Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2006, 19:44
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Laats nog. Ik liet een dienblad vallen en een klant ging klappen .. ik kon die klant wel wurgen .
Oud 05-11-2006, 19:50
Verwijderd
Citaat:
kalinho schreef op 05-11-2006 @ 17:38 :
14 dagen geleden waren we met de familie van onze Mia gaan uit eten in een restaurant. Niet zomaar een restaurant, bestek, alles erop en eraan....
[/SIZE]
so he, een restauratn waar ze écht bestek hebben?!?!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 19:51
Verwijderd
oh en inderdaad, ik heb ze die avond ook niet meer bediend.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 20:07
Scatterheart
Scatterheart is offline
Sommige mensen denken dus dat als ze betalen ze meteen ook maar onbeschoft kunnen worden. :')
Oud 05-11-2006, 20:19
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
S/-\nne schreef op 05-11-2006 @ 20:50 :
so he, een restauratn waar ze écht bestek hebben?!?!
haha Lamaar. Kdenk dat iemand het stuk wel herkent en in de lach schiet
Oud 05-11-2006, 20:25
Bell
Bell is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-11-2006 @ 23:45 :
Haha, dacht ik ook gelijk aan. Maar dan vanwege mn intro van dit jaar..
hehe, ja mr jacks is idd niet goed voor grote groepen...

ik ging ook een keertje bij mr jacks eten met een goeie vriend van me.. en dat was op de dag dat Griekenland de halve finale in het EK moest spelen.. we hadden het voorgerecht nog niet op, of de hoofdgerechten kwamen al... die lui zaten ons toen echt de zaak uit te kijken omdat ze voetbal wilde zien...
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 20:48
Femic
Femic is offline
Mooi topic.

Ik werk in de bediening in een restaurant in de dierentuin en ik kan me twee dingen nog héél goed herinneren. Helaas. Toen ik er nog maar kort werkte, stootte ik 'ns een glas rode wijn van m'n dienblad, vol over een vrouw met een nieuwe witte bontjas aan. Oeps. Ze schold me helemaal verrot en ik liep in tranen naar achter om m'n baas te halen. Uiteindelijk geregeld met stomerij enzo en ze kwam later die week nog terug om d'r excuses aan te bieden, omdat ze zo tegen me tekeer was gegaan. Netjes wel.

Andere keer (toen werkte ik er al wat langer) moest ik Daphne Dekkers bedienen en ik stond aan tafel met een dienblad vol glazen, trekt haar kind aan m'n arm, terwijl ik een glas cola vasthoud, flikkert dat glas over dat kind heen. Hehe. Maar ze was helemaal niet boos ofzo, gaf ook nog dikke fooi.

Als we bekende Nederlanders in 't restaurant krijgen, is iedereen ook altijd helemaal opgewonden, haha. Hebben een keer de Ajax selectie met aanhang over de vloer gehad, januari dit jaar. Enneh.. Wendy van Dijk&Chris Zegers+kiddo's en ouders. En ehm.. Daphne Dekkers regelmatig, heel af en toe komt Richard mee, ze hebben een abo. En die Jan, die altijd op de bank zit bij Jensen. Niet heel boeiend allemaal, maar bijv. met Wendy&Chris, toen wilde iedereen hun bedienen. Ze waren ook heel gezellig en aardig, maar ze gaven geen fooi.
Oud 05-11-2006, 20:52
Verwijderd
wie gaat er dan ook in een bontjas naar de dierentuin
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 20:54
Verwijderd
Citaat:
kalinho schreef op 05-11-2006 @ 17:38 :
14 dagen geleden waren we met de familie van onze Mia gaan uit eten in een restaurant. Niet zomaar een restaurant, bestek, alles erop en eraan....
En toen hadden wij 2 biefstukjes besteld en 1 varkenshaasje.
Maar toen kregen wij dus 2 varkenshaasjes en 1 biefstukje. Dus ik zeg tegen die ober"ja dat hadden wij niet besteld". En die ober gelijk: "oh sorry, mijn fout; ik haal wel wat anders, ik gooi het wel weg." Ik zeg "ben je gek man, we gaan hier geen goed vlees weg zitten te gooien. Geef mij maar gewoon dat varkenshaasje, dat vind ik ook hartstikke lekker. Ik bedoel feitelijk neem ik altijd een varkenshaasje ik dacht nou ik neem een keer wat anders, maarre.."
Kregen wij toch, namens het restaurant, een gratis kopje koffie aangeboden, vanwege.....
En dat zijn dan de anekdotes waar ik het mee moet doen. Ik maak het nog mooier dan het was; Het was helemaal niet aan onze tafel.

blijft een geniaal stuk die in het topic hoort

euhm ff denken. er is door de schoonmaker een keer iemand gevonden sochtends op de wc( hij was in slaap gevallen)

en een keer kwam keuringsdienst binnen en toen werd er snel iemand naar de koelcel gestuurd onder het motto van ik heb iets laten vallen(even alles oppoetsen.

we hebben een vrieazer op het dak waar de keuringsdienst niets vanaf weet.

onze chefkok wordt vaak aangezien voor keukenhulp( hij is klein)

ooit is iemand afgevoerd naar het ziekenhuis door zijn notenallergie(hulpkok was vergeten dat er in de sladressing sporen van noten zaten)
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 21:14
Sonnema
Sonnema is offline
keertje s'avonds laat toen ik de wc's schoon moest gaan maken na sluiting was er een wc op slot. naja gebeurt vaker dat kinderen geintjes uithalen dus ik doe de wec open met zo'n schroevendraaier, zit daar een vent half te pitten... bleek dat ie half aangeschoten naar de wc was gegaan toen z'n maten gingen betalen
Oud 05-11-2006, 23:01
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Een vent met wie ik in een gesprek was porde een tandenstoker in zijn voorhoofd en stak die aan.

Een keer in een restaurant dat ze drie keer de verkeerde saus opdiende. Ik had toch duidelijk om stroganoff gevraagd.

Verder natuurlijk nog een aantal vechtpartijen die niet boeiend zijn.

Maar het meest schandalige wat me ooit in een horeca gelegenheid is overkomen (ik ben een bierfanaat) dat me een glas werd geweigerd voor bij mijn Duvel. Ik kon wel een plastic bierglas er bij nemen, maar verder hield het op. Moet je zover gaan om je privé collectie aan bierglazen mee te nemen...
Oud 05-11-2006, 23:04
capibara
capibara is offline
Teveel geflipte dingen in kroegen meegemaakt. Tijdje terug vond een of andere meid het nodig om over mn schoenen te kotsen.
Oud 06-11-2006, 07:49
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
S/-\nne schreef op 05-11-2006 @ 20:41 :
ik moest gister werken en toen kwamen er twee mannen en een vrouw het restaurant binnen, die vrij vaak komen eten maar ALTIJD over iets te zeuren hebben.

dit keer was ik de pineut
toen ik er heen liep om de kaart te geven en drinken op te nemen begon die ene meneer:
je hebt wel een buikje gekregen he?
ik zo ehh.
hij: ja echt, je moet maar eens beginnen met lijnen anders krijg je die er nooit meer af.
toen zei die andere meneer:
ja maar kijk dan eens iets naar boven.
zegt ie: ohja, dr tieten zijn wel lekker, maar dat buikje moet er toch echt af. iets minder frietjes, meid.

pardon?

toen ze weggingen fluisterde ie me nog in het oor: denk aan wat ik gezegd heb, lijnen!

gosh.
ik weet dat ik geen strak buikje heb maar om dat nou van een wildvreemde klant in het restaurant en public te moeten horen is toch niet zo mijn ding.
groot gelijk dat je die niet meer bediend hebt! Ik wil wedden dat die kerel zelf een vreselijk lelijke kop had en bovendien een bierbuik waar een walrus jaloers op zou zijn?

Ontopic: ik werkte in een grand cafe, had een bloes aan waar de naam van het bedrijf op stond+een sloof+een dienblad in m'n handen.
Komt er een jongen naar me toe en vraagt: 'eh...eh... kom jij hier vaker?'

Mijn god zeg... prima dat je een standaard openingszin gebruikt, maar denk éven na over wat je zegt...

Laatst gewijzigd op 06-11-2006 om 07:54.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 11:57
Orpheo
Orpheo is offline
herinner ik me weer: er was ooit een feest bij de toko waar ik werk, licht en geluid werd geregeld, maar t klonk NERGENS naar. ik stap zo naar de geluidsman toe, babbel ff met 'm, zeg kerel, waarom klinkt t nergens naar. je mids zitten er totaal niet in. nja hij snapt er geen drol van, ik speel even met z'n mengpaneel, HE! geluid!

ik praat ook nog met de licht-technici, en die gasten waren 't met me eens. ze keken zelf ook al naar t geluid, maar blijkbaar was de geluidsdude vergeten wat woofers mee te nemen, en had hij alleen maar een monitor en een tweeter achterlijke gladiool

maar goed, met de geluidsman sprak ik zo over muziek, en voor de duidelijkheid; dit feestje was zo'n feestje waar alleen maar hoempa-muziek gedraaid werd; hazes, bauer, borsato; je kent t wel. gaat opeens die geluidsdude metallica draaien echt helder was hij niet meer!

maar goed; die gasten van t licht, daar heb ik nog mee gesproken, nummers uitgewisseld, en wel eens mee geholpen met feesten, om licht op te zetten etc etc.

Ik heb via mijn werk ook eens een baan aangeboden gekregen bij ernst&young ik was toen pas 17, maar DAMN k'had t moeten doen...
Oud 06-11-2006, 13:03
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 06-11-2006 @ 08:49 :
groot gelijk dat je die niet meer bediend hebt! Ik wil wedden dat die kerel zelf een vreselijk lelijke kop had en bovendien een bierbuik waar een walrus jaloers op zou zijn?

Haha
jep, dat had hij!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 13:25
engeltje
engeltje is offline
in Wenen in een café wat gedronken, wat na heel lang wachten (halfuur) eindelijk gebracht werd. Er zat echt verder bijna niemand in het café, ze stonden gewoon met elkaar te kletsen enzo.
Na een tijd gingen we er maar heen om te betalen en toen eiste die man fooi. Ik wil best fooi geven, maar het is over als iemand én niet bedient/vriendelijk is, en dan ook nog vraagt waar zijn fooi blijft. Ging ie daarna het wisselgeld uit boosheid half terugsmijten, je moest het maar uit zijn hand graaien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten