Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2006, 15:47
maha
maha is offline
Zijn er hier ook mensen die op een academie in België zitten en die weten hoe het precies zit met de studie financiering?
Ik wil graag naar de academie in Gent maar ik ben er net achter gekomen dat je dan wss geen recht hebt op studie financiering, is er nog een of andere oplossing voor? Of moet ik nu gewoon balen...

thanks alvast
Advertentie
Oud 13-10-2006, 15:49
Poepkind
Poepkind is offline
Ik dacht dat je voor opleidingen in Belgie en duitste grensstreek wel stufi kreeg.
Oud 13-10-2006, 17:34
Black Soul
Black Soul is offline
ja hoor, je krijgt gewoon stufi
Daarnaast mag je kiezen tussen OV of 78 euro per maand
Oud 13-10-2006, 20:15
maha
maha is offline
Okey, bedankt voor de reacties, maar dit las ik op de site van IB-groep

"Voor een aantal studies in het buitenland kun je studiefinanciering krijgen. Het gaat dan wel om studies die je volgt in één van de volgende landen binnen Europa:

-België: Opleidingen in het hoger onderwijs in Vlaanderen en het Gewest Brussel (alleen voor Nederlandstalig onderwijs). Dit zijn opleidingen waarvoor de Belgische overheid ook aan Belgische studenten studiefinanciering geeft."
Oud 13-10-2006, 21:08
Black Soul
Black Soul is offline
jah..euh..dan klopt het toch?
Oud 13-10-2006, 21:52
Verwijderd
Ik studeer zelf sinds dit jaar in Leuven, en ik krijg net zoveel geld van de Nederlandse overheid als een Nederlandse student in Nederland. Als je in België studeert ga je er zelfs op vooruit, want ík vind België stukken goedkoper!
Oud 14-10-2006, 09:35
borboleta
borboleta is offline
mag ik even iets doms vragen, geldt dat nou ook voor in Nederland, alsje geen ov wilt of nodig hebt, krijg je dan ook 78 euro extra in de maand? Want k heb wel gezocht, maar nergens gevonden.
Oud 14-10-2006, 10:03
Verwijderd
Citaat:
borboleta schreef op 14-10-2006 @ 10:35 :
mag ik even iets doms vragen, geldt dat nou ook voor in Nederland, alsje geen ov wilt of nodig hebt, krijg je dan ook 78 euro extra in de maand? Want k heb wel gezocht, maar nergens gevonden.
Alleen als je echt niet in staat bent om met het openbaar vervoer op tijd van je woonplaats naar contacturen te gaan. Bijvoorbeeld als je 4 uur moet reizen en om 9 uur college hebt en er zo vroeg nog geen trein rijdt, of als je in een dorpje in the middle of nowhere woont waar niet eens een bushalte is.
Oud 14-10-2006, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 14-10-2006 @ 11:03 :
Alleen als je echt niet in staat bent om met het openbaar vervoer op tijd van je woonplaats naar contacturen te gaan. Bijvoorbeeld als je 4 uur moet reizen en om 9 uur college hebt en er zo vroeg nog geen trein rijdt, of als je in een dorpje in the middle of nowhere woont waar niet eens een bushalte is.
Maar dan hoef je je OV niet in te leveren. Je krijgt er dan een vergoeding bovenop. Als je in België gaat studeren moet je kiezen; allebei kan niet.
Oud 14-10-2006, 18:39
maha
maha is offline
Citaat:
Black Soul schreef op 13-10-2006 @ 22:08 :
jah..euh..dan klopt het toch?
Nou nee niet alle opleidingen krijgen studie financiering van de Belgische overheid geloof ik...hmzz maar bedankt voor de reacties, heb inmiddels wel weer wat hoop
Oud 14-10-2006, 19:15
maha
maha is offline
Citaat:
Jive. schreef op 13-10-2006 @ 22:52 :
Ik studeer zelf sinds dit jaar in Leuven, en ik krijg net zoveel geld van de Nederlandse overheid als een Nederlandse student in Nederland. Als je in België studeert ga je er zelfs op vooruit, want ík vind België stukken goedkoper!
Maar wat voor studie doe jij? Toevallig op een of andere universiteit, die hebben namelijk in België vaak wel recht op stufi...geloof ik
Oud 15-10-2006, 17:53
Verwijderd
Ik studeer nu voor het eerste jaar, criminologie. En je tweede zin, die snap ik niet helemaal...
Oud 16-10-2006, 06:48
maha
maha is offline
Nou of je studie op HBO niveau is of universitair...
Oud 16-10-2006, 11:26
Black Soul
Black Soul is offline
welke studie wil je dan gaan doen?
Oud 16-10-2006, 18:04
Verwijderd
Citaat:
maha schreef op 16-10-2006 @ 07:48 :
Nou of je studie op HBO niveau is of universitair...
Ow op die fiets... Universtair
Oud 16-10-2006, 18:27
maha
maha is offline
thanks, ik wil graag mode op de KASK gaan studeren, maar dat is HBO...ik wacht nu op een mail van de IB groep met het verlossende antwoord...
Oud 16-10-2006, 21:15
Miracle
Miracle is offline
Ik bedacht me ineens dat we hier een heel mooi topic voor hebben.

http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1442494

Regels voor berichten