk wel eens weten.. Zien jullie tegen de bassistoetsen op? Hebben jullie al zin in je stage? Ik wel !!
Wat vind je nou zo leuk aan de pabo?

Alvast bedankt!!
Haay
Ik zit op de pabo. Ik heb de rekentoets al gehad! En ik heb hem gehaald Dus ik hoef niet weg Ik krijg nog een basistoets Nederlands en een basistoets Godsdienst. Dat is begin oktober.
Ik moet na de herfstvakantie 2 weken stage lopen.Ik heb ook al zin in mn stage, ik weet ook al waar ik stage moet lopen! Lijkt me super!
Ik vind kinderen super leuk, en ik wil hen graag iets leren en meegeven en ja dan moet ik juf worden he

Laatst gewijzigd op 21-09-2006 om 20:13.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 20:27
Sanctus
Sanctus is offline
Dat zijn toch die mensen die zelf amper kunnen spellen?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 20:40
Trala
Trala is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 21-09-2006 @ 21:27 :
Dat zijn toch die mensen die zelf amper kunnen spellen?
Kan ik wel hoor
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 20:41
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Niets tegen leerkrachten hoor, maar wees je er goed van bewust dat je veel kinderen les zult moeten geven die veel intelligenter zijn dan jij.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 20:41
Sanctus
Sanctus is offline
Goed zo .
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 20:42
Bell
Bell is offline
Hoi,

ik zit ook op de pabo en ben 4e jaars, dus ik heb gelukkig die ellendige basistoetsen niet hoeven doen!

de pabo is leuk omdat je al in het eerste jaar stage gaat lopen, je weet dan waar je het voor doet..

Nu in het vierde jaar ben ik al een echt teamlid op mijn stage en heb ik samen met mijn mentor de klas, waar ik dus ook zelfstandig de klas draai.. en dan weet je pas echt waar je het voor doet!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 15:53
Estar
Estar is offline
Citaat:
Trala schreef op 22-09-2006 @ 16:45 :
Dat zal wel meevallen, hoor. De pabo heeft gewoon geen goed imago, maar dat slaat nergens op.
Ik was altijd een van de slimste op de basisschool, moest extra opdrachten doen, cito 550 enz. maar toch heb ik voor de pabo gekozen omdat ik dat gewoon geweldig vind Ik heb een poos getwijfeld of het niet zonde was om pabo te gaan doen. Dat kwam door mensen die zeiden dat het zonde was om het te gaan doen, dat je veel meer kon, maar dat slaat echt nergens op! Het is super

Dus een beetje jammer van mensen die zeggen dat de pabo voor domme mensen is! Je moet niet zomaar alles en iedereen napraten.

Ik heb weinig mensen gezien die dom zijn! En wie kan er beter over oordelen? Ik of jij ..? Ik dus

Je bent een beetje kinderachtig.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 16:15
Lente
Lente is offline
Citaat:
Estar schreef op 22-09-2006 @ 16:53 :
Je bent een beetje kinderachtig.
ze is ook pas 17 he
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 17:52
remy476
remy476 is offline
basistoets godsdienst ???

wat steld dat dan voor.

Ik ben dit jaar rechten gaan doen en ben gaan twijfelen of dit wel iets voor mij is. Ik wilde me eigenlijk nog opgeven voor pabo/lerarenonderwijs VO maar da's nu té laat. Ik ga het maandag proberen op het hszuyd maar acht mijn kans van slagen klein. ondanks het feit dat de meesten pas 2 weken bezig zijn. Stageplek is voor mij geen probleem dat heb ik al. En 2 weken inhalen is nou ook weer niet zo'n groot probleem.
Oud 22-09-2006, 18:43
Estar
Estar is offline
Citaat:
Lente schreef op 22-09-2006 @ 17:15 :
ze is ook pas 17 he
Dan nog
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 11:18
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 22-09-2006 @ 18:52 :
basistoets godsdienst ???

wat stelt dat dan voor.

Ik ben dit jaar rechten gaan doen en ben gaan twijfelen of dit wel iets voor mij is. Ik wilde me eigenlijk nog opgeven voor pabo/lerarenonderwijs VO maar da's nu té laat. Ik ga het maandag proberen op het hszuyd maar acht mijn kans van slagen klein. ondanks het feit dat de meesten pas 2 weken bezig zijn. Stageplek is voor mij geen probleem die heb ik al. En 2 weken inhalen is nou ook weer niet zo'n groot probleem.
Oh, oh, oh... Ik hoop dat je eerst nog eens goed naar je Nederlands kijkt voordat je leraar wordt.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Bell schreef op 21-09-2006 @ 21:42 :
ik zit ook op de pabo en ben 4e jaars, dus ik heb gelukkig die ellendige basistoetsen niet hoeven doen!
Als je denkt dat je ze niet zal halen, wordt je een behoorlijk slechte lerares. "Gelukkig hoef ik die ellendige toetsen niet te doen"? Het is basisschoolniveau, for Christ's sake!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 19:04
remy476
remy476 is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 23-09-2006 @ 12:18 :
Oh, oh, oh... Ik hoop dat je eerst nog eens goed naar je Nederlands kijkt voordat je leraar wordt.
jah moest ff snel typen normaal kijk ik mijn teksten ff door maar daar had ik geen tijd voor.
Oud 23-09-2006, 21:45
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-09-2006 @ 12:36 :
Als je denkt dat je ze niet zal halen, wordt je een behoorlijk slechte lerares. "Gelukkig hoef ik die ellendige toetsen niet te doen"? Het is basisschoolniveau, for Christ's sake!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 09:35
Morri
Morri is offline
Citaat:
Schranktür schreef op 23-09-2006 @ 22:45 :
Ehmm nee dus. Het is toch ook niet loopt jij?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 09:45
Estar
Estar is offline
Citaat:
Morri schreef op 24-09-2006 @ 10:35 :
Ehmm nee dus. Het is toch ook niet loopt jij?
Dat geeft hij inderdaad aan.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 10:08
Morri
Morri is offline
Sorry, dan heb ik te snel gekeken.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 10:13
Miracle
Miracle is offline
Kom op, elkaar verbeteren en mierenneuken is net zo goed basisschool niveau. Ontopic ajb!
Oud 24-09-2006, 19:39
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 24-09-2006 @ 11:13 :
Kom op, elkaar verbeteren en mierenneuken is net zo goed basisschool niveau. Ontopic ajb!
idd

OT: ik hoop dat ik morgen goed bericht krijg!!
Oud 25-09-2006, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Schranktür schreef op 23-09-2006 @ 22:45 :
Offtopic: *kuch* Ik ben wel de laatste die zo'n fout mag maken...
Doet overigens niks af aan de strekking van mijn verhaal
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 12:46
remy476
remy476 is offline
Zijn er mensen die in Maastricht zitten op de PABO.
Oud 28-09-2006, 12:59
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 28-09-2006 @ 13:46 :
Zijn er mensen die in Maastricht zitten op de PABO.
heb je goed bericht gehad?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 14:18
remy476
remy476 is offline
ja Sittard en Heerlen kan niet meer maar Maastricht wel
Oud 29-09-2006, 18:31
Sanctus
Sanctus is offline
Was rechten zo kut?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2006, 09:52
remy476
remy476 is offline
Jah. Ik heb altijd getwijfeld tussen rechten en docent. Aangezien rechten maar een jaar langer was heb ik dat gekozen. Maar dat is zoooo saai en veel lezen. Je krijgt wel casussen die je moet oplossen maar dat is gewoon huiswerk xD. Stage is pas in het 3e jaar. Dan zou ik dus 2.5 jaar zo door moeten gaan. Ik ben een jongen van de praktijk. Volgende blok is 1400 pagina . Niet dat dat een probleem is om te lezen, maar het is zó saai dat ik er geen zin meer in had
Oud 30-09-2006, 09:57
Verwijderd
Niet om vervelend te doen, maar je weet toch wel vantevoren dat je bij een studie als een rechten veel moet lezen en dat je eerst door een waanzinnige hoeveelheid theorie heenmoet voordat je er iets in de praktijk mee kan?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 10:18
Verwijderd
Nou ja, hij wist ook niet dat de boeken deels in het Engels waren geloof ik, dus of ie zich goed had voorbereid vraag ik me af.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 10:38
Verwijderd
Mja, het is ook niet echt een verwijt ofzo - maar het is wel handig als je dat soort vantevoren uitzoekt.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 11:08
remy476
remy476 is offline
Jah dat engelse is mij niet verteld. Dat trouwens pas sinds dit jaar en waren maar enkele teksten die wel te doen waren.

En dat ik veel moest lezen wist ik ook wel maar niet zo veel.
Oud 30-09-2006, 11:08
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 30-09-2006 @ 10:52 :
Volgende blok is 1400 pagina .
Volgens mij overdrijf je nu een beetje, want ik heb het blok zelf ook gelopen vorig jaar en 1400 blz. is erg overdreven..
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 11:09
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Fernand0^T0rres schreef op 30-09-2006 @ 12:08 :
Volgens mij overdrijf je nu een beetje, want ik heb het blok zelf ook gelopen vorig jaar en 1400 blz. is erg overdreven..
dus niet
Oud 01-10-2006, 12:28
janet87
janet87 is offline
Ook ik heb blok 2 vorig jaar gelopen, ik vond het een superleuk blok wat dus duidelijk wél praktijk gericht was.
En de literatuur viel ook reuze mee, als je daar al van schrikt, wat dacht je dan dat je te wachten stond tijdens de rest van je studie?
En ik denk ook niet dat je op basis van de eerste 2 weken kan zeggen dat het saai is. Nog al logisch moet je eerst een beetje algemene dingen leren voordat je met de praktijk bezig kunt zijn.
Trouwens denk je dat je op de PABO geen saaie stof krijgt en dat je daar niet veel hoeft te lezen?

En zo veel Engels krijg je helemaal niet, vraag me af hoe je daarbij komt.
Tijdens de propedeuse moet je in totaal misschien 5 losse teksten lezen en één Engels boek bij blok 3 (vrij dun ook nog), wat overigens helemaal niet zo moeilijk is. En ook ik was geen ster in Engels op de middelbare school.
Als je dan kiest voor de richting Nederlands recht heb je tijdens blok 1 (van jaar 2) nog een Engels boek en daarna zo goed als niets meer (afhankelijk van je keuzeblokken in jaar 3).

En dat je niet meteen stage kunt gaan lopen, vind je dat raar? En had je dit dan niet van te voren uitgezocht?

Als ik jou was zou ik me maar goed voorbereiden op je volgende studiekeuze. Op de Pabo zul je ook dingen moeten doen die saai of niet leuk zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 13:50
remy476
remy476 is offline
Citaat:
janet87 schreef op 01-10-2006 @ 13:28 :
Ook ik heb blok 2 vorig jaar gelopen, ik vond het een superleuk blok wat dus duidelijk wél praktijk gericht was.
En de literatuur viel ook reuze mee, als je daar al van schrikt, wat dacht je dan dat je te wachten stond tijdens de rest van je studie?
En ik denk ook niet dat je op basis van de eerste 2 weken kan zeggen dat het saai is. Nog al logisch moet je eerst een beetje algemene dingen leren voordat je met de praktijk bezig kunt zijn.
Trouwens denk je dat je op de PABO geen saaie stof krijgt en dat je daar niet veel hoeft te lezen?

