Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2006, 17:57
Verwijderd
Nee, als je gewend bent om breezah te typen moet je overschakelen en bewust nadenken om normaal te gaan typen, en dan gaat dat dus langzamer. Ik typ zelf met twee vingers en dat gaat drie keer zo snel als wanneer ik met tien vingers typ - natuurlijk is met tien vingers efficiënter en als ik mezelf dat zou aanwennen en het zou oefenen zou ik het uiteindelijk met tien vingers sneller kunnen, maar dit ben ik gewend en dit gaat automatisch. Ik neem aan dat het met breezahtypen ook zo werkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2006, 19:07
Verwijderd
lijkt me kleine kans, dat je beter leert breezahtypen dan normaal typen, heel erg nihil. en dan nog, breezahtypen gaat met meer tikken en is dus dan nog steeds minder snel.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 22:05
Verwijderd
Minder snel dan iemand die gewend is normaal te typen, maar als je gewend bent telkens op Shift te rammen, en je het dus ook telkens per ongeluk doet tijdens het 'normaal' typen, dan moet je het weer verbeteren, en dat duurt lang...

Maar maakt het nu echt uit of het sneller is dan gewoon typen of niet? 't Lijkt me vrij duidelijk dat mensen het doen omdat het stoer is. De een zal heel sloom typen, de ander zal geoefend zijn en ramt ritmisch op Shift tijdens het typen. 't Maakt geen verschil; ze doen het allebei omdat ze het mooi/stoer/gaaf/leuk vinden. Volgens mij is het puur estetisch.

Dan heb je nog mensen dus hoofdletters en kleine letters niet afwisselen, maar zo typuh als ikkuh nu doe. Dat is volgens mij echt een soort weergave van spreektaal. Mensen vinden de '-en' raar, want je zegt toch '-uh'? Dat geldt natuurlijk niet voor heel Nederland; maar mensen nemen 't over van anderen, en ik denk dat '-uh' dus vrij populair is.

Ik weet dat Limburgse jongeren toch ook best vaak in dialect typen, dat komt volgens mij een beetje op hetzelfde neer, 't is gewoon typen wat je denkt dat je zegt, en zo krijg je een soort regel, vergelijkbaar met de '-uh'.

Laatst gewijzigd op 06-10-2006 om 22:09.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 22:11
Ray
Ray is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 22-09-2006 @ 12:18 :
Ik gebruik zo'n taal niet, en vind het dus ook niet handig.
Wat ik er van weet, is dat het vrij specifiek een jongerentaal is, en die houden meestal alleen stand onder jongeren. Je hoeft dus niet bang te zijn dat over een paar jaar de opa's en oma's ineens 'breezah' praten. Meestal houden jongeren er mee op wanneer ze geen jongere meer zijn, dus ergens in de twintig. 't Is dus echt leeftijds gebonden.
Omfg écht niet dat mensen daar pas op hun twintigste mee ophouden.

Meesten kappen rond de 14/15 jaar, en hoogstens iets van 18 ofzo.
Oud 06-10-2006, 22:18
Verwijderd
Citaat:
X-Ray™ schreef op 06-10-2006 @ 23:11 :
Omfg écht niet dat mensen daar pas op hun twintigste mee ophouden.

Meesten kappen rond de 14/15 jaar, en hoogstens iets van 18 ofzo.
Ok, max. 18 dan. Twee jaar verschil, echt énorm groot, spijt me.

Ik ken overigens ook zat mensen die pas op hun 14de/15de begonnen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 08:14
Ray
Ray is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 06-10-2006 @ 23:18 :
Ok, max. 18 dan. Twee jaar verschil, echt énorm groot, spijt me.

Ik ken overigens ook zat mensen die pas op hun 14de/15de begonnen.
Het gaat om het idee, niet om de cijfers, je zult toch zelf moeten toegeven dat je mensen die op hun 17/18e nog breeezah praten op z'n minst wat apart vindt?
Oud 07-10-2006, 10:43
Verwijderd
Citaat:
X-Ray™ schreef op 07-10-2006 @ 09:14 :
Het gaat om het idee, niet om de cijfers, je zult toch zelf moeten toegeven dat je mensen die op hun 17/18e nog breeezah praten op z'n minst wat apart vindt?
't Kan me eigenlijk weinig schelen hoe iemand op z'n 17de typt. En wederom lijkt me dat ook niet de discussie hier.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten