Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2006, 18:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 18-10-2006 @ 18:14 :
Weet ik toch.
Tja, maar de forumbazen mochten eens de verkeerde indruk krijgen..

Citaat:
Maar net zeg je dat het personage fundamenteel is veranderd door de verandering in huidskleur. Wat is het nou?
Ja, het personage is fundamenteel door de huidskleur.Die huidskleur zou ook vertaald moeten worden naar de film. Dat is helaas niet gebeurd. Maar men gaat er wel vanuit dat Kingping nog steeds hetzelfde personage is. Dus dan heb je hetzelfde personage met een andere huidskleur.

Volg je nog?

Citaat:
[The Shining]
Tja, ik moet toegeven dat de film dan beter is. Maar inderdaad zou je daarvoor kunnen aanvoeren dat het idee van
Spoiler
alleen op papier werkt en zich niet vertaalt naar film. Wat ik me betreft deze film wel afvraag, is
Spoiler
Misschien een heel domme vraag...?

Citaat:
Die visie vind ik wat vreemd; waarom zou je iets verfilmen dat je minacht?
Dat niet persé, maar het publiek kan dus die indruk krijgen. Fans zijn vaak ook die-hard fans, zoals je ziet bij mij met Barks.

Citaat:
Ja, dat is jammer. Maar ik denk dat ik, meer dan jij, de serie en de strips los van elkaar zie. Voor mij is de Dagobert van Barks gewoon een andere eend dan die van Ducktales, met zijn blauw-rode pakje en zijn gekke piloot.
Het is alleen zo, dat op iedere website over Duck Tales, of het nou gaat over fansites of zelfs IMDb, wordt vermeld dat de serie is gebaseerd op de verhalen van Barks en op de aftiteling van sommige afleveringen krijgt hij ook credits. Name-dropping, misschien, maar toch... Je krijgt dan wel die verbintenis. En Dagobert blijft bij mij inderdaad Dagobert.

Citaat:
Waarom niet? Ik las wekelijks 'Het Geheim van het Oude Kasteel' voordat ik ook maar van Ducktales gehoord had.
Oh ja? Is wel één van de betere verhalen, trouwens.

Citaat:
Mja, het is zonde als daarin allerlei veranderingen aangebracht worden. Maar denk je dat kinderen die die afleveringen zien daardoor minder van de strips zullen genieten?
Dat niet zozeer, maar met gaat er dingen in zien die er helemaal niet zijn. Net zoals mensen die eerst de strips van Don Rosa hebben gelezen en daarna pas aan Barks beginnen, denken dat er een liefdesrelatie is tussen Dagobert en Goldie in het Barks-verhaal, terwijl dat helemaal niet zo is. Zo gaat de bedoeling van Barks verloren en dat vind ik als liefhebber zonde.
Advertentie
Oud 18-10-2006, 19:09
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-10-2006 @ 19:27 :
Ja, het personage is fundamenteel door de huidskleur.Die huidskleur zou ook vertaald moeten worden naar de film. Dat is helaas niet gebeurd. Maar men gaat er wel vanuit dat Kingping nog steeds hetzelfde personage is. Dus dan heb je hetzelfde personage met een andere huidskleur.

Volg je nog?
Ja. Maar dat vind ik dus echt niets om je druk over te maken.

Citaat:
Tja, ik moet toegeven dat de film dan beter is. Maar inderdaad zou je daarvoor kunnen aanvoeren dat het idee van
Spoiler
alleen op papier werkt en zich niet vertaalt naar film. Wat ik me betreft deze film wel afvraag, is
Spoiler
Misschien een heel domme vraag...?
Spoiler

Citaat:
Dat niet zozeer, maar met gaat er dingen in zien die er helemaal niet zijn. Net zoals mensen die eerst de strips van Don Rosa hebben gelezen en daarna pas aan Barks beginnen, denken dat er een liefdesrelatie is tussen Dagobert en Goldie in het Barks-verhaal, terwijl dat helemaal niet zo is. Zo gaat de bedoeling van Barks verloren en dat vind ik als liefhebber zonde.
Ja, dat is jammer. Maar dan noem je wel een uitzondering. Bij de meeste verfilmingen komt iets dergelijks niet voor.
Oud 18-10-2006, 21:34
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Wonderland ,
Best aardig !!
Oud 18-10-2006, 23:26
ragdoll
ragdoll is offline
Lucky number slevin
morgan freeman
Oud 19-10-2006, 00:07
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Zoals altijd was het weer aangenaam discussiëren, Juice.

Maar op sommige punten komen we er toch niet uit, dus... Ik ga weer verder met datgene waar dit topic oorspronkelijk voor bedoeld was:

Léon (1994)

Wow.

Dat was m’n eerste reactie toen de credits na afloop over het scherm rolden. En ‘wow’ is nog steeds mijn manier om deze film kort samen te vatten. ‘Wow’, omdat ik zo onder de indruk was en nog steeds ben van dit meesterwerkje. De 8,5 op IMDb is volkomen terecht, zo niet zelfs een beetje aan de lage kant.

We hebben hier een heel jonge Natalie Portman die een ongelooflijke prestatie neerzet. Weinig (volwassen) actrices kunnen op tegen hetgeen Portman op deze jonge leeftijd presteerde. Naast haar speelt Jean Reno perfect de rol van huurmoordenaar Léon.

Het verhaal is erg spannend op sommige momenten, maar vooral ontroerend, en niet op een typische Hollywood-manier van vals sentiment en tranentrekkerij. Het gegeven is hoogst origineel: een huurmoordenaar neemt een klein meisje onder zijn hoede, nadat haar gezin is uitgemoord. Zij wil wraak nemen en wil dat Léon haar leert om te gaan met wapens, maar Léon wil daar niets van weten…

Ik was meteen het verhaal (en dus de film) ingetrokken. Vanaf de eerste tot aan de laatste minuut was ik betrokken bij de personages. Dán heb je een goede film gemaakt. En hoewel Léon een huurmoordenaar is, wordt het een heel sympathiek personage.
Spoiler

Er zijn nog veel meer dingen die de film fantastisch maken, waar ik niet precies de vinger op kan leggen. Ik kan wel zeggen dat dit met voorsprong één van de beste films is, die ik ooit heb gezien.

Score: 5/5
Oud 19-10-2006, 09:12
DanielC
DanielC is offline
The Da Vinci Code - Ik heb me prima vermaakt tijdens het lezen van het boek, en ik heb me prima vermaakt tijdens het kijken van de film. Hoewel ik m'n lachen tijdens
Spoiler
toch niet kon inhouden.
Oud 19-10-2006, 09:30
P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Huuu Juice en Mark Almighty, STFU. Pretentieus geneuzel van de echte 'filmkenners', bespaar me die onzin echt.
Oud 19-10-2006, 09:43
DanielC
DanielC is offline
Hou je smoel, irritante doos.

Jezus, ik snap echt niet waarom iedereen het nodig vind om te gaan zeiken als ze ergens over babbelen. Niks pretentieus geneuzel, niks 'filmkenners'. Ze zijn het gewoon oneens met elkaar en praten erover. En nu kop dicht.
Oud 19-10-2006, 10:00
Haha, wat ben jij een opgefokt lulletje zeg. Het is alles behalve 'babbelen'.
Oud 19-10-2006, 10:01
Welgemeend
Welgemeend is offline
Het is alleen zo vervelend dat ieder fatsoenlijk topic verstierd wordt door dat offtopic gebazel, of nee, GEDISCUSSIEER, over niets. Een eigen discussietopic maken een ideetje ?
Oud 19-10-2006, 10:05
Een discussietopic heeft weinig waarde wanneer je je mening uit de Telegraaf haalt.
Oud 19-10-2006, 10:35
Menahem
Menahem is offline
Ga ergens anders moeilijk doen
Ik vind de discussies altijd wel leuk hier.
Oud 19-10-2006, 10:49
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
P.TIL schreef op 19-10-2006 @ 11:00 :
Haha, wat ben jij een opgefokt lulletje zeg. Het is alles behalve 'babbelen'.
Nee hoor. Ik zelfs heel rustig. Er zijn alleen bepaalde 'typetjes' die mij het bloed onder de nagels vandaan halen. En jij lijkt er daar één van de te zijn.
Oud 19-10-2006, 11:04
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Snakes on a plane.

kon me er wel mee vermaken, wel grappig om te zien hoe het internet steeds vaker zinloze hypes voorbrengt

Edit: mark en juice, er bestaat zoiets als pm, erg leuk, vooral voor mensen die benieuwd zijn naar wat voor films andere hebben gezien en niet in jullie gezeik
Oud 19-10-2006, 11:38
Citaat:
DanielC schreef op 19-10-2006 @ 11:49 :
Nee hoor. Ik zelfs heel rustig. Er zijn alleen bepaalde 'typetjes' die mij het bloed onder de nagels vandaan halen. En jij lijkt er daar één van de te zijn.
Het interesseert me weinig dus deel het maar met je dagboek of je forumvriendjes.

-

Ik heb gister een deel van The Shining gezien en ik vond hem okee. De bepaalde manier van filmen om iets te benadrukken/te versterken was tof, jammer dat dit zich afwisselde met stukken die te letterlijk gefilmd waren. Als elk greintje suggestiviteit wegvalt dan is het gelijk een stuk minder spannend. Verder hou ik niet zo van films met moordlustige sicko's.
Oud 19-10-2006, 12:31
capibara
capibara is offline
Ik keek de Animatrix weer eens en het blijft nice. Het filmpje waarin die droyd gereset wordt nog eens op shrooms checken
Oud 19-10-2006, 13:13
Uice
Uice is offline
Citaat:
P.TIL schreef op 19-10-2006 @ 10:30 :
Huuu Juice en Mark Almighty, STFU. Pretentieus geneuzel van de echte 'filmkenners', bespaar me die onzin echt.
Kind, wie dwingt jou onze gesprekken te lezen? Of ben je zo iemand die zich drukmaakt over 'de ondergang van het forum'?

En als Mark en ik voor elke onenigheid een nieuw topic zouden opstarten zouden hier alleen maar topics van ons staan.
Oud 19-10-2006, 13:20
Citaat:
Juice schreef op 19-10-2006 @ 14:13 :
Kind, wie dwingt jou onze gesprekken te lezen? Of ben je zo iemand die zich drukmaakt over 'de ondergang van het forum'?

En als Mark en ik voor elke onenigheid een nieuw topic zouden opstarten zouden hier alleen maar topics van ons staan.
Kind, niemand. En nee, dat is het laatste waar ik mij druk om maak. .

Wat een hel zou dat zijn. Ik heb een goed idee; jullie richten gewoon een heel nieuw forum op waar jullie de enigen zijn die pagina's lang lopen emmeren over quasi-intellectuele films. Vervolgens maken jullie zogenaamde 'clones' aan die zogenaamd geen kennis hebben, waar jullie weer onder jullie originele username op kunnen zeiken. .
Oud 19-10-2006, 13:32
Uice
Uice is offline
Citaat:
P.TIL schreef op 19-10-2006 @ 14:20 :
Kind, niemand. En nee, dat is het laatste waar ik mij druk om maak. .

Wat een hel zou dat zijn. Ik heb een goed idee; jullie richten gewoon een heel nieuw forum op waar jullie de enigen zijn die pagina's lang lopen emmeren over quasi-intellectuele films. Vervolgens maken jullie zogenaamde 'clones' aan die zogenaamd geen kennis hebben, waar jullie weer onder jullie originele username op kunnen zeiken. .
Ik heb een beter idee: wij discussiëren door en jij houdt op met zeiken. Dat is voor iedereen leuk!
Oud 19-10-2006, 13:36
Uice
Uice is offline
Trouwens, we hadden het over Daredevil. Als je dat al quasi-intellectueel noemt wil ik niet weten van welke technische opleiding jij een dropout bent.
Oud 19-10-2006, 15:34
DanielC
DanielC is offline
Shichinin no samurai Ik ben er weer eens goed voor gaan zitten. En jawel. Het blijft, zonder enige twijfel, de beste film aller tijden. Voor mij dan.
Oud 19-10-2006, 20:37
Verwijderd
falling down.

vet
Oud 19-10-2006, 20:58
DanielC
DanielC is offline
The Thin Red Line was ook weer erg goed. Enige minpunt is misschien dat er iets te veel hooi op vork word genomen. Maarja, ook daar valt weer wat voor te zeggen.
Oud 19-10-2006, 22:53
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 19-10-2006 @ 12:04 :
Edit: mark en juice, er bestaat zoiets als pm, erg leuk, vooral voor mensen die benieuwd zijn naar wat voor films andere hebben gezien en niet in jullie gezeik
Dit topic is gemaakt om te praten over films die je gezien hebt. Zoals boekverfilmingen. Dus het is on-topic. Bovendien is dit een forum. Dat is gemaakt om meningen uit te wisselen. Als je dat niet zint, sla je het maar gewoon over. Dan gaan Juice en ik verder met datgene, waar dit forum voor bedoeld is.
Oud 20-10-2006, 00:54
Floris_22
Floris_22 is offline
Never Say Never Again

Al is het geen offciele Bond film, deze blijft 10x beter dan alles wat na A View To A Kill is gemaakt.
Oud 20-10-2006, 07:47
Uice
Uice is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 19-10-2006 @ 12:04 :
Snakes on a plane.

kon me er wel mee vermaken, wel grappig om te zien hoe het internet steeds vaker zinloze hypes voorbrengt

En al die mensen om je heen je die maar dwingen onze posts te lezen maken het nog erger.

Overigens kan het mij ook geen fuck schelen dat jij SoaP gezien hebt.
Oud 20-10-2006, 09:57
Welgemeend
Welgemeend is offline
Dit topic gaat toch echt over welke film je het laatst gezien hebt, het heet niet voor niets "Welchen Film haben Sie zuletzt gesehen, und wie fandest du es? II", en niet Het Grote Mark Almighty en Juice Discussietopic?
Oud 20-10-2006, 10:04
Qimm
Qimm is offline
Ik snap de frustraties wel, het gaat immers over de laatste film die je hebt gezien, ik heb zo'n vermoeden dat de bediscussieerde film niet de laatste is geweest van de posters.
Anders maken we toch een algemeen topic over boekverfilmingen?

[edit] is iemand me voor, pffff
Oud 20-10-2006, 10:13
ragdoll
ragdoll is offline
vermakelijk dit

ot: un longue dimanche de fiancailles. Audrey <3
Oud 20-10-2006, 11:50
Uice
Uice is offline
Citaat:
Welgemeend schreef op 20-10-2006 @ 10:57 :
Dit topic gaat toch echt over welke film je het laatst gezien hebt, het heet niet voor niets "Welchen Film haben Sie zuletzt gesehen, und wie fandest du es? II", en niet Het Grote Mark Almighty en Juice Discussietopic?
Dit is ook niet Het Grote Zeg Tegen Mark Almighty En Juice Dat Ze Moeten Ophouden Met Discussiëren-topic.

Bovendien: UND WIE FANDEST DU ES ja, dus daar zit best een discussie in.

Maar sowieso, als je geen forumbaas bent ben je niet cool als je mensen zegt dat ze ontopic moeten blijven.
Oud 20-10-2006, 12:19
Welgemeend
Welgemeend is offline
Citaat:
Juice schreef op 20-10-2006 @ 12:50 :

Maar sowieso, als je geen forumbaas bent ben je niet cool als je mensen zegt dat ze ontopic moeten blijven.
Omg nee, serieus?! Dan slik ik al mn woorden weer in!
Oud 20-10-2006, 13:15
first eror
first eror is offline
Er zijn hier een goed aantal mensen die nodig een beurt nodig hebben. Dames, ik hou me aanbevolen!

The Sheltering Sky, mwah maar zozo, hè, Bertolucci geniet niet mijn voorkeur.
Oud 20-10-2006, 14:26
Uice
Uice is offline
Citaat:
Welgemeend schreef op 20-10-2006 @ 13:19 :
Omg nee, serieus?! Dan slik ik al mn woorden weer in!
Hee, dit is ook niet Het Grote Sarcasmetopic. Hier is pm voor.

Zie je hoe dom het is?
Oud 20-10-2006, 14:28
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Juice schreef op 20-10-2006 @ 15:26 :
Hee, dit is ook niet Het Grote Sarcasmetopic. Hier is pm voor.

Zie je hoe dom het is?
Nu ga je wel erg offtopic he?
Oud 20-10-2006, 15:03
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Underworld ,
Blijft geweldig !!
Oud 20-10-2006, 15:23
Larry Flint
Larry Flint is offline
Metropolis uit 1927

Zat in het begin nogal met tegenzin te kijken omdat het gewoon vreemd is om een film te zien waar niet in gesproken wordt, maar als je er eenmaal aan gewend bent is het best oke. Geen favoriet tho, meer grote respect hoe het gemaakt is in die tijd
Oud 20-10-2006, 15:45
Verwijderd
Equilibrium

Het grootste deel schommelt tussen 'slecht' en 'wie weet maken zie hier dan nog wel iets van'. Maar dan ... het einde
Oud 20-10-2006, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Ik ben er wel voor dat er een topic voor Mark Almighty geopend wordt.

Ik heb gezien

Everything you always wanted to know about sex but were afraid to ask, viel tegen, Grizzly Man, grappig accent en de man was gek, en nog een film waarvan ik de titel niet meer heeft (... Steve ... excellent adventure?)
Oud 20-10-2006, 17:31
DanielC
DanielC is offline
Bill & Ted's Excellent Adventure, HOE KAN JE DAT NU VERGETEN MARLOES!
Oud 20-10-2006, 18:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Wat moeten alle topics dan worden? Opnoem-topics? Daar is De Kantine voor. Dit is een film-forum, bedoeld om te discussiëren over films. Djeezus.
Oud 20-10-2006, 18:36
DanielC
DanielC is offline
En zo kunnen we nog wel even door blijven gaan. Misshien is het inderdaad geen slecht idee om een apart topic te openen over het onderwerp of de film als het erop lijkt er weer een soortgelijke discussie opkomt. Hebben de gewone gebruikers geen 'last' van elle lange replies in het welke film heb je laatst gezien topic, en kunnen de mensen die wel geinteresseerd zijn lekker kletsen. Dan is iedereen blij, toch? Kunnen we er nu mooi over ophouden.
Oud 20-10-2006, 19:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DanielC schreef op 20-10-2006 @ 19:36 :
En zo kunnen we nog wel even door blijven gaan. Misshien is het inderdaad geen slecht idee om een apart topic te openen over het onderwerp of de film als het erop lijkt er weer een soortgelijke discussie opkomt. Hebben de gewone gebruikers geen 'last' van elle lange replies in het welke film heb je laatst gezien topic, en kunnen de mensen die wel geinteresseerd zijn lekker kletsen. Dan is iedereen blij, toch? Kunnen we er nu mooi over ophouden.
Moet er voor iedere film, oud of nieuw, een apart topic opgericht worden dan? Er is niets mis met het on-topic bediscussiëren van films.
Oud 20-10-2006, 20:28
Verwijderd
The Aristocrats. Beetje vreemd maar wel lekker.
Oud 20-10-2006, 21:23
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-10-2006 @ 20:42 :
Moet er voor iedere film, oud of nieuw, een apart topic opgericht worden dan? Er is niets mis met het on-topic bediscussiëren van films.
Dan blijf je het merendeel van het forum toch lekker irriteren. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het niet erg, maar als je zoveel geklaag krijgt, dan is een klein beetje aanpassen toch niet te veel gevraagd. Maargoed, laat ik het hier maar weer bij houden. Doe maar wat je niet laten kunt.

Jules et Jim en wederom heb ik mogen genieten van het mooie filmland dat Frankrijk heet. Jammer dat ik het tegenwoordig (lees: de modernere films) niet meer zo kan waarderen (met hier en daar een uitzondering natuurlijk).
Oud 20-10-2006, 23:19
Cesar
Cesar is offline
The Thin Red line weer. Hij blijft mooi
Oud 21-10-2006, 01:17
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DanielC schreef op 20-10-2006 @ 22:23 :
Dan blijf je het merendeel van het forum toch lekker irriteren. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het niet erg, maar als je zoveel geklaag krijgt, dan is een klein beetje aanpassen toch niet te veel gevraagd. Maargoed, laat ik het hier maar weer bij houden. Doe maar wat je niet laten kunt.
Ik (en Juice, for that matter) irriteren het merendeel van het forum helemaal niet. Ik heb een aantal zeiksnorren gezien die op de vingers van één hand te tellen zijn. Nou nou, wat erg. Laat hen ons op hun negeerlijst zetten (en meteen ook Dinalfos, N00dles en jou, want jullie houden ook wel van een potje uitwijden).
Oud 21-10-2006, 11:31
bbyn
bbyn is offline
eternal sunshine of the spotless mind, tsja wat kan ik daarvan zeggen... diepzinnig en ingewikkeld, maar goed
Oud 21-10-2006, 11:56
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 20-10-2006 @ 16:45 :
Equilibrium

Het grootste deel schommelt tussen 'slecht' en 'wie weet maken zie hier dan nog wel iets van'. Maar dan ... het einde
Die vond ik juist zo leuk omdat hij zo slecht was

Click

De nieuwe film met Adam Sandler, Christopher Walken en.... David Hasselhoff!
Best aardige film, maar op een gegeven moment was het niet echt een comedy meer maar was het een moraalfilm geworden. Best wel grappig, maar niks speciaals, een 7tje
Oud 21-10-2006, 17:14
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Rooster schreef op 21-10-2006 @ 11:56 :
Click
De nieuwe film met Adam Sandler, Christopher Walken en.... David Hasselhoff!
Best aardige film, maar op een gegeven moment was het niet echt een comedy meer maar was het een moraalfilm geworden. Best wel grappig, maar niks speciaals, een 7tje
Ik vond hem beter dan ik dacht. En OMG... David Hasselhoff Maar goed dat hij een randdebiel moest spelen anders was het niks geworden
Ja wel leuk, en idd, na de pauze was het minder comedy en meer moraal. maar niet té Disney...
Ik vond um leuk
Oud 21-10-2006, 17:36
Kijk jij altijd dat soort films, Qimm?

Regels voor berichten