En zo veel Engels krijg je helemaal niet, vraag me af hoe je daarbij komt.
Tijdens de propedeuse moet je in totaal misschien 5 losse teksten lezen en één Engels boek bij blok 3 (vrij dun ook nog), wat overigens helemaal niet zo moeilijk is. En ook ik was geen ster in Engels op de middelbare school.
Als je dan kiest voor de richting Nederlands recht heb je tijdens blok 1 (van jaar 2) nog een Engels boek en daarna zo goed als niets meer (afhankelijk van je keuzeblokken in jaar 3).

En dat je niet meteen stage kunt gaan lopen, vind je dat raar? En had je dit dan niet van te voren uitgezocht?

Als ik jou was zou ik me maar goed voorbereiden op je volgende studiekeuze. Op de Pabo zul je ook dingen moeten doen die saai of niet leuk zijn.
waar bemoeien jullie je mee? Ik vond het niet geschikt voor mij. Dat van die engelse teksten heb ik al gezegd( waarschijnlijk in ander topic). Het is gewoon niks voor mij :klaar!
Oud 01-10-2006, 16:52
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 01-10-2006 @ 14:50 :
waar bemoeien jullie je mee? Ik vond het niet geschikt voor mij. Dat van die engelse teksten heb ik al gezegd( waarschijnlijk in ander topic). Het is gewoon niks voor mij :klaar!
Weet je zeker dat de Pabo het dan wel is? Heb je deze keer fatsoenlijk informatie gezocht? Weet je wat je te wachten staat?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 21:22
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 01-10-2006 @ 14:50 :
Dus omdat je tijdens je studie 5 engelse tekstjes en 2 engelse boekjes moet lezen is het niks voor jou?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 19:11
Verwijderd
laat hem lekker? een studie kan gewoon tegenvallen. en als hij denkt dat de pabo een stuk makkelijker is dan heeft hij groot gelijk. als hij denkt dat je dan veel minder saaie en moeilijke stukken tekst moet lezen heeft hij ook gelijk. en als hij denkt dat je veel praktijkgerichter bezig bent, heeft hij al helemaal gelijk.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Urm schreef op 03-10-2006 @ 20:11 :
laat hem lekker? een studie kan gewoon tegenvallen. en als hij denkt dat de pabo een stuk makkelijker is dan heeft hij groot gelijk. als hij denkt dat je dan veel minder saaie en moeilijke stukken tekst moet lezen heeft hij ook gelijk. en als hij denkt dat je veel praktijkgerichter bezig bent, heeft hij al helemaal gelijk.
Inderdaad, waarom is iedereen in godsnaam zo aan het zeuren op die gast? Het is echt geen schande om niet in een keer de goede opleiding te kiezen. Als je het echt niet ziet zitten is het juist een handige keuze om nu te stoppen en niet een jaar lang achter de feiten aan te hollen om daarna alsnog van je studie afgetrapt te worden.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 03-10-2006 @ 21:09 :
Inderdaad, waarom is iedereen in godsnaam zo aan het zeuren op die gast? Het is echt geen schande om niet in een keer de goede opleiding te kiezen. Als je het echt niet ziet zitten is het juist een handige keuze om nu te stoppen en niet een jaar lang achter de feiten aan te hollen om daarna alsnog van je studie afgetrapt te worden.
't Is absoluut een goed idee om over te stappen. Maar omdat hij echt een compleet fout beeld van Rechten had, vraag ik me af of zijn beeld van de Pabo niet ook compleet fout is.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 20:35
remy476
remy476 is offline
Neej hoor ik ben nu bezig op de Pabo en heb al meteen in de gaten dat dit meer is wat ik zoek.
Toen ik rechten ging doen zei ik na de eerste les al: dit wordt niks meer dit jaar. Maarja ik wilde toen niet zo vlug de hoop opgeven en het toch maar proberen. Uiteindelijk bleek toch dat het niks voor mij was.
Oud 12-10-2006, 20:34
Sanctus
Sanctus is offline

en

Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 20:35
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 12-10-2006 @ 21:34 :
[afbeelding]

en

[afbeelding]
ha-ha
Oud 12-10-2006, 20:36
Sanctus
Sanctus is offline
Vind je ze niet leuk?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 20:37
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 12-10-2006 @ 21:36 :
Vind je ze niet leuk?
op zich vond ik het wel grappig, maar ik ben pabo student he en ík kan wel rekenen. Datmensen daar zo over door blijven gaan.
Oud 22-10-2006, 13:41
dafzzz
dafzzz is offline
kan niemand gewoon OT reageren?? ik ben ook wel benieuwd met de pabo in het vooruitzicht. dus kom maar op met die verhalen over je ervaringen op de pabo!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 15:05
remy476
remy476 is offline
Citaat:
dafzzz schreef op 22-10-2006 @ 14:41 :
kan niemand gewoon OT reageren?? ik ben ook wel benieuwd met de pabo in het vooruitzicht. dus kom maar op met die verhalen over je ervaringen op de pabo!
jah ik vind het chille dat je meteen vanaf eerste jaar stage hebt. En je moet je gewoon goed kunnen inleven on de wereld van het kind. Het belangrijkste is dat je DURFT. Je moet gewoon meelopen in de klas vanaf het eerst moment en niet ergens in een hoekje gaan zitten kijken. Ook bij activiteiten op je eigenschool moet je gewoon durven. Zoals bij drama. Je moet je nergens voor schamen
Oud 22-10-2006, 16:25
Bell
Bell is offline
Citaat:
remy476 schreef op 22-10-2006 @ 16:05 :
jah ik vind het chille dat je meteen vanaf eerste jaar stage hebt. En je moet je gewoon goed kunnen inleven on de wereld van het kind. Het belangrijkste is dat je DURFT. Je moet gewoon meelopen in de klas vanaf het eerst moment en niet ergens in een hoekje gaan zitten kijken. Ook bij activiteiten op je eigenschool moet je gewoon durven. Zoals bij drama. Je moet je nergens voor schamen
Het is inderdaad heel belangrijk dat je initiatief toont. Dus niet wachten tot je mentor (de juf/meester van die klas) je dingen vertelt, maar zelf met vragen naar je mentor stappen.

En... zelfs op de eerste dag van je allereerste stage, ben je al juf/meester... want zo zien de kinderen je, ondanks dat je nog geen enkele les hebt gegeven...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 18:27
nivava
nivava is offline
ik ben afgelopen mei afgestudeerd aan de pabo!
Ben nu officieel juffrouw/lerares...

Al die ellende met die basisvaardigheden-toetsen heb ik gelukkig doorstaan!
Zelf heb ik daarin rekenen, taal, geschiedenis, godsdienst, aardrijkskunde, natuurkunde en muziek gehad.
Echt wel pittig!

Momenteel ben ik de opleiding voor lerares speciaal basisonderwijs aan het volgen erg tof!!

tijdens mijn pabo vond ik dat ik er nog wel het een en ander bij kon doen.dus ben ik brede bevoegdheid gaan volgen en HVO en levensbeschouwing PO.
Van beide opleidingen heb ik mijn certificaat behaald!
Van de opleiding HVO en levensbeschouwing ben ik verder gaan studeren zodat ik ook op MBO opleidingen of de onderbouw van het middelbaar onderwijs les kan gaan geven.
Oud 26-10-2006, 21:53
remy476
remy476 is offline
jah ik wil waarschijnlijk ook straks op middelbare school les gaan geven, ik heb voor pabo gekozen omdat ik nu nog niet weet welke vakken. Nu kan ik me gewoon orienteren en nog bedenken welke vakken. Maar k weet nog niet zeker of k op middelbare school ga want dit vind ik ook hartstikke leuk om te doen!
Oud 12-11-2006, 21:03
dafzzz
dafzzz is offline
op welke hogescholen zitten/zaten jullie?? ik ben sinds gister vrij zeker van waar ik de pabo wil gaan doen, maar toch wil ik van jullie scholen wat positieve en negatieve punten horen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten