Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2006, 23:30
kiek
kiek is offline
Internationale titel "Crusade in jeans"

Zag vandaag de trailer en was erg verbaasd dat er nog geen topic over was!

Geregisseerd door Ben Sombogaart (De Tweeling), Emily Watson speelt erin (!) en het is Engelstalig (natuurlijk door het grote budget waar geen Nederlandse producent zich aan wilde wagen). Daarnaast zijn er nog wat aanpassingen gemaakt, zo komt Dolf in de Middeleeuwen terecht door een slecht gelopen voetbalwedstrijd die hij overnieuw wilt doen er zit er een nieuwe love interest, Jenne, in. Deze info komt allemaal uit de preview want ik had het boek nooit gelezen en wist dan ook niet dat het zo'n internationaal succes was!

imdb

Wat denken jullie, net zo lame als bij Ontdekking van de hemel ("We'll be back in rainy Holland soon!"), of geven jullie het een kans? 15 november komt ie uit. Wie gaat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2006, 23:42
Verwijderd
Het boek heb ik bij Nederlands op school gelezen, op zich een mooi boek. Ik denk alleen dat het niet lukt om het net zo mooi in een film te krijgen.

Ik ga er niet voor naar de bioscoop, waarschijnlijk download ik hem ergens ofzo...
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 09:29
DanielC
DanielC is offline
Een keer op de basisschool gelezen, en toen vond ik het best leul. Ik kan me alleen niets meer van het boek herineren. Film lijkt me best leuk, ga ik ook zeker een bezoekje aan brengen in de bios.
Oud 05-11-2006, 09:38
Lente
Lente is offline
geweldig boek en die trailer ziet er leuk uit, dus ik ga em zien
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 09:59
Sherco
Sherco is offline
Het boek was vroeger een van mijn lievelingsboeken, en ik ga zeker niet naar de film. De manier waarop ze de persoonlijkheid van de hoofdpersoon, het begin van het verhaal, het realisme in de omgangsvormen veranderd hebben vind ik gewoon te erg, het verhaal lijkt mij niet meer hetzelfde. Verder vind ik het weglaten van een van de belangrijkste (en interessantste) personages van het verhaal (Leonardo) helemaal belachelijk. No go voor mij dus, ik hou liever het verhaal in mijn hoofd in ere.
Oud 05-11-2006, 12:29
lawallan
lawallan is offline
het is blijkbaar niet mogelijk om een boek te verfilmen en het verhaal intact te laten tegenwoordig , hoe durven ze leonardo eruit te laten. zit marieke er nog wel in?
Oud 05-11-2006, 13:22
welle
welle is offline
Nee, Marieke en Leonardo zijn een soort van samengevoegd tot het meisje Jenne
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 15:33
Verwijderd
hmm, ik wete niet of ik hem (helemaal) gelezen heb, toen het moest voor school
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 15:51
Verwijderd
Jammer dat weer dingen veranderd worden om het 'leuker' te maken. Voor de rest, ik huur 'm wel een keer.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 16:02
Tiño
Tiño is offline
dat boek heb k echt tot vervelens toe gelezen en gelezen...

wil hem zeker zien,maar helaas gaat dit denk ik wel het hele beeld dat ik zelf in mn hoofd had bij dit boek verpesten.zoals vaker bij boekverfilmingen.

Ben wel erg benieuwd!
Oud 05-11-2006, 16:20
Noddy
Noddy is offline
Ik wil em wel zien! Zag er wel leuk uit.
Oud 05-11-2006, 17:44
Menahem
Menahem is offline
Hmmmm, ik vond het boek nogal crappie.

Maar goed, met een kleine kans is de flm wél leuk.
Time will tell.
Oud 06-11-2006, 09:35
gurl19
gurl19 is offline
Ik vond het boek erg leuk. Ben ook wel benieuwd naar de film, maar of ik ervoor naar de bios ga weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 09:52
DanielC
DanielC is offline
Als je benieuwd bent naar een film dan ga je toch gewoon naar de bios...
Oud 06-11-2006, 10:57
gurl19
gurl19 is offline
Of je wacht gewoon op de dvd
Er zijn zoveel films die ik wil zien nog in de bios.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 11:15
Marcade
Marcade is offline
Stephanie Leonidas

Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Menahem schreef op 05-11-2006 @ 18:44 :
Hmmmm, ik vond het boek nogal crappie.
*verbaal en fysiek geweld*

Tis een goed boek hoor

Ik ben overigens benieuwd naar de film! Wat voor taal spreken ze eigenlijk? Engels?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 11:50
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 06-11-2006 @ 12:38 :
Ik ben overigens benieuwd naar de film! Wat voor taal spreken ze eigenlijk? Engels?
Citaat:
kiek schreef op 05-11-2006 @ 00:30 :

Geregisseerd door Ben Sombogaart (De Tweeling), Emily Watson speelt erin (!) en het is Engelstalig (natuurlijk door het grote budget waar geen Nederlandse producent zich aan wilde wagen).
Oud 06-11-2006, 12:14
Krynn
Krynn is offline
Muh.

Geen Leonardo zei u?

Oud 06-11-2006, 12:18
Drez
Drez is offline
Ik wil er wel heen, ben wel benieuwd, maar verwacht niet heel veel..
Oud 06-11-2006, 12:42
Tiño
Tiño is offline
komt mede ook doordat het een toch wel dik boek is met veel verhalen en detaills,dat zich dat moeilijk laat vangen in een bioscoop film van 2uur en 5minuten.

Maargoed,dan nog kan het een leuke film worden,maarja als Marieke en leonardo al meteen worden vervangen door een nieuw bedacht figuur(Jenne???) dan vraag ik me wel af wat er met de rest van het fantastische verhaal gaat gebeuren.
Oud 06-11-2006, 13:54
JanDeVries
JanDeVries is offline
Dat is echt jarenlang mijn lievelingsboek geweest, maar of ik de film nou wil zien....
Oud 06-11-2006, 15:07
bbyn
bbyn is offline
er is trouwens een soort nieuwe trailer op pathe.nl, als je dan de Nederlandstalige versie-KiS-pagina gaat en dan DIE trailer kijkt ipv die op de Engelstalige versie-KiS-pagina krijg je nieuwe beelden

daaruit blijkt ook dat er een andere reden is dat hij naar de ME gaat dan in het boek, maar k weet niet hoe ik moet 'spoileren' dus zet daar maar niets over, kijk maar nr trailer als je t wil weten
Oud 06-11-2006, 15:24
JanDeVries
JanDeVries is offline
Citaat:
bbyn schreef op 06-11-2006 @ 16:07 :
er is trouwens een soort nieuwe trailer op pathe.nl, als je dan de Nederlandstalige versie-KiS-pagina gaat en dan DIE trailer kijkt ipv die op de Engelstalige versie-KiS-pagina krijg je nieuwe beelden

daaruit blijkt ook dat er een andere reden is dat hij naar de ME gaat dan in het boek, maar k weet niet hoe ik moet 'spoileren' dus zet daar maar niets over, kijk maar nr trailer als je t wil weten

...........................

Citaat:
kiek schreef op 05-11-2006 @ 00:30 :
Daarnaast zijn er nog wat aanpassingen gemaakt, zo komt Dolf in de Middeleeuwen terecht door een slecht gelopen voetbalwedstrijd die hij overnieuw wilt doen
Oud 06-11-2006, 18:42
kiek
kiek is offline
ja dat zie je ook gewoon in de trailer in de bios dus ik vond dat geen spoiler
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2006, 18:52
bbyn
bbyn is offline
^o daar had ik dus overheen gelezen k heb die trailer niet in de bios gezien... maar ik vind 't wel beetje vage verandering net zoals dat meisje waar die verliefd op wordt, maargoed we zullen zien he

en waarom komt hij nu opeens uit Rotterdam ipv Amstelveen? Ik als Amstelvener protesteer!!!

Laatst gewijzigd op 06-11-2006 om 18:56.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 19:07
kiek
kiek is offline
O dan protesteer ik ook maar want ik kom binnenkort ook uit Amstelveen (yay)! Maar ik denk dat Rotterdam wat stoerder klinkt in het engels dan Emstelvien
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 19:53
Verwijderd
Toen ik klein was vond ik dat een geniaal boek, maar toen ik het een paar jaar geleden nog eens las, bleek het lang niet zo tijdloos te zijn als ik gehoopt had.

De film is vast klote.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 23:48
first eror
first eror is offline
Negatieve aannames over adaptaties zijn zó vreselijk zinloos.

Amstelveen grenst aan Buitenveldert. Daarom niet!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 11:52
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Lente schreef op 05-11-2006 @ 10:38 :
geweldig boek en die trailer ziet er leuk uit, dus ik ga em zien
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 22:13
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik zag vanavond de trailer in de bios en vond het wel indrukwekkend, terwijl ik van te voren dacht (bij het zien van posters) dat het een saaie film zou zijn.
Oud 11-11-2006, 12:32
bbyn
bbyn is offline
Vandaag in de Trouw staat een foto van de film op de voorpagina (don't ask me why naja omdat ie morgen in premiere gaat volgens mij ) en er staat een pagina-groot-artikel over in in de Verdieping waarin ook staat wat ze allemaal veranderd hebben enzo heeeeel leuk
Oud 11-11-2006, 13:31
idontcare
idontcare is offline
ik heb het boek toen ik klein was van m'n oma gekregen, volgens mij was het met kerst ofzo. ik weet wel dat ik het een moeilijk boek vond om te lezen maar dat ie wel heel tof was. ik ben echt heel erg benieuwd naar de film omdat het boek zo'n indruk op me maakte toen.
Oud 11-11-2006, 18:56
welle
welle is offline
Ik ga morgen naar de première, ik ben echt benieuwd of hij leuk is en hoe hij is vergelen met het boek enzo
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 20:14
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
welle schreef op 11-11-2006 @ 19:56 :
Ik ga morgen naar de première, ik ben echt benieuwd of hij leuk is en hoe hij is vergelen met het boek enzo
in pathe schouwburgplein toch? ik hoorde dat iets van 1200 mensen uitgenodigd zijn,voornamelijk BN'ers met hun kinderen.
Oud 11-11-2006, 21:30
Briseïs
Briseïs is offline
Ojee en dan is ie nagesynchroniseerd en dan krijgen we een in Nederlands nagesynchroniseerde Engelse film naar een Nederlands boek?

Maar ik ben stiekem wel benieuwd.
Oud 12-11-2006, 07:28
Verwijderd
Ik heb Kruistocht in Spijkerbroek nooit gelezen, al kwam ik het boek wel altijd tegen in de basisschool-bieb.

Film zal ik ooit wel eens gaan kijken.

Overigens is de reden van het Engels inderdaad dat Sombogaart buitenlandse financiers moest binnenhalen. Voordeel ervan is volgens hem dat je dan keuze hebt uit meer acteurs en ook grote internationale namen kunt binnenhalen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 10:02
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik wil er heen, nu nog iemand vinden die mee wilt. Maar ik ben benieuwd naar hoe die verfilmd is. Het boek vond ik leuk, favoriet jeugdboek. De trailers zien er wel veel belovend uit.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 10:51
ZHAzha
ZHAzha is offline
Ik heb het boek wel 10 x gelezen!!! Geweldig! Ben alleen bang dat de film enorm zal tegen vallen.
Oud 13-11-2006, 19:24
DanielC
DanielC is offline
Ik ga morgen met m'n moer.
Oud 14-11-2006, 01:05
M@rco
M@rco is offline
De soundtrack is door Ozark Henry gemaakt, dat vind ik eigenlijk nog het interessantste.

Maar ehm, ik heb in een grijs verleden dat boek gelezen, kan me er alleen weinig van herinneren. Vast een goede reden om de film eens te bekijken
Oud 14-11-2006, 17:37
bbyn
bbyn is offline
ik ga vrijdag! zin in
Oud 14-11-2006, 18:00
DanielC
DanielC is offline
M'n moeder is ziek.
Oud 14-11-2006, 22:46
Henkje
Henkje is offline
Ik heb het boek vroeger gelezen. Ik vond het geweldig.
Stiekem wil de film ook wel zien, wel bang voor een tegenvaller...
Oud 18-11-2006, 10:56
bbyn
bbyn is offline
ik heb de film gezien gister!

k moest er wel echt even inkomen, vond het begin beetje langzaam, niet zo boeiend... (meer van: luister s naar mn Ipod: waaaaaaaah muziek, dit is een Mars: mmmm lekker, van dat soort toekomst-verleden dingetjes) maar later werd t echt beter en k vond m uiteindelijk echt goed

k ken t boek net niet goed genoeg om precies te weten wat ze precies verandert hebben, maar in ieder geval is t einde erg veranderd...

oja wat wel apart was: ze rijden in het begin over de NL'se snelweg, over de NL'se fietspaden, Nederlandse voetbalwedstrijd Nederlands-Nederlands-Nederlands maar ze praten ALLEMAAL engels.. das wel echt beetje apart.. wist ik natuurlijk al, maar is beetje raar gewoon
Oud 23-11-2006, 09:53
Magican
Magican is offline
Baggerfilm, heb em gezien en hij is zwaar kut. Muziek zuigt, logica zuigt, acteurs spelen slecht en het einde (maar vooral ook het begin) is echt te slecht voor woorden.

Ik kan hier nog verder op ingaan maar dan moet ik spoileren.
Oud 23-11-2006, 15:44
Brigitte
Brigitte is offline
Citaat:
bbyn schreef op 18-11-2006 @ 11:56 :
ik heb de film gezien gister!

k moest er wel echt even inkomen, vond het begin beetje langzaam, niet zo boeiend... (meer van: luister s naar mn Ipod: waaaaaaaah muziek, dit is een Mars: mmmm lekker, van dat soort toekomst-verleden dingetjes) maar later werd t echt beter en k vond m uiteindelijk echt goed

k ken t boek net niet goed genoeg om precies te weten wat ze precies verandert hebben, maar in ieder geval is t einde erg veranderd...

oja wat wel apart was: ze rijden in het begin over de NL'se snelweg, over de NL'se fietspaden, Nederlandse voetbalwedstrijd Nederlands-Nederlands-Nederlands maar ze praten ALLEMAAL engels.. das wel echt beetje apart.. wist ik natuurlijk al, maar is beetje raar gewoon
Sluit ik me bij aan, ik vond het eind veel beter dan het begin, en ik vond het geen slechte film.
Oud 25-11-2006, 23:53
Verwijderd
Ik heb hem zojuist gezien... en ondanks het ontbreken van Leonardo en Mariece was Jenne een goede vervanging. Een film is altijd wat anders dan het boek.... je moet ze gewoon niet té veel naast elkaar leggen... Ik vond de film gewoon geslaagd!

het enige wat jammer is dat ze Rotjeknor gebruikten en niet Amstelveen...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 16:30
gurl19
gurl19 is offline
Nou keb de film ook gezien in de bioscoop. Ik vond hem echt heel erg leuk. Vond alleen einde iets minder. Ben geen fan van open einde. Vond ik echt jammer van de film!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 17:12
Krynn
Krynn is offline
Citaat:
Magican schreef op 23-11-2006 @ 10:53 :
Baggerfilm, heb em gezien en hij is zwaar kut. Muziek zuigt, logica zuigt, acteurs spelen slecht en het einde (maar vooral ook het begin) is echt te slecht voor woorden.

Ik kan hier nog verder op ingaan maar dan moet ik spoileren.
Amen. Thea Beckman zou zich omdraaien in haar graf als ze 'm zag.

Ik kan best wat hebben qua boekvermangelen...maar...maar...*huilt*
Reageren

Regels voor berichten