Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2006, 20:49
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-10-2006 @ 17:27 :
Die screens zijn niet noodzakelijk van de PS3 versie.
Wat ze overigens al meer hebben geflikt...
Oud 01-11-2006, 21:02
CaptainCaveman
Citaat:
Carn schreef op 30-10-2006 @ 19:26 :
met jou valt gewoon niet te discussiëren Als je eens wat reports zou lezen zou je weten dat het Ps3 netwerk functioneert als een trein, met name de webstore schijnt een stuk beter en innovatiever te zijn. Resistance blijkt als een tiet te werken met 40players . Tegen die tijd dat wij Euros aan de beurt zijn dan zijn de grootste kinken er wel uit, goede zaak dus.
LOL, wel realistisch blijven hé De verschrikkelijk late (uitgestelde!) release ís niet positief.

Hoe kun je weten dat alles lijkt te werken? Als alles echt werkt, hadden zie die console allang uitgebracht... dat is 't 'm juist, het werkt allemaal niet.

Lang leve Sony!

Xbox 360 heeft het goed aangepakt, met een vroege release.

Nu de Wii ietwat laat komt, maken zij het goed met de innovatieve gameplay, iets wat veel mensen zeker willen uitproberen. Én dan heb ik het nog niet over de lage instapprijs gehad.

Terwijl Sony weer aan rommelt, en met een té hoge prijs (rond de 500 dollar als het niet meer is!) de markt wil betreden.
Oud 01-11-2006, 21:05
Carn
Carn is offline
..een markt betreden die ze financieel gezien nogsteeds bezitten.

ook leuk trouwens die nieuwe Firmware update..als je een nieuwe X360 hebt loopt ie compleet vast goed werk!
Oud 01-11-2006, 21:09
CaptainCaveman
Citaat:
Carn schreef op 01-11-2006 @ 22:05 :
..een markt betreden die ze financieel gezien nogsteeds bezitten.

ook leuk trouwens die nieuwe Firmware update..als je een nieuwe X360 hebt loopt ie compleet vast goed werk!
Hm... financieel misschien wel, maar dat is ook alles. Binnenkort zal ook dat over zijn.

Firmware? Mij niet bekend.
Oud 01-11-2006, 21:17
CrazY G
CrazY G is offline
het grappige is dat de mensen die de ps3 niet gaan kopen het meest klagen over de ps3, vreemd
Oud 01-11-2006, 21:19
Carn
Carn is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 01-11-2006 @ 22:09 :
Hm... financieel misschien wel, maar dat is ook alles. Binnenkort zal ook dat over zijn.

Firmware? Mij niet bekend.
http://www.gamer.nl/doc/35691
Oud 01-11-2006, 21:22
CaptainCaveman
Citaat:
CrazY G schreef op 01-11-2006 @ 22:17 :
het grappige is dat de mensen die de ps3 niet gaan kopen het meest klagen over de ps3, vreemd
Noem mij eens punten waarop de PS3 zich onderscheidt van de overige consoles...
Oud 01-11-2006, 21:23
CaptainCaveman
Hm... inderdaad vaag.
Oud 02-11-2006, 00:47
CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 01-11-2006 @ 22:22 :
Een console moet zich onderscheiden door de spellen die erop komen. Een console kan zich moeilijk op andere manieren onderscheiden. De ps3 is veel completer uit de doos dan de 360, maar kost ook 200eu duurder. Wil je van de 360 qua compleetheid een ps3 maken, dan betaal je ongeveer dezelfde prijs. En op lange termijn is de ps3 zelfs goedkoper, want bij sony kan je gratis online gamen
Oud 02-11-2006, 07:13
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 01-11-2006 @ 22:02 :

Hoe kun je weten dat alles lijkt te werken? Als alles echt werkt, hadden zie die console allang uitgebracht... .
Tja, het gebrek aan blue ray is slechts een mythe?

Citaat:
nu de 360 bijna een jaar uit is(volgens mij) is er nog steeds maar 1 game die ik echt zou willen hebben, dat zal bij de ps3 wel anders, al is het maar omdat die game(oblivian) er al bij de launch bij zit
(had bijna een 360 voor oblivian gekocht, ben ik nu effe blij )
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 08:41
CaptainCaveman
Citaat:
CrazY G schreef op 02-11-2006 @ 01:47 :
Een console moet zich onderscheiden door de spellen die erop komen. Een console kan zich moeilijk op andere manieren onderscheiden. De ps3 is veel completer uit de doos dan de 360, maar kost ook 200eu duurder. Wil je van de 360 qua compleetheid een ps3 maken, dan betaal je ongeveer dezelfde prijs. En op lange termijn is de ps3 zelfs goedkoper, want bij sony kan je gratis online gamen
Dat is dus allesbehalve waar, nonsens! Niet alleen bij Sony, maar ook bij Microsoft en Nintendo.

