Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2006, 23:45
Dinalfos
Dinalfos is offline
The Lion King 1 1/2 - 7/10

Weet je, hij is nog niet eens zo slecht. Het concept is lachen en Nathan Lane is gewoon grappig.

Rashomon - 9/10

Deze film blijft gewoon heerlijk. De eerste keer vond ik hem niet geweldig, maar toen ik eens wat beter ging nadenken over wat ik nou eigenlijk allemaal gezien had begon ik de waarde in te zien. Gewoon een ouderwets sterke en originele misdaad-thriller met een vleugje comedy.
Oud 05-10-2006, 07:07
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ober.

Op een paar dipjes na geweldig
Oud 05-10-2006, 07:47
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 05-10-2006 @ 08:07 :
Ober.

Op een paar dipjes na geweldig
Is die ook alweer uit? Ik houd het ook niet bij tegenwoordig...

Ik heb als laatst de film gezien die gisteravond op rtl5 was en hij was intriest...
Oud 05-10-2006, 10:58
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Ober, heerlijk droog, persiflage op alle plot devices die er zijn

Fishing with John, ik lag dubbel

Romanzo Criminale, matig quasi-epos
Oud 05-10-2006, 21:09
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Phileine zegt sorry.

Ik vond het gewoonweg niets aan. Kim van Kooten daarentegen.
Oud 05-10-2006, 21:18
Aurora
Aurora is offline
Shall We Dance (ontzettend cliché, maar goed, Susan Sarandon + dansen = ) & La Ley del Deseo (echt zo'n Spaanse kutfilm).

Laatst gewijzigd op 05-10-2006 om 21:20.
Oud 05-10-2006, 21:20
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Memoirs of a Geisha.
Ik vond hem echt geweldig.
Oud 06-10-2006, 11:38
Tiño
Tiño is offline
Jackass 2

Veel van het zelfde, stel idioten hoor die gasten.
Oud 06-10-2006, 15:28
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
eerste drie seizoenen van Curb Your Enthusiasm. HI-LA-RISCH
Oud 06-10-2006, 15:29
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 05-10-2006 @ 22:09 :
Phileine zegt sorry.

Ik vond het gewoonweg niets aan. Kim van Kooten daarentegen.

ik vond hem leuk
Oud 06-10-2006, 15:38
Verwijderd
8 femmes
Leuke film! Lekker cluedo-sfeertje
Oud 06-10-2006, 17:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
N00dles schreef op 04-10-2006 @ 01:10 :
Sl8n8

Bwahahahahaha! Hahaha! HAHAHA! Ahum.

Kostelijk vermaak.

4/10
In de Kunst-bijlage van 'de Volkskrant' van gisteren, kreeg Sl8n8 drie van de vijf sterren. Verder schrijven ze:

'Van Geloven en Visser, die het scenario schreven, regisseerden en de film monteerden, hebben goed gekeken naar Amerikaanse voorbeelden als Friday the 13th, The Texas Chain Saw Massacre en Nightmare on Elm Street.

Deze vergelijking is volgens jou dus niet gerechtvaardigd?
Oud 06-10-2006, 17:27
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-10-2006 @ 18:06 :
In de Kunst-bijlage van 'de Volkskrant' van gisteren, kreeg Sl8n8 drie van de vijf sterren. Verder schrijven ze:

'Van Geloven en Visser, die het scenario schreven, regisseerden en de film monteerden, hebben goed gekeken naar Amerikaanse voorbeelden als Friday the 13th, The Texas Chain Saw Massacre en Nightmare on Elm Street.

De vergelijking tussen Friday the 13th en Nightmare on Elm Street en The Texas Chain Saw Massacre is ook niet gerechtvaardigd.
Oud 06-10-2006, 17:45
DanielC
DanielC is offline
Dat er tijdens het maken van de film gekeken is naar de verschillende films, en die invloeden gebruikt zijn in de nieuwe film, wil natuurlijk niet zeggen dat de drie films waar inspiratie uit gehaald is met elkaar vergeleken worden.
Oud 06-10-2006, 17:52
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Lawrence of Arabia (1962)

Eindelijk! Na al die jaren dan uiteindelijk toch deze klassieker eens gezien! En wat vinden we ervan? Het leeft niet op tegen de (veel te hoge) verwachtingen die ik had, maar da’s mijn ‘schuld’. Met de film op zich is absoluut niets mis. Behalve het einde dan… Oeps, toch best wel ernstig.

Maar laat ik beginnen met de prachtige beelden, waar ik zo eindeloos van heb genoten. De fraaie landschappen waar Lawrence zich in bevindt, worden werkelijk schitterend weergegeven, heel indrukwekkend. Maar het zijn niet alleen deze beelden; ook de scènes die zich binnenskamers afspelen zijn de moeite waard. Men heeft namelijk kosten noch moeite gespaard om een heel authentiek beeld te geven van de paleizen en andere gebouwen uit Arabië, of het nou gaat om de Britse of Arabische hoofdkwartieren.

Het acteerwerk van Peter O’Toole als T.E. Lawrence staat op eenzame hoogte. De enige andere acteur die ik me kan bedenken die zo goed in een biografie heeft gespeeld, is George C. Scott in Patton. Anthony Quinn en Omar Sharif completeren de all-star cast, die zo prettig is om te zien acteren.

Tenslotte is het een film voor iedereen die van geschiedenis houdt, zoals ik, en geïnteresseerd is in de Eerste Wereldoorlog en wat er in die periode in Arabië gebeurde. Enige voorkennis komt trouwens ook wel van pas, maar ook als je dit niet interessant vind, zit er genoeg in de film om je kijkende te houden.

Het enige minpunt vind ik het einde. Dat is: pats, boem, klaar. Heel abrupt houdt de film op. Wat er verder met T.E. Lawence gebeurt, moet je als kijker maar raden.
Spoiler
Een domper; jammer. Daardoor verliest de film toch wel een halve ster.

Score: 3,5/5
Oud 06-10-2006, 18:17
Uice
Uice is offline
Citaat:
DanielC schreef op 06-10-2006 @ 18:45 :
Dat er tijdens het maken van de film gekeken is naar de verschillende films, en die invloeden gebruikt zijn in de nieuwe film, wil natuurlijk niet zeggen dat de drie films waar inspiratie uit gehaald is met elkaar vergeleken worden.
Nee, maar het is wel zo'n beetje van, Amerikaanse horror, dat is in de stijl van zeg maar Friday the 13th, Nightmare on Elm Street en The Texas Chain Saw Massacre, en die laatste past echt niet in dat rijtje.

Overigens lijkt het me sterk dat er goed genoeg naar TCM is gekeken, maar dan zou ik Sl8n8 eerst moeten zien en dat gaat niet gebeuren, ben ik bang. Maar ik hoorde de regisseurs wel zeggen dat ze zoiets als Wrong Turn wilden maken, dus ja. Niet bepaald TCM.
Oud 06-10-2006, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-10-2006 @ 18:06 :
Hoezo zou ik dat niet gerechtvaardigd vinden?

Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-10-2006 @ 18:52 :
Het enige minpunt vind ik het einde. Dat is: pats, boem, klaar. Heel abrupt houdt de film op. Wat er verder met T.E. Lawence gebeurt, moet je als kijker maar raden.
Spoiler
Een domper; jammer. Daardoor verliest de film toch wel een halve ster.

Score: 3,5/5
Maar met de voorkennis over Lawrence's leven is het juist wel weer een prima, veelbetekenend einde.
Oud 06-10-2006, 21:03
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
N00dles schreef op 06-10-2006 @ 21:56 :
Hoezo zou ik dat niet gerechtvaardigd vinden?
Getuige je reactie: "Bwahahahaha". Of je moet de genoemde horrorfilms ook klote vinden.

Citaat:
Maar met de voorkennis over Lawrence's leven is het juist wel weer een prima, veelbetekenend einde.
Maar als je dat niet hebt, is het een knullig einde, en als filmmaker moet je altijd van die situatie uitgaan.
Oud 06-10-2006, 21:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-10-2006 @ 22:03 :
Getuige je reactie: "Bwahahahaha". Of je moet de genoemde horrorfilms ook klote vinden.
Friday the 13th is ook niet echt een goede film.

Citaat:
Maar als je dat niet hebt, is het een knullig einde, en als filmmaker moet je altijd van die situatie uitgaan.
Waarom?
Oud 06-10-2006, 22:00
Dinalfos
Dinalfos is offline
De eerste Elmstreet-film is anders ook niet goed.
Oud 06-10-2006, 22:07
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 06-10-2006 @ 23:00 :
De eerste Elmstreet-film is anders ook niet goed.
Ik vind hem meer dan aardig. 7.5/10 ofzo. Het is lang geleden.
Oud 06-10-2006, 22:11
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-10-2006 @ 23:07 :
Ik vond de sequels vanaf deel 3 veel beter en vooral leuker
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Oud 06-10-2006, 22:23
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 06-10-2006 @ 23:11 :
Ach, deel drie was zeer vermakelijk ja. 4, 5 en 6 heb ik nooit gezien, maar die zullen ook wel lachen zijn.
Als het gaat om kwaliteit lijkt het me echter duidelijk dat de eerste er met kop en schouders bovenuit steekt. Ik vond hem geloof ik nog best spannend.

Maar jij houdt meer van de 'grappige' Freddy.
Oud 06-10-2006, 22:31
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-10-2006 @ 23:23 :
Ach, deel drie was zeer vermakelijk ja. 4, 5 en 6 heb ik nooit gezien, maar die zullen ook wel lachen zijn.
Als het gaat om kwaliteit lijkt het me echter duidelijk dat de eerste er met kop en schouders bovenuit steekt. Ik vond hem geloof ik nog best spannend.

Maar jij houdt meer van de 'grappige' Freddy.
Nou ja, de 'enge' Freddy bestaat mijns inziens niet

Ik vind dat dat clowneske gebeuren juist zeer effectief, vooral omdat de films zelf vrij serieus van toon zijn. Het versterkt de sfeer toch wel.

Ook leuk is dat er maar weinig clichés a la Friday e.d in zitten. Geen naakte wijven, geen platte seks, geen ranzige teenagers etc.

(Met uitzondering van Freddy vs. Jason, natuurlijk)
Oud 06-10-2006, 22:42
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 06-10-2006 @ 23:31 :
Nou ja, de 'enge' Freddy bestaat mijns inziens niet
Zolang Freddy buiten beeld blijft kan ie best eng zijn.

Citaat:
Ik vind dat dat clowneske gebeuren juist zeer effectief, vooral omdat de films zelf vrij serieus van toon zijn. Het versterkt de sfeer toch wel.

Ook leuk is dat er maar weinig clichés a la Friday e.d in zitten. Geen naakte wijven, geen platte seks, geen ranzige teenagers etc.
Wat is daar leuk aan? Dit soort horror moet het mijnsinziens hebben van dergelijke clichés.

Citaat:
(Met uitzondering van Freddy vs. Jason, natuurlijk)
Dat vond ik dan weer een kutfilm.
Oud 06-10-2006, 22:53
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-10-2006 @ 23:42 :
Zolang Freddy buiten beeld blijft kan ie best eng zijn.
Mja, de eerste film was helaas niet de eerste die ik zag. Ik begon geloof ik ergens bij vier, die ik behoorlijk spannend vond in 1993. En van Freddy's verschijning werd toen al geen geheim meer gemaakt.

Citaat:
Wat is daar leuk aan? Dit soort horror moet het mijnsinziens hebben van dergelijke clichés.
Het bewijst dat de Freddy-films, ondanks de morbide humor van Freddy, eigenlijk niet te vergelijken zijn met dat soort films. Er komen wel tieners in voor, maar die zijn toch net even wat volwassener. Voeg daarbij het feit dat Freddy een nogal onconventionele slasher was en je hebt een redelijk op zichzelf staande reeks films.

Citaat:
Dat vond ik dan weer een kutfilm.
Nee man, die is echt geweldig

Ik kan er geen genoeg van krijgen. Stijl én kwantiteit in éen film. En dan ook nog gore, actie, humor en onnodig naakt. Voor mij persoonlijk loste de film zijn verwachtingen ook daadwerkelijk in. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Snakes on a plane.
Oud 06-10-2006, 23:19
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 06-10-2006 @ 23:53 :
Nee man, die is echt geweldig

Ik kan er geen genoeg van krijgen. Stijl én kwantiteit in éen film. En dan ook nog gore, actie, humor en onnodig naakt. Voor mij persoonlijk loste de film zijn verwachtingen ook daadwerkelijk in. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Snakes on a plane.
Ik ben zelf een enorme Friday the 13th fan, en ik miste gewoon die heerlijke sfeer die je vooral in deel 1 t/m 7 vind. FvsJ is de serie onwaardig. De film is niet campy genoeg en heeft bovendien teveel plotpretentie. Al die tijd die besteed werd aan dat onnozele verhaal had ook besteed kunnen worden aan wat meer hakwerk!
Verder waren de moorden die Freddy pleegde niet creatief genoeg (hij is juist cool vanwege die nachtmerriemoorden, ik kan me geen lekkere nachtmerriescene in FvsJ herinneren), werd er teveel CGI gebruikt en waren de personages verschrikkelijk irritant. Die scene waar ze aan tafel zitten en ontdekken hoe de vork in de steel zit, en het als figuren in een kinderserie aan elkaar uitleggen, urgh.

Wat betreft onnodig naakt: dat naakt had de film juist hard nodig om zich een beetje aan op te trekken.

Nee, wat mij betreft bestaat de Friday-serie gewoon uit deel 1 t/m 7.
Oud 07-10-2006, 01:03
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-10-2006 @ 22:49 :
Waarom?
Omdat je er niet vanuit kunt gaan dat iedere toeschouwer zich helemaal inleest voordat hij naar een film gaat. Zéker als je een toegankelijke big-budget spektakelfilm maakt, kun je dat niet van je publiek vragen.
Oud 07-10-2006, 01:07
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Persoonlijk snap ik niet wat er leuk is aan een uitgemolken horror-serie, bestaande uit goedkope sequels om snel te scoren, gevuld met grof hakwerk met de botte bijl.

Maar goed, ik snap sowieso niet wat mensen aan horror vinden.
(Ik ben ook een watje, dus ik kijk ze sowieso niet.)

The usual suspects (1995)

Tweede viewing.

Naar mijn mening één van de beste misdaadfilms aller tijden. Nee, niet alleen vanwege de briljante twist aan het einde (iedereen die die verraadt zou eigenlijk aan de hoogste boom opgeknoopt moeten worden).

Het verhaal van deze thriller is gewoon te sterk voor woorden. Ik kan niets zeggen zonder iets te verraden. Ik kan alleen maar zeggen dat ik constant op het puntje van mijn stoel heb gezeten, wachtend op meer onthullingen en meer wendingen. De film brengt een verhaal over een soort fantastisch figuur, een gruwelijk personage, die Kaiser Soze zou heten, een geharde onderwereldfiguur die overal wel een vinger in de pap heeft. Vijf criminelen krijgen ongewild met hem te maken. Dat verhaal wordt uitgewerkt in een beklemmende sfeer, die me van begin tot einde geboeid heeft. Het is vooral deze drukkende en benauwende sfeer die de film 'maakt'.

Dit alles wordt verteld door Kevin Spacey, nadat de gebeurtenissen hebben plaatsgevonden. Alleen dat al is tenminste geen recht-toe-recht-aan vertelling. Maar spreekt Spacey de waarheid? Of hebben er andere dingen plaatsgevonden? Spacey is niet voor niets één van mijn lievelingsacteurs. Hier laat hij weer zien wat hij kan, en samen met hem Benicio del Toro en Stephen Balwin. Allemaal klasse.

Score: 4/5
Oud 07-10-2006, 09:59
bbyn
bbyn is offline
k heb afblijven gezien gister in de bios

goede film ofcourse geen hollywoodfilm, maar voor nederlandse begrippen vond k m goed
Oud 07-10-2006, 10:45
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-10-2006 @ 02:03 :
Omdat je er niet vanuit kunt gaan dat iedere toeschouwer zich helemaal inleest voordat hij naar een film gaat.
Nee, okee, maar dan kun je alsnog zeggen: pech voor de toeschouwers die het niet doen.
En hoe zit dat bijvoorbeeld met vervolgfilms, waarbij het toch vaak handig is als je het origineel gezien hebt, of persiflages zoals Scary Movie, die eigenlijk vooral leuk zijn als je de films waarnaar verwezen wordt kent?
Oud 07-10-2006, 10:46
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-10-2006 @ 02:07 :
Maar goed, ik snap sowieso niet wat mensen aan horror vinden.

(...)

Het is vooral deze drukkende en benauwende sfeer die de film 'maakt'.
...
Oud 07-10-2006, 15:00
Verwijderd
Citaat:
bbyn schreef op 07-10-2006 @ 10:59 :
k heb afblijven gezien gister in de bios

goede film ofcourse geen hollywoodfilm, maar voor nederlandse begrippen vond k m goed
Het acteren was echt ontzettend slecht, brainpower was de enige die het nog een beetje geloofwaardig bracht. Toch uitstekend vermaakt met een groep 14 jarige meisjes naast me

" ooooooooooooow lekker kontje"
" hebben ze gewoon hun eigen naam als msn-naam. hahahaha dat heeft toch niemand"

etc etc

Maar had er wel meer van verwacht
Oud 07-10-2006, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-10-2006 @ 22:03 :

Ik vind die horrorfilms óók lachwekkend (nouja, Texas minder), en deze horrors zijn ook niet bepaald geweldig te noemen. Onlangs heb ik nog wat Elmstreet-delen gezien, en die waren haast debiel (deel 4 t/m 6). De vergelijking gaat in dát geval dus wel op. (Overigens wel een slechte vergelijking hoor, want ik zag nergens echt overeenkomsten.)

Wat Lawrence betreft: mensen kunnen na het zien van de film toch ook zich verdiepen in zijn leven, dus dan het einde anders bekijken: 'goh, tóch wel een sterk einde!'.
Oud 07-10-2006, 15:55
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 07-10-2006 @ 11:45 :
Nee, okee, maar dan kun je alsnog zeggen: pech voor de toeschouwers die het niet doen.
En hoe zit dat bijvoorbeeld met vervolgfilms, waarbij het toch vaak handig is als je het origineel gezien hebt, of persiflages zoals Scary Movie, die eigenlijk vooral leuk zijn als je de films waarnaar verwezen wordt kent?
Bij vervolgfilms en persiflages is het bij het publiek bekend wat ze kunnen verwachten en dat ze daarom eerst deel 1/de gepersifleerde films moeten zien.
Oud 07-10-2006, 15:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
N00dles schreef op 07-10-2006 @ 16:41 :
Wat Lawrence betreft: mensen kunnen na het zien van de film toch ook zich verdiepen in zijn leven, dus dan het einde anders bekijken: 'goh, tóch wel een sterk einde!'.
Dat kan inderdaad, maar ik ga ervan uit dat een film op zichzelf moet staan.
Oud 07-10-2006, 17:08
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 07-10-2006 @ 00:19 :
Ik ben zelf een enorme Friday the 13th fan, en ik miste gewoon die heerlijke sfeer die je vooral in deel 1 t/m 7 vind. FvsJ is de serie onwaardig. De film is niet campy genoeg en heeft bovendien teveel plotpretentie. Al die tijd die besteed werd aan dat onnozele verhaal had ook besteed kunnen worden aan wat meer hakwerk!
Verder waren de moorden die Freddy pleegde niet creatief genoeg (hij is juist cool vanwege die nachtmerriemoorden, ik kan me geen lekkere nachtmerriescene in FvsJ herinneren), werd er teveel CGI gebruikt en waren de personages verschrikkelijk irritant. Die scene waar ze aan tafel zitten en ontdekken hoe de vork in de steel zit, en het als figuren in een kinderserie aan elkaar uitleggen, urgh.

Wat betreft onnodig naakt: dat naakt had de film juist hard nodig om zich een beetje aan op te trekken.

Nee, wat mij betreft bestaat de Friday-serie gewoon uit deel 1 t/m 7.
Kijk, ik vind Friday dan gewoon weer een stuk minder. Ik zie de charme van het personage Jason, maar de films zijn gewoon te lame voor woorden. Jason Goes to Hell en Jason does Manhattan(of hoe die film ook heet) zijn op zich nog wel redelijk vermakelijk, maar that's it. De eerste twee films zijn zelfs dodelijk saai . Nee, geef mij dan toch maar de bloedserieuze Halloween-films.

Freddy vs. Jason vind ik de beste Jason-film van allemaal. De sfeer is echt donker, de humor beter geslaagd en de wisselwerking met Freddy komt goed uit de verf, dankzij het voor cross over begrippen niet eens zo heel erg slecht bedachte verhaal. Het is inderdaad niet zo campy, maar dat waren de eerdere Nightmare-films ook niet echt. Wel cheesy en pulpy, maar niet echt campy. Desaniettemin is het hilarische B-film sfeertje beter gedaan dan in, jawel, Snakes on a plane.

Trouwens, zo ontzettend veel CGI zat er helemaal niet in de film. Betrekkelijk weinig zelfs. En de effecten die erin zaten zouden niet misstaan in een gewone Nightmare-film. Alleen dan zouden ze er waarschijnlijk minder goed uit hebben gezien. Het enige neppe vond ik die wietrokende rups. Maar goed, zo erg is dat nou ook weer niet.

Sowieso klaagt men veel te snel over CGI.

Laatst gewijzigd op 07-10-2006 om 17:10.
Oud 07-10-2006, 17:15
DanielC
DanielC is offline
Il Caimano was verrassend leuk. Zeker omdat het minder over politiek ging dan ik dacht. En films over film-maken zijn altijd kek.
Oud 07-10-2006, 18:45
Floris_22
Floris_22 is offline
The Cannonball Run

Verhaal? Hmm, zit dat in de film? Mij in ieder geval niet opgevallen.
Maar Dean Martin, Roger Moore, Sammy Davis Jr en Burt Reynolds in één film zijn genoeg redenen om eens ouderwets te lachen.
En alleen de bloopers aan het einde zijn het al waard.
Oud 07-10-2006, 20:16
Verwijderd
Amores perros
Heftige film. Laat je niet meer los. Muziek, acteurs, beelden, verhaal etc. etc. Alles is goed.

La vita è bella
Héle mooie film. Maar dat wist ik al. Roberto Benigni is toch ook wel een geval apart
Oud 07-10-2006, 21:30
Chimera
Chimera is offline
Zwartboek.

Vond hem erg goed, vooral vanwege Carice
Oud 08-10-2006, 00:30
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 07-10-2006 @ 18:08 :
Kijk, ik vind Friday dan gewoon weer een stuk minder. Ik zie de charme van het personage Jason, maar de films zijn gewoon te lame voor woorden. Jason Goes to Hell en Jason does Manhattan(of hoe die film ook heet) zijn op zich nog wel redelijk vermakelijk, maar that's it.
Nou noem je meteen weer twee van de kutste delen.

Maar goed, het heeft ook met persoonlijke waarden te maken. Ik ben opgegroeid met Fridayfilms. Daarom was Freddy vs Jason voor mij een gedrocht, omdat ie zo ontrouw is aan alles wat ik van Friday the 13th verwacht. En verder ook gewoon slecht.

Citaat:
Trouwens, zo ontzettend veel CGI zat er helemaal niet in de film. Betrekkelijk weinig zelfs. En de effecten die erin zaten zouden niet misstaan in een gewone Nightmare-film. Alleen dan zouden ze er waarschijnlijk minder goed uit hebben gezien. Het enige neppe vond ik die wietrokende rups. Maar goed, zo erg is dat nou ook weer niet.

Sowieso klaagt men veel te snel over CGI.
Dat met die neus van Kelly Rowland hadden ze veel beter met latex kunnen doen.
Oud 08-10-2006, 08:49
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Fun with Dick and Jane
Af en toe was hij wel grappig, maar het leek alsof ik de hele film moest wachten tot hij echt begon. Dit klinkt denk ik heel vreemd, maar hoewel ik die hele film heb afgekeken, leek de film nog niet echt te 'beginnen'.
6/10
Oud 08-10-2006, 10:04
Uice
Uice is offline
The Birth of a Nation (1915)

Voor school. Een drie uur lange zwijgende film. Het werd leuk toen we zelf de nasynchronisatie gingen doen. Verder vond ik er niet veel aan.

Maar goed, we zijn dan ook wel wat gewend tegenwoordig. Het was vroeger ongetwijfeld een spektakel en er zitten ook wel mooie shots in.
Oud 08-10-2006, 10:13
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Heb the March of the Penguins weer gezien als dat telt als film.

Nog steeds ontroerend...maar ik wil zo graag de versie met Morgan Freeman zien.
Oud 08-10-2006, 10:37
DanielC
DanielC is offline
Wilbur wants to kill himself was echt om te huilen. Wat een ongelofelijke kutfilm.
Oud 08-10-2006, 11:05
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 08-10-2006 @ 10:13 :
Heb the March of the Penguins weer gezien als dat telt als film.

Nog steeds ontroerend...maar ik wil zo graag de versie met Morgan Freeman zien.
Ik heb die gezien, echt gaaf! Hij heeft een mooie stem om naar te luisteren in tegenstelling tot Urbanus

Regels voor berichten