Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2006, 13:39
wann
wann is offline
Soylent Green
Vermakelijk, op sommige momenten een beetje te traag naar mijn idee en 'de clue' zag ik al vrij snel. Desalniettemin het kijken waard. 7.5
Advertentie
Oud 30-09-2006, 13:45
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Lady and the Tramp (1955)

Ik weet niet meer de hoeveelste viewing dit is. Sinds ik klein was, heb ik deze film misschien wel 100 keer gezien, en nooit gaat-ie vervelen. Gelukkig heb ik ‘m nu op dubbel-dvd, en heb ik dus de opgeschoonde, heldere versie kunnen zien, in het oorspronkelijke CinemaScope-formaat én in de originele Engelstalige versie. En nu waardeer ik deze film nog veel meer.

Dit is zonder twijfel één van Disney’s beste animatiefilms! Ik zou willen dat men vandaag de dag bij Disney ophield met die gruwelijke 3D-onzin en zich weer ging concentreren op meesterwerken zoals deze. Alles in deze film klopt: de personages, de animatie, de muziek, de liedjes, de regie, de stemmen etc. etc.

Laat ik maar met de animatie beginnen. Ik weet niet hoe de kranten er destijds bij kwamen om te schrijven dat “de honden bewogen als nijlpaarden”, want daar is absoluut niets van waar. Als je goed kijkt naar de personages, zie je dat de animators duidelijk naar echte honden hebben gekeken, want de bewegingen zijn erg subtiel en realistisch. Aan elk detail is gedacht. Dat geldt ook voor de achtergronden, die in het breedbeeldformaat erg mooi uitkomen. Veel zorg is besteed aan de juiste warme kleuren, die uitnodigend werken.

Er zitten minder liedjes in dan in menig andere Disney-film, en ze zijn ook een stuk korter, wat veel ruimte laat voor een originele score. Oliver Wallace heeft zich uitgeleefd met veel vrolijke deuntjes, die bij de scènes passen, en die de atmosfeer van een scène perfect beschrijven. Sommige liedjes vind ik irritant, hoewel ze passend zijn, zoals het openingsliedje en Darling’s wiegelied. De nummers van de Siamese katten en ‘He’s a tramp’ van Peggy Lee, en natúúrlijk ‘Bella Notte’ zijn mooie klassiekers.

De stemmen waren in het Nederlands al uitzonderlijk goed, maar in het Engels komt het nog beter uit de verf. Barbara Luddy als Lady en Larry Roberts als Tramp leveren allemaal degelijke prestaties, maar Bill Thompson als Jock steelt de show met zijn zwaar aangezette Schotse accent. Sowieso een compliment voor alle stemacteurs die de stemmen van de honden in het asiel hebben ingesproken. Met zoveel verschillende accenten (Mexicaans, Russisch, Engels) werken is niet makkelijk.

Het verhaal is misschien wat voorspelbaar. Als Lady en Tramp elkaar ontmoeten, weet je immers al meteen dat ze elkaar uiteindelijk zullen krijgen, net zoals in (bijna) elke romantische komedie. Het gaat er echter om hoé dat wordt uitgewerkt, en dat zit hier wel goed. Vooral de komst van de Siames katten, Lady’s uitstapje naar de dierentuin met Tramp en de asielscène brengen leven. En het feit dat de hele film wordt gefilmd vanuit het oogpunt van de honden is ook origineel.

Al met al zou ik nog uren door kunnen gaan, maar de belangrijkste punten heb ik volgens mij wel gehad.

Score: 5/5

Laatst gewijzigd op 30-09-2006 om 13:48.
Oud 30-09-2006, 15:11
niña
niña is offline
Eindelijk Ice Age II

Zalig, echt
Oud 30-09-2006, 15:21
Chick Rock
Chick Rock is offline
What a Girl Wants en hij was nog leuk ook..

Maar ja, wat wil je ook met Colin Firth

Hmmmmm
Oud 30-09-2006, 19:15
PV
PV is offline
Jeepers Creepers 2
Flauw, maar toch wel leuk soms.

Pulp Fiction
Verwachtte er eigenlijk meer van, ik viel bijna in slaap, maar dat kwam ook door de kutte dvd-speler waardoor een scene van 2 minuten 15 minuten duurde, alles in slow-slow-slow motion. Verder okee Ik moet 'm nog een keer kijken. 't leek imo wel erg op Reservoir Dogs, maargoed daar is niks mis mee.
Oud 30-09-2006, 20:47
Verwijderd
The Unbearable Lightness of Being

Hm, het kon me niet zo heel erg boeien. Niet dat het een slechte film was, maar het thema sprak me weinig aan, en het was verder veel te langdradig.