Denk aan Xbox Live Silver, ook Nintendo heeft gratis online gameplay.

Wat betreft je opmerking over de toereikendheid van de games:
Veel uitgevers zien dat Xbox 360 een voorsprong heeft, i.t.t. tot de PS3. Dat is ook te zien aan het aantal games wat al uit is gekomen.

Voor de PS3 staat vrijwel niets vast!

Het valt allemaal nog te bezien. In ieder geval belooft de PS3 koeien met gouden hoorns, maar wat daarvan waar gemaakt wordt is vraag 2. De uitgestelde release zie ik sowieso al als
een onwijs grote misser. Niet veel mensen zullen nog wachten op de PS3, Xbox 360 heeft hier handig
op ingespeeld.

Laatst gewijzigd op 02-11-2006 om 15:55.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 08:43
CaptainCaveman
Citaat:
metroidminded schreef op 02-11-2006 @ 08:13 :
Tja, het gebrek aan blue ray is slechts een mythe?

nu de 360 bijna een jaar uit is(volgens mij) is er nog steeds maar 1 game die ik echt zou willen hebben, dat zal bij de ps3 wel anders, al is het maar omdat die game(oblivian) er al bij de launch bij zit
(had bijna een 360 voor oblivian gekocht, ben ik nu effe blij )
Omdat Oblivion er bij de launch ál bij zit??? Grapjas

Bovendien gaat Sony ervan uit dat het Blue Ray format een succes wordt, wat nog maar zeer de vraag is. Bovendien is het sowieso onverstandig om al in zo'n vroeg stadium te steunen op technologie met een onzekere toekomst. LCD-schermen worden straks weer ge-upstaged door superieure Plasmaschermen en dergelijke.

Laatst gewijzigd op 02-11-2006 om 08:46.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 12:53
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 02-11-2006 @ 09:41 :
Dat is dus allesbehalve waar, nonsens!. Niet alleen bij Sony, maar ook bij Microsoft en Nintendo.

Denk aan Xbox Live Silver, ook Nintendo heeft gratis online gameplay.

Silver is toch alleen toegang tot downloads e.d. ? dat is geen online gameplay he.
Oud 02-11-2006, 13:37
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 02-11-2006 @ 09:43 :
Omdat Oblivion er bij de launch ál bij zit??? Grapjas

Bovendien gaat Sony ervan uit dat het Blue Ray format een succes wordt, wat nog maar zeer de vraag is. Bovendien is het sowieso onverstandig om al in zo'n vroeg stadium te steunen op technologie met een onzekere toekomst. LCD-schermen worden straks weer ge-upstaged door superieure Plasmaschermen en dergelijke.
Volgens mij wel, en anders in ieder geval wel snel na de launch

en je punt in het verhaal erna snap ik niet
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 15:36
CaptainCaveman
Citaat:
metroidminded schreef op 02-11-2006 @ 14:37 :
Volgens mij wel, en anders in ieder geval wel snel na de launch

en je punt in het verhaal erna snap ik niet
Dat had jij in pagina 1 gepost Vond ik wel frappant.
Oud 02-11-2006, 15:53
CaptainCaveman
Citaat:
MightyMarcel schreef op 02-11-2006 @ 13:53 :

Silver is toch alleen toegang tot downloads e.d. ? dat is geen online gameplay he. [/B]
Silver is standaard en volledig gratis, met Xbox Live Silver kun je in het weekend games met anderen spelen over Xbox Live. Verder kun je heel de week lang andere gamercards checken, video en audioberichten uitwisselen met anderen en dingen downloaden op het Xbox Live Marketplace. Deels gratis online gameplay dus.
Oud 02-11-2006, 16:16
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 02-11-2006 @ 16:36 :
Dat had jij in pagina 1 gepost Vond ik wel frappant.
Kan het niet vinden, maar kan kloppen.
Dat neemt niet weg dat de ps3 wel veruit de meeste potentie heeft(moet iedereen, zelfs een nintendo of microsoft fanboy toegeven).
Ik ga er trouwens niet vanuit dat de gratis online gameplay die sony en nintendo gaan bieden opkunnen tegen x-box live gold. Dat gratis online gamen in het weekend is natuurlijk beetje gay he?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 16:21
CaptainCaveman
Citaat:
metroidminded schreef op 02-11-2006 @ 17:16 :
Kan het niet vinden, maar kan kloppen.
Dat neemt niet weg dat de ps3 wel veruit de meeste potentie heeft(moet iedereen, zelfs een nintendo of microsoft fanboy toegeven).
Ik ga er trouwens niet vanuit dat de gratis online gameplay die sony en nintendo gaan bieden opkunnen tegen x-box live gold. Dat gratis online gamen in het weekend is natuurlijk beetje gay he?
Beetje wel... aan de andere kant betaal je niet voor niets. Uitmelkers zijn ze op dat gebied niet, je betaalt wel voor een stukje service (denk aan MarketPlace en dergelijke).

Maar aan de andere kant mag gezegd worden dat Xbox het qua online gameplay op de Xbox sowieso boven Sony uittorende, en mij zou het niet verbazen als dat nu weer het geval zou zijn.

Waarom heeft de PS3 de meeste potentie? Sony komt verschrikkelijk laat, en dan nog roept iedereen dat PS3 de meeste potentie heeft. Laat die PS3 eerst maar uitkomen. Xbox maakt het waar, Sony is laat en ik vraag me af of ze hetzelfde gaan doen als met de PS2 (in positief opzicht). Waarschijnlijk niet.

Ik heb meer vertrouwen in Nintendo en Microsoft.

Laatst gewijzigd op 02-11-2006 om 16:24.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 16:42
CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 02-11-2006 @ 16:53 :
Silver is standaard en volledig gratis, met Xbox Live Silver kun je in het weekend games met anderen spelen over Xbox Live. Verder kun je heel de week lang andere gamercards checken, video en audioberichten uitwisselen met anderen en dingen downloaden op het Xbox Live Marketplace. Deels gratis online gameplay dus.
ehm waar haal jij dit vandaan. Ik heb een xbox360 en ik weet dus waarover ik praat. Wil je online gamen moet je xboxlive gold hebben.
En gamecards checken??? Jij weet duidelijk niet waarover je praat.
Oud 02-11-2006, 16:47
CaptainCaveman
Citaat:
CrazY G schreef op 02-11-2006 @ 17:42 :
ehm waar haal jij dit vandaan. Ik heb een xbox360 en ik weet dus waarover ik praat. Wil je online gamen moet je xboxlive gold hebben.
En gamecards checken??? Jij weet duidelijk niet waarover je praat.
http://www.gamersnet.nl/columns/xbox_360/

Ik had even gegoogled.

Laatst gewijzigd op 02-11-2006 om 16:51.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 17:12
CrazY G
CrazY G is offline
misschien was dat vlak na de release zo als aktie?
maar inmiddels kan je met silver alleen demos en trailers downloaden.
Oud 02-11-2006, 17:37
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 02-11-2006 @ 18:12 :
misschien was dat vlak na de release zo als aktie?
maar inmiddels kan je met silver alleen demos en trailers downloaden.
Er was een tijdje geleden ook een week waar Silver-gebruikers ook gewoon online konden gamen. Als actie tussendoor. Vind het toch wel een pluspunt als ze dit doen hoor. Maar kom op. 60 euro per jaar is echt niks. Dat merk je niet. Ja over 5 jaar ben je natuurlijk wel veel meer kwijt dan bij de PS3 maar wat maakt dat nou uit? Als je het uitrekent is dat maar 5 euro per maand. Reken maar uit hoeveel je uitgeeft aan uitgaan, of school, of verzekeringen ed. Dat is dan echt niks.. 600 in 1 keer komt harder aan dan 1000 in 5 jaar...
Oud 02-11-2006, 17:47
CrazY G
CrazY G is offline
geld is geld.
En bovendien heeft L!VE ontzettend veel last van lag, omdat MS zelf geen servers opzet, maar dat overlaat aan de developers.
Anders heb je gewoon een xbox360 gebruiker als host en de rest kan joinen.(wat vrijwel niks kost voor MS) Als deze host slechte verbinding heeft dan lagt het vreselijk.
Waar betaal je dan voor bij L!VE? Nou, voor al die miljoenen downloads op marketplace, dat kost ontzettend veel bandwidth. Ja silvermembers kunnen gratis downloaden, maar gold members financieren dat eigenlijk.

Dan heb ik liever het systeem wat Sony voert. Gratis online gamen, en als je extra content wilt betaal je. Dan heb je iig zelf de keus.
Oud 02-11-2006, 19:11
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 02-11-2006 @ 18:47 :
geld is geld.
En bovendien heeft L!VE ontzettend veel last van lag, omdat MS zelf geen servers opzet, maar dat overlaat aan de developers.
Anders heb je gewoon een xbox360 gebruiker als host en de rest kan joinen.(wat vrijwel niks kost voor MS) Als deze host slechte verbinding heeft dan lagt het vreselijk.
Waar betaal je dan voor bij L!VE? Nou, voor al die miljoenen downloads op marketplace, dat kost ontzettend veel bandwidth. Ja silvermembers kunnen gratis downloaden, maar gold members financieren dat eigenlijk.

