Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2006, 11:51
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Zorg je dat alles spik en span is, of neem je het niet zo nauw?
Oud 06-10-2006, 11:56
Bloem
Bloem is offline
Redelijk hygiënisch, denk ik. Mijn aanrecht is altijd schoon, ik vervang mijn vaatdoekjes regelmatig en zou geen groentes snijden op een snijplank waar ik net vlees op gesneden heb, maar dat kom sowieso niet voor want ik eet geen vlees.

Pas heb ik wel voor het eerst sinds ik op mezelf woon melk weggegooid die was veranderd in een kwarkachtige substantie, dat was vrij vies.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 12:16
Verwijderd
Heel hygiënisch. Ok, er zijn mensen die hun vlees wassen voor het te bakken, dat doe ik dan weer niet. Maar verder hou ik alles netjes, was ik regelmatig m'n handen tijdens het koken en raken dingen eigenlijk nooit over datum.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 12:33
Verwijderd
Hygiënisch genoeg. Ik was mijn handen voor het koken, was groenten voor ik ze gebruik, gebruik geen dingen die bedorven zijn en verschoon elke dag het keukendoekje.

Staat wel tegenover dat ik soms de afwas een dag of twee laat staan
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 12:38
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Iedere dag een nieuw vaatdoekje

Misschien moet ik mijn leven beteren.
Oud 06-10-2006, 12:46
Verwijderd
Ik heb niet eens keukendoekjes Mja, ik gebruik voor het aanrechtblad Glorix-doekjes, wegwerp dingen
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 06-10-2006 @ 13:38 :
Iedere dag een nieuw vaatdoekje

Misschien moet ik mijn leven beteren.
na zo'n 36 uur zitten er in het doekje meer bacteriën dan op het aanrecht, dus dan is het geen schoonmaakdoekje meer maar een viesmaakdoekje
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 13:03
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Uitwassen werkt ook niet meer dan?

Oh en als je groenten op hetzelfde plankje snijdt als vlees en je kookt de groenten daarna, kan dat kwaad?
Oud 06-10-2006, 13:04
Verwijderd
Ik geloof dat ik wel redelijk hygiënisch ben... Ik gebruik geen vaatdoekjes, ik gebruik geen snijplank, enz. En ik gebruik geen producten die over datum zijn. Wat beter zou kunnen is elke week (oid) de koelkast schoonmaken, maar daar heb ik niet altijd zin in.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 13:08
suvórov
suvórov is offline
Onze keuken is het grootste gedeelte van de tijd een rotzooi. Zolang mijn eigen snijplank niet voor vlees gebruikt wordt vind ik het best.
Oud 06-10-2006, 14:18
Verwijderd
Citaat:
suvórov schreef op 06-10-2006 @ 14:08 :
Onze keuken is het grootste gedeelte van de tijd een rotzooi. Zolang mijn eigen snijplank niet voor vlees gebruikt wordt vind ik het best.
Hier ook. Ik snij vaak het meeste al op m'n kamer omdat ik de keuken te ranzig vind (ben dan ook op zoek naar een andere kamer...)
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 14:21
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
suvórov schreef op 06-10-2006 @ 14:08 :
Hier hetzelfde. Soms druipen er bij andere mensen bruinachtige substanties uit hun keukenkastje... Brrr... Zelf ben ik schoon in de keuken, ik ben dan ook de enige die nog wel eens dingen wil schoonmaken. Je afwas mag hier niet meer dan een kwart van het aanrecht in beslag nemen, anders word het weggegooid, en die regel helpt aardig; vroeger stond hier wel eens wekenlang dezelfde aangekoekte pan...
Oud 06-10-2006, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 06-10-2006 @ 14:03 :
Uitwassen werkt ook niet meer dan?

Oh en als je groenten op hetzelfde plankje snijdt als vlees en je kookt de groenten daarna, kan dat kwaad?
ja uitwassen werkt wel natuurlijk. Ik bedoel met 'nieuw' niet dat ik het net nieuw gekocht heb, gewoon dat ik er weer een uit de kast pak.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 18:11
Verwijderd
Niet hygiënisch genoeg
I blame it on my huisgenoot.

Als ik mijn eigen keuken (met kookeiland!) zou hebben,
zou ik het elke dag schoonmaken
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 18:20
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-10-2006 @ 18:39 :
ja uitwassen werkt wel natuurlijk. Ik bedoel met 'nieuw' niet dat ik het net nieuw gekocht heb, gewoon dat ik er weer een uit de kast pak.
Ik denk dat hij met uitwassen bedoelt dat je ze onder de kraan (of in je afwassop ) uitspoelt?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 19:51
Boogie
Boogie is offline
Dat kan beter. Het vaatdoekje vervang ik wel geregeld, maar de afwas blijft wel eens te lang staan. En dingen snijden doe ik op een afgeveegd ontbijtbordje. Verder is het altijd wel netjes opgeruimd.
Oud 06-10-2006, 20:46
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Bloem schreef op 06-10-2006 @ 19:20 :
Ik denk dat hij met uitwassen bedoelt dat je ze onder de kraan (of in je afwassop ) uitspoelt?
Oud 07-10-2006, 15:36
Blaf
Blaf is offline
Behoorlijk dat heb ik geleerd bij mijn werk in de horeca
Oud 07-10-2006, 17:40
Missy
Missy is offline
Redelijk, als ik is een keer kook was ik mijn handen even goed, alles netjes afwassen en alle verpakkingen in de prullebak. Vaatdoekje verschoon ik ook meestal als die vies is.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 17:56
PV
PV is offline
Mwah er wordt meestal wel elke avond afgewassen, maar het fornuis is rustig een weekje of 2 vies en het aanrechtblad is ook niet altijd even schoon. De gootsteen is het ergst, die bestaat uit losse kleine tegeltjes van 5x5 cm oid, die niet allemaal meer aanwezig zijn en snel smerig worden. De gootsteen heeft ook een poosje gelekt, dat is nu 'verholpen' door het dicht te kitten, maar echt handig is dat ook niet, want die kit wordt nu heel snel smerig
studenten...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 22:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben wel redelijk hygienisch maar ook niet té, je moet ook nog wel een beetje weerstand op kunnen bouwen

Ik verschoon na twee dagen het vaatdoekje en de theedoek en na vier dagen oid de keukenhanddoek (of als ze eerder vuil zijn of ik er bijvoorbeeld de vloer mee gedaan heb), ik snijd geen vlees en groente op dezelfde snijplank of ik was hem eerst tussendoor af. Ik was mijn handen voor ik begin met koken met zeep en tussendoor als ze vies zijn of als ik vlees gesneden heb oid. Ik was meestal elke avond na het eten af en anders spoel ik het iig af. Ik maak de aanrecht altijd schoon na het afwassen en de kookplaat als het nodig is. Het gebeurt me zelden dat er iets in de koelkast staat wat beschimeld is. Ik eet het of op tijd op of gooi het weg. Ben wel goed bezig volgens mij. Het zou fijn zijn als mijn huisgenootje hier ook wat meer op zou letten
Oud 08-10-2006, 08:59
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-10-2006 @ 23:39 :

Ik verschoon na twee dagen het vaatdoekje en de theedoek en na vier dagen oid de keukenhanddoek (of als ze eerder vuil zijn of ik er bijvoorbeeld de vloer mee gedaan heb)
Vier dagen met een theeodoek doen en twee dagen met een vaatdoekje noem ik niet echt hygienisch.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 12:06
PV
PV is offline
Citaat:
reine claude schreef op 08-10-2006 @ 09:59 :
Vier dagen met een theeodoek doen en twee dagen met een vaatdoekje noem ik niet echt hygienisch.
Een theedoek wordt bij mij nooit echt vies? Als je goed afwast tenminste.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 12:16
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ja precies, een theedoek is toch vooral bedoeld voor het afdrogen van dingen, niet voor het weghalen van shit omdat je niet fatsoenlijk kan afwassen. en het ligt er ook maar net aan hoe vaak je je theedoek gebruikt. mensen met een vaatwasser zullen veel langer met hun theedoek doen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 13:32
reine claude
reine claude is offline
Want in afwaswater zitten geen bacterieen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2006, 13:50
Neiu
Neiu is offline
Best redelijk maar niet heel erg. Ach, je gaat niet dood van wat bacteriën in de keuken en hyperschoon is ook niet goed voor je. Het enige waar ik echt heel erg op let is vlees en dan met name kip. Ik snijd het op een aparte plank met een aparte mes en vork en zorg dat die ook meteen daarna weer schoon worden. Ik vervang mijn hand-, thee- en vaatdoeken iedere 3 dagen, daar besteed ik minder aandacht aan.
Oud 08-10-2006, 14:11
Jude
Jude is offline
Ik dacht dat het wel meeviel met mij, maar als ik dit lees... Wat een discipline. Ik probeer altijd wel meteen of de volgende dag af te wassen, maar verder faal ik op alle fronten. Theedoeken gaan bij ons dagen- zo niet wekenlang mee. Maar hebben jullie dan nooit dat er wat gaat schimmelen in de koelkast omdat je niet weet van wie het is?

Zal er ook wel mee te maken hebben of je in een studentenhuis woont of niet.
Oud 08-10-2006, 14:13
Verwijderd
nou ik deel de koelkast met 1 ander en we hebben gewoon allebei twee plankjes, dus dan is wel duidelijk wat van wie is.

Ik gebruik trouwens wel gerust meer dan een week dezelfde theedoek, ook wel eens twee. Maargoed, ik droog dan ook bijna nooit af, ik laat alles gewoon in het afdruiprek staan tot het droog is
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 14:19
Verwijderd
In mijn koelkast staan alleen dingen van mij, en die dingen staan er nooit zo lang, omdat ik een man heb die álles op eet Dus dingen krijgen nooit de kans om over datum te raken

Theedoeken gooi ik in de was wanneer ik denk dat het tijd is voor ze, gemiddeld eens in de week, denk ik. Ik was altijd heel heet af, dus de theedoek wordt niet vies en ook niet erg nat (hoe heter je afwast, hoe makkelijker je vaat weer droog is).

Ik was iedere dag af, dat moet ook wel, want onze keuken is erg klein en er is gewoon geen ruimte als ik de vaat laat staan om er nog iets anders te doen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 14:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
reine claude schreef op 08-10-2006 @ 09:59 :
Ik doe vier dagen met een keukenhanddoek en twee dagen met een theedoek (dat staat er ook, goed lezen ) dus dat vind ik wel kunnen. Verder ligt het idd aan de dingen die al genoemd zijn. Ik pak een nieuwe theedoek als mijn voorzetkamer in de afwas gaat want die moet drogen op een theedoek en dan wil ik perse een schone en dat doe ik twee keer per week dus daarom weet ik dat zo precies.
Oud 08-10-2006, 15:16
Verwijderd
En een voorzetkamer is zo'n ding die je voor een pompje doet als je astma hebt (of chronische bronchitis)
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 16:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 08-10-2006 @ 16:16 :
En een voorzetkamer is zo'n ding die je voor een pompje doet als je astma hebt (of chronische bronchitis)
Misschien wel handig om te vermelden ja, sorry

Thanx Andijvie
Oud 08-10-2006, 19:44
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
reine claude schreef op 08-10-2006 @ 14:32 :
Want in afwaswater zitten geen bacterieen?
jezus zeg, zo kan je over alles wel gaan zeiken. bovendien verwisselen veel mensen tussentijds hun afwaswater.
en denk je nou echt dat de bacterien van je keukengerei gaan omdat je er met een doek over wrijft?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 08-10-2006 @ 15:19 :
In mijn koelkast staan alleen dingen van mij, en die dingen staan er nooit zo lang, omdat ik een man heb die álles op eet Dus dingen krijgen nooit de kans om over datum te raken

Die van mij kan ook al zo eten

Ik ben trouwens wel redelijk hygiënisch, genoeg voor mezelf in ieder geval. Probeer het vaatdoekje regelmatig te vervangen enzo.
Citaat:
Jude schreef op 08-10-2006 @ 15:11 :
Maar hebben jullie dan nooit dat er wat gaat schimmelen in de koelkast omdat je niet weet van wie het is?
Nee
Citaat:
Jude schreef op 08-10-2006 @ 15:11 :
Zal er ook wel mee te maken hebben of je in een studentenhuis woont of niet.
maar ik woon dan ook niet in een studentenhuis. Zou het niet (meer) kunnen ook
Citaat:
Leonoor schreef op 06-10-2006 @ 14:04 :
Ik geloof dat ik wel redelijk hygiënisch ben... Ik gebruik geen vaatdoekjes, ik gebruik geen snijplank, enz.
Wat dan wel?
Vaatdoekjes, oké, daar kun je wegwerpdoekjes voor gebruiken, maar een snijplank zou ik toch echt niet kunnen vervangen. Ja, voor een andere snijplank

Laatst gewijzigd op 09-10-2006 om 22:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten