Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb als laatst de film gezien die gisteravond op rtl5 was en hij was intriest...
||
Citaat:
ik vond hem leuk
||
Citaat:
'Van Geloven en Visser, die het scenario schreven, regisseerden en de film monteerden, hebben goed gekeken naar Amerikaanse voorbeelden als Friday the 13th, The Texas Chain Saw Massacre en Nightmare on Elm Street. Deze vergelijking is volgens jou dus niet gerechtvaardigd? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Lawrence of Arabia (1962)
Eindelijk! Na al die jaren dan uiteindelijk toch deze klassieker eens gezien! En wat vinden we ervan? Het leeft niet op tegen de (veel te hoge) verwachtingen die ik had, maar da’s mijn ‘schuld’. Met de film op zich is absoluut niets mis. Behalve het einde dan… Oeps, toch best wel ernstig. Maar laat ik beginnen met de prachtige beelden, waar ik zo eindeloos van heb genoten. De fraaie landschappen waar Lawrence zich in bevindt, worden werkelijk schitterend weergegeven, heel indrukwekkend. Maar het zijn niet alleen deze beelden; ook de scènes die zich binnenskamers afspelen zijn de moeite waard. Men heeft namelijk kosten noch moeite gespaard om een heel authentiek beeld te geven van de paleizen en andere gebouwen uit Arabië, of het nou gaat om de Britse of Arabische hoofdkwartieren. Het acteerwerk van Peter O’Toole als T.E. Lawrence staat op eenzame hoogte. De enige andere acteur die ik me kan bedenken die zo goed in een biografie heeft gespeeld, is George C. Scott in Patton. Anthony Quinn en Omar Sharif completeren de all-star cast, die zo prettig is om te zien acteren. Tenslotte is het een film voor iedereen die van geschiedenis houdt, zoals ik, en geïnteresseerd is in de Eerste Wereldoorlog en wat er in die periode in Arabië gebeurde. Enige voorkennis komt trouwens ook wel van pas, maar ook als je dit niet interessant vind, zit er genoeg in de film om je kijkende te houden. Het enige minpunt vind ik het einde. Dat is: pats, boem, klaar. Heel abrupt houdt de film op. Wat er verder met T.E. Lawence gebeurt, moet je als kijker maar raden.
Spoiler
Score: 3,5/5 |
![]() |
||
Citaat:
Overigens lijkt het me sterk dat er goed genoeg naar TCM is gekeken, maar dan zou ik Sl8n8 eerst moeten zien en dat gaat niet gebeuren, ben ik bang. Maar ik hoorde de regisseurs wel zeggen dat ze zoiets als Wrong Turn wilden maken, dus ja. Niet bepaald TCM.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Als het gaat om kwaliteit lijkt het me echter duidelijk dat de eerste er met kop en schouders bovenuit steekt. Ik vond hem geloof ik nog best spannend. Maar jij houdt meer van de 'grappige' Freddy.
||
Citaat:
![]() Ik vind dat dat clowneske gebeuren juist zeer effectief, vooral omdat de films zelf vrij serieus van toon zijn. Het versterkt de sfeer toch wel. Ook leuk is dat er maar weinig clichés a la Friday e.d in zitten. Geen naakte wijven, geen platte seks, geen ranzige teenagers etc. (Met uitzondering van Freddy vs. Jason, natuurlijk)
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik kan er geen genoeg van krijgen. Stijl én kwantiteit in éen film. En dan ook nog gore, actie, humor en onnodig naakt. Voor mij persoonlijk loste de film zijn verwachtingen ook daadwerkelijk in. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Snakes on a plane.
||
Citaat:
Verder waren de moorden die Freddy pleegde niet creatief genoeg (hij is juist cool vanwege die nachtmerriemoorden, ik kan me geen lekkere nachtmerriescene in FvsJ herinneren), werd er teveel CGI gebruikt en waren de personages verschrikkelijk irritant. Die scene waar ze aan tafel zitten en ontdekken hoe de vork in de steel zit, en het als figuren in een kinderserie aan elkaar uitleggen, urgh. Wat betreft onnodig naakt: dat naakt had de film juist hard nodig om zich een beetje aan op te trekken. Nee, wat mij betreft bestaat de Friday-serie gewoon uit deel 1 t/m 7.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Persoonlijk snap ik niet wat er leuk is aan een uitgemolken horror-serie, bestaande uit goedkope sequels om snel te scoren, gevuld met grof hakwerk met de botte bijl.
Maar goed, ik snap sowieso niet wat mensen aan horror vinden. ![]() (Ik ben ook een watje, dus ik kijk ze sowieso niet.) The usual suspects (1995) Tweede viewing. Naar mijn mening één van de beste misdaadfilms aller tijden. Nee, niet alleen vanwege de briljante twist aan het einde (iedereen die die verraadt zou eigenlijk aan de hoogste boom opgeknoopt moeten worden). Het verhaal van deze thriller is gewoon te sterk voor woorden. Ik kan niets zeggen zonder iets te verraden. Ik kan alleen maar zeggen dat ik constant op het puntje van mijn stoel heb gezeten, wachtend op meer onthullingen en meer wendingen. De film brengt een verhaal over een soort fantastisch figuur, een gruwelijk personage, die Kaiser Soze zou heten, een geharde onderwereldfiguur die overal wel een vinger in de pap heeft. Vijf criminelen krijgen ongewild met hem te maken. Dat verhaal wordt uitgewerkt in een beklemmende sfeer, die me van begin tot einde geboeid heeft. Het is vooral deze drukkende en benauwende sfeer die de film 'maakt'. Dit alles wordt verteld door Kevin Spacey, nadat de gebeurtenissen hebben plaatsgevonden. Alleen dat al is tenminste geen recht-toe-recht-aan vertelling. Maar spreekt Spacey de waarheid? Of hebben er andere dingen plaatsgevonden? Spacey is niet voor niets één van mijn lievelingsacteurs. Hier laat hij weer zien wat hij kan, en samen met hem Benicio del Toro en Stephen Balwin. Allemaal klasse. Score: 4/5 |
![]() |
||
Citaat:
En hoe zit dat bijvoorbeeld met vervolgfilms, waarbij het toch vaak handig is als je het origineel gezien hebt, of persiflages zoals Scary Movie, die eigenlijk vooral leuk zijn als je de films waarnaar verwezen wordt kent?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
" ooooooooooooow lekker kontje" " hebben ze gewoon hun eigen naam als msn-naam. hahahaha dat heeft toch niemand" etc etc ![]() Maar had er wel meer van verwacht |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat Lawrence betreft: mensen kunnen na het zien van de film toch ook zich verdiepen in zijn leven, dus dan het einde anders bekijken: 'goh, tóch wel een sterk einde!'. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Freddy vs. Jason vind ik de beste Jason-film van allemaal. De sfeer is echt donker, de humor beter geslaagd en de wisselwerking met Freddy komt goed uit de verf, dankzij het voor cross over begrippen niet eens zo heel erg slecht bedachte verhaal. Het is inderdaad niet zo campy, maar dat waren de eerdere Nightmare-films ook niet echt. Wel cheesy en pulpy, maar niet echt campy. Desaniettemin is het hilarische B-film sfeertje beter gedaan dan in, jawel, Snakes on a plane. Trouwens, zo ontzettend veel CGI zat er helemaal niet in de film. Betrekkelijk weinig zelfs. En de effecten die erin zaten zouden niet misstaan in een gewone Nightmare-film. Alleen dan zouden ze er waarschijnlijk minder goed uit hebben gezien. Het enige neppe vond ik die wietrokende rups. Maar goed, zo erg is dat nou ook weer niet. Sowieso klaagt men veel te snel over CGI.
Laatst gewijzigd op 07-10-2006 om 17:10. |
![]() |
|
The Cannonball Run
Verhaal? Hmm, zit dat in de film? Mij in ieder geval niet opgevallen. Maar Dean Martin, Roger Moore, Sammy Davis Jr en Burt Reynolds in één film zijn genoeg redenen om eens ouderwets te lachen. ![]() En alleen de bloopers aan het einde zijn het al waard. ![]()
|||
Citaat:
Maar goed, het heeft ook met persoonlijke waarden te maken. Ik ben opgegroeid met Fridayfilms. Daarom was Freddy vs Jason voor mij een gedrocht, omdat ie zo ontrouw is aan alles wat ik van Friday the 13th verwacht. En verder ook gewoon slecht. Citaat:
|
The Birth of a Nation (1915)
Voor school. Een drie uur lange zwijgende film. Het werd leuk toen we zelf de nasynchronisatie gingen doen. Verder vond ik er niet veel aan. Maar goed, we zijn dan ook wel wat gewend tegenwoordig. Het was vroeger ongetwijfeld een spektakel en er zitten ook wel mooie shots in.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|