Toch vanwege enkele goeie scènes een 6/10
Oud 01-10-2006, 08:26
Verwijderd
The life of Davig Gale
Wat een film, ik leefde echt heel erg mee
Oud 01-10-2006, 08:56
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
United 93 , wat een blamage zeg. Echt een fiesta del failure.
Oud 01-10-2006, 09:03
Verwijderd
Keeping mum Heerlijke Engelse film.
Oud 01-10-2006, 09:05
DanielC
DanielC is offline
Ik heb eergisteren 16 Blocks nog gezien, en die was toch wel erg matig, en daarna heb ik She's gotta have it gezien, en die was toch wel erg gaaf.
Oud 01-10-2006, 10:52
Qimm
Qimm is offline
Snakes on a plane Omg hahahaha
Oud 01-10-2006, 11:00
legatus
legatus is offline
Citaat:
Jimmy Who? schreef op 01-10-2006 @ 09:56 :
United 93 , wat een blamage zeg. Echt een fiesta del failure.
Want?
Oud 01-10-2006, 14:30
Welgemeend
Welgemeend is offline
Slither (2006)
Geniaal, echt een heerlijke film. Nathan Fillion en Gregg Henry zijn echt geweldig .

Jackie Brown (1997)
Tweede keer, de soundtrack is toch wel het sterkste punt van de film. En Pam Grier natuurlijk. En Robert Forster. En Sid Haig. En Michael Keaton. De heist scene zelf is echt geniaal, waar je 3 keer hetzelfde bekijkt, en je als kijker 3 keer op het verkeerde been gezet wordt. Ondergewaardeerde film .
Oud 01-10-2006, 14:33
hasseltboy
hasseltboy is offline
Crash

Mooi ja, mooi
Oud 01-10-2006, 15:24
Chick Rock
Chick Rock is offline
Just Like Heaven Ach.. Vermakelijk
Oud 01-10-2006, 17:12
Verwijderd
Billy Elliot
Prachtige film. Ik houd ook wel erg veel van Britse films die zich in arbeiderswijkjes afspelen. En dat jongetje is gewoon erg leuk, en het verhaal is mooi, en het accent is tof en de acteurs zijn goed etc. etc.

La haine
Niet slecht, maar ik had er meer van verwacht. Apart vond ik het feit dat de de namen van de acteurs hetzelfde was als die van hun personages... Verder weet ik gewoon niet zo wat ik ervan moest vinden.
Oud 01-10-2006, 17:16
Verwijderd
Oh ja, en Jeux d'enfants had ik ook nog gezien.
Leuk natuurlijk
Oud 01-10-2006, 17:26
Otis
Otis is offline
Citaat:
legatus schreef op 01-10-2006 @ 12:00 :
Want?
anti-climax. verder is het niet zo dat je een reallife achtig effect creert zodra je aan schokkerig camerawerk doet, dat dachten de makers waarschijnlijk wel; in deze film was het voornamelijk kk irritant. net als de vervelende schreeuwende personages, ik heb niemand normaal horen praten. en jaja paniek, kaping, vliegtuig etc. dat was zonder dat chaotische ook wel duidelijk.

het komt erop neer dat het verhaal nergens heengaat uiteindelijk, terwijl ze het wel heel mooi proberen aan te kleden, wat mislukt is als je het mij vraagt.

het was vast heel goed geweest als aflevering van een of andere talpa9/11-tv-serie.
Oud 01-10-2006, 17:29
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Otis schreef op 01-10-2006 @ 18:26 :
anti-climax.
Had je graag gewild dat alle inzittenden werden gered? .

Ontopic:

Jackass: number two. Tijdverspilling.

Laatst gewijzigd op 01-10-2006 om 17:31.
Oud 01-10-2006, 17:32
Otis
Otis is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 01-10-2006 @ 18:29 :
Had je graag gewild dat alle inzittenden werden gered? .

On-topic:

Jackass: number two. Tijdverspilling.
nee, alleen als het een disneyproductie was.

maar ik had niet echt door dat de film al afgelopen was, het einde mocht wel wat spectaculairder vooral omdat ze ZOGENAAMD de hele film deden alsof er iets vet spannends aan zat te komen.
Oud 01-10-2006, 17:35
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Otis schreef op 01-10-2006 @ 18:26 :
anti-climax. verder is het niet zo dat je een reallife achtig effect creert zodra je aan schokkerig camerawerk doet, dat dachten de makers waarschijnlijk wel; in deze film was het voornamelijk kk irritant. net als de vervelende schreeuwende personages, ik heb niemand normaal horen praten. en jaja paniek, kaping, vliegtuig etc. dat was zonder dat chaotische ook wel duidelijk.

het komt erop neer dat het verhaal nergens heengaat uiteindelijk, terwijl ze het wel heel mooi proberen aan te kleden, wat mislukt is als je het mij vraagt.

het was vast heel goed geweest als aflevering van een of andere talpa9/11-tv-serie.
Nee, een realistisch, misschien zelfs wel natuurlijk effect creer je niet alleen door schokkerig camera werk, daar komen ook andere dingen als bijv. casting bij kijken. En dat is bij deze film allemaal prima uitgevoerd. Ik heb toen ik de film zag voldoende mensen normaal horen en zien praten, fluisteren, en in paniek ook wel zien schreeuwen. Wat op zich best te begrijpen is, als je in een vliegtuig zit dat gekaapt is. En dan kan je natuurlijk wel zeggen dat het zonder die chaos ook wel duidelijk was dat het een kaping was. Maarja, slaag je er dan in een geslaagde 'reconstructie' te maken? Je stukje over het 'verhaal' is natuurlijk een beetje vreemd.

De film was helemaal niet goed geweest als t.v. film o.i.d. dan blijft er niets meer van de intensiteit over die op het grote scherm gecreerd word. Nee, jammer dat je niet verder kijkt dan het "kankerirritante camerawerk en schreeuwende personages", vreemd ook, dat je de film daar op afrekent.
Oud 01-10-2006, 17:46
Otis
Otis is offline
hey, alles wat ik zeg VREEMD noemen komt niet echt ten goede van je analyse vermogen.

Ik vind het camerawerk vervelend en dus reken ik een film daarop af.
Ik vind de personages vervelend dus reken ik een film daarop af.

En intensiteit blabla, dan kunnen we misschien beter alle tv's in de wereld op de schroothoop gooien? Als films daar toch al niet beter op uitkomen. Wat ik overigens bedoelde is dat ik een tvseriegevoel bij deze film kreeg. En dan van het talpaniveau.

tot slot, mijn stukje over het verhaal slaat wel degelijk ergens op. let wel; als jij fan van een film bent wil dat niets over anderen zeggen.

Overigens vond ik het de eerste 30 min van de film ook echt verdomd saai. Schouderklopje voor mezelf dat ik m nog serieus helemaal heb afgekeken ook.
Oud 01-10-2006, 17:55
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Otis schreef op 01-10-2006 @ 18:46 :
hey, alles wat ik zeg VREEMD noemen komt niet echt ten goede van je analyse vermogen.

Ik vind het camerawerk vervelend en dus reken ik een film daarop af.
Ik vind de personages vervelend dus reken ik een film daarop af.

En intensiteit blabla, dan kunnen we misschien beter alle tv's in de wereld op de schroothoop gooien? Als films daar toch al niet beter op uitkomen. Wat ik overigens bedoelde is dat ik een tvseriegevoel bij deze film kreeg. En dan van het talpaniveau.

tot slot, mijn stukje over het verhaal slaat wel degelijk ergens op. let wel; als jij fan van een film bent wil dat niets over anderen zeggen.
Daarom is het nog wel vreemd (hey dat is drie keer!) dat je het erop afrekent. Of jij dat nu zo vind of niet. Bovendien is het ook vreemd (vier keer!) dat jij zegt dat ik alles wat jij zegt vreemd (vijf keer!) vind, ik heb volgens mij toch ook andere dingen gezegd. Die voor het gemak genegeerd worden door een snelle counter. En niets intensiteit bla bla. Dat films in de bios beter overkomen is gewoon een feit. Daar komt bij kijken dat het maken van een t.v. film natuurlijk iets anders is dan een bioscoop film. Dat van het verhaal is gewoon onzin, er is daar iets gebeurt, en deze film is daar een reconstructie van. Zeker met het gevoelige thema is het vreemd (ZES KEER!) dat je dat dan helemaal gaat bewerken tot een 'interessant' verhaal vol spanning en sensatie.

Maarja, ik ben maar een vreemde knul natuurlijk.

Laatst gewijzigd op 01-10-2006 om 18:02.
Oud 01-10-2006, 18:07
Otis
Otis is offline
als je nog een keertje leest zie je dat ik zeg dat ik een TVSERIEGEVOEL krijg bij united 93, omdat het zo n slechte film is NAAR MIJN MENING.

en het is inderdaad een reconstructie en ik snap heel goed dat je niet zomaar dingen kunt gaan veranderen. Maar kom mij niet vertellen dat deze film een exacte weergave van de realiteit is. Ik weet zeker dat er hier en daar wat dinger mooier, gaver en spannender zijn gemaakt. Dan vraag ik mij af, waarom hebben ze niet wat meer tijd aan het einde en misschien ook wel aan het kksaaie begin besteed. Zinloos natuurlijk dat ik me dit afvraag want hadden ze dit gedaan, dan had ik het alsnog een kutfilm gevonden.

en ja waarschijnlijk ben je inderdaad een vreemde knul.
Oud 01-10-2006, 18:13
DanielC
DanielC is offline
Ja, natuurlijk is het geen exacte reconstructie. Maar je kan maar zo ver gaan met het toevoegen van spanning e.d. Je moet de situatie niet gaan veranderen. Maargoed, laat ook maar.
Oud 01-10-2006, 19:04
~SmG~
~SmG~ is offline
The Pagemaster
Die is zo leuk! En als dat irritante joch er niet in speelde was ie nog leuker.
Oud 01-10-2006, 20:33
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Escape from Alcatraz (1979)

De titel van de film vertelt eigenlijk al alles wat er gebeurt, that’s it. Da’s meteen het minpunt van deze film: buiten dat gebeurt er niks. We leren vrij weinig tot niets over de karakters. We weten dat er ééntje van schilderen houdt, kan ik me zo herinneren, maar voor de rest blijft het daarbij. Dat maakt het nogal een ‘kale’ film, die beter was geweest als er wat meer ‘aankleding’ was geweest.

Wat de film goed doet, is de sympathie opwekken voor de mannen die willen ontsnappen. Het zijn toch doorgewinterde criminelen, dus dan moet de gevangenis wel zo erg zijn, dat we met hen sympathiseren. Dat komt goed uit de verf, hoewel niet zo goed als in de gevangenisfilm Brubaker.

Al met al is dit geen slechte film, maar hij had gewoon een stuk beter gekund. Er zat meer in.

Score: 3/5

For whom the bell tolls (1943)

Hollywood-klassieker met Gary Cooper en Ingrid Bergman. Naar de roman van Ernest Hemingway. Toch niet de eerste de besten. Maar waarom is die film dan zo saai?
Ik zou de film het beste kunnen beschrijven als een eindeloze herhaling van steeds dezelfde zetten. Vooral het steeds weer weglopen en terugkomen van Pablo gaat op den duur behoorlijk op de zenuwen werken. Bovendien had dit een spannende avonturenfilm kunnen zijn over de Spaanse Burgeroorlog, maar het mondt uit in de romantische perikelen van Cooper en Bergman, die volslagen onwaarschijnlijk overkomen. Ze kennen elkaar een blauwe maandag en kunnen meteen niet meer zonder elkaar en beloven elkaar eeuwig trouw. Alsjeblieft, mag ik een teiltje? De romantisch bedoelde zinnen die zij uitspreken werken alleen maar op de lachspieren. Op papier doen ze het misschien aardig, maar uitgesproken kun je ze absoluut niet serieus nemen. Het verpest de film, die zonder dat zijplot heel wat beter had kunnen zijn.

Score: 2/5
Oud 01-10-2006, 22:07
Verwijderd
Snakes on a Plane

Sja, ik wist al dat de film slecht zou zijn, dat ik geen hoge verwachtingen moest hebben, en met dat in het achterhoofd is de film heel vermakelijk. Cheesy one-liners, onlogisch scenario, slecht acteerwerk...Wat je noemt een klasse A B-film

7/10
Oud 01-10-2006, 22:14
Floris_22
Floris_22 is offline
Once Upon A Time

Wat is dit een kutfilm!
Het verhaal is niet ongeloofwaardig maar gewoon lachwekkend. Helaas valt er in de film zelf weinig te lachen. Cary Grant is in deze film matig, wat de eerste film is die ik van hem heb gezien waar dit het geval is. Maar enkele malen zie waar hij echt toe in staat is. Enige lichtpuntje voor mij in de film is (wat trouwens totaal niet in het beeld van de film past) wanneer Grant niet krijgt wat hij wilt, helemaal omslaat van vriendelijke man naar arrogante egoist. Dat was fantastisch om te zien. Jammer dat Grant niet echt een slechterik heeft gespeeld, dat had hij fantastisch gedaan.

Shadow Of A Doubt

Een van de mindere Hitchcock's die ik heb gezien. Teresa Wrigt and Joseph Cotton doen het verder uitstekend, alleen er zijn wat zaken die film een beetje onderuit halen. En dat zijn vooral zaken die er gewoon te dik bovenop liggen, waardoor het niet echt geloofwaardig meer wordt. En natuurlijk gebeuren er ook dingen die je op zulke moment gewoon niet zou doen.
En net dat je een een einde verwacht zoals Hitchcock dat kan, blijf je na dat einde teleurgesteld achter.

Wordt tijd om weer eens een film te zien waar ik overwegend positief over kan zijn.

En @ Mark: Brubaker kun je vind ik niet echt vergelijken, ze focussen zich op verschillende mensen binnen de gevangenis.
Oud 01-10-2006, 22:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 01-10-2006 @ 23:14 :
En @ Mark: Brubaker kun je vind ik niet echt vergelijken, ze focussen zich op verschillende mensen binnen de gevangenis.
Dat klopt, maar het ging me vooral om de omstandigheden in de gevangenissen. Dan wordt het in Brubaker net wel even harder en akeliger voorgesteld.
Oud 01-10-2006, 22:28
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-10-2006 @ 23:22 :
Dat klopt, maar het ging me vooral om de omstandigheden in de gevangenissen. Dan wordt het in Brubaker net wel even harder en akeliger voorgesteld.
Hmm, ik zie nu pas dat mijn zin niet echt lekker loopt.

Maar je hebt wel gelijk, maar ik denk ook dat Escape From Alcatraz ook gewoon een leuk verhaaltje is, Brubaker is wat meer uitgewerkt.
Oud 02-10-2006, 10:48
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Two for the Money

Bwoah, niet te lang over napraten.

5/10
Oud 02-10-2006, 15:16
Welgemeend
Welgemeend is offline
final destination 3 (2006)

1 en 2 waren leuker en beter, grote minpunt imo de saaie cast.
Oud 02-10-2006, 20:32
Tiño
Tiño is offline
lady in the water.

hij viel me ontzettend tegen,had eerlijk gezegd wel een leuk en origineel verhaal verwacht,maar niet dit soort onzin.
Oud 03-10-2006, 10:29
da leentjuh
da leentjuh is offline
North Country. Was mooi
Oud 03-10-2006, 23:17
CoalChamber
CoalChamber is offline
D.E.B.S. Hij was echt hilarisch!

Lucy Diamond <3
Oud 04-10-2006, 00:01
Dexter_M
Dexter_M is offline
jackass 2

Oud 04-10-2006, 00:10
Verwijderd
Sl8n8

Bwahahahahaha! Hahaha! HAHAHA! Ahum.

Kostelijk vermaak.

4/10
Oud 04-10-2006, 09:36
legatus
legatus is offline
Citaat:
N00dles schreef op 04-10-2006 @ 01:10 :
Sl8n8

Bwahahahahaha! Hahaha! HAHAHA! Ahum.

Kostelijk vermaak.

4/10
"Het is toch niet mijn schuld, dat die teef haar pillen niet kan binnenhouden"
Oud 04-10-2006, 12:11
Welgemeend
Welgemeend is offline
The Wedding Crashers (2005)

Erg vermakelijk .
Oud 04-10-2006, 13:49
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
N00dles schreef op 04-10-2006 @ 00:10 :
Sl8n8
Sleightneight? (sleetneet?)
Oud 04-10-2006, 14:22
Uice
Uice is offline
Citaat:
Qimm schreef op 04-10-2006 @ 14:49 :
Sleightneight? (sleetneet?)
Het is een Nederlandse film.
Oud 04-10-2006, 14:33
legatus
legatus is offline
Citaat:
Otis schreef op 01-10-2006 @ 18:46 :
United 93 (...) van het talpa-niveau.
Daar kunnen ze bij Talpa alleen maar van dromen.

Overigens is het de meest voor de hand liggende keuze om de film vanuit de hand te schieten. Het verhaal van United 93 vraagt niet om rijders en kraan-shots. Rauwheid, realisme en authenticiteit, dat had Greengrass voor ogen. Daarbij zijn familieleden van de passagiers direct betrokken geweest bij de ontwikkeling van het scenario. Zoals je in de film ziet, spreken enkele passagiers met hun naasten tijdens de kaping.
Oud 04-10-2006, 15:59
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Juice schreef op 04-10-2006 @ 14:22 :
Het is een Nederlandse film.
Ah! Slachnacht OMG... oke Maakt het wel logischer, ik had er nooit van gehoord.
Oud 04-10-2006, 17:31
DanielC
DanielC is offline
Lady & The Tramp - leuk! Wat een romatiek. Prachtig.
The Deer Hunter - Goed, maar nog steeds wat aan de lange kant. Met name het begin, ik kon er niet zo goed inkomen. Maar voorderest zeer indrukwekkend.
Oud 04-10-2006, 19:37
Roosje
Roosje is offline
Ahwell. Runaway Bride denk ik, maar niet helemaal, en ik heb hem echt al heel vaak gezien en hij is minder leuk dan Pretty Woman, maar toch wel leuk.
Oud 04-10-2006, 20:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
The recruit (2003)

Waarom speelt Al Pacino de laatste jaren zoveel tweederangsrollen in tweederangsfilms? Gaat Pacino Robert De Niro achterna?

Deze actiethriller is best spannend en goed uit te zitten, maar daar blijft het ook bij. Het plot is redelijk voorspelbaar, terwijl er juist veel meer uitgehaald had kunnen worden. Wat de film wél goed doet, vind ik, is inspelen op mijn instinctieve gevoel dat inlichtingendiensten voor geen meter deugen, ook niet (of liever gezegd: vooral niet) als ze van Amerikaanse makelij zijn. Wie een beetje heeft opgelet, weet wat de CIA allemaal uitgevroten heeft (en nog uitvreet). Wat dat betreft is deze film goed getimed.

The right stuff (1983)

‘Voor wie geïnteresseerd is in de geschiedenis van de ruimtvaart’, stond er in mijn tv-gids. Een uitgelezen film dus voor mij. Dácht ik. Een teleurstelling.

Een film zoals er zovelen zijn. Een saaie, haast slaapverwekkende opsomming van het ene feitje na het andere. Films over historische onderwerpen kunnen best spannend zijn, maar niet op deze manier. Toegegeven: informatief is de film zeker, en de acteurs spelen hun rollen goed. Toch vond ik het moeilijk m’n aandacht bij de film te houden. Ik bleef maar wachten en zette de film niet af, omdat ik hoopte dat er nog wat interessants zou komen. Helaas, dat gebeurde niet.

Oud 04-10-2006, 21:27
DanielC
DanielC is offline
Zeg, even tussendoor. Die muziek van North by Northwest wordt toch nog ergens in gebruikt? Een film dus, maar ik kan er niet op komen welke. Of haal ik nu allemaal vreemde dingen in het hoofd? Kan iemand me het even vertellen? Als ik me geen dingen verbeeld dus.

Oh, en ik de film net dus weer gezien.

Score: 10
En de film zelf (wat ben ik toch een grappenmaker) 8

Laatst gewijzigd op 05-10-2006 om 21:22.
Oud 04-10-2006, 23:36
Verwijderd
Ik heb nog een boek waar leuke dingen in staan over North by Northwest.

Zelf:

Ober
Wat wil je nog meer in een nederlandse film? Subliem.
8/10
Oud 04-10-2006, 23:45
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 04-10-2006 @ 10:36 :
"Het is toch niet mijn schuld, dat die teef haar pillen niet kan binnenhouden"
"Gaat het?"

Btw, Kurt Rogiers in een interview: "Maar het valt best mee als je Sl8n8 vergelijkt met een film als The Excorsist. Daar wordt meer in afgeslacht. "

Die heeft duidelijk The Exorcist niet gezien

Citaat:
Qimm schreef op 04-10-2006 @ 16:59 :
Ah! Slachnacht OMG... oke Maakt het wel logischer, ik had er nooit van gehoord.
Nederhorror die op het Nederlands Film Festival vertoond werd, met Victoria Koblenko in de hoofdrol

Laatst gewijzigd op 04-10-2006 om 23:47.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten