![]() |
||
Citaat:
Puur en alleen omdat het anti-Islamitisch is, ja. Er waait een wind op N&A die steeds racistischer wordt. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Jij vindt gebouwen alleen lelijk als ze Islamitisch zijn. Je vindt het alleen absurd dat winkels inspelen op vraag-en-aanbod als het om Islamitische producten/diensten gaat. Je vindt alleen de Islam een onderdrukkende religie, want als iemand een vergelijking trekt met een andere Godsdienst, noem je die meteen een antisemiet. Kortom: je hebt geen (inhoudelijke) kritiek op de Islam vanwege (onderdrukkende) uitingen ervan, maar puur en alleen *omdat* het Islam is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
Helemaal. Jij krijgt een krul voor begrijpend lezen. Citaat:
Ik probeer even te begrijpen wat je hier zegt. Ik vind v, want ik noem x, die y vindt, een z. Is hier überhaupt chocola van te maken? Add.: Afgezien daarvan, hoewel ik van mening ben (ik heb dat ook al TIG keer gezegd) dat ik religie IN HET ALGEMEEN onwenselijk is, waarom zou het eigenlijk niet kunnen, dat inderdaad ALLEEN de Islam fundamenteel niet deugt? Die zonderlinge redenering is erg populair: ooooh, ze pakken alleen de Islam, DUS hebben ze ongelijk. Zie je zelf dat dit gewoon geen slimme manier van redeneren is?
Laatst gewijzigd op 13-10-2006 om 17:58. |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik heb al uitgelegd waarom ik jouw uitlatingen een racistisch tintje vind hebben. Jij bent tegen de Islam omdat het Islam ís, niet vanwege de gevolgen van die religie. Immers, die gevolgen gaan ook op als je een vergelijking trekt met christenen/joden en daar heb je geen problemen mee. En sommige gevolgen gaan zelfs óók op voor ateïsten, zie de gebouwen-kwestie. Maar tegelijkertijd geef je nooit antwoord op deze kritiekpunten. Je stelt dat de Islam Europa over gaat nemen en meer van dat soort consipracytheories, maar je hebt er geen enkel argument voor. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Verder denk ik dat stoerigheid, ruziezucht, arrogantie, bevlogenheid, koppigheid etc. in wisselende verhoudingen een rol spelen. Daarnaast zijn Joden en moslims natuurlijk altijd een geliefd onderwerp, in vrijwel iedere discussie ![]()
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
En het is ook niet echt slim om met conspiracy theories te komen en die vervolgens niet te kunnen onderbouwen. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Dat is nou de grap: dat gebeurt dus niet. Oh ja, ze hadden het kunnen doen. Des te merkwaardiger dat het toch altijd weer de Joden zijn. Niet waar? Belangrijker -en daar gaat het mij om- is dat de vergelijking lulkoek is. Als ik zeg dat Jantje stout is want zus en zo, dan moet Jantje niet aan komen zetten met Pietje, die zogenaamd ook stout is geweest. Dit is precies wat diegenen, die de Islam in verdediging nemen door de Joden of andere geloofsgroepen in de zeik te zetten, doen. Zeg van de Joden en de Christenen wat je wilt, open er voor mijn part een topic voor, maar doe het niet hier. Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
![]() Kan nog leuk worden. Ik denk niet dat er nog veel mensen met jou in discussie willen dan, wnat dat is best wel een beetje heel erg dom. Citaat:
En verder: vooral niet ingaan op mijn punten hè. Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Ben ik nou gek, of heb ik inderdaad allang gezegd dat ik OOK vind dat -om even in deze analogie te blijven- als Pietje OOK stout is geweest, dat zeker aangekaart moet worden, dat echter de vraag of PIETJE stout is geweest GEEN ROL speelt bij de beantwoording van de vraag of JANTJE stout is geweest. Ik bedoel, ik heb dit al een paar keer gezegd, je kunt teruglezen dat dat zo is. Waarom merk je dat dan niet op? Citaat:
Belangrijk is echter dat je inziet dat het niet nodig is de onvolkomenheden van andere religies naar boven te brengen. Die doen, nogmaals, niet terzake bij de vraag, inhoeverre de islam niet deugt. Comprendes?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat lijkt me heel wat schadelijker voor de beeldvorming dan islamkritiek, in wat voor vorm die ook geleverd wordt. Kijk als voorbeeld eens naar extreem-rechts. Neemt iemand ook maar die partijen serieus? Totaal niet, want ze roepen constant dat het allemaal de schuld van de buitenlanders is. Het CD heeft ooit kamerzetels gehad en had kansen dat verder uit te bouwen. Janmaat echter ging als volleerd schizofreen te werk in debatten en begon te pas en te onpas 'de buitenlander' af te zeiken, met als resultaat dat er van zijn beweging niks terecht kwam. We hebben al flapdrollen als Abou Yahyah die hun best doen om de gemiddelde moslim over te doen komen als een soort arabische nazi die boven alles denkt te staan, dus is het niet wenselijk om eens te kijken of het op een andere manier mogelijk is? Kijken of het fatsoenlijk kan? Kijken of de vooroordelen inderdaad niet kloppen?
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
En waarom is aanwezigheid persé een dreiging? Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Waarom is dat ingevoerd? Om politiek correct te moeten blijven. Dan weer de vraag: waarom moest dat? Waarom moesten ook andere religies weggedrukt worden terwijl daarvoor nooit hinder van ondervonden werd? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat AH islamitisch vlees verkoopt is meer dan logisch, als het zich heeft gevestigd in een wijk met voornamelijk allochtonen. Dan kun je wel braaf je 'haram' vlees verkopen, maar dan verdien je beduidend minder dan de andere vestigingen in de wat blankere wijken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Eerder herhaalde Firdaus de grijsgedraaide plaat dat het aantal islamieten alsmaar groeit als bewijs van de superioriteit van de islam. Ik kan dan volledig terecht denigrerend doen over zo'n arrogante foutieve claim, maar nee, ik citeerde mijn onvolprezen boek van Daniels &co waar letterlijk in staat dat die groei praktisch uitsluitend te danken is aan de gigantisch hoge geboortecijfers in islamitische landen. Wat komt nu beter over? Sneren of weerleggen?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Je weet net zo goed als ik, dat ik normaliter de eerste ben die kritiek heeft als een stel halve zolen vanwege een paar cartoons de straat op gaat om ruzie te schoppen, of andere vormen van (religieus) geweld uitvreten. Maar dit heeft niets meer met Islam-kritiek te maken. Immers, die zou inhoudelijk gegeven moeten worden. En daar horen Mickey's conspiracytheories en jouw verediging daarvan niet in thuis. Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Dat biedt geen ruimte voor volledig generaliseren, maar ik denk dat er voor bijvoorbeeld intolerantie van andere meningen best een punt te maken is. Genoeg zaken aan te wijzen waar zoveel negatieve respons op was dat het niet te ontkennen is dat veel moslims zaken gewoon niet kunnen hebben. Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-10-2006 om 22:44. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
![]() Denk maar aan een scheldkannonade en allerlei ongefundeerde verwijten, wantrouwen van rationele bronnen. Zelfs Il Organisita moest het bijvoorbeeld ontgelden toen die een bron postte waaruit bleek dat Mohamed Medina feitelijk had gegijzeld en iedereen bruut over de kling had gejaagd toen ze zijn absurde voorwaarden niet accepteerden. Argument (van Eraser destijds) was dat het allemaal gelogen is omdat het niet in de koran stond. (doet het dus wel, zelfs) Een korancitaat van Gatara was gelogen. Waarom, omdat het van Gatara kwam? Ik ben ook al eens geband voor het citeren van de koran. Ik bedoel, hoe kun je je gezicht in de plooi houden en stellen dat er geen sprake is van een probleem? Citaat:
Citaat:
Vroeger was dat al de grens van taboe en oneigenlijke verwijten, het lijkt me tijd die grens te leggen op een wat rationelere plaats dan dat ze nu ligt.
Laatst gewijzigd op 13-10-2006 om 22:59. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-10-2006 om 23:07. |
![]() |
|
Ik was zo maar eens aan 't browsen en kwam deze tegen, ik wilde hem jullie niet onthouden..
Meten is weten Met dank aan Gregorius Nekschot |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Zeg mij eerlijk: streef jij niet naar islamitische invloed, in die zin bijv. dat het beledigen van Allahtje of zijn profeetje stafbaar gesteld wordt? Maakte niet jouw hart een sprongetje toen Donner (overigens terecht, zo werkt democratie helaas) de invoering van de sharia als hypothetische mogelijkheid ter sprake bracht? Citaat:
Dat ik de islam er in het bijzonder uitpik is geen willekeur, maar vindt zijn reden in het feit dat de islam als enige religie aan het groeien is (nou ja, ieder geval sterk aan het groeien is), en waarvan bovendien de aanhangers -die uit domheid in die groei ongetwijfeld het bewijs van de juistheid van de islam zien- in de regel nogal strikt in de leer zijn. Ik bedoel: moslimstudenten die dan per se een gebedsruimte in de universiteit nodig hebben voor hun gebedjes. Moslimstudentes met hoofddoekjes, dat opdringerige uiten en aan de man brengen van hun verderfelijke gedachten. Vrouwen geen hand willen geven. Dat soort flauwekul. Dat flikken ze bij de SGP geeneens. @hookee: hehe. ![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Russische journaliste, kritisch over Tsjetsjenië, vermoord Mark Almighty | 91 | 19-10-2006 00:20 | |
"AEL wil zelfmoordacties steunen'" Gatara | 321 | 06-05-2003 18:19 | |
Het Interview: Mohammed Cheppih BiL@L | 61 | 04-05-2003 17:18 |