Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik weet niet precies welke woorden dit jaar entree hebben gemaakt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En 'verfomfaaien' vind ik nog altijd een mooi woord. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik weet verder wel lollige woorden maar die zijn niet echt, die zijn verzonnen. Woggel, bijvoorbeeld.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ik ben ook niet zo'n van die s bij enigszins. (Ik vind het overigens nogal belachelijk dat je ze echt Buys zoenen noemt en niet gewoon negerzoenen).
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-10-2006 om 20:55. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik bedoel meer in een bepaalde context: Ik ben thuisgebleven met het vriendje. En toen met het vriendje naar de bioscoop geweest. ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Maar allebei niet van 2006. Maar wat het dan wel zou moeten zijn, weet ik niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bicultureel is ook zo'n lelijk woord. ![]() Laatst gewijzigd op 20-10-2006 om 00:15. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Uitgegeven: 10 oktober 2006 15:31 Laatst gewijzigd: 10 oktober 2006 15:31 NOORDWIJK - Een allochtoon is geen allochtoon, maar een bicultureel. Tenminste, als het aan De Baak ligt, het opleidingscentrum van werkgeversorganisatie VNO-NCW. Het woord bicultureel moet de positieve tegenhanger van het woord allochtoon worden. "Bicultureel ben je als je je hebt verrijkt met minstens één andere cultuur", aldus De Baak dinsdag. Het opleidingscentrum wil dat 'biculturele inspirators', oftewel succesvolle allochtonen, jongeren uit minderheidsgroepen stimuleren om hogerop te komen. De Baak is niet de eerste die een poging doet om de term allochtoon te wissen. Vorig jaar drongen enkele fracties in de Tweede Kamer er bij het kabinet op aan om het begrip te schrappen, omdat het een negatieve betekenis zou hebben. Het kabinet liet echter weten het woord te blijven gebruiken. Gastarbeiders In het gewone spraakgebruik zijn de afgelopen veertig jaar verschillende benamingen gebruikt om migranten aan te duiden, zoals gastarbeiders, buitenlanders, immigranten, medelanders en nieuwe Nederlanders. In de jaren tachtig gebruikte de overheid nog vooral de term etnische minderheden. Vanaf het begin van de jaren negentig raakte het begrip allochtonen steeds meer ingeburgerd. http://www.nu.nl/news/845640/10/rss/'Allochtoon_moet_bicultureel_gaan_heten'.html :') |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
of 'mijn vriendje vindt ' ![]() Ben niet zo van het verbeteren, maar deze was te mooi ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|