Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2006, 15:32
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 06-11-2006 @ 23:35 :
Het valt me trouwens ook op dat het fenomeen deo + aansteker hier nog helemaal niet is genoemd
Dat deed m'n broer altijd, maar dat vond ik eng.
Oud 07-11-2006, 15:53
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik heb wel eens alcohol op tafel gegoten en toen aan mogen steken, dat is toen afgefikt. De tafel echter niet. Ik heb geloof ik nooit echt wat laten affikken.
Mijn broer heeft wel eens een vuurpijl afgestoken in zijn kamer, omdat hij dacht dat er geen buskruit in zit. Toen is een feyenoord--vlag afgebrand, maar verder geen gewonden.
Oud 07-11-2006, 18:16
Uice
Uice is offline
Citaat:
Cherry Springs schreef op 07-11-2006 @ 16:53 :
Mijn broer heeft wel eens een vuurpijl afgestoken in zijn kamer, omdat hij dacht dat er geen buskruit in zit. Toen is een feyenoord--vlag afgebrand
Een geluk bij een ongeluk.
Oud 07-11-2006, 18:54
Verwijderd
Voor degenen die niet kunnen lezen, je mag ook posten wat jij allemaal hebt laten aflikken of laten afkikken.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 18:59
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 07-11-2006 @ 19:54 :
Voor degenen die niet kunnen lezen, je mag ook posten wat jij allemaal hebt laten aflikken of laten afkikken.
Vroeger toen ik klein was liet ik m'n ijsje wel eens aflikken. Dan hadden we bijvoorbeeld softijs in een hoorntje en die moest mn papa altijd redden als t fout ging.
Oud 08-11-2006, 11:32
Verwijderd
Daar ben ik veel te verstandig voor.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 11:37
Verwijderd
mn zus had een keer vergeten dat frituurpan met olie nog op het vuur stond. dus zei ik er wat van. zij deed toen het vuur uit, maar ik kreeg haar zover de deksel eraf te halen, terwijl ik veilig op een afstand stond. ze deed het voorzichtig, en eerst kwamer wat rook uit, de rook werd steeds donkerder en dikker, en toen veranderde het in grote vlammen.

en die doos, laat het ook zo vlammen uiteindelijk kreeg ze er een grote deksel op
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 12:13
*oma*
*oma* is offline
Weleens dingetjes in de brand gestoken, zoals papier en andere troepjes wat leuk brandt. Ooit was weleens bijna de berm in de fik gegaan, maar dat konden we op tijd blussen.
Oud 08-11-2006, 12:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij scheikunde practicum in 5VWO heeft mijn vriendin mijn scheikunde boek wel eens in de fik gestoken Ze stak een luficer aan, het kopje vloog eraf en belandde op mijn boek. Daar zat toen dus een mooie brandplek in. Elke keer als ik aan het leren was moest ik er weer aan denken, was wel mooi

Ik heb bij scheikunde wel eens zo'n houten knijper-tang in de fik gestoken, die heb ik toen maar onder de kraan gehouden.

Hier in huis heb ik wel eens een zak popcorn in de fik gestoken in de magnetron. Ik was popcorn aan het maken en ik had niet gekeken naar het vermogen van de magnetron en 5 minuten bleek te lang te zijn Heel het huis vol zwarte rookwolken
Oud 08-11-2006, 14:58
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
N00dles schreef op 06-11-2006 @ 21:03 :
Ik had vroeger een keertje een Snoopy-knuffel tegen een hete gloeilamp aan laten liggen, dus toen had ie een grote schroeivlek op zijn kont.

OT: niks, voor zover ik weet...
Oud 08-11-2006, 15:49
Sonnema
Sonnema is offline
Ooit wel es wat kattekwaad uitgehaald met wol en aanstekers... niet meer sinds die aanstekers smelten en er lelijke brandwonden op vingers kunnen komen. Wat ik wel regelmatig doe is een bierviltje over een vlammetje halen en dan zwarte figuurtjes in branden.

En het grote verhaal van de papiercontainer die in de fik stond. Leuk zo'n vergrootglas en een beetje zon. dan kun je mooie fikkies maken met oude kranten enzo. maargoed daarna moet je het wel goed uitmaken. als je dat niet doet dan krijg je een gesmolten blauwe container. en dat is dus hier gebeurd gelukkig zag ik als snel dat er iets niet goed was en heb met 2 vazen water het brandje geblust maar de bovenkant was geheel versmolten met het papier wat erin lag
Oud 08-11-2006, 16:30
Ray
Ray is offline
Wat niet?

Ik was een behoorlijke pyromaan vroeger.

Idd, deo+aansteker is een klassieker, tijdens de scheikunde wordt er ook nog wel eens wat aardgas gefikt.
Oud 08-11-2006, 16:56
Verwijderd
Een stukje duin, hadden een vriend en ik voor de grap aangestoken. We hadden alleen niet gezien/gemerkt dat dat onderaan een schuin stukje duin met allemaal kurkdroog gras was.
Als we niet snel genoeg waren geweest met uittrappen was er waarschijnlijk een stuk duin afgefikt.

Ohja en mijn vriend en ik kwamen toen allebei thuis met verschroeide wenkbrouwen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 16:16
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Nog een leuke, deden we altijd op het HBO als er geen leraar in de buurt was.

Men neme een plastic bak. Daar doet men water en een flinke scheut afwasmiddel in. Dan moet men een gaskraan van een scheikundelokaal hebben waarvan men de slang in het water houdt. Het gas loopt in het water en zal door het afwasmiddel bellen maken. Na een tijdje heb je dus een hele stapel zeepbellen vol met gas.
Nu doet men een stapje terug en gooit men een brandende lucifer op de bellen. Afstand houden is verstandig anders ben je je wenkbrauwen kwijt!

Resultaat: een steekvlam tot het plafond die zich dan ook nog lekker uitwaaiert daar. Als je het goed doet zal je geen zwarte vlekken op het plafond krijgen omdat het gas snel opgebrand is. Maar uiteraard ben ik niet aansprakelijk voor de gevolgen
Oud 09-11-2006, 16:35
capibara
capibara is offline
Van kerstbomen tot molotov-experimenten tot autobanden.
Oud 10-11-2006, 07:02
Krynn
Krynn is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 09-11-2006 @ 17:16 :
Scheikunde lokaal verhaal

()
Reageren

Regels voor berichten