Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2006, 18:10
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-10-2006 @ 19:08 :
Nee, maar extreem-rechts plebs natuurlijk wel.
defineer extreem-rechts
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2006, 18:11
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-10-2006 @ 17:20 :
Jij vind het niet achterlijk om Nederland te veranderen in een half-dictatoriale politiestaat waarin alleen de blanke medemens wel vaart?

Kom op, doe eens niet zo politiek correct.
Ik vind het niet ok, maar iemand die zo denkt is niet per definitie dom
Oud 18-10-2006, 18:11
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Die heb je overal
Oud 18-10-2006, 18:57
Maurice
Maurice is offline
we krijgen een kabinet PvdA, VVD, Groenlinks

lekker sociaal-liberaal. klaar.
Oud 18-10-2006, 19:20
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 18-10-2006 @ 16:31 :
Wilders is extreem rechts. Ik denk dat het best denkbaar is dat zijn partij verboden wordt vanwege racisme. Als een partij in Nederland 'Eigen volk eerst' zegt dan moeten ze volgens de letter van de wet al verboden worden.
Er is geen wet die dat zegt. Er is één precedent dat een dergelijke uitspraak kan worden beschouwd als illegaal (wat ik natuurlijk verwerpelijk vind), maar dat had geen betrekking op partijen.
Oud 18-10-2006, 19:22
Daevrem
Daevrem is offline
Oke, ik ben geen jurist. Maar ik weet wel dat 'eigen volk eerst' in Nederland als een racistische uitspraak gezien wordt. Of dat nu een wet is of een interpretatie van een wet dmv een precedent weet ik niet.

Maakt opzich ook niet zoveel uit. In iedergeval niet voor mezelf.
Oud 18-10-2006, 19:49
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 18-10-2006 @ 20:22 :
Oke, ik ben geen jurist. Maar ik weet wel dat 'eigen volk eerst' in Nederland als een racistische uitspraak gezien wordt. Of dat nu een wet is of een interpretatie van een wet dmv een precedent weet ik niet.

Maakt opzich ook niet zoveel uit. In iedergeval niet voor mezelf.
Janmaat(1999 ofzo): ‘Wij schaffen zodra wij de mogelijkheid en de macht hebben de multi-culturele samenleving af.’
‘Nederland voor de Nederlanders.’
‘Vol is vol.’

Fortuyn:Veertigduizend asielzoekers per jaar, dat is in vier jaar een stad met een omvang van Groningen.’
‘Ik zal niet zeggen dat Nederland vol is, maar wel behoorlijk druk. In mijn ogen zelfs een beetje te druk.’

Janmaat moest wel het gevang in, Pim niet.

[edit]Ook voor vol=vol kreeg janmaat billenkoek.[/edit]

Laatst gewijzigd op 18-10-2006 om 19:51.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 19:58
Tiño
Tiño is offline
Het is hier ook verdomde druk en als we zoals tijdens paars hier bezig blijven met mensen maar binnenlaten, dan wordt het hier TE vol op den duur.

Dat is niet meer als een logisch gevolg van ons eigen beleid, daar moet iets aan veranderen.
Oud 18-10-2006, 20:15
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 18-10-2006 @ 19:11 :
Die heb je overal
Domme en achterlijke mensen ook, dus de cirkel is rond.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Tiño schreef op 18-10-2006 @ 20:58 :
Het is hier ook verdomde druk en als we zoals tijdens paars hier bezig blijven met mensen maar binnenlaten, dan wordt het hier TE vol op den duur.

Dat is niet meer als een logisch gevolg van ons eigen beleid, daar moet iets aan veranderen.
Oh ja, het is echt te vol hier, met de helft van de bevolkingsdichtheid van Bangladesh en 300 keer zo veel middelen per inwoner. Als je werkelijk denkt dat Nederland vol is, moet je eens naar Zeeland, Noord-Nederland of de Veluwe gaan.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 20:21
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-10-2006 @ 21:16 :
Oh ja, het is echt te vol hier, met de helft van de bevolkingsdichtheid van Bangladesh en 300 keer zo veel middelen per inwoner. Als je werkelijk denkt dat Nederland vol is, moet je eens naar Zeeland, Noord-Nederland of de Veluwe gaan.
Ik woon in Zeeland en ik vind het prettig hier, als ik drukte zou willen zou ik wel richting de randstad gaan. Maar dat wil ik niet, dus het idee dat ze zoveel immigranten naar hier willen sturen vind ik helemaal niet grappig.
Oud 18-10-2006, 20:33
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 18-10-2006 @ 16:25 :
Wat is dat nu voor een gelul?

Ten eerste stem je op de persoon waarvan jij vind dat deze je goed vertegenwoordigt in de kamer.

En als je dan een linkse coalitie af wil dwingen moet je ofwel stemmen op de meest linkse partij ofwel op de kleinste van deze drie partijen.

PvdA kan met elke partij. SP en Groenlinks kunnen alleen in een links kabinet.

Maar de kans is inderdaad groot dat wanneer je op Sp of Groenlinks stemt je op een oppositiepartij stemt. Maar ik snap niet wat dat uit maakt.

Het hele strategische stemmen gaat er alleen maar over wie er premier wordt. Voor het beleid zal dat weinig uitmaken.
hoezo gelul? jij denkt er misschien anders over maar wat ik zeg slaat wel degelijk ergens op, ik zal het nog een keer uitleggen:

ik zie het liefst een links kabinet (sp, gl, pvda) dan centrum links kabinet (pvda, cda) en als laatste een centrum rechts kabinet (cda, vvd) er zijn natuurlijk dingen die ik nog minder graag zie maar die zijn niet echt reeel

Bij strategisch stemmen stem je idd voor wie de premier word, maar als bos premier word is de kans dat het kabinet een van mijn eerste twee keuzes word toch vele malen groter dan als het cda de grootste partij word. Sowieso zit ik als kiezer ergens tussen gl en de pvda in aleen wat meer richting gl.
Oud 18-10-2006, 21:07
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
lawallan schreef op 18-10-2006 @ 21:33 :
...maar als Bos premier word is de kans dat het kabinet een van mijn eerste twee keuzes word toch vele malen groter dan als het cda de grootste partij word. Sowieso zit ik als kiezer ergens tussen gl en de pvda in aleen wat meer richting gl.
Als je stemt op het PvdA en het wordt een PvdA-CDA kabinet dan heb je daar direct op gestemd. Als je op SP of Groenlinks stemt kies je enkel voor een kabinet over links. Als je niet op het CDA of op de VVD stemt stem je nooit voor een rechts kabinet. Een stem voor de PvdA is dus waarschijnlijk een stem voor het midden. CDA heeft een voorkeur voor de VVD uitgesproken. Dus dat is veel meer een stem voor rechts. Maar als je echt voor rechts wilt stemmen kun je het beste op de VVD stemmen.

Als je op Groen Links stemt dan kan dat nooit een bijdrage zijn voor een VVD-CDA kabinet. Misschien is een stem op Groen Links een stem op een oppositiepartij tijdens een rechts kabinet VVD-CDA-CU maar het is nooit een stem voor die coalitie. Maar dat is dan eenmaal de realiteit van de politiek. Jij hebt je stem gegeven aan Groen Links.

Strategisch stemmen heeft dus enkel nut als je wilt bepalen wie er Premier wordt. Maar een kabinet CDA-PvdA met JP of een PvdA-CDA met Bos zal inhoudelijk ongeveer hetzelfde zijn.

Als je wilt dat er geen CDA-PvdA kabinet komt stem dan op de VVD of SP/Groenlinks.

Je kunt trouwens wel zeggen dat een stem voor de PvdA er eentje is tegen de VVD. En dat een stem voor de VVD er eentje is tegen de PvdA. Dit omdat het dwingt de CDA over de ene kant of over de andere kant te gaan.

Trouwens is het huidige CDA echt geen middenpartij meer.
Oud 18-10-2006, 21:19
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
ja oke, als je wilt weten hoe vol en druk het in de randstad is ,moet je ns op zaterdagmiddag een willekeurige Hema proberen te bereiken zonder kleerscheuren, werkelijk waar niet te doen.
Oud 18-10-2006, 22:33
Verwijderd
Citaat:
kwibus schreef op 18-10-2006 @ 20:49 :
Janmaat(1999 ofzo): ‘Wij schaffen zodra wij de mogelijkheid en de macht hebben de multi-culturele samenleving af.’
‘Nederland voor de Nederlanders.’
‘Vol is vol.’

Fortuyn:Veertigduizend asielzoekers per jaar, dat is in vier jaar een stad met een omvang van Groningen.’
‘Ik zal niet zeggen dat Nederland vol is, maar wel behoorlijk druk. In mijn ogen zelfs een beetje te druk.’

Janmaat moest wel het gevang in, Pim niet.

[edit]Ook voor vol=vol kreeg janmaat billenkoek.[/edit]
De gang van zaken rond de Centrumdemocraten en Janmaat vond ik destijds al uitermate triest en dan heb ik het even niet inhoudelijk over zijn uitspraken.

Destijds werd hij zwaar verketterd. De politiek sloot hem buiten, iets waar je tegenwoordig keihard voor wordt afgerekend, dan kun je rekenen op termen als 'regent' of 'losgezongen van de samenleving'.

Wat erger is, men deed niets toen hij bedreigd werd. Er waren destijds linkse terreurgroepen die hem continu het leven zuur maakten en de overheid en media lieten die rustig begaan. Sterker nog, ze hebben destijds zijn auto opgeblazen (waarbij zijn vrouw haar benen kwijtraakte) en de overheid stond er eigenlijk maar een beetje bij te lachen. Want ja, zo'n rare racist, die niet zo van buitenlanders hield, die vroeg er toch zelf om? Geweld tegen zulke mensen werd gewoon impliciet toegestaan.

Opvallend hoe het land in een decennium veranderd is.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 22:56
Gatara
Gatara is offline
wat een zwaar klote stemwijzer.

die kunnen ze beter meteen uit de lucht halen.

stem je voor euthanisie, krijg je alle christelijke partijen op het laatst.
stem je voor de rechten van dieren in de grondwet, krijg je de partij voor de dieren bovenaan.
doe je aardig m.b.t. de WAO krijg je de seniorenpartij hoog in de lijst

zon simplisme had ik niet verwacht.
Oud 18-10-2006, 22:58
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
professor2 schreef op 17-10-2006 @ 20:03 :

verder vind ik stemwijzer een slecht idee ik ben bang at te veel emnsen hun stem van zon simpele test laten afhangen
Oud 18-10-2006, 22:58
Vice
Vice is offline

Citaat:
Tiño schreef op 18-10-2006 @ 22:19 :
ja oke, als je wilt weten hoe vol en druk het in de randstad is ,moet je ns op zaterdagmiddag een willekeurige Hema proberen te bereiken zonder kleerscheuren, werkelijk waar niet te doen.
Dat het in de randstad vol is, betekent nog niet dat het in heel Nederland vol is. Sterker nog, theoretisch gezien past de hele wereldbevolking op de Veluwe als je elke persoon 1 vierkante meter geeft.
Oud 18-10-2006, 23:12
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-10-2006 @ 23:33 :
De gang van zaken rond de Centrumdemocraten en Janmaat vond ik destijds al uitermate triest en dan heb ik het even niet inhoudelijk over zijn uitspraken.

Destijds werd hij zwaar verketterd. De politiek sloot hem buiten, iets waar je tegenwoordig keihard voor wordt afgerekend, dan kun je rekenen op termen als 'regent' of 'losgezongen van de samenleving'.

Wat erger is, men deed niets toen hij bedreigd werd. Er waren destijds linkse terreurgroepen die hem continu het leven zuur maakten en de overheid en media lieten die rustig begaan. Sterker nog, ze hebben destijds zijn auto opgeblazen (waarbij zijn vrouw haar benen kwijtraakte) en de overheid stond er eigenlijk maar een beetje bij te lachen. Want ja, zo'n rare racist, die niet zo van buitenlanders hield, die vroeg er toch zelf om? Geweld tegen zulke mensen werd gewoon impliciet toegestaan.

Opvallend hoe het land in een decennium veranderd is.
Dat ben ik nou 100% met je eens. Precies mijn gevoel ook.
Oud 18-10-2006, 23:12
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Vice schreef op 18-10-2006 @ 23:58 :
Dat het in de randstad vol is, betekent nog niet dat het in heel Nederland vol is.
Maar ik zit hier dus niet te wachten op dezelfde drukte als in de randstad
En waarom zou je het hele land vol willen proppen met mensen?

Van mij hadden ze bij 10 miljoen inwoners al in mogen grijpen
Oud 18-10-2006, 23:20
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
MTpower schreef op 19-10-2006 @ 00:12 :

Wat hadden ze dan moeten doen? Als Herodes alle kinderen vermoorden ofzo?
Oud 18-10-2006, 23:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Haha. En wat dan als de bevolking over de 10 miljoen ging door autochtone burgers die meer kinderen kregen? Mocht het dan opeens wel?

Overigens ben ik het ook voor 100% eens met Nare Man. Die Janmaat deugde van geen kant, maar dat men hem zomaar onbeschermd liet, deugde net zo min. Vind het maar bizar eigenlijk dat men dat allemaal zomaar liet begaan.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 23:24
Verwijderd
Citaat:

mja als ze nu eens die 6 miljoen afmaken, komen we op je gewenste 10 miljoen
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 23:26
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-10-2006 @ 00:22 :
Haha. En wat dan als de bevolking over de 10 miljoen ging door autochtone burgers die meer kinderen kregen? Mocht het dan opeens wel?

Overigens ben ik het ook voor 100% eens met Nare Man. Die Janmaat deugde van geen kant, maar dat men hem zomaar onbeschermd liet, deugde net zo min. Vind het maar bizar eigenlijk dat men dat allemaal zomaar liet begaan.
een kind politiek
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 23:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 19-10-2006 @ 00:24 :
mja als ze nu eens die 6 miljoen afmaken, komen we op je gewenste 10 miljoen
Ik stel voor dat die 6 miljoen de mensen zijn die rechts stemmen. Komt ook meteen mooi uit.

<--- Let op!!!1!1
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 02:30
Verwijderd
stemwijzer zegt dat ik op de beesjespartij moet stemmen, en daarna sp en dan gl
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 08:35
Supreme Dutch
Citaat:
en Extreem Links plebs (anti-fascisten, krakers) natuurlijk ook

Stemadvies:

VVD
5 Fortuyn
SGP

Laatst gewijzigd op 19-10-2006 om 08:38.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 08:48
Vice
Vice is offline
Citaat:

Hoe groot is de kans dat heel de wereld naar Nederland gaat verhuizen. Serieus, het moet wel heel erg uit de hand lopen wanneer Nederland vol raakt.
Oud 19-10-2006, 08:54
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 18-10-2006 @ 23:56 :
wat een zwaar klote stemwijzer.

die kunnen ze beter meteen uit de lucht halen.

stem je voor euthanisie, krijg je alle christelijke partijen op het laatst.
stem je voor de rechten van dieren in de grondwet, krijg je de partij voor de dieren bovenaan.
doe je aardig m.b.t. de WAO krijg je de seniorenpartij hoog in de lijst

zon simplisme had ik niet verwacht.
Ik stemde voor de rechten van de dieren in de grondwet en ik had de partij van de dieren slechts met een heel klein flintertje in het groen.

Citaat:

Ik rij een paar dagen in de week van hoogeveen naar groningen en ik zie praktisch niks anders dan weilanden met een paar schapen. Niet heel Nederland hoeft er uit te gaan zien als de randstad, maar er is nog zat ruimte voor wat dorpen en steden.

Laatst gewijzigd op 19-10-2006 om 08:57.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 09:47
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Gatara schreef op 18-10-2006 @ 23:56 :

Haha, ik ben tegen rechten van dieren van dieren in de grondwet, voor uitbreiding Schiphol, voor uitbreiding wegen en voor kernenergie en nog staat die klotepartij flink in het groen.
Oud 19-10-2006, 10:02
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 18-10-2006 @ 21:21 :
Ik woon in Zeeland en ik vind het prettig hier, als ik drukte zou willen zou ik wel richting de randstad gaan. Maar dat wil ik niet, dus het idee dat ze zoveel immigranten naar hier willen sturen vind ik helemaal niet grappig.
Gelukkig is er helemaal geen werk in Zeeland, kunnen de 'buitenlanders' het ook niet 'stelen'.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 10:06
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
McCaine schreef op 19-10-2006 @ 00:20 :
Wat hadden ze dan moeten doen? Als Herodes alle kinderen vermoorden ofzo?
Hmm, het is zonder enige twijfel een effectieve benadering..
Oud 19-10-2006, 10:49
Hulk
Hulk is offline

Ik ga waarschijnlijk op de VVD stemmen
Oud 19-10-2006, 11:10
pc nerd
pc nerd is offline
Voor de grap even een rapportje van stemwijzer van net. Je ziet hoeveel welke partij als stemadvies gegeven is.
Citaat:
Partij - Verstrekte adviezen
Ad Bos Collectief (ABC) - 878
CDA - 17147
ChristenUnie - 4000
Continue Directe Democratie Partij (CDDP) - 273
D66 - 6992
EénNL - 7870
Fortuyn - 14370
GroenLinks - 10509
Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid - 12947
Liberaal Democratische Partij - 968
Nederland Transparant - 882
Partij voor Nederland - 1988
Partij voor de Dieren - 10214
PvdA - 11288
SGP - 6495
SP - 16966
VVD - 5548
Verenigde Senioren Partij (VSP) - 413
vooral partij voor de dieren en de partij van Wilders zijn apart.

Ook leuk: meer mensen hebben SGP als advies gekregen dan VVD.

Laatst gewijzigd op 19-10-2006 om 11:12.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 11:15
T_ID
T_ID is offline
Uiteraard. Maar ja, niemand stemt op de SGP omdat ze ondanks dat ze het met die dertig stellingen eens kunnen zijn ze nog steeds het einde van Nederland betekenen.
Oud 19-10-2006, 11:16
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Haha, gisterochtend waren er ruim 50.000 stemadviezen meer gegeven dan de teller nu aangeeft. En nu staat er ineens:

Citaat:
Ad Bos Collectief (ABC) 797
CDA 15302
ChristenUnie 3573
Continue Directe Democratie Partij (CDDP) 269
D66 6372
EénNL 7062
Fortuyn 12773
GroenLinks 9400
Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid 11517
Liberaal Democratische Partij 900
Nederland Transparant 811
Partij voor Nederland 1782
Partij voor de Dieren 9093
PvdA 9926
SGP 5784
SP 14980
VVD 5023
Verenigde Senioren Partij (VSP) 395
De totale hoeveelheid adviezen blijft op magische wijze afnemen.
Puik stukje programmeerwerk dit.

Laatst gewijzigd op 19-10-2006 om 11:18.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 11:17
pc nerd
pc nerd is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-10-2006 @ 12:15 :
Uiteraard. Maar ja, niemand stemt op de SGP omdat ze ondanks dat ze het met die dertig stellingen eens kunnen zijn ze nog steeds het einde van Nederland betekenen.
waarom uiteraard?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 11:19
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
pc nerd schreef op 19-10-2006 @ 12:17 :
waarom uiteraard?
Zou jij op de NVU stemmen als ze meededen?

Uiteraard is omdat ze een rechtse partij zijn. Vul je die dertig stellingen rechts in, goede kans dat de SGP hoog scoort.
Oud 19-10-2006, 11:24
pc nerd
pc nerd is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-10-2006 @ 12:19 :
Zou jij op de NVU stemmen als ze meededen?

Uiteraard is omdat ze een rechtse partij zijn. Vul je die dertig stellingen rechts in, goede kans dat de SGP hoog scoort.
maar dat wilt dus wel zeggen dat wat deze stellingen aangaat dat er meer mensen eens zijn met de SGP dan de VVD.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 11:35
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
pc nerd schreef op 19-10-2006 @ 12:24 :
maar dat wilt dus wel zeggen dat wat deze stellingen aangaat dat er meer mensen eens zijn met de SGP dan de VVD.
Wat doet dat verder ter zake? Dat de SGP het met die stellingens met me eens is is echt een argument a la 'Hitler legde ook snelwegen aan.'
Oud 19-10-2006, 11:40
Supreme Dutch
Citaat:
pc nerd schreef op 19-10-2006 @ 12:10 :
vooral partij voor de dieren en de partij van Wilders zijn apart.

Ook leuk: meer mensen hebben SGP als advies gekregen dan VVD.
De meeste mensen zijn eigenlijk veel "extremer" dan ze stemmen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 11:43
pc nerd
pc nerd is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-10-2006 @ 12:35 :
Wat doet dat verder ter zake? Dat de SGP het met die stellingens met me eens is is echt een argument a la 'Hitler legde ook snelwegen aan.'
Het doet verder niets ter zaken. Omdat de belangrijkste punten van het gedachtegoed van de SGP niet in de stemwijzer voorkomen. Denk aan de invloed van de bijbel, zondagsrust, vrouwenstandpunt enz.

Maar bij deze stellingen zijn er meer mensen die het eens zijn met de SGP dan met de VVD
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 14:11
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Los van het feit of het allochtonen of autochtonen zijn kan je wel stellen dat het hier behoorlijk vol is, misschien wel te als je kijkt naar de ruimte die de natuur krijgt, fileproblemen, etc.

Maar goed, jij denkt blijkbaar van niet
Oud 19-10-2006, 15:17
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 19-10-2006 @ 15:11 :
Los van het feit of het allochtonen of autochtonen zijn kan je wel stellen dat het hier behoorlijk vol is, misschien wel te als je kijkt naar de ruimte die de natuur krijgt, fileproblemen, etc.

Maar goed, jij denkt blijkbaar van niet

...en waarom zou het Uberhaupt een probleem moeten zijn dat het hier "vol" is eigenlijk? Vergelijk de bevolkingsdichtheid van een grote stad a la New York of Tokyo eens met de bevokingsdichtheid van heel Nederland? Het overgrote deel van de New Yorkers of Tokyo-ers (vast geen echt woord) komen ook niet of nauwelijks hun stad uit. Oh, en daar is ook nauwelijks natuur. Wel een hoop fileproblemen.
Oud 19-10-2006, 15:45
pc nerd
pc nerd is offline
Citaat:
akumabito schreef op 19-10-2006 @ 16:17 :
...en waarom zou het Uberhaupt een probleem moeten zijn dat het hier "vol" is eigenlijk? Vergelijk de bevolkingsdichtheid van een grote stad a la New York of Tokyo eens met de bevokingsdichtheid van heel Nederland?
..en waarom zou het uberhaupt een probleem zijn dat het hier "onveilig" is eigenlijk? vergelijk de veiligheid in een land als Irak eens met de veiligheid in Nederland?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 15:54
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
pc nerd schreef op 19-10-2006 @ 16:45 :
..en waarom zou het uberhaupt een probleem zijn dat het hier "onveilig" is eigenlijk? vergelijk de veiligheid in een land als Irak eens met de veiligheid in Nederland?
lol, moet je me toch eens vertellen hoe het zit met het verband tusseneen hoge bevolkingsgraad en (staats)veiligheid? Ik zie het verband niet zo namelijk.
Oud 19-10-2006, 15:55
Verwijderd
Citaat:
pc nerd schreef op 19-10-2006 @ 16:45 :
Gelukkig is het in Nederland hartstikke veilig.

Maar het punt dat hij probeerde te maken is waarschijnlijk dat mensen in New York ook niet massaal van wolkenkrabbers afspringen van ellende, dus het een beetje (nogal) gezeur is.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 16:18
pc nerd
pc nerd is offline
Citaat:
akumabito schreef op 19-10-2006 @ 16:54 :
lol, moet je me toch eens vertellen hoe het zit met het verband tusseneen hoge bevolkingsgraad en (staats)veiligheid? Ik zie het verband niet zo namelijk.
Daar gaat het niet om.

Maar omdat jij zo zei het is hier niet erg vol want daar is het nog veel voller.

maar daarom kan het hier nog wel vol zijn (zie de randstad)

daarom maakte ik die vergelijking dat het hier niet onveilig is want in irak is het nog onveiliger.....
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 16:25
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
pc nerd schreef op 19-10-2006 @ 17:18 :
Daar gaat het niet om.

Maar omdat jij zo zei het is hier niet erg vol want daar is het nog veel voller.

maar daarom kan het hier nog wel vol zijn (zie de randstad)

daarom maakte ik die vergelijking dat het hier niet onveilig is want in irak is het nog onveiliger.....
Moet je wel goed lezen, flip.. ik zei helemaal niet dat de drukte hier wel meevalt omdat het ergens anders veel drukker is. Ik zei alleen dat een hoge bevolkingsdichtheid niet per definitie een probleem hoeft te zijn. Subtiel verschil.
Oud 19-10-2006, 17:34
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 19-10-2006 @ 17:25 :
Moet je wel goed lezen, flip.. ik zei helemaal niet dat de drukte hier wel meevalt omdat het ergens anders veel drukker is. Ik zei alleen dat een hoge bevolkingsdichtheid niet per definitie een probleem hoeft te zijn. Subtiel verschil.
Dat ligt er uiteraard ook aan wat je een probleem vind Denk bijvoorbeeld aan de verpaupering van de leefomgeving en vermindering van de sociale controle.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten