Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2005, 12:52
claire1234
claire1234 is offline
hoi! ik maak mijn profielwerkstuk met ckv3muziek en geschiedenis (lekker breed ) en nu heb ik wel al een paar onderwerpen, maar geen van deze vind ik echt leuk genoeg om te doen... iemand nog ideeen? xxx claire
Advertentie
Oud 19-12-2005, 15:33
Verwijderd
Misschien kun je om te beginnen noemen wat je al hebt? Dan loop je niet het risico dat mensen die ideeën op gaan noemen.
Oud 19-12-2005, 15:52
mjk
mjk is offline
muziek en gs? Invloed van de (of bepaalde muziek) op de maatschappij. Dan kan je muziek uitdiepen, de tijd waarin het was en dan je vragen uitwerken.
Oud 19-12-2005, 16:09
Verwijderd
De Nederlandse liedcultuur in de achttiende eeuw.
Oud 19-12-2005, 17:30
claire1234
claire1234 is offline
ik had wel een vaag idee inderdaad, iets met jongeren en muziek, namelijk of afkomst, religie etc. veel invloed heeft op muzieksmaak/keuze, en of dat door de jaren heen veel is veranderd (hoewel dat moeilijk te onderzoeken is...) maar ik heb hier al veel goede ideeen gehoord (ga maar door!)
Oud 25-12-2005, 20:22
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
doe het over het bizarre leven van Michael Jackson of elvis presley
Oud 26-12-2005, 17:31
xineof
xineof is offline
Ik wilde mijn profielwerkstuk eerst ook doen over een bepaalde periode uit de kunstgeschiedenis met als vakken ckv3kunst en geschiedenis, maar dít zou ik iig afraden; te breed.

Pak er één onderwerp uit, bijv. de invloed van oorlog of rampspoed in de muziek van een bepaalde periode. Je kunt hierbij bijv. denken aan onderwerpen als de protestcultuur die er ontstond ten tijde van de Vietnam oorlog, waarbij muziek van protestzangers als Bob Dylan en Jane Fonda erg bekend werden. Want daarover is veel te vinden; als je verder terug gaat in de tijd wordt het steeds moeilijker.
Oud 08-01-2006, 18:58
alpha
alpha is offline
Gewoon een tip:

Leen het boek Wilde jaren : een eeuw jeugdcultuur van Tom ter Bogt . Dat gebruiken wij bij het vak Geschiedenis Jeugdcultuur en wij hebben het zowat alleen maar over muziek.

inhoud:
Geschiedenis van jeugdbewegingen en de popmuziek in de twintigste eeuw, gevolgd door beschrijvingen van negen hedendaagse jeugdculturen.
Oud 08-01-2006, 20:29
Verwijderd
je kunt het leven van mozart pakken,dan heb je echte klassieke verhalen. Zeker in het jaar van mozart, kun je denk ik best veel van zijn leven vinden
Oud 09-01-2006, 00:26
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
mjk schreef op 19-12-2005 @ 16:52 :
muziek en gs? Invloed van de (of bepaalde muziek) op de maatschappij. Dan kan je muziek uitdiepen, de tijd waarin het was en dan je vragen uitwerken.
Neem bv. Bob Dylan Of Boudwijn de Groot, in zijn vroegere jaren.
Oud 13-01-2006, 03:35
Verwijderd
Citaat:
xineof schreef op 26-12-2005 @ 18:31 :
Ik wilde mijn profielwerkstuk eerst ook doen over een bepaalde periode uit de kunstgeschiedenis met als vakken ckv3kunst en geschiedenis, maar dít zou ik iig afraden; te breed.

Dat hoeft niet, je kunt het zo smal maken als je zelf wilt. Ik heb het zelf ook gedaan. Je kunt een bepaalde stijl nemen, of een bepaalde kunstenaar of weer iets anders. Kunstgeschiedenis gaat ook niet zonder geschiedenis, dus het in een historisch kader plaatsen is ook niet moeilijk. Doe het bijvoorbeeld over het Russische constructivisme, Abstract expressionisme, Griekse/Middeleeuwse kunst. Over het Bauhaus, over Chagall (Joods kunstenaar), over de invloed van Vincent van Gogh als voorloper op het expressionisme, kunstenaars met politieke statements, kunstenaarsbrieven, de ontwikkeling van de fotografie als kunstvorm, invloed van nieuwe media op de kunst, kunst als gebruiksvoorwerp (kunstnijverheid/design).

Ik had zelf: Italiaanse invloeden op Nedelandse schilderkunst van de gouden eeuw.
Oud 23-09-2006, 17:37
brinkster
brinkster is offline
Citaat:
kwibus schreef op 09-01-2006 @ 01:26 :
Neem bv. Bob Dylan Of Boudwijn de Groot, in zijn vroegere jaren.

Ik doe mijn pws over Bob Dylan voor geschiedenis
en dan vooral over zijn protestjaren, de jaren 60
of hij nou protestzanger, of gewoon popzanger was
Oud 18-10-2006, 21:18
Ann
Ann is offline
Ik en een vriendin doen ons profielwerkstuk over musical muziek. Zeg maar van operette naar musical. Misschien is dat iets?
Oud 05-11-2006, 09:47
danaa
danaa is offline
ik doe mn pws over:

seks en geweld in videoclips.. is erg veel over te vinden nu en actueel..

(onderzoeken:
wat vindt men sex?
wat vindt men geweld?
waaromg gaat de media er nu pas op in?
heeft het invloed op het gedrag van kinderen?
tot hoever kan je gaan in het decor? (lokatie, teksten, kleding)

hoop dat t helpt! succes!

p.s. dan doen we ook nog eens twee enquetes...één bij de deelvraag heeft het invloed op het gedrag van kinderen... en één bij de deelvraag wat vindt met sex en wat vindt men geweld?
Oud 05-11-2006, 12:10
lady of the dark
lady of the dark is offline
Hoi Danaa, je mag van mij een nieuw topic openen, dan sluit ik deze. Groetjes...

Regels voor berichten