Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2006, 16:28
the tourist
the tourist is offline
Ik krijg wel vaker een memory card error als ik een foto maak (met Canon powershot A520), maar dan kan ik de foto's wel nog gewoon laden (wel met wat extra moeite) op de computer. Deze keer kan ik dat niet. Ik maakte een foto, kreeg de mededeling dat mijn memory card vol zat en daarna de errormededeling. Als ik nu naar de fotobekijkstand op mijn camera ga kan ik geen foto's meer bekijken en de camera gaat bijna gelijk weer uit door de error. Ook kan ik ze dus niet op de computer laden. Foto's maken kan dus ook niet meer, want de kaart is vol en ik kan niets verwijderen. Misschien dat dat wel lukt als ik maandag, als het goed is, mijn gerepareerde laptop terug heb met memory card-vakje, maar ik betwijfel het.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? En ligt het aan de camera of aan de memory card? Een nieuwe memory card kopen vind ik op zich geen probleem, ik wilde er toch al een met een grotere ruimte, maar als het aan de camera ligt vind ik het wat minder..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2006, 14:29
Boogie
Boogie is offline
Ken je iemand die ook een sd-kaart heeft? Dan is het snel te testen door die van hem/haar er even in te stoppen. Verder kan je je kaart even formatteren met je camera.
En je kaart staat niet toevallig op lock?
Oud 05-11-2006, 16:03
J-roenn
J-roenn is offline
kijk hier eens \
heb je voor een euro een kaartje om mee te testen
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 19:39
the tourist
the tourist is offline
Ja, met een andere memorycard werkt alles inderdaad wel gewoon goed, maar dat verwachtte ik ook wel. En hij staat niet op lock. Hoe formatteer je dat ding dan?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 09:40
J-roenn
J-roenn is offline
tsjah, gaat redelijk moeilijk als je m niet ziet in deze computer...

btw zijn die kaartjes tegenwoordig zwaar goedkoop, betaal iig voor een niewe niet meer dan 20€ voor 1 gig.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 13:25
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
the tourist schreef op 05-11-2006 @ 20:39 :
Ja, met een andere memorycard werkt alles inderdaad wel gewoon goed, maar dat verwachtte ik ook wel. En hij staat niet op lock. Hoe formatteer je dat ding dan?
Menu->tools (oftewel het pictogram met het gereeschap)->formatteren->ok.
Oud 06-11-2006, 20:27
the tourist
the tourist is offline
En dan zijn niet al mijn foto's weg?

Ik weet inderdaad dat die memory cards nu een stuk goedkoper zijn en ik wil ook een nieuwe gaan kopen, maar ik wil ook graag de foto's zien die op deze kaart staan.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 09:47
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
the tourist schreef op 06-11-2006 @ 21:27 :
En dan zijn niet al mijn foto's weg?

Ik weet inderdaad dat die memory cards nu een stuk goedkoper zijn en ik wil ook een nieuwe gaan kopen, maar ik wil ook graag de foto's zien die op deze kaart staan.
bij formatteren zijn idd al je foto's weg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten