![]() |
||
Citaat:
Het stukje miste nog de niet onbelangrijke informatie: Volgens regeringsfunctionarissen wordt ,,het dragen van islamitische kledij gestimuleerd door extremisten die religie misbruiken voor hun eigen politieke doeleinden'' Het zal me niks verbazen dat die extremisten hun oorsprong in Europa hebben. Maar goed, die regel was er dus al in 1981... |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maatregelen daartegen zijn dan ook begrijpelijk, niemand wil een stel godsdienstwaanzinnigen kweken in zijn achtertuin. Alle landen waar dat gebeurde hebben er het grootste gelazer mee gekregen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En zie het verbieden maar van iets, als kweken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Handenweigeraar: geen baan
ROTTERDAM - De Rotterdamse moslim Faizel Enait (31), die vrouwen geen hand wil geven, krijgt géén baan bij de gemeente. De veelbesproken Enait wilde klantmanager worden bij de sociale dienst in de Maasstad, maar werd afgewezen omdat hij gewaden draagt en weigert om vrouwen de hand te schudden. Hij klaagde daarover bij de Commissie Gelijke Behandeling (CGB), die hem vervolgens gelijk gaf. Maar dáár trekt de gemeente zich, ook in tweede instantie, niets van aan. Het College van Burgemeester en Wethouders schrijft vandaag in een brief aan de gemeenteraad dat zij het niet eens is met de uitspraak van de CGB: ,,Ons college is van mening dat van overheidsfunctionarissen met een publieke functie verwacht mag worden dat zij burgers op gelijke wijze tegemoet treden.” En: ,,Het geven van een hand aan alle cliënten behoort tot de normale omgangsvormen in de relatie klantmanager – cliënt.” Met dit standpunt haalt de gemeente zich een rechtszaak op de hals. Enait kondigde eerder in deze krant namelijk al aan dat hij naar de rechter zou stappen als hij de baan niet alsnog zou krijgen. Hij verwachtte, toen hij dat vorige week zei nog een andere uitspraak: ,,Ik denk dat ik tot klantmanager wordt benoemd en dat de aboriginals, want zo noem ik de autochtone bevolking, op hun achterste benen staan.” http://www.ad.nl/rotterdam/article721480.ece "De aboriginals"? Die gozer kijkt duidelijk neer op alles en iedereen. Echt.. de vleesgeworden versie van het fenomeen tegendiscriminatie. Respect voor de gemeente dat ze niet wijken. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar, dan moeten dus ook kaalgeschoren koppen worden verboden, tulbanden, keppeltjes, che guevara shirts, gothic-kleding, kruisjes etc, omdat je net zo goed kan stellen, dat dit het werk van 'extremisten' is. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Oftewel, tis puur op interpretatie berust en dus een verloren zaak om het in de westerse maatschappij te verbieden. Immers 'wij' streven naar rationaliteit en objectiviteit, die ons de 'Verlichting' gebracht heeft. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() maar ja als je in gothic kleding gaat solliciteren word je ook niet aangenomen hoofdoekjes etc voor vrouwen in overheidsdienst verbieden ben ik wel voor de overheid moet neutraliteit uitstralen in alle openbare ruimtes lijkt me minder goed plan |
![]() |
||
Citaat:
||||||||
Citaat:
Citaat:
Maar nog even los daarvan: als iemand een vrouw geen hand wil geven omdat hij gelooft dat hij dan naar de Hel gaat, hoéft hij natuurlijk geen hand te geven. Maar dat heeft dan wel de consequentie dat-ie de Nederlandse fatsoensnormen schendt en dat Nederlanders dat terecht opvatten als een schoffering en uiting van disrespect. Dan kan hij van ons de boom in en kan hij die baan wel op z'n buik schrijven. Het is dus kiezen of delen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Iedereen die een hoofddoek draagt, is daartoe gedwongen tot haar man? Een extremiste met hooffdoek die die af moet doen, wordt opeens een verlichte geest? ![]() |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Misschien ben ik zo kortzichtig te denken dat iedereen net zo zou moeten denken als ik, maar als je weet wat de reden is, waarom is het dan nog een probleem? Citaat:
Christenen hebben de mogelijkheid hun religie alleen thuis uit te oefenen, zij hebben al hun 'gekke' ge- en verboden afgeschaft. Joden hebben deze luxe niet, moslims niet, boedisten niet, hindoes niet, etc. Nu, vergeet de jood en het speklapje maar weer. Stel dat er een christelijk verbod was om te roken, ok? Nu gaat een christen naar Indianenland, en krijgt daar een vredespijp aangeboden. De christen weigert beleefd. De indiaan heeft een dikke schedel en is beledigd (springt uit zijn vel en scalpeert de christen, om maar even in theme te blijven). De cultuur zorgt ervoor dat een religieus verbod dat in Europa nooit een probleem was, opeens wèl een probleem word. Een verbod kun je niet alleen thuis uitoefenen, dat geld overal. Citaat:
Maar dit is mijn mening, mijn preferatie: tolerantie tegenover tolerantie(zij respecteren mijn gebod, ik het hunne), in plaats van intolerantie tegenover intolerantie (zij respecteren mijn gebod niet, ik het hunne niet). Citaat:
![]()
||||||||
Citaat:
![]() Maar of een God wel of niet rechtvaardig is, hangt volgens mij af van de manier waarop je het bijbehorende Heilige Geschrift interpreteert. Zo zijn er blijkbaar moslims die denken dat hun God hen laat branden in de Hel als zij iemand van het andere geslacht de hand schudden. Dan zijn er veel meer moslims die dat helemaal niet zo zien. Is hun God dan wel of niet rechtvaardig? Maar dit wordt een te theoretische discussie, die meer geschikt is voor Religie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Een verbod kan best buitenshuis ook gelden, maar ik vind dat je ook een compromis kunt sluiten met jezelf, door thuis je aan dat verbod te houden, maar buitenshuis je aan te passen aan de heersende omgangsnormen. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar waarom hebben we het over hoofddoeken? Het ging over iemand die weigerde zich fatsoenlijk te gedragen. ![]()
|
Aanhangers Wilders beplakken PvdA
AMSTERDAM - Aanhangers van de Groep Wilders/Partij voor de Vrijheid hebben zaterdag in de vroege ochtend het partijkantoor van de PvdA beplakt met verkiezingsposters van Geert Wilders. ![]() Aanhangers van Geert Wilders beplakken het PVDA kantoor in Amsterdam. FOTO ANP De partij wil met de actie ,,de arrogantie van de PvdA aanpakken'', zo liet een woordvoerder weten. Ook hebben ze een spandoek opgehangen aan het monumentale pand aan de Amsterdamse Herengracht met de tekst 'Al sta je bovenaan, Geert komt eraan.' De zegsman benadrukt dat het om een ludieke actie gaat. ,,De lijm van de posters is heel onschuldig, die is er zo af.'' Ook ramen en deuren zijn bedekt met posters. De aanhangers van Wilders zijn inmiddels weg bij het kantoor. Van de PvdA was niemand aanwezig bij het pand.(ANP) http://www.ad.nl/amsterdam/article730595.ece ![]()
|
Hirsi Ali waarschuwt tegen optimisme over 'Prada-islam'
BERLIJN - Het voormalige Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali heeft zaterdag gewaarschuwd tegen te veel optimisme over de ontwikkeling van een pro-westerse en gematigde Europese islam. De groeiende groep moslims in Europa zal in haar ogen zelfs niet in de meest optimistische scenario's uitmonden in een "Prada-islam", waarin "jonge moslima's strakke jeans, hoge hakken, zwarte mouwloze topjes en een bijpassend hoofddoekje dragen." Struisvogelvisie In een opiniestuk in de Duitse krant Die Welt rekent Hirsi Ali af met wat in haar visie "een struisvogelvisie" is; te geloven dat de Europese waarden en cultuur uiteindelijk zullen afrekenen met de radicale islam. Ze stelt dat het een illusie is om te veronderstellen dat de huidige problemen met Europese moslims slechts tijdelijk zijn en uiteindelijk vanzelf zullen leiden tot een volledige integratie. Wijze uil De ex-parlementariër onderstreept in het essay dat "de struisvogel" bij de "wijze uil" te rade moet gaan. Ze hamert erop dat de positie van moslimvrouwen in Europa direct in het geding is, dat arme en ook illegale migranten vooral worden uitgebuit en weggestopt in grijze buitenwijken en voorsteden en dat een deel van de moslims gewoonweg geen deel wil uitmaken van een Europese toekomst. Hirsi Ali waarschuwt voor de hardere strijd tussen extreemrechts en het "islamfascisme" op Europese bodem, voor een immigratiebeleid zonder quota en voor een uitblijven van verdere Europese ontwikkelingshulp aan landen waaruit velen willen vluchten naar de EU en voor het verder negeren door Europa van werkelijk vrije wereldhandel. "Europa is nog niet verloren", vindt ze, maar het continent moet nu wel de wil en het leiderschap tonen om niet alleen een "optimistische struisvogel" te willen zijn. http://www.nu.nl/news/857035/21/Hirs...-islam%27.html btw, http://answers.yahoo.com/question/in...8042938AAVpAiN
||
Citaat:
Ik vraag me af hoe hij zou reageren als de moslimpartij bij hem langs kwam om foto's en 'ludieke' teksten op zijn deur te plakken. PvdA heeft al aangifte gedaan trouwens ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
..is anders gewoon vandalisme.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En Hirsi Ali, wat dacht zij? "Het gaat toch al zo slecht tussen moslims en niet-moslims, laat ik het wat erger maken"? |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 21-10-2006 om 18:01. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als hier iemand niet consequent is, ben jij het wel. Als men iets doet tegen PvdA, mag het wel, maar als het over de heilige Verdonk gaat, mag het wel. Dat het in het eerste geval over vandalisme gaat, vergeet je dan voor het gemak maar even. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 30-06-2007 10:06 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 09-04-2007 17:12 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 20-03-2007 12:05 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' naam onbekend | 501 | 26-11-2005 23:55 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 18-07-2005 00:38 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 02-06-2005 14:02 |