Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2006, 13:19
Fall-out-boy
Fall-out-boy is offline
Ik schrijf een betoog over een fusie tussen twee voetbalclubs, ik vroeg me af, als twee clubs fuseren, wat gebeurt en dan met de subsidie? Worden de twee oude bedragen bij elkaar opgeteld ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2006, 16:14
Verwijderd
Als je het hebt over een juridische fusie, dan gaat in principe het gehele vermogen van de 'verdwijnende' club (of van beide verdwijnende clubs, als ze samen in een nieuwe club opgaan) over op de verkrijgende. Dat wil zeggen dat alle bezittingen en schulden meegaan op de nieuwe club, en dus ook alle lopende overeenkomsten.

Maar in de wet is echt niets geregeld over subsidies aan voetbalclubs. Subsidie wordt bij besluit verleend en in dat besluit zullen ook de voorwaarden staan waaraan de subsidiekrijger moet voldoen, wil de subsidie voortgezet worden. Daar zal vast iets over staan over het veranderen van karakter van de club of overgang van de club in een andere club. Dat zou je dus moeten uitzoeken (als het tenminste een 'echte' casus is).

Anders kun je denk ik wel veilig stellen dat het niet de bedoeling is dat er een club ontstaat die dubbele subsidie krijgt, dus ook zonder het besluit erbij te pakken kun je wel aannemen dat de subsidegever (overheid) het niet leuk zal vinden als er gefuseerd wordt en dubbel subsidie wordt gecashed zonder dat dat gemeld wordt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten