Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2006, 11:42
moon
moon is offline
Stage was echt niet fijn.
En vannacht had ik weer alleen maar nachtmerries
Oud 18-10-2006, 13:34
Verwijderd
Ik voel me d'r gewoon ziek van
Oud 18-10-2006, 13:38
laura
laura is offline
Mijn ouders vertrouwen me ook gewoon echt niet....
Altijd maar zeggen maak je je huiswerk wel?
Is het al wel af? huiswerkdithuiswerk dat...
ik maak verdomme ALTIJD gewoon ALLES! hoe kun je er dan over blijven zeiken? huiswerk dat er niet is kan ik ook moeilijk maken?! Dat ik niet net zoals mijn broer 24/7 husiwerk zit te maken wil niet zeggen dat ik het niet maak!! Hou nou eens op over dat huiswerk en laat die verantwoordelijkheid nou gewoon bij mij!
Kijk als ik het nou slecht deed op school dat je dan zo gaat hameren oke...maar ik haal alleen maar voldoendes... dat het geen 8en en 9ens zijn zoals mijn broer...7ens zijn toch ook goed?
Oud 18-10-2006, 13:55
Roosje
Roosje is offline
Ik weet het niet. Ik weet het gewoon ècht niet. Ik weet niet hoe ik me hier nou weer uit moet redden.
Oud 18-10-2006, 14:31
Eend
Eend is offline
Ik ben nou al anderhalf jaar opgenomen en volgens mijn behandelaar is er nog een hele lange weg te gaan Ik heb 8 maanden in CIB Den Haag gezeten en daarvoor 9 maanden op GGZ Midden Holland. Nu zit ik alweer 2,5 maand op GGZ Midden Holland. En het doel is dat ik naar KIB Amsterdam ga of weer terug naar CIB Den Haag.

Het is gewoon niet eerlijk. Als ik de wet had overtreden dan had ik nog minder lang vast gezeten...
Oud 18-10-2006, 14:32
Eend
Eend is offline
Citaat:
laura schreef op 18-10-2006 @ 14:38 :
Mijn ouders vertrouwen me ook gewoon echt niet....
Altijd maar zeggen maak je je huiswerk wel?
Is het al wel af? huiswerkdithuiswerk dat...
ik maak verdomme ALTIJD gewoon ALLES! hoe kun je er dan over blijven zeiken? huiswerk dat er niet is kan ik ook moeilijk maken?! Dat ik niet net zoals mijn broer 24/7 husiwerk zit te maken wil niet zeggen dat ik het niet maak!! Hou nou eens op over dat huiswerk en laat die verantwoordelijkheid nou gewoon bij mij!
Kijk als ik het nou slecht deed op school dat je dan zo gaat hameren oke...maar ik haal alleen maar voldoendes... dat het geen 8en en 9ens zijn zoals mijn broer...7ens zijn toch ook goed?
Zevens zijn ook goed
Oud 18-10-2006, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 18-10-2006 @ 15:31 :
Ik ben nou al anderhalf jaar opgenomen en volgens mijn behandelaar is er nog een hele lange weg te gaan Ik heb 8 maanden in CIB Den Haag gezeten en daarvoor 9 maanden op GGZ Midden Holland. Nu zit ik alweer 2,5 maand op GGZ Midden Holland. En het doel is dat ik naar KIB Amsterdam ga of weer terug naar CIB Den Haag.

Het is gewoon niet eerlijk. Als ik de wet had overtreden dan had ik nog minder lang vast gezeten...
Maar gaat het goed/beter met je? (Dat lijkt me toch het belangrijkste!)
Oud 18-10-2006, 14:41
Eend
Eend is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 18-10-2006 @ 15:37 :
Maar gaat het goed/beter met je? (Dat lijkt me toch het belangrijkste!)
Het gaat wel beter met me, ja. Sinds twee weken zit ik niet meer elke dag in de separeer om te rusten. Ik kon niet eens een normale dag aan, dan flipte ik. Nu kan ik dat wel en nu wil ik ook echt geholpen worden en dat wilde ik eerst niet. Ik begin nou te accepteren dat ik een ernstige vorm van borderline heb en dat ik daar mee om moet leren gaan. Daarom ga ik ook naar Den Haag of Amsterdam. Maar het zal nog zeker twee/drie jaar gaan duren voordat ik op mezelf kan zonder begeleiding, als ik dat al kan.
Oud 18-10-2006, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 18-10-2006 @ 15:41 :
Het gaat wel beter met me, ja. Sinds twee weken zit ik niet meer elke dag in de separeer om te rusten. Ik kon niet eens een normale dag aan, dan flipte ik. Nu kan ik dat wel en nu wil ik ook echt geholpen worden en dat wilde ik eerst niet. Ik begin nou te accepteren dat ik een ernstige vorm van borderline heb en dat ik daar mee om moet leren gaan. Daarom ga ik ook naar Den Haag of Amsterdam. Maar het zal nog zeker twee/drie jaar gaan duren voordat ik op mezelf kan zonder begeleiding, als ik dat al kan.
Da's heel rot aan de ene kant, maar fijn dat het wel beter gaat!
D'r zijn redelijk succesvolle behandelingen voor borderline in opkomst (schematherapie, MBT). Ben je met zoiets bezig? Of wellicht in de toekomst?
Oud 18-10-2006, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Roosje schreef op 18-10-2006 @ 11:31 :
Ik wilde dat het november was, dan kon ik eindelijk gaan schrijven.
Dat kan ook prima in oktober hoor, dan noem je het PerNoWriMo (personal novel writing month).

Pf. Leren is kut. Vooral als je geheugen een zeef is en de stof die je toch echt twee weken geleden al hebt zitten onderstrepen je nu voorkomt als geheel nieuw. En ik wil zoveel andere dingen doen, bah.
En trouwens, waarom doet iedereen (nouja, veel mensen iig) (ineens?) zo lief tegen me, behalve degene waarvan ik dat wil?
Oud 18-10-2006, 14:55
Eend
Eend is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 18-10-2006 @ 15:44 :
Da's heel rot aan de ene kant, maar fijn dat het wel beter gaat!
D'r zijn redelijk succesvolle behandelingen voor borderline in opkomst (schematherapie, MBT). Ben je met zoiets bezig? Of wellicht in de toekomst?
Op dit moment mag ik niet zonder gesloten deur. Heb een rechterlijke Machtiging van een jaar. Met schematherapie, DGT, VERS of de Linehan ben ik allemaal niet bezig. Ik moet op een gesloten afdeling therapie krijgen, omdat ik juist door mijn impulsen de open afdeling niet aankan.
Ik zal het dus echt van de CIB/KIB-klinieken moeten hebben.
Oud 18-10-2006, 15:01
moon
moon is offline
Dat meisje met autisme heeft het opgegeven, ze wil niet meer met me de stad in. Ik voel me onzeker, zou ik iets verkeerd gedaan hebben? ik denk het niet en ik denk dat het gewoon bij haar ligt...maar toch.
Oud 18-10-2006, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 18-10-2006 @ 15:55 :
Op dit moment mag ik niet zonder gesloten deur. Heb een rechterlijke Machtiging van een jaar. Met schematherapie, DGT, VERS of de Linehan ben ik allemaal niet bezig. Ik moet op een gesloten afdeling therapie krijgen, omdat ik juist door mijn impulsen de open afdeling niet aankan.
Ik zal het dus echt van de CIB/KIB-klinieken moeten hebben.
Ik hoop dan dat je daar wat aan hebt de komende tijd!

OT: Ik ga nu echt studeren, laat m'n dag veel te veel bepalen door zo'n stom gesprek
Oud 18-10-2006, 15:12
Eend
Eend is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 18-10-2006 @ 16:05 :
Ik hoop dan dat je daar wat aan hebt de komende tijd!

OT: Ik ga nu echt studeren, laat m'n dag veel te veel bepalen door zo'n stom gesprek
veel sterkte met studeren
Oud 18-10-2006, 15:18
indigo
indigo is offline
Hm, nu moet ik vrijdag practicum inhalen, stomme NS ook. Achja, in de trein vond ik het wel grappig en op zich was het niet erg om even met deze mensen in de trein te zitten . Nu ga ik aan mijn opdracht en heb ik nog steeds wel zin in vanavond en morgen.

hihi verliefdheid
Oud 18-10-2006, 15:57
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Hoi, ik ben nog steeds een beetje verliefd. Net zoals gisteren.

Nutteloos posten, omg ik doe raar .
Oud 18-10-2006, 16:06
Yana
Yana is offline
Ik heb eigenlijk gewoon even heel veel behoefte aan een knuffel, iemand die me zegt dat alles (maar dan ook echt ALLES) goed komt...en die me zegt dat het echt niet erg is om normaal te eten, zelfs niet om (een beetje) aan te komen, zelfs niet om een buikje te hebben.

En vooral aan iemand die me niet meteen bij alles wat ik doe en zeg een zeur vindt. Laat dat beoordelen maar aan mezelf over, dat doe ik toch veel harder dan jullie allemaal
Oud 18-10-2006, 16:14
da leentjuh
da leentjuh is offline
Oke, t is genoeg nu. Als ik de rest van mn leven met zo'n lijf moet doen ben ik liever meteen dood.
Oud 18-10-2006, 16:27
Moustache
Moustache is offline
Pff ik ben moe van de hele middag typen, typen en nog meer typen. En ik vind het jammer dat ik mn vriendin maar zo weinig zie zo vlak voordat ze 10 dagen weggaat. Maar verder heb ik eigenlijk best weinig te zeuren, ik heb alleen nu alweer zin in de zomer
Oud 18-10-2006, 17:05
Verwijderd
' and all i wanna do is dance '
Oud 18-10-2006, 17:05
darkfairy
darkfairy is offline
en weer langzaam afdwalen
Oud 18-10-2006, 17:27
Faerie
Faerie is offline
Oh nee..
Oud 18-10-2006, 17:27
Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben naar een paranormale avond geweest, wat een ervaring Totaal verbaasd en geemotioneerd! Op 3 november ga ik een privé-gesprek met ze krijgen, ben zooo benieuwd! Ben zoveel fitter ineens.

*opgelucht is*
Oud 18-10-2006, 17:30
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
ik heb dus zo genoeg van iedereen

en ik kan niet eens ff alleen zijn en rustig worden
Oud 18-10-2006, 17:35
Nona
Nona is offline
Gezocht: verhuisdozen.

Ik ben niet zo goed in wachten.
Oud 18-10-2006, 17:39
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 18-10-2006 @ 18:35 :

praxis?

is tot 9 uur open hoef je niet te wachten
Oud 18-10-2006, 18:02
Faerie
Faerie is offline
Ik voel me kut. Waarom kan ik me niet gewoon altijd goed voelen? Ik heb nu helemaal geen reden om me kut te voelen.. Het wordt nu ook wel minder moet ik zeggen, gelukkig kan ik dat dan weer wel regelen. Maar ik moet nu eens goed over een aantal dingen gaan nadenken. Vooral waarom ik zo twijfel. Wat wil ik dan? En wat niet? Ik vind het moeilijk om te zeggen wat ik nu echt wil. Waar word ik nou echt gelukkig van?
Oud 18-10-2006, 18:14
Roosje
Roosje is offline
Think for yourself. Ik moet veel doen, veel denken, veel beslissingen nemen. Want herfst is een kruispunt en zomer een oase. Het is zo zonde van mijn tijd - ik zou op moeten houden. This ocean of chaos.

Edit: @ Quis: Dat zou ik ook kunnen doen ja, mja, dat voelt dan weer niet echt.

Laatst gewijzigd op 18-10-2006 om 18:49.
Oud 18-10-2006, 18:15
laura
laura is offline
Citaat:
Eend schreef op 18-10-2006 @ 15:32 :
Zevens zijn ook goed
vonden mijn ouders dat ook maar
Oud 18-10-2006, 18:36
Saarah
Saarah is offline
Oeps, 6/15 voor wiskunde. 'Gelukkig' waren er wel meer mensen in m'n klas gebuisd, er waren er verschillende die zelfs nog minder hadden dan ik. De volgende toets toch extra m'n best doen, dat zal wel nodig zijn als ik deze riching wil blijven volgen. Damn, het is echt zwaar.

Bah, waarom antwoordt hij nu niet?
Oud 18-10-2006, 18:41
Verwijderd
Citaat:
laura schreef op 18-10-2006 @ 19:15 :
vonden mijn ouders dat ook maar
wat vervelend zeg, 7-ens zijn prima cijfers! Ik denk niet dat je er heel veel aan kunt doen, alleen eens vragen of je mentor eens met je ouders wil gaan praten? b.v met rapportbespreking ?
Oud 18-10-2006, 18:42
Verwijderd
druk, druk, druk
zoveel aan mijn hoofd, kan niet eens alles op een rijtje zetten ..
Oud 18-10-2006, 18:48
Nona
Nona is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 18-10-2006 @ 18:39 :
praxis?

is tot 9 uur open hoef je niet te wachten
Nee hoor, pluk ik wel ergens vandaan. Het wachten is meer tot het relevant is om in te gaan pakken, want ik ga pas over iets meer dan een maand verhuizen.
Maar ik heb dus al hele bergen zooi naar boven gehaald om te kijken wat ik al heb en wat ik nog moet aanschaffen en ik stond al bijna op het punt heel mijn boekenkast te gaan verdelen in wat ik meeneem en wat ik voor mijn moeder laat staan.
Oud 18-10-2006, 18:50
rare kwast
rare kwast is offline
feel like shit..
Oud 18-10-2006, 18:59
Verwijderd
Jee dat was echt leuk! De neef van mijn moeder met zijn vrouw en twee kinderen uit Australië waren op bezoek, wat een ontzettend leuke mensen! En wat een lieve, leuke kinderen! Vandaag zijn we met ze naar het sprookjesbos geweest en dat vonden ze echt "realy realy cool!" Vooral de wildwaterbaan en het piratenschip haha.
Oud 18-10-2006, 19:24
Ann
Ann is offline
Waarom zegt hij dat hij verliefd op me is hij heeft een vrouw en kinderen, verdomme, waarom laat ik me er ook zo in meeslepen.. ik ben niet verliefd op hem, nee, hij is heel lief knap aardig en leuk.. maar verliefd het kan niet, het kan verdomme niet... hij heeft zijn leven en ik de mijne. Het kan niet
Oud 18-10-2006, 19:28
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
*verwijderd om crosspost te voorkomen*

Laatst gewijzigd op 19-10-2006 om 11:06.
Oud 18-10-2006, 19:33
blurred
blurred is offline
Waarom voelt het toch altijd weer alsof ik mooier zou moeten zijn dan ik ben? Ik dacht dat ik zo ondertussen wel door die fase heen was, maar dat is niet waar. Het gevoel is wel veel minder sterk dan eerst, maar het is er nog steeds en komt af en toe gewoon stiekem weer opzetten.

Als mijn moeder zegt dat het nieuwe meisje dat nu op haar kantoor meehelpt met opbergwerk (in plaats van mij) een aardig, bescheiden meisje is dat er leuk uitziet. Als mijn vader zegt dat mijn zusje op haar schoolfoto een prachtige meid is. Als ik tegen mijn vriend zeg dat een vriendin van me over zichzelf zei dat ze op een Poolse hoer lijkt "omdat ik grote tieten en platinablond haar heb" en hij meteen daarachteraan plakt dat ze "inderdaad een mooie voorgevel heeft", of iets in die richting. Als ik zelf zie dat mijn zusje minstens 10 keer zo mooi is als dat ik ben.

Ik besef steeds meer wat mijn capaciteiten zijn, dat er mensen zijn die me aardig vinden, dat mensen me stoer vinden om wat ik doe, dat ik slim ben en goed in het leven sta, dat mijn leven ontzettend tof is en dat mensen tegen me op kijken omdat ik weet wat ik wil en daar ook goed in ben. Dat zouden redenen moeten zijn om blij te zijn met mezelf, gelukkig te zijn. Er is zelfs iemand die me oprecht mooi vindt en dat ook zegt, maar soms doet dat er allemaal niet zoveel toe.

Want dan maakt één opmerking me duidelijk dat uiterlijk toch een niet te onderschatten factor is. Dat mooie mensen eerder een baan en een relatie krijgen dan minder mooie mensen. Dat je niet meteen lelijk hoeft te zijn als je niet mooi bent, maar dat mensen toch altijd dingen over je vinden of zeggen als je niet voldoet aan het plaatje dat 'mooi' heet. Je bent niet snel lelijk, maar je wordt ook niet snel mooi genoemd.

Ik zou vooral willen dat dit me allemaal niets zou kunnen schelen, want het is niet belangrijk genoeg. Alle belangrijke dingen heb ik zó goed op orde. Waarom moet ik hier dan toch steeds weer over vallen...
Oud 18-10-2006, 19:37
Verwijderd
Ik word zó gek van je! Is het nou zo moeilijk om je even te gedragen zoals een "normaal" vriendje zou doen?
Oud 18-10-2006, 19:47
darkfairy
darkfairy is offline
pff ik weet het niet
Oud 18-10-2006, 19:47
Saarah
Saarah is offline
Ik zou zoveel willen zeggen, of zelfs maar gewoon neertypen, maar ik kan het niet. Waarom ben ik er zo slecht in mijn gevoelens te verwoorden?
Maar ik ga proberen.

Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik weet dat wat ik heb met hem, niet kan blijven duren. Maar ik weet ook dat ik niet meer zonder hem kan. Wat dan?
Ik weet niet hoe lang het nog gaat blijven duren. Ik weet niks, eigenlijk. Gewoon dat hij heel belangrijk voor me is, dat ik verliefd op hem ben, dat ik van hem hou. Maar tegelijk weet ik dat het ooit zal moeten stoppen. Dat hij nooit 100% van mij zal zijn. Tegelijk kan ik nooit tegen iemand vertellen hoeveel hij voor mij betekent, omdat niemand het zal begrijpen. Of bijna niemand.
Hij kan me zo verdrietig maken, en me een minuut later zielsgelukkig maken.
Ik weet echt niet wat ik zonder hem zal moeten doen. Maar zelfs als 'het' stopt, weet ik wel dat hij er altijd voor me zal zijn als vriend. Dat ik hem altijd zal kunnen spreken als dat nodig is, dat hij altijd naar me zal luisteren, zal knuffelen, me zal troosten. En het is wel een opluchting als je dat weet.
Oud 18-10-2006, 20:05
Souris
Souris is offline
moet mn nieuwe stage een kans geven,maar voel me daar zo niet thuis.
collega's zijn schatten,maar zit qua zorg niet op 1 lijn.
sta niet achter hun manier van zorgen.
wil terug naar een kleinere instelling,veel prettiger.
voel me verdrietig en dat terwijl mn collega's heel aardig zijn.
*slik*
Oud 18-10-2006, 20:14
Redhair
Redhair is offline
Fijn, de laatste tijd weer een paar keer 'ruzie' gehad met mijn moeder. Dat ik bijna niet naar school ga is het grootste probleem. Maar ik heb een hekel aan die kutopleiding, aan de methode die ze hebben, aan die opdrachten, aan het feit dat het vreselijk ongeorganiseerd is.
Ik ga een andere opleiding zoeken, maar mijn moeder wil niet dat ik ondertussen niets doe.
"Je wordt net als al die vrienden van je. Kansloos, met niets meer dan een uitkering."
Ach mama, donder toch op, misschien is dat wel wat ik wil. Ik weet niet welke opleiding ik moet doen, niets lijkt me leuk.
Vanmiddag was ze vrij en trof me weer thuis aan. Ik had tot twaalf uur geslapen, dan naar school gaan heeft geen zin meer.
Daar kwam het weer. Een zucht, droevig gezicht, naar de grond kijken. Wat moest ze nou, ze wist het ook niet meer, ik verpestte school, maar elke andere opleiding zou me toch niet aanstaan, ik gebruik weer, gamaardoor.

Je hebt helemaal gelijk. Grappig, alles klopt. Maar ik speel de lieve dochter en ontken en pleit voor mezelf en lieg en geef haar vertrouwen. Haar ogen lichten op, ze krijgt weer hoop en pakt het vertrouwen, want ze wil zo graag. Maar mama, je hebt gelijk.

Ik wil dat ze me alleen laat. Ik weet dat ik fout ben, ik weet dat ik mijn leven verpest, ik weet dat ik haar pijn doe. Ik wil haar geen pijn doen, ik wil uit huis, dat ze niet weet dat ik mijn leven verkloot. Sorry mama, je hebt het al zo zwaar. En over twee weken zou ze met mijn broer naar Istanbul gaan maar er is waarschijnlijk geen verzorging voor mijn vader waardoor ze haar welverdiende vakantie kan opzeggen. Godverdomme, ik wil dat ze gaat, zij heeft meer recht op een vakantie dan wie dan ook.
Rotpapa, met je handicap en je huidige toestand, je hoort nog steeds in het ziekenhuis.

Waar heeft mijn moeder dit leven aan te danken? Haar dromen, haar idealen, de meeste zijn verloren door de handicap van mijn vader. Toch bleef ze sterk, vooral dankzij haar werk, waar ze echt van houdt, haar passie in kwijt kan. Dan krijg je twee kinderen, een leuke zoon en dochter. De zoon is alleen in de puberteit lastig, maar daarna is alles weer goed. Maar haar dochter heeft haar hele leven problemen, die steeds erger worden, haar dochter is een teringjunk.
Mama is zo'n sterk iemand, klaagt bijna nooit, gaat gewoon door, ook al heeft ze een levensstijl die ze niet wilde. Ik verkanker ook werkelijk alles, sla haar laatste dromen langzaam kapot, maar probeer het te verbergen met mijn mooie praatjes, mijn leugens, smoesjes, beloftes, glimlachjes, knuffels.
Oud 18-10-2006, 20:15
kroot
kroot is offline
therapie was best oke. Alhoewel ze wel een beetje geirriteerd waren dat ik mijn doelen niet gehaald had.
Oud 18-10-2006, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 18-10-2006 @ 18:35 :

Banaandozen bij de supermarkt. Zijn stevig en vrij groot. Kan je zo meenemen.
Oud 18-10-2006, 20:32
Verwijderd
Ik haat jou, ik haat mezelf, ik wil weg.
Oud 18-10-2006, 20:32
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Woei, ik heb echt zin in morgen. Voor het eerst heb ik veel geld en mag ik kleren kopen. Mja, als het morgen niet gebeurt heb ik 2 weken niet de tijd om naar de stad te gaan. En dan zijn al mijn sokken al dood. En mijn opa en oma zijn soms best lief .

En ik ga het allemaal redden dit jaar, het voelt zo goed, ik heb echt de goede keuze gemaakt. Alleen iedereen lijkt mijn schoolwerk onder te waarderen? Hallo, ik doe echt al teveel ofzo?
Oud 18-10-2006, 20:38
fractuur
fractuur is offline
Hmmm
Oud 18-10-2006, 20:40
Roosje
Roosje is offline
Ha - ha.

Fakking grappig, zeg.
Oud 18-10-2006, 20:41
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Vet
Ik heb mijn reanimatie-toets gehaald... Nu kan ik iemand redden.. vet...
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten