![]() |
||||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Volg je nog? ![]() Citaat:
Spoiler
Spoiler
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Spoiler
Citaat:
|
Zoals altijd was het weer aangenaam discussiëren, Juice.
![]() Maar op sommige punten komen we er toch niet uit, dus... Ik ga weer verder met datgene waar dit topic oorspronkelijk voor bedoeld was: Léon (1994) Wow. Dat was m’n eerste reactie toen de credits na afloop over het scherm rolden. En ‘wow’ is nog steeds mijn manier om deze film kort samen te vatten. ‘Wow’, omdat ik zo onder de indruk was en nog steeds ben van dit meesterwerkje. De 8,5 op IMDb is volkomen terecht, zo niet zelfs een beetje aan de lage kant. We hebben hier een heel jonge Natalie Portman die een ongelooflijke prestatie neerzet. Weinig (volwassen) actrices kunnen op tegen hetgeen Portman op deze jonge leeftijd presteerde. Naast haar speelt Jean Reno perfect de rol van huurmoordenaar Léon. Het verhaal is erg spannend op sommige momenten, maar vooral ontroerend, en niet op een typische Hollywood-manier van vals sentiment en tranentrekkerij. Het gegeven is hoogst origineel: een huurmoordenaar neemt een klein meisje onder zijn hoede, nadat haar gezin is uitgemoord. Zij wil wraak nemen en wil dat Léon haar leert om te gaan met wapens, maar Léon wil daar niets van weten… Ik was meteen het verhaal (en dus de film) ingetrokken. Vanaf de eerste tot aan de laatste minuut was ik betrokken bij de personages. Dán heb je een goede film gemaakt. En hoewel Léon een huurmoordenaar is, wordt het een heel sympathiek personage.
Spoiler
Er zijn nog veel meer dingen die de film fantastisch maken, waar ik niet precies de vinger op kan leggen. Ik kan wel zeggen dat dit met voorsprong één van de beste films is, die ik ooit heb gezien. Score: 5/5 |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
- Ik heb gister een deel van The Shining gezien en ik vond hem okee. De bepaalde manier van filmen om iets te benadrukken/te versterken was tof, jammer dat dit zich afwisselde met stukken die te letterlijk gefilmd waren. Als elk greintje suggestiviteit wegvalt dan is het gelijk een stuk minder spannend. Verder hou ik niet zo van films met moordlustige sicko's.
||
Citaat:
En als Mark en ik voor elke onenigheid een nieuw topic zouden opstarten zouden hier alleen maar topics van ons staan.
||
Citaat:
![]() Wat een hel zou dat zijn. Ik heb een goed idee; jullie richten gewoon een heel nieuw forum op waar jullie de enigen zijn die pagina's lang lopen emmeren over quasi-intellectuele films. Vervolgens maken jullie zogenaamde 'clones' aan die zogenaamd geen kennis hebben, waar jullie weer onder jullie originele username op kunnen zeiken. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens kan het mij ook geen fuck schelen dat jij SoaP gezien hebt.
||
Citaat:
Bovendien: UND WIE FANDEST DU ES ja, dus daar zit best een discussie in. Maar sowieso, als je geen forumbaas bent ben je niet cool als je mensen zegt dat ze ontopic moeten blijven.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zie je hoe dom het is?
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb gezien Everything you always wanted to know about sex but were afraid to ask, viel tegen, Grizzly Man, grappig accent en de man was gek, en nog een film waarvan ik de titel niet meer heeft (... Steve ... excellent adventure?) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Jules et Jim en wederom heb ik mogen genieten van het mooie filmland dat Frankrijk heet. Jammer dat ik het tegenwoordig (lees: de modernere films) niet meer zo kan waarderen (met hier en daar een uitzondering natuurlijk).
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Click De nieuwe film met Adam Sandler, Christopher Walken en.... David Hasselhoff! Best aardige film, maar op een gegeven moment was het niet echt een comedy meer maar was het een moraalfilm geworden. Best wel grappig, maar niks speciaals, een 7tje |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ja wel leuk, en idd, na de pauze was het minder comedy en meer moraal. maar niet té Disney... Ik vond um leuk ![]()
|
|