Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2006, 19:30
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Ik wilde vandaag mijn pc opnieuw installeren met windows 2000. Dus ik begin alles te back-uppen en na een tijdje ben ik klaar om te formateren en opnieuw te installeren. Ik doe de windows 2000 cd in mijn pc en start opnieuw op. Alles gaat goed en hij laadt de drivers en dergelijke voor het installeren in (dat wit/blauwe scherm waar onder in de balk de tekst staat wat hij in laadt). Als alles in geladen is komt de pc bij een zwart scherm met een knipperende cursor. In dat scherm blijft de installatie de hele tijd staan. Hij gaat niet meer verder met installeren. Ik heb met 2 windows 2000 cd's geprobeerd om te installeren, maar bij beide gebeurt precies hetzelfde. Hierna heb ik de hdd uit mijn pc gehaald en op een andere pc aangesloten waar ik wel verder kwam. Via de andere pc heb ik mijn hdd geformateerd en alle installatie bestanden op de hdd laten zetten. Daarna heb ik de hdd weer in mijn eigen pc aangesloten en opnieuw opgestart. Nu kom ik in het scherm waarin windows op start (met zo'n witte balk die het laad/opstart proces laat zien). Als deze balk helemaal vol is, kom ik weer in een zwart scherm met een knipperende cursor en ook nu weer kan ik niet verder. Hij blijft op dat scherm staan.

Nu zit ik dus met een geformateerde hdd waar ik windows niet op kan installeren. Weten jullie hoe ik toch windows 2000 kan installeren?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2006, 20:02
freyk
freyk is offline
Ik zou de rest van je hardware eens controleren op fouten.
Om te beginnen je werkgeheugen.
Oud 02-10-2006, 20:34
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
freyk schreef op 02-10-2006 @ 21:02 :
Ik zou de rest van je hardware eens controleren op fouten.
Om te beginnen je werkgeheugen.
En hoe doe ik dat?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 20:42
freyk
freyk is offline
Door Windows Memory Diagnostic op een diskette te installeren en deze te draaien.
(weet zo ff niet, of je ook via de installatiecd van windows 2000 ook je geheugen kan controleren.

Desnoods een iso van ultimate bootcd downloaden en deze branden als image (zie handleiding van je cdbrandprogramma), waar je met verschillende software je hardware kan testen.
Oud 02-10-2006, 20:45
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
freyk schreef op 02-10-2006 @ 21:42 :
Door Windows Memory Diagnostic op een diskette te installeren en deze te draaien.
(weet zo ff niet, of je ook via de installatiecd van windows 2000 ook je geheugen kan controleren.

Desnoods een iso van ultimate bootcd downloaden en deze branden als image (zie handleiding van je cdbrandprogramma), waar je met verschillende software je hardware kan testen.
Ik heb hirens bootdisk 6.0 wel op cd, zou het hier ook mee kunnen en welke programma's zou ik dan moeten gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 05:57
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Maar toen ik nog wel gewoon in windows kon en er mee werkte, was er geen fout. Alle hardware werkte naar behoren, tenminste ik kreeg nooit foutmeldingen ofzo.. Dan kan het nu toch eigenlijk ook nog niet kapot zijn?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 07:18
Koning
Koning is offline
Urr, dit kan wel eens gebeuren als de Windows Setup je chipset en of ide controller niet wil ontdekken, long shot, weet ik. En dit verklaard niet waarom de installatie niet wil als de files er al op staan. i know.

Wat voor mobo en chipset heb je?
Oud 03-10-2006, 15:17
Allochthony
Allochthony is offline
Ik had ooit iets soortgelijks geloof ik, onder in die balk staat op gegeven moment iets van F6 = Hoppa hoppa, of het F6 was en wat precies de booschap was weet ik niet meer, maar daarop drukken bleef hij niet meer hangen op een zwart scherm.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 15:50
phoxetis
phoxetis is offline
een ander long shot, als je problemen met ACPI (energiefizzle) hebt, kun je bij het starten van de setup proberen om op F7 te duwen.
Dat staat niet op het scherm, maar je moet dan dus op F7 duwen in het scherm waar staat dat je o F6 moet duwen voor een niet-standaard driverinstallatie. Om het makkelijk te houden

Met F7 gaat alle ACPI rommel uit.
Oud 13-10-2006, 09:21
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Ik heb net geprobeerd om op te starten en dan op F6 en F7 te drukken, maar dit werkte geen van beide.

Als moederbord heb ik de asus a7v880, maar hoe kom ik erachter welke chipset ik heb?

Ik ga nu met hirens bootdisk 6.0 opstarten en kijken of er ergens fouten inzitten, zodra ik dat heb gedaan, horen jullie meer.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 09:42
Verwijderd
Je mobo
Je hebt dus een VIA KT880 northbridge en een VIA VT8237 southbridge.
Je kunt proberen om een floppy vol te gooien met de ide drivers van VIA en dan dus op F6 te rammen en die drivers te specificeren.
Ik betwijfel of dat werkt want zo te zien heeft je mobo geen raid controller.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 10:10
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 13-10-2006 @ 10:42 :
Je mobo
Je hebt dus een VIA KT880 northbridge en een VIA VT8237 southbridge.
Je kunt proberen om een floppy vol te gooien met de ide drivers van VIA en dan dus op F6 te rammen en die drivers te specificeren.
Ik betwijfel of dat werkt want zo te zien heeft je mobo geen raid controller.
Zou ik die drivers ook op een usb stick kunnen zetten en via usb installeren? En zo ja, waar haal ik die drivers vanaf en hoe kan ik zien welke ik er nu op heb staan.

Ik ben op dit moment nog met memtest 2.0 bezig, dus daar weet ik nog niets vanaf.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 16:37
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Ik ben gisteren dus begonnen met memtest 2.0, maar die scan is nu nog steeds niet klaar. Dit geeft' ie aan:

MEMTEST - PC memory test, Version 2.0, aug 01, 2002. All Rights Reserved Copyright 1997-2002 Alexander Grigoriev, alegr@earthlink.nl

To terminate test and restart the computer, press Ctrl+Alt+Del or RESET button, or turn power off then on
Memory to test: 00000000 to 40000000 (1024 megabytes)
Pass 150, Pattern: (hier staan allemaal hexadecimale getallen die steeds veranderen).

Dus die hexadecimale getallen veranderen steeds, maar het nummer wat achter pass staat verandert ook steeds als er een bepaald aantal hexadecimale getallen is geweest. Hoelang blijft dit nog doorgaan voordat alles gescand is, want het is al meer dan een dag aan het scannen!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 17:06
freyk
freyk is offline
Memtest en windows memory diagnoistic zijn een burn-in tests, oftewel ze blijven scannen totdat je het commando geeft om te stoppen.

Maar geven ze fouten aan?
Oud 14-10-2006, 17:17
Verwijderd
Met dien verstande dat memtest eigenlijk wel vierentwintig uur moet lopen wil je redelijk uit kunnen sluiten dat vastlopen aan je geheugen ligt.

Overigens is, anders dan veel mensen denken, memtest niet zaligmakend. Op mijn huidige PC had ik na nieuwbouw last van verschrikkelijke instabiliteit. Memtest 48 uur laten draaien, CPU stress test (prime e.a.) en niets gevonden.

Toch lag het aan het geheugen: vervangen van de Twinmos-reepjes door Transcend Jetram verhielp het probleem, en later bleek dat die Twinmos ook inderdaad niet op de qualified vendor list van mijn bord stonden. Maar memtest zonder fouten is dus zeker geen garantie voor een 100% goed werkend geheugensubsysteem.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 20:46
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
freyk schreef op 14-10-2006 @ 18:06 :
Memtest en windows memory diagnoistic zijn een burn-in tests, oftewel ze blijven scannen totdat je het commando geeft om te stoppen.

Maar geven ze fouten aan?
Ah zo, hij geeft geen fouten aan, alleen die tekst die ik hierboven al getypt heb. Wat zou ik nog meer kunnen doen om te kijken of het misschien aan bepaalde hardware ligt?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 20:53
M@rco
M@rco is offline
Hij blijft blijkbaar hangen bij het laden van een bepaalde driver. Heeft je PC toevallig een ingebouwde cardreader? Klinkt misschien stom, maar ik had ooit hetzelfde bij een PC die dat ook had, en het loskoppelen van de cardreader verhielp het.

Tip: als je in veilige modus opstart zie je wat hij allemaal laadt en waar het dus misgaat.
Oud 16-10-2006, 06:19
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
M@rco schreef op 15-10-2006 @ 21:53 :
Hij blijft blijkbaar hangen bij het laden van een bepaalde driver. Heeft je PC toevallig een ingebouwde cardreader? Klinkt misschien stom, maar ik had ooit hetzelfde bij een PC die dat ook had, en het loskoppelen van de cardreader verhielp het.

Tip: als je in veilige modus opstart zie je wat hij allemaal laadt en waar het dus misgaat.
Ik heb geen ingebouwde cardreader, maar er wel een via usb aangesloten, kan dat ook problemen geven?

En ik kan niet in de veilige modus komen, want windows is niet eens geinstalleerd.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 10:56
M@rco
M@rco is offline
Ja, misschien wel. Probeer iig eens Windows te installeren zonder randapparatuur, dus ook geen USB-apparaten.
Oud 16-10-2006, 19:02
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Ik start net mijn pc opnieuw op na de memory scan, maar nu krijg ik meteen de error: Overclocking or Memory initial failed! Please re-configure your system. Press F1 to Run Setup. Press F2 to load default values and continue.

Aangezien ik niets aan mijn pc heb gedaan, zoals overclocken, weet ik niet wat ik moet kiezen. Ik zou zeggen die van load default, maar ik weet het niet zeker. Wat moet ik doen?

Wel heb ik, voordat ik opstartte, alle usb apparaten los gehaald, dat bedoele M@rco toch met alle randapparatuur? Nu heb ik dus alleen wat nog in mijn pc zit aangesloten (2 hdd's, 1 dvd-brander, 1 cd-brander) en mijn muis, toetsenbord en monitor zijn nog aangesloten.

Laatst gewijzigd op 16-10-2006 om 19:05.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 19:39
M@rco
M@rco is offline
Gewoon F2 kiezen dan. Die melding betekent dat de BIOS-instellingen om de één of andere reden verloren zijn gegaan, niet echt iets om je verder druk om te maken. Kan misschien duiden op een lege batterij op je moederbord.
Oud 20-10-2006, 11:03
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Het is gelukt! Ik heb alles wat ik niet nodig had losgehaald, zodat er alleen nog een hdd en een dvd-speler inzzat, toen kreeg ik het wel geïnstalleerd. Ik ben nu bezig om alle programma's te installeren en dergelijke, maar nu heb ik er een USB kaart inzitten en daar ben ik de cd-rom van kwijt en op de kaart zelf staat ook geen merk. Hoe kan ik die kaart dan toch installeren?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 11:18
M@rco
M@rco is offline
Yay

Er moet toch íets op die kaart staan?

Volgens mij worden vrijwel alle USB-drivers wel met het OS meegeleverd, ik neem aan dat je wel SP4 al hebt?
Oud 20-10-2006, 16:00
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
M@rco schreef op 20-10-2006 @ 12:18 :
Yay

Er moet toch íets op die kaart staan?

Volgens mij worden vrijwel alle USB-drivers wel met het OS meegeleverd, ik neem aan dat je wel SP4 al hebt?
Ik kom er net achter dat de kaart van Acon is, tenminste dat is het enige wat nuttig zou kunnen zijn wat er op die kaart staat. Maar als ik erop google, kan ik niks over die usb kaart vinden.

En ja, ik heb SP4 geïnstalleerd.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 17:00
Verwijderd
Citaat:
LamMuH_EiKoL schreef op 20-10-2006 @ 17:00 :
Ik kom er net achter dat de kaart van Acon is, tenminste dat is het enige wat nuttig zou kunnen zijn wat er op die kaart staat. Maar als ik erop google, kan ik niks over die usb kaart vinden.

En ja, ik heb SP4 geïnstalleerd.
Met Astra32 krijg je wel wat meer info denk ik:
http://www.astra32.com/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2006, 12:44
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
12Trix schreef op 20-10-2006 @ 18:00 :
Met Astra32 krijg je wel wat meer info denk ik:
http://www.astra32.com/
Inderdaad, met dat programma heb ik het kunnen achterhalen en e usb-kaart heb ik geïnstalleerd gekregen, maar nu loop ik tegen wat andere problemen aan.

- De pc blijft vaak hangen. Bijvoorbeeld als ik wat programma's open heb staan en ik minimaliseer er eentje, kan ik ongeveer 10 seconden niets met de pc doen omdat hij dan blijft hangen. Hoe kan ik dit stoppen zodat hij wel weer vlot loopt?

- Ik heb thunderbird geïnstalleerd en daarmee haal ik mijn mail op, maar ik geen mail versturen. Ik kan wel de mail ophalen van mail.endofallhope.nl, maar via thunderbird kan ik geen mail versturen dan. Hoe kan ik dit oplossen? Mijn host is pcextreme.nl.

- Vaak als ik de pc afsluit of opnieuw opstart, krijg ik een bsod met deze melding:
Stop: 0x0000007f (0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)
unexpected_kernel_mode_trap
Wat is dit en wat veroorzaakt dit en hoe kan ik het weer goed maken?

- En de laatste, als ik de pc afsluit zonder de bsod, dan komt er te staan dat ik de pc af kan sluiten, maar bij de vorige installatie sloot die wel uit zichzelf af, hoe kan ik dit weer terug zetten?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 12:17
phoxetis
phoxetis is offline
volgens mij moet je na de windows installatie als eerste maar eens heel hard op zoek naar werkende drivers voor
- je moederbord
- daarna voor al je andere apparaten (zodat er bij de Apparatenbeheer geen enkel apparaat met vraag/uitroeptekentjes staat

een optie Defaults in je BIOS wil soms ook nog wel eens helpen, schone BIOS instellingen en van daaruit de nodige veranderingen doen om de boel te laten starten.
Oud 25-10-2006, 21:49
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 25-10-2006 @ 13:17 :
volgens mij moet je na de windows installatie als eerste maar eens heel hard op zoek naar werkende drivers voor
- je moederbord
- daarna voor al je andere apparaten (zodat er bij de Apparatenbeheer geen enkel apparaat met vraag/uitroeptekentjes staat

een optie Defaults in je BIOS wil soms ook nog wel eens helpen, schone BIOS instellingen en van daaruit de nodige veranderingen doen om de boel te laten starten.
Ik heb alleen nog een uitroeptekentje staan bij printerpoort LPT1. Hij geeft daar aan:
Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)

Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen.

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

Dat is de enige fout die ik via apparaatbeheer te zien krijg. Kan dit iets met die bsods te maken hebben?

En weet je ook antwoorden op mijn andere vragen?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 21:54
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
LamMuH_EiKoL schreef op 24-10-2006 @ 13:44 :
- Vaak als ik de pc afsluit of opnieuw opstart, krijg ik een bsod met deze melding:
Stop: 0x0000007f (0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)
unexpected_kernel_mode_trap
Wat is dit en wat veroorzaakt dit en hoe kan ik het weer goed maken?
http://www.microsoft.com/technet/pro....mspx?mfr=true
Citaat:
The first and most important parameter (0x0000000 x ) can have several different values. The cause of this error can vary, depending on the value of this parameter. All conditions that cause a Stop 0x7F can be found in any x 86-based microprocessor reference manual because they are specific to the x 86-based platform. Here are some of the most common exception codes:

0x00000000, or Divide by Zero Error, is caused when a DIV instruction is run and the divisor is 0. Memory corruption, other hardware problems, or software failures can cause this error.
Je zou je interne geheugen eens kunnen testen met Memtest.
Oud 26-10-2006, 10:01
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
M@rco schreef op 25-10-2006 @ 22:54 :
http://www.microsoft.com/technet/pro....mspx?mfr=true
Je zou je interne geheugen eens kunnen testen met Memtest.
Ik heb mijn geheugen al getest met memtest 2.0 vanaf de cd hirens bootdisk 6.0 en daar werd geen fout aangegeven, maar zou dit ook kunnen komen door de printerpoort die ik in de reactie op phoxetis gaf?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2006, 14:19
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Ik heb net daemon tools geïnstalleerd, maar ik krijg het niet aan de gang. Als ik het opstart krijg ik de melding: invalid device en wordt het weer afgesloten. Ik heb het al een aantal keren opnieuw geïnstalleerd, ook met de pc tussendoor opnieuw opstarten en dergelijke. Hoe kan ik dit aan de gang krijgen?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 20:05
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
LamMuH_EiKoL schreef op 28-10-2006 @ 15:19 :
Ik heb net daemon tools geïnstalleerd, maar ik krijg het niet aan de gang. Als ik het opstart krijg ik de melding: invalid device en wordt het weer afgesloten. Ik heb het al een aantal keren opnieuw geïnstalleerd, ook met de pc tussendoor opnieuw opstarten en dergelijke. Hoe kan ik dit aan de gang krijgen?
Dit heb ik opgelost door het programma alcohol 120% te installeren, maar nu heb ik die andere problemen nog. Hoe kan ik die oplossen?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 16:40
Verwijderd
Als je meerdere geheugenmodules in je PC hebt kun je proberen om er eentje uit te halen, en dan te kijken of je nog steeds fouten krijgt.

Als je een PC bij de hand hebt waarin datzelfde geheugen past, zou je het daar in kunnen proberen om te kijken of er dan ook fouten optreden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten