Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2006, 10:30
Verwijderd
Omdat ik binnenkort een workshop over Aankoop&afval ga geven aan jongeren van 12-16 jaar wil ik graag weten wat scholieren zoal kopen. Het gaat hier vooral om producten uit de supermarkt en schoolkantine.
Mensen die ouder zijn mogen natuurlijk ook reageren, maar dan liefst wel met een antwoord van toen ze 15 waren.
Alvast hartelijk bedankt voor je antwoorden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2006, 11:04
Miracle
Miracle is offline
Wat verkocht werd bij mij op school:
Elke dag één 'warme hap' (broodje bal, saucijsje, broodje knakworst etc).
Broodjes gezond, ei, kaas, ham.
Een snoepautomaat met snoep.
Drinkautomaat met flesjes frisdrank.
Koffieautomaat met bekertjes warme dranken.

Wat werd gekocht in de supermarkt in de buurt:
Onbelegde broodjes zoals die in elke supermarkt verkocht worden.
Appelflappen en saucijsenbroodjes.
Salades om op de broodjes te doen.
Flesjes, blikjes en pakjes drinken.
Chips, koekjes en snoepjes.

Ik hoop dat je daar wat aan hebt.
Oud 08-10-2006, 11:17
Verwijderd
Wat er werd verkocht:
-automaten met chocolade repen
-automaten met warme dranken als thee, koffie en soep
-automaten met frisdrank
-winkeltje met koeken en snoep
1 keer per week op donderdag broodje knakworst.
In mnl aatste jaar ook broodjes gezond.

Ik kocht:
alles
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 11:31
strawberryangel
strawberryangel is offline
Schoolkantine: Ik kocht vooral broodjes gezond en soms een broodje fiandel/kipcorn. Heel soms haalde ik melk

Er was een benzinestation bij ons vlak naast school waar we weleens pringles haalden.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 11:33
Verwijderd
Vraag aan een discounter die aan scholen levert, wat er op een school verkocht wordt.

Dan kan je een mooi voorbeeld geven
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 11:59
Poepkind
Poepkind is offline
Ik haalde heel veel bekers campina chocomel, goed en goedkoop!
Oud 08-10-2006, 13:22
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
in die tijd kocht ik puddingbroodjes, zure matjes, magnums, kiwimilkshakes en schuimblokken. zeer zelden trouwens.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 13:28
Blenderhead
Blenderhead is offline
school: soep, broodje gezond en soms een salade
supermarkt: veel groenten, pasta, rijst, aziatische shite en optimel. En doritos.
Ook veel turks brood.
Oud 08-10-2006, 13:35
Faerie
Faerie is offline
op school kocht ik toen broodjes gezond, suikerwafels en een tosti vlam (heel pittige tosti). Ik kocht niet zo heel vaak iets omdat ik altijd zelf brood en een koekje meenam.

in de tussenuren en pauzes ging ik wel eens bij de supermarkt, die heel dichtbij zit en wat dus doordeweeks ook vol met scholieren zit, chips en snoepjes halen.

nu werk ik zelf bij die supermarkt, en zie ik dus ook regelmatig scholieren, en die kopen ook heel veel chips (doritos, lays) en wat ik ze ook super vaak zie kopen zijn blikjes red bull.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 13:49
Tiño
Tiño is offline
glace koeken
blikjes frisdrank
tosti's
broodjes gezond
donuts
snoep
Oud 08-10-2006, 13:51
Bloem
Bloem is offline
Ik kocht op school soms saucijzenbroodjes of broodjes kroket, iets van een bounty ofzo, en soms een blikje drinken.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 14:00
Neiu
Neiu is offline
Toen kwamen de automaten net, daarvoor was er exact één koffie/thee/chocolademelkautomaat en vier soorten soep te koop in de kantine die door het soepvrouwtje werden gemaakt.
Ik kocht twee keer per week soep van haar en toen de automaten er kwamen (vanaf m'n 15e in de 5e klas) at ik wel eens soep uit de automaat als ik tot laat les had of kocht een flesje Orangina. Aan zoetigheid wel eens stroopwafels, pepermunt of lila pause break (zo heetten die dingen geloof ik) maar dat was ongeveer één keer per maand.
Oud 08-10-2006, 14:46
Verwijderd
Als ik iets kocht in de kantine op de middelbare school was dat meestal een krentenbol of een lolly. Uit de supermarkt kocht ik nooit iets.

Laatst gewijzigd op 08-10-2006 om 16:50.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 14:47
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik kocht eigenlijk bijna nooit wat. Van thuis uit nam ik altijd brood mee, en mijn moeder deed er ook altijd iets 'lekkers' bij. Maar die keren dat ik dan wat kocht, was het een mars/twix of een blikje cola.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 16:48
juno
juno is offline
Ik kocht op school bekertjes frisdrank of een gevulde koek of een Mars. (of iets dergelijks dus, er waren ook appelkoeken en Nutsen)

Na school werden bij de snackbar vooral patatjes en kroketten en kaassouffles en ijs met slagroom aangeschaft. En milkshakes.

Hoe ik zo mager bleef is me nog steeds een raadsel, want ik kreeg ook nog een stapel boterhammen met chocopasta mee van thuis.

In de supermarkt kocht ik nooit wat, eigenlijk. Thuis was genoeg te eten.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 17:20
Verwijderd
Ik koop eigenlijk nooit wat op school neem gewoon brood en drinken zelf mee .. als ik dan eens naar de supermarkt gaat is het heel af en toe snoep, naja dat gebeurt niet vaak 1x in het halfjaar.. ik koop dus eigenlijk niks..
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 17:52
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Ik koop echt ( en kocht) nooit iets met de supermarkt, ook niet in de schoolkantine. De meeste scholen zijn echt verschrikkelijk afzetters, stel je voor dat je daar je lunch zou moeten kopen.

Ik neem altijd zelf eten van huis mee, dus waarom zou ik dan nog extra geld gaan uitgeven aan iets wat ik al "heb" zegmaar.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 19:15
Lollige
Lollige is offline
bij ons op school verkopen ze alles:

Worstenbroordjes, Broodje frikandel, appelflappen, donuts, pizza, ijsjes, broodjegezond enz enz.

Ook nog 2 automaten voor snoep: Mars snickers enz.
en 2 voor drinken : cola, fanta etc.

en bij de c1000 kopen ze vaak : chips, ijs etc.

Ik hou het meestal als ik iets koop bij broodje gezond met een optimel en als we naar de c1000 gaan voor een zakje drop.

en wat helemaal dom is is dat ze volgende week project weke houden: ''gezonde school''
Oud 08-10-2006, 20:08
coopergirl
coopergirl is offline
In de schoolkantine kocht ik
bekertjes vruchtenyoghurt,
kaasbroodjes of
saucijzenbroodjes.

Verder stonden er van die mars en frisdrankautomaten waar ik wel eens wat uittrok.

In de supermarkt kocht ik
sigaretten,
tampons (hoewel moeder er geld voor mee gaf),
(stiekem) passoa blikjes,
frisdrank blikjes
en een enkele keer boodschappen voor een barbecue.
Oud 08-10-2006, 20:17
Noddy
Noddy is offline
Op school altijd speculaaspoppen.
Bij mij op school kon je geen broodjes kopen, dus iedereen haalde altijd frikandelbroodjes bij de supermarkt. Ik heel af en toe.
Oud 10-10-2006, 09:11
Fides
Fides is offline
Ik liep/fietste altijd naar een supermarkt om een croissantje ham/kaas of ander lekker broodje te halen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 16:24
angel200
angel200 is offline
Ik koop op school meestal een koekje of een een zakje chips.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 17:27
Verwijderd
Er stond ooit een fruitautomaat, doe niet aansloeg en toen hebben ze er breakers, broodjes voorverpakt met kaas, bifi worstjes, en melk, yoghurt in gedaan. Daarnaast veel frisdrank, in blik als in fles, een thee, koffie, soep automaat. En in de bovenbouw kantine hebben ze iedere dag wel iets warms in de grote pauze, meestal pizza broodjes, broodjes frikandel, kroketten, ham/kaas broodjes. In de onderbouw kantine en in beide in de kleine pauzes zijn het voornamelijk koeken, snoep (zureballen, lolly's ed) marsepijnbroodjes, speculaas, stroopwafels..

Er is ooit een actie ondernomen voor gezond voer (voedsel) en sinds dien hebben ze ook broodjes gezond. Dan praat ik over vorig jaar toen ik nog op de middelbare school zat. Toch 6 jaar gezeten, het vette voer kwam pas vanaf de 3e. En in de zomer staat er een ijskraam op het schoolplein, er kunnen ook door winkeliers wat verkocht worden, of mensen die iets willen verdienen voor een goed doel, het laatste jaar was dat wel hip 'het goede doelen hokje' werden met nieuwjaar oliebollen verkocht en voor de kerstvakantie meestal iets van chocolade melk met een koek.

Vergeet ik bijna de sjips, die was er ook in verschillende smaken, en voor de bovenbouw hadden ze een hok 'leerlingenruimte' waar ze het voor 10cent minder verkochten (€0,50) dus. Dat had wel wat.

Voor een patatje moest je wel een stukje fietsen richting het centrum, dat deden we dan ook zo nu en dan in een tussenuur. Supermarkt is niet echt in de buurt, moet je nog verder fietsen en dat gebeurde dus weinig.

Laatst gewijzigd op 10-10-2006 om 17:29.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 17:47
Nobucta
Nobucta is offline
Was nog in het guldentijdperk. Je kon je eigen beker met drinken laten vullen voor een kwartje, dat deed ik elke dag, en ongeveer één keer in de week nam ik een mars ofzo.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 19:44
oOLittle-DreamO
oOLittle-DreamO is offline
Op mijn middelbare school werd er niet zo héél veel verkocht. In ieder geval geen broodjes of warme snacks. Enkel automaten.
Er stonden 2 frisdrankautomaten, 3 snoepautomaten een cup á soup automaat.
Bij de snoep zaten onderin ook nog ergens bekers melk en chocolademelk die je aan het einde van de pauze omgevallen in de aula kon vinden.

Zelf kocht ik daar niet zo héél veel, alleen als ik écht mijn buien had, en dat was maar eens tot driemaal in het jaar. Nam liever mijn eigen brood mee, dat was voor mij gewoon goedkoper.

Op mijn mbo-school daar verkopen ze wel wat meer.
Ze staan daar van Trekin, waar ze allerlei soorten broodjes, snoep, snacks en dranken verkopen.
Eigenlijk heb ik er alleen eens een pistoletje gezond, en een beker melk gekocht.
Meer niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2006, 21:23
Verwijderd
Ik koop benzine met olie erdoorheen. En ik koop zo nu en dan eten.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 07:53
Verwijderd
Er staan bij ons 7 automaten in de school (3 frisdrank, 1x mars/twix/enz, en 3x chips/mars/snoep). En er is een kantine waar je thee, Senseo-koffie, broodjes gezond (met ham+kaas, ei of augurk), saucijzenbroodjes, dougnuts, melk en chokomelk kan krijgen (en nog wat dingen, maar teveel om op te noemen).

En er is een albert heijn in de buurt waar vooral sigaretten worden gehaald en zakken chips en energiedrankjes. Oh.. en het versgeperste sap van de AH, in die grote glazen flessen.

En ik ga af en toe naar de Wizzl op t station om voorbelegde broodjes te halen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 10:35
Verwijderd
Meestal haal ik een broodje gezond (eens in de maand), en soms een broodje kroket. (ook eens in de maand) in de kantine. Vaak haal ik wel een milk en fruit beker uit een automaat want dat is lekker, maar meestal staat er zo'n lange rij dat ik dat ook wel laat zitten.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 23:09
Verwijderd
Een broodje gezond, heel soms een saucijsebroodje, soep in een wit bekertje (zelfgemaakt door de kantinebeheerder), een voorverpakte wafel, mars, een ijsje, flesje fris (toen nog van glas)

En in de supermarkt vanalles.

Ik let eigenlijk nooit op de verpakking, als ik hem zelf maar handig vind (niet zozeer om het milieu).
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 19:09
Noddy
Noddy is offline
Bij ons was het trouwens best lullig. Op school kon je alleen maar koek en snoep halen, dus daarom ging iedereen naar de supermarkt. Daar mocht je alleen heen als je in de bovenbouw zat.
Bij de supermarkt werd later zoveel gestolen, dat het voor ons verboden was om erheen te gaan.
Oud 18-10-2006, 23:30
Verwijderd
Toen ik 15 was, was ik al de hoofdsponsor van de koffieautomaat. En tot op vandaag de dag ben ik niks veranderd.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 02:04
Verwijderd
op mijn middelbare school kocht ik heeeeel vaak broodjes kipcorn voor 70 cent en op mn hbo koop ik niks meer behalve koffie en thee want de rest is te duur imo
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 21:54
RagNaa
RagNaa is offline
Citaat:
Nobucta schreef op 10-10-2006 @ 18:47 :
Was nog in het guldentijdperk. Je kon je eigen beker met drinken laten vullen voor een kwartje, dat deed ik elke dag, en ongeveer één keer in de week nam ik een mars ofzo.
wat schattig
Oud 26-10-2006, 16:02
nivava
nivava is offline
op mijn middelbare school kun je thee, chocolademelk, melk, cola en sinas kopen (van die plastic bekertjes!)
die kostten destijds 0,35 gulden cent!!!

en 1x in de week kon je een broodje frikadel of kroket kopen..volgens mij op de vrijdag. Deze kostten toen een gulden.

Meer was er niet op mijn middelbare school..en niemand mistte iets!
Oud 27-10-2006, 11:47
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Op school werd verkocht:
- Tomaten-, groente- & kippensoep
- Gevulde koeken, appelkoeken & glacé koeken
- Thee & koffie
En verder stonden er 1 snoep- en 1 frisdrank automaat.

Ik kocht meestal een appel- of glacékoek, of een snickers uit de automaat. Heel soms een tomatensoepje, omdat ik een errug grote honger had of gewoon trek.
Oud 01-11-2006, 17:28
Leendertlol
Leendertlol is offline
ben zn beetje verslaafd aan de frikandelbroodjes van de AH(zit dicht bij onse sgool) en ik leef van energiedrank
Oud 01-11-2006, 18:01
200E
200E is offline
Toen ik 15 was, was er op school geen schoolkantine. Eten was er sowieso niet te koop en qua drinken kon je kiezen uit schoolmelk (alleen in de grote pauze te koop, minimaal 5 minuten in de rij staan) en cola, sinas en 7-up uit de automaat (die om één of andere reden alleen kwartjes van Juliana accepteerde, die van Beatrix kwamen er even hard weer uit).

Dit beperkte assortiment in ogenschouw nemend, nam ik liever wat te drinken van thuis mee, omdat ik niet altijd kwartjes met de beeltenis van Juliana op zak had, en ook geen zin had om een kwart van de pauze in de rij te staan! Ik kocht dus niets

Pas in het laatste trimester van de 6e klas kwam er overigens een snoepautomaat, die vaker leeg of defect was, dan dat hij het deed...

De supermarkt was niet op loopafstand van school, dus daar kwamen we nooit.
Oud 06-11-2006, 19:37
annoliesje
annoliesje is offline
Ik koop meestal een broodje gezond of kroket. Je kan bij ons echt van alles kopen. Melk, chocomel, cola, sinas, water. En een saucijzen broodje, hamburger, frikandel, Meestal neem ik ook een flesje water, als ik me drinken vergeet. Je kan ook een stuk pizza kOpen, echt lekker man.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 22:52
Sawna
Sawna is offline
Ik kocht ongeveer twee keer per week een belegd broodje in de kantine voor €1,20 wat ik heel duur vond toen terwijl je daar bij de La Pain €3 voor betaald ofzo

Dat en uit de automaat (snoep) geloof ik.
Oud 11-11-2006, 15:52
BleuEyes
BleuEyes is offline
Mijn oude school-kantine verkocht echt vanalles. Frikandellen, kroketten, broodje ei, appels, snoep, drinken..

Ik kocht in de kantine (haast) nooit wat.. Gewoon omdat ik genoeg had aan mijn eigen broodje.. Als ik wel zin had in een broodje, vroeg ik meestal om een pistoletje zonder iets erop.
Oud 14-11-2006, 17:39
Verwijderd
In supermarkt: af en toe een zak chips, dropjes of spekkies ofzo, en af en toe een chocoladereep. Een paar keer per jaar van die grote bakken ijs die we met z'n drieën op gingen eten.

In de kantine hadden we eigenlijk niks, behalve als er bepaalde acties waren: dan werden er bijvoorbeeld hamburgers gebakken of speculaas. Die haalde ik dan eigenlijk altijd wel. Er stonden wel automaten, trouwens, waar ik op een gegeven moment vooral mentos uit ging halen of pepermunt. Oh, en flesjes drinken.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 21:04
Verwijderd
Wij hebben zo'n hele regeling waarbij je op bepaalde dagen dingen kunt halen als loempia's en bamisoep en hamburgers. Zodat leerlingen gevariëerd blijven eten en niet elke dag aan de frituurtroep zitten. Ik weet alleen van de donderdag wat er is, want dan wil ik eens per kwartaal wel een kaassoufflé of vegaburger halen. Voor de rest hebben we appels, bananen, drieduizend soorten snoep, tosti's die ze nooit willen maken zonder ham want dat duurt te lang, van die kleine zakjes chips en dingen pringles, koekjes, gare indonesische plakkerige rijsttroep met kip, stroopwafels, etc. We hebben ook thee, chocomel, af en toe dure&smerige koffie, een frisdrankautomaat en een tafeltennistafel.

Op mijn vijftiende was de koffie nog niet duur en smerig dus haalde ik die heel vaak. Toen hadden ze ook nog lekkere broodjes gezond en lekkere broodjes kaas, maar die zijn tegenwoordig ook afgeschaft ofzo. Oja, en perenijsjes van Festini, maar die haal ik nog steeds soms.

Bij de supermarkt kom je alleen in je tussenuren en daar haal je bier.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Neiu schreef op 08-10-2006 @ 15:00 :
Toen kwamen de automaten net, daarvoor was er exact één koffie/thee/chocolademelkautomaat en vier soorten soep te koop in de kantine die door het soepvrouwtje werden gemaakt.
Ik kocht twee keer per week soep van haar en toen de automaten er kwamen (vanaf m'n 15e in de 5e klas) at ik wel eens soep uit de automaat als ik tot laat les had of kocht een flesje Orangina. Aan zoetigheid wel eens stroopwafels, pepermunt of lila pause break (zo heetten die dingen geloof ik) maar dat was ongeveer één keer per maand.
Lila pause break Iets in die richting, ja, en lila inderdaad. Tering, wat was dat spul gaaflekker. Is dat uit de handel oid?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten