Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2002, 21:05
slater
slater is offline
Alex Chiu beweert op deze site

dattem iets heeft gevonden om eeuwig te leven!

Vinde dees kunnen?

edit: ff de link iets duidelijker gemaakt

Laatst gewijzigd op 07-09-2002 om 21:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2002, 21:12
Boogie
Boogie is offline
---> Populaire Wetenschappen, men moet daar maar verder zien
Oud 07-09-2002, 22:27
NightmareZ
NightmareZ is offline
ok mooi maar als er eeuwig leven was bestaan ( of word )
konden er geen nieuwe babytjes gemaakt worden dan zou de wereld prop vol te komen te staan ( was de werled maar de heelal )
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 19:43
Verwijderd
We zouden beter eerst de vraag beantwoorden: willen we wel eeuwig leven? een eeuwigheid duurt heel lang. Is het eeuwige leven niet gewoon een vluchtweg voor mensen die
bang zijn om dood te gaan?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 21:53
legatus
legatus is offline
Citaat:
een vluchtweg voor mensen die bang zijn om dood te gaan?
Wetenschappelijk gezien houd het zelfbewuste leven op bij de dood. Ik zou nog wel wat langer zelfbewust willen zijn en hoe het verloopt, op de aarde als in het universum.

En eeuwig is inderdaad lang (duh!), maar niet te.
Oud 22-09-2002, 08:57
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Hallo Slater,

ik ben bijna elke dag op het internet aan het zoeken over dingen die mensen ontsterfelijk kunnen maken. Zo heb ik dus 1 of 2 jaar geleden ook de site tegengekomen die jij nu op het forum hebt gezet. Omdat ik zelf best veel over de energiestromingen weet over het mensenlijke lichaam, weet ik dat het niet kan. Ik vind het zelf ook heel jammer. Het enige waar de magneten goed voor zijn is dit: Ze zorgen ervoor dat je je goed voelt, ze geven je een blij gevoel. Ze zorgen er ook voor dat je wonden sneller helen, door de sterkere energiestroom worden de wonden dus sneller geheeld. En ze zorgen ervoor dat je langer leef, dat wel dus. Maar het eeuwige leven zal jammer genoeg niet gaan. Ik weet niet of je ze hebt besteld maar je moet er wel mee opassen, want als je ze verkeerd draagt kun je er heel ziek van worden in plaats van gezond. Ik zelf heb er ook mee geexperimenteerd en ik weet dat je er ziek van kunt worden. Maar goed dat was het dan.
Oud 22-09-2002, 09:43
Just Johan
Just Johan is offline
wat een schreeuwerige kutsite zeg; het slaat trouwens allemaal nergens op.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 15:51
Hardcore
Hardcore is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
Leuke opmerking over de site, en als het allemaal nergens op slaat waarom geef je dan geen argument?
Oud 22-09-2002, 15:52
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
joh echt?

stond pas ook al op A&N. Iig, is allemaal gelul en onzin.
Oud 22-09-2002, 15:53
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Hardcore schreef:
Leuke opmerking over de site, en als het allemaal nergens op slaat waarom geef je dan geen argument?
omdat het de moeite en tijd niet waard is....

lees die site zelf maar, en beslis
Oud 22-09-2002, 16:07
Hardcore
Hardcore is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
omdat het de moeite en tijd niet waard is....

lees die site zelf maar, en beslis
Ken de site al en ben het met Ki Fighter eens.
Oud 22-09-2002, 21:51
notbonefish
notbonefish is offline
oude site zeg! elke keer als ik zo'n Xi reclame zie moet ik aan die gast denken

tsja, het eeuwige leven zou wel leuk zijn, dan kon je tenminste alle wonderbaarlijke dingen in het heelal zien. maar zelfs dan mis je zoveel

*rukt aan dreads uit frusteratie*
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 07:27
Tio
Tio is offline
Er is een Griekse mythe over Eos, godin van de dageraad. Ze wordt verliefd op één of andere koning en wil met hem trouwen, alleen, zij is onsterfelijk en hij niet. Dus vraagt ze aan de oppergod Zeus, of hij de koning onsterfelijk wil maken. Zeus doet dat en in het begin zijn Eos en haar koning erg gelukkig. Alleen, Eos is vergeten Zeus ook te vragen of haar man de eeuwige jeugd mocht hebben, dus de koning wordt steeds ouder en ouder en takelt steeds verder af, maar gaat niet dood. Todat hij uiteindelijk na 1000 jaar verschrompeld is tot het formaat van een tuinkabouter en niets meer kan, maar nog wel leeft.
Een aanrader dus voor alle mensen die onsterfelijk willen worden. Eeuwig leven zonder eeuwige jeugd is niet aan te raden.
Oud 23-09-2002, 15:13
legatus
legatus is offline
Citaat:
Eeuwig leven zonder eeuwige jeugd is niet aan te raden.
Volgens mij gaat dat hand in hand. Eeuwig leven staat praktisch parallel aan eeuwige jeugd.
Oud 23-09-2002, 15:24
S
S is offline
Citaat:
legatus schreef:
Volgens mij gaat dat hand in hand. Eeuwig leven staat praktisch parallel aan eeuwige jeugd.
Ja. Zonder eeuwige jeugd, kán je niet eeuwig leven. Denk na. Je geest mag het dan misschien wel houden, je lichaam niet.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 17:07
Tampert
Tampert is offline
geef maar een samenvattijng van die site, hoeft niet iedereen die door te lezen

Losstaand van het al dan niet kunnen hiervan. Dit zou bij wet verboden moeten zijn. eeuwig leven is in feiten moord. Je ontneemt aanderen het recht geboren te worden omdat je een plek op deze wereld bezet houdt. Het is dus gigantisch asociaal en daarom zou het strafbaar moeten zijn.
Oud 23-09-2002, 17:18
Tio
Tio is offline
Dan zou het dus pas kunnen tegen de tijd dat wij mensen ons over het heelal gaan verspreiden.
Oud 23-09-2002, 17:48
S
S is offline
Citaat:
Tio schreef:
Dan zou het dus pas kunnen tegen de tijd dat wij mensen ons over het heelal gaan verspreiden.
Ja.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 17:50
Hardcore
Hardcore is offline
Citaat:
Tampert schreef:
geef maar een samenvattijng van die site, hoeft niet iedereen die door te lezen

Losstaand van het al dan niet kunnen hiervan. Dit zou bij wet verboden moeten zijn. eeuwig leven is in feiten moord. Je ontneemt aanderen het recht geboren te worden omdat je een plek op deze wereld bezet houdt. Het is dus gigantisch asociaal en daarom zou het strafbaar moeten zijn.
Ach bijna niemand gelooft er in, dus dan moet er ook niet gezeurt worden.
Oud 23-09-2002, 18:04
Unexplained
Unexplained is offline
Alex Chiu is een idioot, klaar.

Hoe eeuwig leven mogelijk is, is door op lichtsnelheid te reizen.

Althans, in theorie, en voor anderen. Op zo'n hoge snelheid staat de tijd voor jou stil, terwijl de tijd voor anderen gewoon doorgaat. Technisch gezien zou je dan het eeuwige leven hebben, alleen heb je er niets aan.
Oud 26-09-2002, 17:07
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Alex Chiu is een idioot, klaar.

Hoe eeuwig leven mogelijk is, is door op lichtsnelheid te reizen.

Althans, in theorie, en voor anderen. Op zo'n hoge snelheid staat de tijd voor jou stil, terwijl de tijd voor anderen gewoon doorgaat. Technisch gezien zou je dan het eeuwige leven hebben, alleen heb je er niets aan.
hoe zou je dan eeuwig moeten leven
ja, als je speed light travelled dan gaat voor jou maar 5 minuten voorbij terwijl er voor de echte wereld honderden jaren voorbij gaat. maar voor jou gaat tijd ook voorbij en na een bepaalde tijd zal je ook dood gaan
Oud 26-09-2002, 17:17
Verwijderd
als je eeuwig leven hebt baal je toch zwaar! Zie je iedereen om je heen sterven
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 17:28
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
als je eeuwig leven hebt baal je toch zwaar! Zie je iedereen om je heen sterven
ik denk dat iedere gezonde persoon zich na een tijdje echt kut voelt en dan zelfmoord probeert te plegen. maar dat kan niet
Oud 26-09-2002, 17:48
Tio
Tio is offline
Als je het op de manier van die gozer zou doen, zou je wel zelfmoord kunnen plegen. Magnetische krachten of niet, als jij jezelf een kogel door je kop jaagt ga je aardig dood. Als je eeuwig zou leven omdat je lichaam zich gewoon eeuwig jong blijft voelen, dan kan je alsnog wel dood door allerlei andere oorzaken, waaronder dus bijvoorbeeld zelfmoord.
Oud 26-09-2002, 18:23
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Tio schreef:
Als je het op de manier van die gozer zou doen, zou je wel zelfmoord kunnen plegen. Magnetische krachten of niet, als jij jezelf een kogel door je kop jaagt ga je aardig dood. Als je eeuwig zou leven omdat je lichaam zich gewoon eeuwig jong blijft voelen, dan kan je alsnog wel dood door allerlei andere oorzaken, waaronder dus bijvoorbeeld zelfmoord.
was ik ff vergeten
Oud 26-09-2002, 20:14
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:
hoe zou je dan eeuwig moeten leven
ja, als je speed light travelled dan gaat voor jou maar 5 minuten voorbij terwijl er voor de echte wereld honderden jaren voorbij gaat. maar voor jou gaat tijd ook voorbij en na een bepaalde tijd zal je ook dood gaan
Als je op lichtsnelheid reist, staat de tijd stil.
Als je op bijna lichtsnelheid reist, heb je tijdvertraging.
Oud 26-09-2002, 20:28
Die Taube
Die Taube is offline
Stel: Je hebt het eeuwige leven, maar door een vervelend ongeluk is je hoofd eraf gehakt, leef je dan nog steeds? Nee, dus is er ook gene eeuwig leven....
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 20:29
Just Eak
Just Eak is offline
Citaat:
Dit zou bij wet verboden moeten zijn. eeuwig leven is in feiten moord. Je ontneemt aanderen het recht geboren te worden omdat je een plek op deze wereld bezet houdt. Het is dus gigantisch asociaal en daarom zou het strafbaar moeten zijn.
Wat is dat voor een onzin, net alsof, als ik altijd leef, er ook maar 1 iemand minder geboren zou worden. Nee het tegendeel, er zouden juist meer mensen geboren worden omdat je ook eeuwig de tijd hebt om je voort te planten, en dank maar niet dat ik na 100 jaar stop als ik door kan gaan. Dan zeg je natuurlijk : Voorbehoedsmiddelen ! maar die werken ook niet altijd.
Ik blijf wel door pompen, moet jij eens uitrekenen hoeveel kinderen ik kan maken in maar 1000 jaar. (Ik ben man dus hoef geen 9 maanden te wachten op de volgende befruchting).

Maar volgens sommige is Nederland nu al vol, en volgens andere druk, maar hoe ziet nederland er uit als iedereen blijft voortplanten als er niemand af gaat?

Wat we dan zouden kunnen doen is iedereen castreren zodat er niemand meer weg gaat en het zo druk of vol blijft als het nu is. Maar voor mij is de lol er dan snel af.

Ik denk dat het voor de eertse paar jaar leuk is, maar na 300 jaar heb je het echt wel gezien. Ook de grontstoffen en alles raakt op, wat je nu nog zoiets hebt van : "zorgen voor het latere nageslacht" , heb je er nu ineens zelf mee te maken.

Ook het helehal ofterwijl ruimte ingaan lijkt me geen oplossing want op den duur zit die ook vol. En er is vast geen genoeg zuurstof om iedereen daar in leven te houden (nu in iedergeval!).

Zoiezo is de ruimte pas realiseerbaar als daar genoeg zuurstof is en op elke hoek een supermarkt, ik denk voor dat gebeurt is we een paar honderd jaar verder zijn. Ik heb daar gin zin in om op te wachten.

Ook het eeuwig leven bestaat niet omdat ons zonnenstelsel ooit zal exploderen, en ik vraag me af of we dan al ver genoeg van deze kloot afzijn om daar geen gevolgen meer van te hebben.

In iedergeval is er geen eeuwig leven mogelijk op deze planeet.
Oud 26-09-2002, 21:05
Die Taube
Die Taube is offline
Citaat:
Just Eak schreef:
Wat is dat voor een onzin, net alsof, als ik altijd leef, er ook maar 1 iemand minder geboren zou worden. Nee het tegendeel, er zouden juist meer mensen geboren worden omdat je ook eeuwig de tijd hebt om je voort te planten, en dank maar niet dat ik na 100 jaar stop als ik door kan gaan. Dan zeg je natuurlijk : Voorbehoedsmiddelen ! maar die werken ook niet altijd.
Ik blijf wel door pompen, moet jij eens uitrekenen hoeveel kinderen ik kan maken in maar 1000 jaar. (Ik ben man dus hoef geen 9 maanden te wachten op de volgende befruchting).

Heb je ooit welis gehoord van impotentie? Of denk je dat jouw zaad ook het eeuwige leven heeft? Ga jij je dan maar 1000 jaar lang voortplanten, he?!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 21:13
Just Eak
Just Eak is offline
Ik doe niet aan impotentie. Ik rook niet

buiten impotentie word de wereld nog steeds steeds voller.
Oud 26-09-2002, 22:07
Die Taube
Die Taube is offline
Als je ouder wordt, dan wordt je vanzelf impotent. Face it!
En de wereldbevolking wordt idd steeds groter, maar daar ging het niet om. Jij beweerde dat jij je 1000 jaar lang kan voortplanten en hoe erg dat zou zijn voor de wereldbevolking.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 12:30
Mas-
Mas- is offline
Die vragen over voortplanting lijken me niet erg relevant - op het moment dat 'eeuwig leven' (of een andere grote verandering in de levensverwachting van de mens - eeuwig is overdreven) binnen bereik komt zal de samenleving ingrijpend veranderen.
Kijk bijvoorbeeld maar naar de verandering in gezondheidszorg en levensverwachting over de laatstse 100 jaar. Een eeuw geleden waren gezinnen met 10 of meer kinderen nog de norm, terwijl meer dan 2 kinderen tegenwoordig behoorlijk zeldzaam is.

Eeuwig leven hoeft trouwens niet per definitie onsterfelijkheid te zijn - we hebben het hier over het stoppen van veroudering.

Trouwens een leuk detail voor de belezen mensen onder ons - ooit gehoord van de Graaf van Saint-Germain? Dit was een bijzonder figuur, rozenkruizer, tempelier en lid van alle geheimzinnige sektes die je maar kunt bedenken, die rond de 16e eeuw leefde en beweerde dat sterfelijkheid een fout in de opvoeding is. Hij zou volgens een aantal historici tijdens de 17e en daaropvolgende eeuwen nog een aantal keer opduiken, in de meest uiteenlopende functies.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 13:39
Isa
Isa is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Als je op lichtsnelheid reist, staat de tijd stil.
Als je op bijna lichtsnelheid reist, heb je tijdvertraging.
hoe kan de tijd nou stilstaan als je beweegt met 300.000 kilometer per SECONDE.
secondes zijn toch tijd of niet,
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 13:51
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
precies.
Tijd gaat altijd door, het maakt niet uit hoe snel jij gaat. Tijd heeft geen snelheid, dus je kunt tijd niet 'inhalen' ofzo.
Tijdreizen is imho dus ook flauwekul, en fabeltjes van 'je kunt eeuwig leven als je met lichtsnelheid gaat' ook. De tijd verloopt voor JOU misschien trager (omdat jij sneller gaat tov al het andere), maar gaat nog steeds voort.
Om eeuwig leven te bereiken moeten we eerst ons eigen lichaam beter begrijpen. Als je bijvoorbeeld er voor zou kunnen zorgen dat je cellen zich blijven vernieuwen (ze houden hiermee op als het telomeer in de cel op is volgens mij) zou je in ieder geval al langer er jeudig uitzien (en waarschijnlijk langer kunnen leven, omdat je steeds 'verse' cellen blijft houden)
Oud 27-09-2002, 14:51
SCiENTiST
SCiENTiST is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
yep, de tijd gaat nog wel voorbij...
voor een waarnemer reis jij dan 300.000 km/sec, maar voor jezelf gaat de tijd niet meer verder. je bent dus meteen bij het moment waarop je weer langzamer dan 300.000 km/sec gaat lijkt me..
Oud 27-09-2002, 14:53
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
tijd staat niet stil maar gaat wel heel erg langzaam
als voor jou 5 minuten voorbij zijn gegaan is voor de rest 100en jaren voorbij gegaan
ik heb geen zin om uit te leggen hoe het in zn werk gaat, lees de relaviteitstheorie van einstein maar
Oud 27-09-2002, 16:18
SCiENTiST
SCiENTiST is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:
tijd staat niet stil maar gaat wel heel erg langzaam
als voor jou 5 minuten voorbij zijn gegaan is voor de rest 100en jaren voorbij gegaan
ik heb geen zin om uit te leggen hoe het in zn werk gaat, lees de relaviteitstheorie van einstein maar
Goede site hierover: http://mediatheek.thinkquest.nl/~lla...itstheorie.htm
Oud 28-09-2002, 10:07
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Voor anderen ga je inderdaad 300.000 km per seconde. Maar vanaf de persoon die op lichtsnelheid reist (wat niet kan overigens) zou de tijd stilstaan.

Als je op 90% van lichtsnelheid reist, en er gaan bijvoorbeeld 2 dagen voorbij - dan is er voor de persoon die op die snelheid reist slechts enkele minuten voorbij gegaan.
Oud 28-09-2002, 15:29
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Voor anderen ga je inderdaad 300.000 km per seconde. Maar vanaf de persoon die op lichtsnelheid reist (wat niet kan overigens) zou de tijd stilstaan.

Als je op 90% van lichtsnelheid reist, en er gaan bijvoorbeeld 2 dagen voorbij - dan is er voor de persoon die op die snelheid reist slechts enkele minuten voorbij gegaan.
en is het ook niet zo volgens einstein hoe sneller je gaat hoe warmer je wordt (door de energie)??
Oud 28-09-2002, 16:59
Mas-
Mas- is offline
Ehmm ik geloof dat je nu in de war bent met de wrijfingswarmte die veroorzaakt wordt door het bereiken van hoge snelheden binnen een atmospheer (zoals die van de aarde) - ik ben niet helemaal op de hoogte van Alberts doen en laten, maar ik geloof niet dat dit relevant is (het behalen van lichtsnelheid zal toch echt in de ruimte (= vacuum) moeten gebeuren)
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 17:43
Duran
Duran is offline
Het lijkt mij, dat als je eeuwig leeft, als je niet aan anderssoortige geestelijke ziektes tenonder bent gegaan, je gek wordt.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 14:24
Tox
Tox is offline
Citaat:
Duran schreef:
Het lijkt mij, dat als je eeuwig leeft, als je niet aan anderssoortige geestelijke ziektes tenonder bent gegaan, je gek wordt.
ja denk het ook,
ik hoef niet eeuwig te leven. Als mijn leven maar leuk genoeg is. En heb al heel veel leuke momenten achter de rug en probeer er gewoon zoveel mogelijk bij te halen
Reageren

Regels voor berichten