Dan heb ik liever het systeem wat Sony voert. Gratis online gamen, en als je extra content wilt betaal je. Dan heb je iig zelf de keus.
Geld is geld.. Grappig dat de waarde van geld steeds verandert. Het is gewoon een feit dat je over een langere periode niks ervan merkt. Ik vind dat gewoon een smoes van jou om eronderuit te komen. Ik denk dat jij ook liever 100 euro per maand betaalt voor je verzekering dan 1200 eenmalig in het jaar...

De reden dat MS voor Live geld vraagt is omdat de developers geld vragen om de servers omhoog te houden. Er zijn bijvoorbeeld ook al nieuwsberichten waaronder EA Games geld wil gaan vragen voor het online gamen via de PS3. Als je het niet via Sony doet dan moet je waarschijnlijk voor elke game maker gaan betalen. Dat komt waarschijnlijk duurder uit. Sony kan zelf ook wel geld uit hun zak gaan halen om dat te betalen, maar denk niet dat ze dat doen. Ze hebben laatst zoiezo al veel verlies gemaakt door al die accu's die terugmoesten, en daarnaast is het de bedoeling winst te maken met de PS3. Geen verlies.

Laatst gewijzigd op 02-11-2006 om 19:14.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 19:42
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 02-11-2006 @ 09:41 :

Voor de PS3 staat vrijwel niets vast!
Zeker waar. Maar wat wel vast staat is dat de nieuwe generatie console RPG's niet meer uit gaat komen voor de ps2 en wel voor de ps3. En eigenlijk is dat al reden genoeg om de andere consoles het nakijken te geven.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 20:05
CaptainCaveman
Citaat:
FF4-Ever schreef op 02-11-2006 @ 20:42 :
Zeker waar. Maar wat wel vast staat is dat de nieuwe generatie console RPG's niet meer uit gaat komen voor de ps2 en wel voor de ps3. En eigenlijk is dat al reden genoeg om de andere consoles het nakijken te geven.
Waarom zouden we, als er nu al een console bestaat waarop de RPG's al uitkomen? Biedt de PS3 zoveel exclusieve RPG's? Valt wel mee, ik denk dat die balans redelijk gelijk ligt.
Oud 02-11-2006, 20:52
Pufsnuivert
Pufsnuivert is offline
Xbox360 vs Playstation 3..The winner is...

Kom op, be honest. Lees dit artikel PlayStation 3 vreet acht keer meer stroom dan PS2

Wat is dit voor een nonsense? 8 keer godverdomme, en da vinden jullie next gen? Dat PS3 is amper beter dan de 360, heeft als voordeel alleen blu-ray, maar verder is het gewoon een dom zwarte broodrooster. De PS3 vreet meer stroom dan een high-end game PC, dat is toch niet te geloven mensen.. Als iemand hier (een echte PS3 fan) mij durf uit te leggen, WAAROM de PS3 beter is dan de Xbox360 dan hou ik mijn mond, ik heb hieronder vertelt waarom de 360 beter is en dat is voor meerendeel wel een feit. Wat heef tde PS3 nog meer te bieden?

Jullie PS3 fans moeten FEITEN onder jullie ogen zien. PS2 was idd beter dan de Xbox, maar 360 wint van de PS3 op alle GEBIEDEN!! mijn mening die grotendeels basseerd is op feiten!

"The Xbox 360 GPU has more processing power than the PS3's. In addition, its innovated features contribute to overall rendering performance"

Conclusion: When you break down the numbers, Xbox 360 has provably more performance than PS3. Keep in mind that Sony has a track record of over promising and under delivering on technical performance

Het is gewoon een fuckign feit, accept gewoon PS3 fans, Xbox360 is de betere, kan me niet schelen dat de PS3 'beter ' word verkocht, maakt mij geen moer uit, ik ben zeer tevreden me tde Xbox360! Gistere was nog een lek in dat update van 360, VANDAAG! is er al een fix voor gekomen, binnen 48 uur wist de microsoft mannen, wat er aan te doen.

GPU
Even ignoring the bandwidth limitations the PS3's GPU is not as powerful as the Xbox 360's GPU.

Below are the specs from Sony's press release regarding the PS3's GPU.

RSX GPU
550 MHz
Independent vertex/pixel shaders
51 billion dot products per second (total system performance)
300M transistors
136 "shader operations" per clock

Dat PS3 is gewoon een vette grap... 1 april grap want rond die tijd komt hij ook uit..

Sony maakt een spelcomputer die allaaaang uit moest komen, ze krijgen nog voorsprong kwa hardware gebied (omdat die ook eidere maand/jaar beetr word) en nog steeds treft dat kut zwarte broodrooster de 360 niet! Vreet nog meer stroom dat de 360, meeste spellen die op de PS3 komen komen ook op de 360, andersom NIET! Xbox360 heeft meer explusieve spellen. Op Grafischkwaliteit staan ze gelijk, daar moet ik wel eerlijk in zijn, maar kwa service/xboxliv/updates/t oekomst/spellen/accesiore s heeft de Xbox360 Meer te bieden dan de PS3, dat is een feit. Kwa vormgeving en kleur ziet de 360 ook veel mooier uit (maar dta boeit eingelijk nie bij de hardcore gamers)

enigste voordeel van de PS3 is dat het glimt, lekkr bling bling, mja wtf heb je ernou aan, als niks anders beter is dan de 360 die al bijna meer dan een jaar uit is.

Kom op, het is een feit! Ik ben er eerlijk over. Xbox360 wint of heeft al gewonnen, face it. accept it en klaar ermee. 360 is DE next-gen spelcomputer!

Please proof me wrong, ik zie meer pluspunten bij de 360 dan bij de PS3, ik wil (voor de duidelijkheid) geen flamewars hier hebben, maar ik wil duidelijk weten waarom julie toch achter een PS3 gaan, wrm vinden jullie die beter? Komt het alleen door de Blu ray? Bovendien kost de PS3 reter duurder dan de 360 en trouwens als je de goedkoopste PS3 koopt, kan je trouwens niet uitbreiden, wat voor shit is dat? (ergens gelezen) Dus word iedereen aangeraden om de duurtse PS3 te kopen want anders heb je dit e ndat niet.

Jullie hoeven mijn post voor de duidelijkheid niet te verwijderen, want ik mag mijn mening hier droppen, ik flame niet, praat niet lelijk maar zeg gewoon wat ik van de PS3 vind, en i kwil graag jullie antwoord erop, op de bovenstaande vragen. Want in mijn ogen nemen jullie een PS3, omdat jullie PS3/Sony fans zijn, thats all, maar bekijk de feiten people.. Ik was ook eens voor de PS (PS1 en PS2) vond ik beter dan de rest, maar sinds de launch van Xbox360 hebben zij zich bewezen, en noch heeft de PS3 in mijn ogen niet zich bewezen. Ik was geen PS fan, maar vond het wel beter dan de andere consoles.

Het is gewoon gedaan met de PS3, bovendien neemt de 360 meer games over van de PS3, en andersom lukt het Sony meestal niet. Ik be ntevreden met de upcoming games op de 360! Ik ernaar uit. Ik vind wel beter van Sony dat online gratis is, mja voor mij maakt het niet uit om 60 euro te betalen elk jaar om online te gaan op de Xbox360, want je krijgt het waar voor je geld!

Koop een 360 mensen!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 21:49
Dinalfos
Dinalfos is offline
Holy fanboys on a stick, Batman!
Oud 02-11-2006, 22:03
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Pufsnuivert schreef op 02-11-2006 @ 21:52 :

Koop een 360 mensen!
Aandelen in Microsoft?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 22:03
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Blaat.
Het gaat uiteindelijk om de games. Ik hou meer van westerse spellen dus ik koop een 360, liefhebbers van oosterse en creatieve games kopen een ps3 of een wii. Het gaat om de exclusives, niet om de hardware, juist dat heeft de ps2 aangetoond.
Overigens is blu-ray echt geen voordeel.
Oud 02-11-2006, 22:13
Verwijderd
Games > Hardware.

Nee, dat gaat niet over een verplaatsing van deze thread ofzo De hardware is gewoon niet zo belangrijk als de games.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 23:41
CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
BlackWolf schreef op 02-11-2006 @ 20:11 :
Geld is geld.. Grappig dat de waarde van geld steeds verandert. Het is gewoon een feit dat je over een langere periode niks ervan merkt. Ik vind dat gewoon een smoes van jou om eronderuit te komen. Ik denk dat jij ook liever 100 euro per maand betaalt voor je verzekering dan 1200 eenmalig in het jaar...

De reden dat MS voor Live geld vraagt is omdat de developers geld vragen om de servers omhoog te houden. Er zijn bijvoorbeeld ook al nieuwsberichten waaronder EA Games geld wil gaan vragen voor het online gamen via de PS3. Als je het niet via Sony doet dan moet je waarschijnlijk voor elke game maker gaan betalen. Dat komt waarschijnlijk duurder uit. Sony kan zelf ook wel geld uit hun zak gaan halen om dat te betalen, maar denk niet dat ze dat doen. Ze hebben laatst zoiezo al veel verlies gemaakt door al die accu's die terugmoesten, en daarnaast is het de bedoeling winst te maken met de PS3. Geen verlies.
Het is een feit dat je over een lange periode niks van merkt?
Volgens mij is dat geen feit, maar ervaart iedereen dit anders. Laten we het bij echte feiten houden en dat is dat je 60eu per jaar kwijt bent.

En dat tweede gedeelte klopt niet wat je zegt. En volgens mij heb je geen xbox360. Dan wist je namelijk dat de meeste games op L!VE werken volgens het host en join principe, dus zonders SERVERS. Dit ken je waarschijnlijk van de PC, waar dit geheel gratis kan.
En dan heb je de marketplace downloads, waar dagelijks miljoenen downloads gebeuren. Dat moet ook gefinancieerd worden toch en dat haalt MS niet uit eigen zak.
Oud 02-11-2006, 23:49
Carn
Carn is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 02-11-2006 @ 21:05 :
Waarom zouden we, als er nu al een console bestaat waarop de RPG's al uitkomen? Biedt de PS3 zoveel exclusieve RPG's? Valt wel mee, ik denk dat die balans redelijk gelijk ligt.
haha.
Oud 02-11-2006, 23:50
Dinalfos
Dinalfos is offline
Hardware is hartstikke belangrijk. Alleen niet allesbepalend.

Een goed 16-bit spel kan altijd geconverteerd worden naar, bijvoorbeeld, de WII, maar een goed WII-spel niet naar de de 16-bit console.

O.a daarom geldt:

Goede hardware > minder goede/slechte/verouderde hardware.
Oud 02-11-2006, 23:56
Carn
Carn is offline
Citaat:
Xbox360 vs Playstation 3..The winner is...

Kom op, be honest. Lees dit artikel PlayStation 3 vreet acht keer meer stroom dan PS2

Wat is dit voor een nonsense? 8 keer godverdomme, en da vinden jullie next gen? Dat PS3 is amper beter dan de 360, heeft als voordeel alleen blu-ray, maar verder is het gewoon een dom zwarte broodrooster. De PS3 vreet meer stroom dan een high-end game PC, dat is toch niet te geloven mensen.. Als iemand hier (een echte PS3 fan) mij durf uit te leggen, WAAROM de PS3 beter is dan de Xbox360 dan hou ik mijn mond, ik heb hieronder vertelt waarom de 360 beter is en dat is voor meerendeel wel een feit. Wat heef tde PS3 nog meer te bieden?

Jullie PS3 fans moeten FEITEN onder jullie ogen zien. PS2 was idd beter dan de Xbox, maar 360 wint van de PS3 op alle GEBIEDEN!! mijn mening die grotendeels basseerd is op feiten!

"The Xbox 360 GPU has more processing power than the PS3's. In addition, its innovated features contribute to overall rendering performance"

Conclusion: When you break down the numbers, Xbox 360 has provably more performance than PS3. Keep in mind that Sony has a track record of over promising and under delivering on technical performance

Het is gewoon een fuckign feit, accept gewoon PS3 fans, Xbox360 is de betere, kan me niet schelen dat de PS3 'beter ' word verkocht, maakt mij geen moer uit, ik ben zeer tevreden me tde Xbox360! Gistere was nog een lek in dat update van 360, VANDAAG! is er al een fix voor gekomen, binnen 48 uur wist de microsoft mannen, wat er aan te doen.

GPU
Even ignoring the bandwidth limitations the PS3's GPU is not as powerful as the Xbox 360's GPU.

Below are the specs from Sony's press release regarding the PS3's GPU.

RSX GPU
550 MHz
Independent vertex/pixel shaders
51 billion dot products per second (total system performance)
300M transistors
136 "shader operations" per clock

Dat PS3 is gewoon een vette grap... 1 april grap want rond die tijd komt hij ook uit..

Sony maakt een spelcomputer die allaaaang uit moest komen, ze krijgen nog voorsprong kwa hardware gebied (omdat die ook eidere maand/jaar beetr word) en nog steeds treft dat kut zwarte broodrooster de 360 niet! Vreet nog meer stroom dat de 360, meeste spellen die op de PS3 komen komen ook op de 360, andersom NIET! Xbox360 heeft meer explusieve spellen. Op Grafischkwaliteit staan ze gelijk, daar moet ik wel eerlijk in zijn, maar kwa service/xboxliv/updates/t oekomst/spellen/accesiore s heeft de Xbox360 Meer te bieden dan de PS3, dat is een feit. Kwa vormgeving en kleur ziet de 360 ook veel mooier uit (maar dta boeit eingelijk nie bij de hardcore gamers)

enigste voordeel van de PS3 is dat het glimt, lekkr bling bling, mja wtf heb je ernou aan, als niks anders beter is dan de 360 die al bijna meer dan een jaar uit is.

Kom op, het is een feit! Ik ben er eerlijk over. Xbox360 wint of heeft al gewonnen, face it. accept it en klaar ermee. 360 is DE next-gen spelcomputer!

Please proof me wrong, ik zie meer pluspunten bij de 360 dan bij de PS3, ik wil (voor de duidelijkheid) geen flamewars hier hebben, maar ik wil duidelijk weten waarom julie toch achter een PS3 gaan, wrm vinden jullie die beter? Komt het alleen door de Blu ray? Bovendien kost de PS3 reter duurder dan de 360 en trouwens als je de goedkoopste PS3 koopt, kan je trouwens niet uitbreiden, wat voor shit is dat? (ergens gelezen) Dus word iedereen aangeraden om de duurtse PS3 te kopen want anders heb je dit e ndat niet.

Jullie hoeven mijn post voor de duidelijkheid niet te verwijderen, want ik mag mijn mening hier droppen, ik flame niet, praat niet lelijk maar zeg gewoon wat ik van de PS3 vind, en i kwil graag jullie antwoord erop, op de bovenstaande vragen. Want in mijn ogen nemen jullie een PS3, omdat jullie PS3/Sony fans zijn, thats all, maar bekijk de feiten people.. Ik was ook eens voor de PS (PS1 en PS2) vond ik beter dan de rest, maar sinds de launch van Xbox360 hebben zij zich bewezen, en noch heeft de PS3 in mijn ogen niet zich bewezen. Ik was geen PS fan, maar vond het wel beter dan de andere consoles.

Het is gewoon gedaan met de PS3, bovendien neemt de 360 meer games over van de PS3, en andersom lukt het Sony meestal niet. Ik be ntevreden met de upcoming games op de 360! Ik ernaar uit. Ik vind wel beter van Sony dat online gratis is, mja voor mij maakt het niet uit om 60 euro te betalen elk jaar om online te gaan op de Xbox360, want je krijgt het waar voor je geld!

Koop een 360 mensen!
Als informatica student vind ik je betoog vrij hilarisch. De cell processor is heeft op zich zelf al meer GFLOPS in huis dan de hele 360 bij elkaar, en jij gaat zeveren over de RSX? Dat is netzoiets als kritiek leveren over de meiden van je vrienden tenzij je zelf een zeug hebt

en je hebt het gigantisch fout mbt tot "ps2 was beter dan de xbox" want dat slaat nergens, de xbox (en de 360) zijn gewoon PCachtige systemen waar al snel het maximale uit te halen is (wegens uniforme SDKs), en in dit geval had de xbox meer in huis dan de Ps2 (niet dat er iets mee gedaan werd ) Het enige wat verschilt met de Xbox en de 360 is dat de 360 triple core is, voor de rest blijft het standaard PC-devbak (kom laten we de unreal engine nog maar een keer opdraven) wat waarschijnlijk binnen 2 jaar tijd al aan zijn top zit.
Oud 03-11-2006, 17:47
Carn
Carn is offline
http://www.somethingawful.com/index.php?a=4214 hehe ;D
Oud 03-11-2006, 20:57
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 03-11-2006 @ 00:41 :
Het is een feit dat je over een lange periode niks van merkt?
Volgens mij is dat geen feit, maar ervaart iedereen dit anders. Laten we het bij echte feiten houden en dat is dat je 60eu per jaar kwijt bent.
Tja. Tel de dubbele hoeveelheid stroom dat de PS3 gebruikt er maar bij..

Citaat:
En dat tweede gedeelte klopt niet wat je zegt. En volgens mij heb je geen xbox360. Dan wist je namelijk dat de meeste games op L!VE werken volgens het host en join principe, dus zonders SERVERS. Dit ken je waarschijnlijk van de PC, waar dit geheel gratis kan.
En dan heb je de marketplace downloads, waar dagelijks miljoenen downloads gebeuren. Dat moet ook gefinancieerd worden toch en dat haalt MS niet uit eigen zak.
Citaat:
CrazY G schreef op 02-11-2006 @ 18:47 :
Dat waren toch echt jou eigen woorden en niet de mijne
Oud 03-11-2006, 21:34
Verwijderd
Wat verstaat men onder next-gen gaming?
De graphics van de PS3 zullen eng mooi worden. Maar heeft dat heeft meer met next-gen-graphics te maken dan met next-gen-gaming IMO.
Om me een fanboy te noemen gaat wat ver, maar ik prefereer Nintendo wel over Sony. Enige waarom ik de PS I gekocht heb is FF VII
Next-gen gaming heeft wat mij betreft wel met de WII te maken, erg vette controller en gameplay.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 00:18
Dinalfos
Dinalfos is offline
Meh. Next-gen heeft gewoon te maken met next-gen. Een veredelde gimmick als de WII zou ik geen next-gen willen noemen. Het is allemaal leuk en aardig hoor, maar het is gewoon oude wijn in nieuwe zakken. Maar ja, we hebben alles inmiddels wel zo'n beetje gehad. Het enige wat ze nog kunnen doen is fine tunen, uitbreiden en updaten.
Oud 04-11-2006, 01:32
CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
BlackWolf schreef op 03-11-2006 @ 21:57 :
Tja. Tel de dubbele hoeveelheid stroom dat de PS3 gebruikt er maar bij..

Dat waren toch echt jou eigen woorden en niet de mijne
leer lezen dude.

Laatst gewijzigd op 04-11-2006 om 01:38.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 13:39
Verwijderd
wat een (...) triest topic is dit zeg, allemaal (...) jomanda's.

Laatst gewijzigd op 04-11-2006 om 19:10.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 12:17
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:

hoezo was de ps2 dan beter dan de x-box, heb je zeker ook feiten over
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 12:21
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Carn schreef op 03-11-2006 @ 00:49 :
haha.
Volgens mij komen er echt wel wat toppers uit op de 360, toevallig geen FF(voor hoever bekend), maar wel wat andere toppers
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 23:36
Carn
Carn is offline
nou, het ding is uit. Nu is het wachten op de reports van de eerste gecrashte units

trouwens:
- de 20GB versie heeft wel een hdmipoort gekregen
- downloadbare psxgames geprijst op 5 dollar
Oud 11-11-2006, 00:43
CrazY G
CrazY G is offline

geen hmdi of component kabel, maar wel een blueray disc. Echt heel slim want zo kun je meteen genieten van de superieure hd resolutie van blueray
Oud 11-11-2006, 00:56
Carn
Carn is offline
oud nieuws; kabeltjes kan je toch makkelijk scoren en als je toch een TV hebt die het aankan dan lijkt me dat een verwaarloosbaar probleem.
Oud 11-11-2006, 09:32
CaptainCaveman
Citaat:
Dinalfos schreef op 04-11-2006 @ 01:18 :
Meh. Next-gen heeft gewoon te maken met next-gen. Een veredelde gimmick als de WII zou ik geen next-gen willen noemen. Het is allemaal leuk en aardig hoor, maar het is gewoon oude wijn in nieuwe zakken. Maar ja, we hebben alles inmiddels wel zo'n beetje gehad. Het enige wat ze nog kunnen doen is fine tunen, uitbreiden en updaten.
Toch ben ik het wel eens met het gegeven dat next-gen-gaming voornamelijk om de verbeterde graphics gaat, terwijl de gameplay oh zo belangrijk is. Sterker nog, gameplay is m.i. belangrijker. En wat dat betreft staat Nintendo voorop.
Oud 11-11-2006, 14:12
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 11-11-2006 @ 10:32 :
Toch ben ik het wel eens met het gegeven dat next-gen-gaming voornamelijk om de verbeterde graphics gaat, terwijl de gameplay oh zo belangrijk is. Sterker nog, gameplay is m.i. belangrijker. En wat dat betreft staat Nintendo voorop.
Ja, maar Nintendo, als ze tenminste hun best doen en niet gaan voor snelle dollars/Yen (Mario Party/Tennis anyone?), zorgt er altijd ervoor dat ze ALLES keurig verzorgd hebben. Ze zeuren altijd wel dat het draait om gameplay en niet graphics, maar als het puntje bij paaltje komt is alles altijd perfect in evenwicht. Hun in-house games zijn standaard mooier en geraffineerder dan vrijwel alle second en third party games. Daarnaast hebben ze ook nog goede gameplay.

En zo hoort het natuurlijk ook, een goede developer maakt een game op alle punten (dus ook graphics) een hoogstandje. Daarom is dat huidige gemekker van Nintendo ook zo vreselijk dom en hypocriet. Alsof ze zélf geen aandacht besteden aan graphics
Oud 11-11-2006, 15:12
Dinalfos
Dinalfos is offline
Maar goed, om nog even terug te blikken op het press conference fiasco:

http://www.youtube.com/watch?v=IH2w2l1JTs4
Oud 12-11-2006, 06:56
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Carn schreef op 11-11-2006 @ 00:36 :

- downloadbare psxgames geprijst op 5 dollar
Mooi prijsje