Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2006, 13:59
Shinosu
Shinosu is offline
Hey,

Allereerst wil ik even zeggen dat ik niet zeker wist op welk subforum dit moest; hier of op seksualiteit. Hoop dus dat ik het goed gedaan heb.

Nu, ik heb dus al bijna 2 weken een vriend en zoals dat gaat zoen je wat, knuffel je wat, je kent het wel. Maar wat ik me nou afvraag is, wanneer is dit voldoende een 'relatie' om aan seks te beginnen?
Ik ben niet iemand van de casual seks, ben zelf nog maagd, moet ik toegeven, en heb over het algemeen nogal weinig ervaring op dit gebied.

Het gewoonlijke antwoord is dan: als je je er goed bij voelt en er klaar voor bent. Maar wat voor termijn (laten we het zo maar noemen) houden jullie aan voor je die stap neemt?
Oud 13-10-2006, 14:01
Bloem
Bloem is offline
Geen vaste termijn. Echt wanneer het goed voelt. Als je je vast gaat klampen aan een bepaalde termijn wacht je er misschien langer mee dan je eigenlijk zou willen, of heb je juist eerder seks dan je zou willen, alleen maar omdat je met die bepaalde termijn in je hoofd zit.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 14:05
Verwijderd
Ik denk dat hij toch naar seksualiteit moet...

om toch antwoord te geven..

Er is geen vasstaande termijn, 'als het goed voelt' is heel cliche, maar het vervelende aan cliches is dat ze zo ontzettend vaak waar zijn.

Ik heb redelijk wat ervaring met sex met verschillende meisjes en bij de een gebeurde het gewoon eerder dan bij de ander..

Het ligt aan je gevoelens, aan de omgeving en soms ben je gewoon op het juiste moment op de juiste plek en tsja...

Het enige wat ik je nog wil meegeven is dat je het nooit moet doen als het niet helemaal goed voelt..

zorg ervoor dat je er met een goed gevoel ingaat en er dus later ook met een goed gevoel op terug kan kijken..
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 14:08
Verwijderd
verschilt drastisch per relatie. van meteen tot nooit.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 15:22
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Citaat:
Shinosu schreef op 13-10-2006 @ 14:59 :
Maar wat ik me nou afvraag is, wanneer is dit voldoende een 'relatie' om aan seks te beginnen?
Als je je er goed bij voelt.. dan is er geen termijn.
Ik zie het gewoon zo dat als je eraan toe bent om seks te hebben, je voelt je goed en veilig bij die persoon.
Er is een vertrouwensband, en je wil het allebei..
Nou de beuk erin dan
Oud 13-10-2006, 15:47
Verwijderd
Ik denk niet dat er bijzonder veel mensen zo gek zijn om daar een vaste termijn voor aan te houden

Je wilt waarschijnlijk hoe dan ook een getal horen: ik denk dat bij mensen van 18 die daarvoor nog maagd waren, het redelijk gebruikelijk is om na zo'n 1 tot 3 maanden seks te hebben.
Maar ik raad je toch echt aan om te doen wat je zelf wil, en niet om te doen wat je denkt dat hoort.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 16:09
Mariekje*
Mariekje* is offline
Dat ligt compleet aan de persoon die ik voor me heb. Voor mij zou er momenteel geen termijn zijn, of ik moet een hufter treffen natuurlijk.

Het cliche antwoord: Wanneer jullie je daar goed bij voelen...
Oud 13-10-2006, 16:35
Thee Muts
Thee Muts is offline
Dat vershilt per persoon. Direct, na een week, een maand, een paar maanden... Het kan allemaal. Je zult het toch echt moeten doen met 'Wanneer het goed voelt en jullie er klaar voor zijn'.
Oud 13-10-2006, 16:45
__
__ is offline
je kunt toch echt alleen zelf inschatten wanneer dit een voldoende serieuze relatie is om aan seks te beginnen. en dan moet je er ook nog klaar voor zijn natuurlijk. want ik neem aan dat je wel het idee hebt dat dit iets serieus is? nou als je er dan ook nog eens klaar voor bent dan kun je vandaag nog beginnen om het zo maar even te zeggen. maar misschien heb je dat gevoel pas over een jaar, who knows, jij bent toch echt de enige die dat weet. dus ik zou me iig zeker niet laten leiden door wat gebruikelijk is ofzo.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 16:51
Gothic
Gothic is offline
ligt aan jou, aan de leeftijd van je vriend, of hij nog maagd is of niet, of er veel mogelijkheid is... mijn 1e keer heb ik het pas na 6 mnd gedaan (was toen 17). Bij m'n 2e vriend was het al na 3 mnd, maar toen was ik 18.
Oud 13-10-2006, 17:38
Unexplained
Unexplained is offline
Als je beide geil bent. Dat is hét ideale moment.
Oud 13-10-2006, 17:44
Stefanie
Stefanie is offline
Als je je afvraagt of je het wel moet doen ben je er nog niet klaar voor.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 17:52
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 13-10-2006 @ 17:44 :
Als je je afvraagt of je het wel moet doen ben je er nog niet klaar voor.
Dat dus.

Als je er beide voor de volle 100% achter staat. Of dat nou na 2 uur, 2 dagen, 2 weken of 2 maanden is (2 jaar voor mijn part)
Oud 13-10-2006, 18:33
herbalpower
herbalpower is offline
Je bent in ieder geval lichamelijk en geestelijk volwassen. Als je het idee hebt dat je er dan ook helemaal klaar voor bent dan kun je er ook voor gaan.

Ga gewoon iedere keer een stapje verder. Op een bepaald moment lig je toch alleen nog in je ondergoed te zoenen en dan kun je verder gaan.

Zorg ervoor dat hij/zij is getest en dat je aan de pil bent.

Dan staat niets je nog in de weg. Have Fun
Als het goed aan voelt kan het best snel hoor, je hoeft die arme schat geen half jaar te laten wachten.
Oud 13-10-2006, 18:47
Mephisto
Mephisto is offline
oh gristus, je zegt dan toch niet "ik ben er nog niet aan toe"?

Een gezonde portie seks is goed voor je relatie, ongeacht hoe lang je't al aan hebt.
Oud 13-10-2006, 18:56
Estar
Estar is offline
Als alles voor je gevoel klopt dan gaat het vanzelf, dat plan je niet, dat voel je aan.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 19:29
Verwijderd
Lekker cliché, maar dat gaat over het algemeen prima vanzelf.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 19:52
Shinosu
Shinosu is offline
Het is wel fijn dat jullie er allemaal zo ongeveer hetzelfde over denken. Dat geeft toch een beter advies dan wanneer iedereen iets anders zegt.
In ieder geval bedankt voor alle reacties, ik zal ze in gedachten houden en we zullen dan wel zien waar het schip strandt...
Oud 13-10-2006, 20:07
Anaïs
Anaïs is offline
Van zodra jullie er beiden klaar voor zijn... Dan kan een jaar duren, maar dat kan ook al na enkel weken.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 20:29
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
seks doe je niet, seks overkomt je.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 20:47
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 13-10-2006 @ 21:29 :
seks doe je niet, seks overkomt je.
Ja, als je 's avonds naar huis loopt en bruut wordt uitgescheurd door een grote, geile neger.

Ontopic: wanneer je het gevoel hebt dat het klopt en "kan".
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 21:52
Al Murphy
Al Murphy is offline
In mijn geval vrij snel, tenzij dat praktisch onmogelijk is.
Bij een goede relatie hoort nu eenmaal seks. Een relatie zonder seks kan ik me amper voorstellen. Niet in het begin, niet in het midden, niet op het einde.

Als zoiets langer dan een week aansleept, zal ik me dus wel zorgen beginnen maken.
Oud 13-10-2006, 23:21
Optima
Optima is offline
bij mij was/is de standaard na 3 dates.
Oud 13-10-2006, 23:41
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
Shinosu schreef op 13-10-2006 @ 14:59 :
Ik ben niet iemand van de casual seks, ben zelf nog maagd, moet ik toegeven, en heb over het algemeen nogal weinig ervaring op dit gebied.
Casual seks? ik begrijp het niet echt...

Als je een relatie hebt, ben je verliefd.. je uit je gevoelens voor knufflen, kussen en de liefde met iemand te bedrijven! Daar komt geen casual seks bij voor, lijkt mij.

En je weet dat je eraan toe bent, als je vanzelf verder wil gaan...

Bij mijn eerste vriend was dat na 3 maanden en 2 dagen en bij mijn huidige partner was het na 10 dagen
Oud 14-10-2006, 00:45
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
herbalpower schreef op 13-10-2006 @ 19:33 :
Als het goed aan voelt kan het best snel hoor, je hoeft die arme schat geen half jaar te laten wachten.
Ik denk niet dat het echt een vreselijke marteling is.

Citaat:
Mephisto schreef op 13-10-2006 @ 19:47 :
oh gristus, je zegt dan toch niet "ik ben er nog niet aan toe"?

Een gezonde portie seks is goed voor je relatie, ongeacht hoe lang je't al aan hebt.
Nee, je zegt "stop 'm d'r maar in" terwijl je eigenlijk helemaal niet wilt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2006, 08:14
BleuEyes
BleuEyes is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 13-10-2006 @ 17:35 :
Dat vershilt per persoon. Direct, na een week, een maand, een paar maanden... Het kan allemaal. Je zult het toch echt moeten doen met 'Wanneer het goed voelt en jullie er klaar voor zijn'.
Oud 14-10-2006, 16:18
dragonstorm
dragonstorm is offline
Hmm....

Je moet het doen op het moment dat je denkt dat je er later geen spijt
van zal hebben. Dus, inderdaad, cliche, als het goed voelt.
Dat kan heel erg lang duren, het kan ook heel snel gaan; bij mij duurde het 1,5 jaar, en ik heb er geen spijt van
Als je jezelf moet overtuigen dat het redelijk/belangrijk/nodig is om seks te hebben doe je het fout, en andersom ook

Is je vriend eigenlijk nog maagd, en zo ja, wat denkt hij er eigenlijk van, en zo nee, wat verwacht hij van jou? Het lijkt me goed om daar eens achter komt.
Veel succes
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 22:00
T!ne
T!ne is offline
Citaat:
Bartezz schreef op 13-10-2006 @ 15:05 :
Er is geen vasstaande termijn, 'als het goed voelt' is heel cliche, maar het vervelende aan cliches is dat ze zo ontzettend vaak waar zijn.
Oud 15-10-2006, 09:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik geef het antwoord wat de meeste mensen hebben gezegd
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 09:50
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Als je denkt grom ja ik wil je! En niet, hmm is het er misschien tijd voor? Eigenlijk zou het toch wel moeten nu ik al 18 ben en al zo lang een relatie heb...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 12:19
Verwijderd
Voor de een duurt het 2 jaar (naar horen zeggen), voor de ander een week. Het ligt aan jezelf en niemand anders kan dat voor je bepalen.

Ik dacht alleen maar: als je er eerder aan begint, kun je er ook langer van genieten.

maar goed, die relatie leek toekomst te hebben, wat ik wel belangrijk vond.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 14:42
WolterB
WolterB is offline
Wanneer het voor beide partijen goed voelt kan het
Oud 15-10-2006, 16:23
BleuEyes
BleuEyes is offline
Citaat:
Bloem schreef op 13-10-2006 @ 15:01 :
Geen vaste termijn. Echt wanneer het goed voelt. Als je je vast gaat klampen aan een bepaalde termijn wacht je er misschien langer mee dan je eigenlijk zou willen, of heb je juist eerder seks dan je zou willen, alleen maar omdat je met die bepaalde termijn in je hoofd zit.
Oud 15-10-2006, 19:19
moon
moon is offline
Belangrijk is inderdaad dat je heel goed aanvoelt wat je wilt en dat je dat ook aangeeft. Geeft het aan als iets je te ver gaat.
Mijn 1e vriend probeerde mij het bijna op te dringen en dat voelde echt niet goed. Je moet goed bij jezelf blijven. Je moet niet doen wat je denkt dat gewenst is maar doen wat voor jou goed voelt.
Oud 16-10-2006, 15:19
PardonMe
PardonMe is offline
als je beiden wilt, waarom niet?
Oud 23-10-2006, 17:55
Chibbstar
Chibbstar is offline
Uh in mijn geval was het afgelopen avond de allereerste keer
Heb nu bijna 3 maanden een relatie met haar en het moment was gewoon daar
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 21:16
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Chibbstar schreef op 23-10-2006 @ 18:55 :
Uh in mijn geval was het afgelopen avond de allereerste keer
Heb nu bijna 3 maanden een relatie met haar en het moment was gewoon daar
Nou, gefeliciteerd! Alweer een maagdje minder en een heiden meer!
Oud 25-10-2006, 22:18
nivava
nivava is offline
wat al vaker hierboven genoemd is, is waar..
wanneer je jezelf daar klaar voor voelt..
bij de 1 is dat na een maand en bij de ander na anderhalf jaar ...
no worry's je merkt het vanzelf!
Oud 25-10-2006, 23:14
Magican
Magican is offline
Ik denk dat je moet beginnen na 1 maand, 2 weken, 3 dagen en 4 uur. Maar dan ook precies op dat tijdstip anders krimpen zijn ballen en moet je een nieuwe zoeken.
Oud 26-10-2006, 00:26
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Optima schreef op 14-10-2006 @ 00:21 :
bij mij was/is de standaard na 3 dates.
Dat is wel standaard inderdaad.

Bij de 1e date willen de meeste dames het gewoon niet, veelal angst om te worden gezien als makkelijk (en dan noem ik het nog geeneens sletterig)

Maar als je allebei zin hebt, dan doe je het toch lekker
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 15:46
lieve
lieve is offline
Wanneer je er beide klaar voor bent!
Oud 29-10-2006, 16:04
clubje
clubje is offline
Natuurlijk klopt het cliché: "als je er klaar voor bent"
al vind ik dat je er niet klaar voor kan zijn na enkele weken. Dan kan je het simpelweg nog niet weten...
Oud 29-10-2006, 16:05
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
clubje schreef op 29-10-2006 @ 17:04 :
Natuurlijk klopt het cliché: "als je er klaar voor bent"
al vind ik dat je er niet klaar voor kan zijn na enkele weken. Dan kan je het simpelweg nog niet weten...
Wat kun je dan nog niet weten? Of je seks met die persoon wil? Daar ben ik altijd wel heel snel uit hoor..
Oud 29-10-2006, 16:16
Verwijderd
Wat een gedoe allemaal weer. Je vindt hem leuk, hij jou, zodra jullie alleen zijn gewoon dat bed (of iets anders) induiken.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 16:57
Verwijderd
Ik denk dat het wel zo is, dat hoe beter je elkaar kent, hoe fijner het is. Als heel snel over gaat van alleen maar zoenen, naar echt seks, ken je elkaars lichaam nog niet goed, weet je nog niet wat elkaars gevoelige plekjes zijn, etc. Ik zelf ben ervoor om elkaar eerst goed te leren kennen, niet alleen qua innerlijk, maar ook elkaars lichaam, voor je er helemaal voor gaat. Ik ben zelf ook nog maagd. Ik ken mensen die al 2 jaar iets hebben en zeker verder gaan dan zoenen, maar het gewoon nog niet gedaan hebben. Niet dat ze er niet klaar voor zijn, maar omdat ze het 'a big deal' vinden en het niet zomaar doen. Je moet ook onthouden dat zeker bij jongens, seks al snel 'a big deal' wordt. Ik heb van genoeg mensen gehoord die zeiden: "ach, had ik nou nog maar gewacht, want nu komt het erop neer dat we standaard elke keer als we alleen zijn bij hem of mij thuis seks gaan hebben, het lijkt wel of het alleen daarom draait!" Daarom denk ik dat je beter nog even van elkaar kan genieten voor de seks jullie relatie gaat beheersen en zo kan de seks op den duur in jullie relatie een betere plaats krijgen, want jullie relatie is niet vooral daarop gebaseerd. Maar als je er nu klaar voor bent, moet je het ook gewoon doen als je wil. Maar voel je vooral niet een sufferd of iets dergelijks als het over een paar maanden nog niet gebeurd is. Cijfertjes doen er niets toe, maar je gevoel wel!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 16:57
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Hetzelfde antwoord als velen voor mij. Doen wanneer jullie je allebei er goed bij voelen. En dat verschilt dus per persoon en relatie.

Mijn eerste relatie heeft 3 maanden geduurd voordat we sex hadden, maar mijn 2e was na ongeveer een week en mijn 3e (en nog bezig zijnde relatie) heeft zo'n 2 weken geduurd.

Sommigen vinden dat te snel, maar daar trek ik me gewoon niets van aan. Zolang ik (en mijn vriend natuurlijk ook ) me er maar prettig bij voel . Die anderen hoeven ook niet met mij (of mijn vriend) in bed te liggen.
Oud 29-10-2006, 19:29
Jude
Jude is offline
Citaat:
Simoen schreef op 15-10-2006 @ 10:50 :
Als je denkt grom ja ik wil je!
Oud 29-10-2006, 20:27
Poepkind
Poepkind is offline
tsja, gewoon elke keer wat meer doen, tot je het idee hebt dat je echt seks wilt.
Oud 29-10-2006, 20:46
Verwijderd
Ach ik ken een stel die het na 3 jaar nog niet hebben gedaan, al vraag ik me sterk af of ze niet erg a-seksueel zijn ofzo. Maar doe gewoon wat goed voelt. En ja dat is een vage omschrijving, maar ja na hoe lang zoen je. Dat is ook voor iedereen verschillende.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 01:25
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Anneka schreef op 29-10-2006 @ 21:46 :
Ach ik ken een stel die het na 3 jaar nog niet hebben gedaan, al vraag ik me sterk af of ze niet erg a-seksueel zijn ofzo. Maar doe gewoon wat goed voelt. En ja dat is een vage omschrijving, maar ja na hoe lang zoen je. Dat is ook voor iedereen verschillende.
Beetje kinderachtig als je na je 16e nog een maand wilt wachten ofzo. Als je iemand leukt vindt, dan ga je toch gewoon 2 of 3 keer uit. Dan moet het echt wel kunnen vind ik. Anders ben je in mijn ogen gewoon preuts.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten