Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2006, 18:42
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hallo, en bedankt om dit topic te openen enzo.
Ik heb een vraag.

Ik ben geen roker maar ik rook heel af en toe (ik kom meestal niet eens aan 1 per week) een sigaret mee met mijn vriendinnen die wel roken. Ik word hier altijd echt heel duizelig en gedesorienteerd van en voel me heel raar, een beetje zoals wanneer ik aangeschoten ben. Is dit omdat ik niet gewend ben aan nicotine of omdat ik er erg gevoelig voor ben? en heeft iemand anders dit ook?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2006, 19:18
Verwijderd
je moet er nog aan wennen, al is dat af te radeb
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 19:29
Thinus
Thinus is offline
je bent er niet aan gewend en houden zo aan roken zitten alleen maar negative dingen
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 20:02
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
nee, ik ben niet van plan meer te roken

okee thanks
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 21:01
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 12-10-2006 @ 19:42 :
Hallo, en bedankt om dit topic te openen enzo.
Ik heb een vraag.

Ik ben geen roker maar ik rook heel af en toe (ik kom meestal niet eens aan 1 per week) een sigaret mee met mijn vriendinnen die wel roken. Ik word hier altijd echt heel duizelig en gedesorienteerd van en voel me heel raar, een beetje zoals wanneer ik aangeschoten ben. Is dit omdat ik niet gewend ben aan nicotine of omdat ik er erg gevoelig voor ben? en heeft iemand anders dit ook?
Ik rook al lang, en dat gevoel heb ik ook op nuchtere maag, net uit bed, zitten roken... Opstaan en dat beetje licht in je bolletje voor een paar tellen....

Je moet er gewoon aan wennen, maar geloof me... Eraan is makkelijker dan eraf
Oud 12-10-2006, 21:13
bakbeest
bakbeest is offline
heb hier ook last van en ik rook al lang(sporadisch hoor), maar als ik een tijdje veel rook dan voel ik bv sigaretten niet echt meer
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 22:07
Wammus
Wammus is offline
Klik

Mischien niet helemaal relevant maar wel zeer nuttige informatie.

Als ik het goed begrepen heb heet wordt dit verschijnsel een nicotinerush genoemd en ontstaat het door de adrenaline die wordt aangemaakt (zie bovengenoemde bron). Correct me if i'm wrong please want zeker ben ik er niet van.

Het komt inderdaad doordat je er niet aan gewend bent en ook ik ga je vertellen dat je dat het liefst zo wilt houden.
Oud 12-10-2006, 22:57
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Gather around me children, and I shall tell ye a tale.......

Toen wiet slechts nog in verhalen van van horen in mijn wereld voorkwamen vonden mijn vriendjes en ik een truukje uit.
Daar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en er (blijkbaar, zeg ik nu want het is reeds lang weleer) een natuurlijke interesse naar het beïnvloeden van lichaam danwel geest bestond, gaven wij onszelf een stevige nicotinekick.

En dat is vrij makkelijk voor elkaar te boksen simpelweg door een sigaret te roken met goeie teugen zonder tussen de teugen in verse lucht in te ademen.
Als de dag nog niet ver gevorderd was of je die dag verhoudingsgewijs nog niet veel had gerookt kon je er vanuit gaan dat je er beter bij kon gaan zitten ivm duizeligheid en nog onaangename algemene fuckedupness (vergelijkbaar met een stonede gaarheid) die een goeie 5 minuten kon aanhouden en aansluitend nog 10 minuten wegebde.

Waarschijnlijk funest voor mijn (toen nog een stuk jongere en zich nog ontwikkelende-) longen, maar waarschijnlijk dankzij het feit dat het toendertijd nog nauwelijks voorkwam dat ik meer dan 2 sigaretten op een dag kon roken (brugklasverbod plus waakzame oudersch) kon mijn huisarts bij routinecontrole mij zeer recent melden dat ik schone longen had.
Helaas zei hij er niet bij wat hij daaronder exact verstond.
However,

don't try this at home (or school) want als je de pech hebt er misselijk van te worden trek je grauwer weg dan menige vaatdoek
Reageren

Regels voor berichten