Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Kun je je herinneren, waarmee je de dag of dagen vóór de droom bezig was? De droom kan een reactie of antwoord zijn op een gedachte, een gevoel, een onderwerp, een probleem waar je mee bezig was of wat je op tv of in het echt gezien hebt. Op deze manier kun je er soms achter komen, waar de droom over gaat. Het is meestal de dag vóór de droom, maar het kan ook eerder zijn. Of het kan na de droom zijn. Je kunt het beste terugkijken naar de tijd van 3 dagen vóór tot 3 dagen ná de droom. Als je het zo niet meer weet dan kan het helpen om in een agenda of dagboek terug te kijken, en de mensen met wie je die dag omging te vragen waar je mee bezig was, bijv. vriend(in), ouders.
Het kan ook zijn, dat je met drugs geexperimenteerd hebt, misschien? Dan zou dit een waarschuwing kunnen zijn, je niet open te stellen voor allerlei dimensies (sferen) omdat er dus ook vervelende dingen uit kunnen komen voor jou. Als in dat geval de hele wereld vergaat, kan het om jouw eigen wereld gaan. Verder is het goed om dit artikel even door te lezen: http://www.geocities.com/pe100nl/hoe...roomforum.html en eventueel extra info te posten. Met de antwoorden op de vragen en de extra info hoef ik niet meer te gokken misschien, zoals ik nu gedaan heb. ~pe. |
![]() |
|
![]() |
Hallo mensen,
Ik wil dus stoppen met te schrijven op dit forum, in ieder geval voorlopig. Dit is omdat ik het niet kan bijhouden met 3 forums (ik schrijf op nog twee andere). Dus dit zal mijn laatste droom zijn hier, en behalve deze maak ik alleen die van Ki Fighter ( topic: "Raaaar...... iemand uitleg????" ) nog af. Want ik wil ook nog tijd hebben om voor mijn website te schrijven en vrije tijd overhouden. Mensen die mij willen bereiken kunnen mij vinden op het forum van jotin: www.jotin.nl daar leg ik dromen uit (natuurlijk op het droomforum). En voor de heksen ben ik bereikbaar op www.whiteshadow.nl , ook op het droomforum. Groetjes, pe. Laatst gewijzigd op 02-10-2002 om 11:31. |
![]() |
||
![]() |
1: Algemene opmerkingen:
Ik begrijp dat je dus op 20 september een mushroomtrip genomen hebt, en daarna een ‘paranormale aanval’ gekregen hebt, op 22 september. En dat je op de 3e dag deze droom gekregen hebt. En dat je deze droom (visioen eigenlijk, een visioen is een droom die je krijgt als je wakker bent) kreeg na het avondeten, toen je linksom de tafel liep. Als dit niet klopt moet je het zeggen, dit kan de uitleg soms veranderen. Dat je 3 dagen vóór tot 3 dagen ná de droom moet kijken naar waar je mee bezig was, is de algemene regel. In jouw geval is de mushroom trip en de gevoelens die je zo meemaakte waarschijnlijk de oorzaak waar de droom op reageert. Die is heftig genoeg om veranderingen met zo’n sterk effect te veroorzaken. Dan kijk je niet naar het aantal dagen, maar naar de oorzaak, daar gaat het om. Je zegt het niet, maar ik denk dat je tijdens of na die trip ook wel gevoelens zult hebben gehad van bijv. alles kunnen, en geëxperimenteerd hebt met het nieuwe bewustzijn? Dit kan de oorzaak geweest zijn, maar ook dat je veel genomen hebt en er dingen met je gevoel gebeurden die niet zo goed voor je gevoel waren. Het schijnt in ieder geval toch niet allemaal goed geweest te zijn, want de droom lijkt het gevolg voor jezelf te laten zien in een stuk zwarte massa wat uit een andere sfeer in jouw bewuste sfeer neerkomt. Die massa is denk ik het symbool voor een deel van je bewustzijn, wat het minder goed is gegaan sinds de gevoelens die het had in of na de mushroom trip. Dat bewustzijn heeft gevoelens meegemaakt die het niet aankan denk ik, en het heeft daarom ‘het loodje gelegd’, is ‘dood’ geworden. Het komt dan terug in jouw bewuste sfeer, in je bewustzijn. Je bewustzijn wordt gesymboliseerd door deze sfeer, (deze dimensie) waarin je zit in de droom: de aarde. Dat is dus de sfeer van je gewone aardse gevoelens. Je gebruikelijke normale bewustzijn. De massa lijkt (door de hitte?) superheet te worden (te verbranden?). Dat zal dan staan voor dat het (als het ware) geladen is met de andere energie van waar het vandaan komt, en wanneer het terugkomt in de eigen normale omgeving (van vóór de trip) dan zie je dat aan het wit worden. Zo schat ik dit in tenminste. Ik begrijp dat je na deze droom/visioen angst gevoeld hebt, die een aantal dagen is gebleven. Dat gebeurt vaker bij dromen, het is een soort 2-delige boodschap: De droom legt uit hoe je iets kunt begrijpen, en het gevoel is een symbool voor hoe de praktijk in het dagelijkse leven is wat dit probleem betreft. Of soms is het letterlijk de praktijk. Het zou dus kunnen dat je in je dagelijks leven meer angsten en angstjes zult gaan voelen als vóór de mushroomtrip en die gevoelens. Die angsten en angstjes zijn dan de praktische manier waarop de problemen van de droom beleefd worden. Die angsten heb je dan vanwege waar de droom over gaat: dat zal de mushroomtrip zijn en de gevoelens die zo gekomen zijn, en eventueel waar je zus en zo mee bent omgegaan. Je schrijft: Citaat:
Ik weet dit natuurlijk ook niet, maar je moet er toch van uitgaan, dat als je mushrooms gebruikt hebt, dat je zulke ‘flashes’ vaker krijgt, en als de mushrooms uitgewerkt zijn (na een aantal dagen) dan zullen die wel ophouden. Ik denk dat die mushrooms een energie in je opwekken, en dat die energie daarvoor zorgt. Zoals andere drugs, en alcohol ook een (andere) energie in je opwekken. Ik denk ook dat je die beelden ‘krijgt’, dat je ze niet zelf bewust kunt maken. Het doet me ook denken aan een gevoel wat ik eens had toen ik tarotkaarten aan het trekken was voor een probleem. Ik kon er met die kaarten niet goed uitkomen, maar op het einde hield ik er een speciaal soort gevoel van over. Het was toen avond, en ik ging slapen, die nacht had ik een droom, waarin precies hetzelfde gevoel terugkwam. En in die droom kreeg ik duidelijke aanwijzingen over hoe het probleem moest worden bekeken om het te snappen. Het kan dus zijn, dat je toen je die eerste ‘flash’ had, dat rode gevoel, dat je toen over iets aan het denken was. (misschien over het effect van de trip op jezelf op langere termijn?) En dat je dat rode gevoel kreeg, net als ik met die tarotkaarten dat ongebruikelijke gevoel kreeg, als een soort aankondiging of belofte, dat je er later een droom over zou krijgen. Dat het een aankondiging of belofte was, dat zie je dan natuurlijk pas na de droom. Verder: de kleur rood is de kleur van de simpelheid, het getal 1 hoort erbij, het sterrenbeeld ram (= 1e sterrenbeeld). Zie http://www.geocities.com/pe100nl/kleuren_in_dromen.html Het staat vaak voor een simpel bewustzijn waarin niet veel onderscheid (een hoger getal) is. Kleine kinderen, dronken mensen, boze en bange mensen (mensen in nood) bijvoorbeeld hebben in dromen zulke kleuren. Dat gevoel wat je had kun je met deze kleur en kleurbetekenis misschien herkennen en begrijpen als een gevoel waarin je niet veel kon begrijpen? Trouwens, even tussendoor: dat je vaak over oude dromen droomt, die nieuwe worden, dat zou (!) kunnen zijn dat de dromen je willen laten zien dat er een geleidelijke ontwikkeling is in je, dat het leven niet is als een ladder met ruimte tussen de plaatsen waar je je voet neerzet, maar als een weg, die geleidelijk aan omhoog en weer omlaag gaat. Dat de ene situatie in de andere overvloeit, dat het leven niet een aantal stappen is, maar een geleidelijk veranderingsproces. Misschien had/heb je hier weinig oog voor? ----------------------------------------------------------------- 2: De droom van begin tot eind: Ik begrijp nog niet helemaal of je deze droom nu als een visioen kreeg toen je links om de tafel heenliep (de tekst daar is onduidelijk voor me), of dat je hem ’s nachts kreeg. Zoals je de overgang van de vorige naar deze droom beschrijft, zo lijkt het weer eerder een gewone droom ’s nachts. Het gebergte kan de eigen ‘aarde’ zijn voor je bewustzijn. Gebergte is aarde (steen = gestolde lava, en dat is de aarde zelf dus), en op de aarde zijn betekent dan dat je met beide voeten op de grond staat. Gebergte is ook hoog, dus als je met beide voeten op de grond staat, kun je ook op geestelijke hoogte zijn. De camera kan staan voor je eigen bewustzijn, wat eerst op jezelf gericht is, dan op de 3e persoon, en wat dan gaat ‘vliegen’, ‘zweven’. Dat kan een symbool zijn voor je bewustzijn onder invloed van de mushroom, wat ‘de hoogte in gaat’. Je gaat dus uit boven de geestelijke hoogtes die je kunt bereiken met beide voeten op aarde (= bovenop de hoge bergen staan). Op mijn website zie je meer over ‘vliegen’ in dromen, maar dat is geschreven met het oog op mensen die geen mushrooms nemen: http://www.geocities.com/pe100nl/vliegen_in_dromen.html . Toen de camera boven de bergen was (toen je bewustzijn ver boven de aarde was) zag je dat er veel regen was gevallen, een kom in de bergen was vol, Europa liep vol. Regen = water, en water is symbool voor gevoel. Ik denk dat Europa staat voor de plek, waar je geestelijk thuis bent, omdat je nu in Europa thuisbent en woont. Ik denk dat dit laat zien, dat jouw eigen ‘thuis-bewustzijn’ vol loopt. Als het doorgaat, dan kan het als het ware ‘overstromen’ met water. Maar het begin is er. Het regenwater kan staan voor gevoel in je bewustzijn, wat losgeraakt is van waar het thuishoort. Als het zou doorgaan, zou je erin kunnen verdrinken, dan kom je in je gevoel om, bij wijze van spreken. Zuid-Amerika is een ‘heet land’, als Zuid-Amerika voor jou geen bijzondere betekenis heeft (vakantieland, woont er familie bijv?), dan kan het staan voor een toestand van je bewustzijn waarin heel veel energie is (in Zuid-Amerika is veel zon, dat is aardse energie, die is dan symbool voor geestelijke energie). Die energie zal te maken hebben met de energie die de mushroom in je opgewekt heeft. Je voelt je dan energiek. Dan is je aandacht bij wat er op dat moment is, dat bepaal je zelf niet, want automatisch volg je de energie. Dus voel je je zó anders, dat je geen oog hebt voor iemand waarmee je in het echte leven real close bent. Normaal zou je aandacht bij die persoon zijn, maar nu kan het je niet eens schelen … Ik denk dat dit stukje van de droom laat zien, dat dit is, wat het opwekken van energie in jezelf met je doet: je ziet je beste vriend niet eens staan. Bewust zijn hiervan maakt een keuze voor je mogelijk, om deze energie wel of niet op te wekken in jezelf. Dat hij links stond van je, is symbool voor dat hij in een passieve toestand was. Jij was dus rechts, en dus in aktieve toestand vergeleken met hem (hoe kan het ook anders met al die energie). De jungle is een plek, die vrije, (‘wilde’) ongerepte natuur is. Dat is een symbool voor een (geestelijke) sfeer, die zuiver is. Natuur in de droom is ongekunsteld, niet door mensen veranderd, geen cultuur. Een natuurlijke sfeer is een sfeer die in originele (= zuivere) toestand is, niet door mensen veranderd. Hij stond dus bij zo’n zuivere sfeer. Maar die sfeer kon niet voor jou van waarde worden, je was met al je aandacht en interesse bij andere dingen, dat deed je opgewekte energie. In die energieke toestand (= Zuid_Amerika) begin je de angst al te voelen van andere delen van je bewustzijn, die ‘onder water lopen’. Die andere delen zijn Europa (je hoort dat het tot kniehoogte komt, en Oostenrijk. Oostenrijk heeft een berglandschap, dat is vrij hoog, maar dat stond toch blank … In Zuid-Amerika zijn betekent: in een deel van je geest zijn, waar je veel energie hebt. Dan staat het water maar laag, er is minder schade. Want zolang je genoeg energie voelt, kun je goed met jezelf en je gevoelens omgaan. Maar in Europa is het kouder, in die delen van je geest kun je minder goed met je gevoelens omgaan, dus daar is meer ‘losgeraakt gevoel’, meer schade. In Europa staat het water in je droom dus hoger. Je keek in de lucht op dat moment, de wolken schoven opzij en het scherm werd zichtbaar. Een soort visioen in je droom dus, als het ware. Als je door een gat in de wolken heenkijkt, dan zie je de dingen zelf. Maar op een scherm worden ze geprojecteerd. Ik denk dat het gaat om een wereld waarin je niet kunt kijken omdat hij te ver weg is van je aardse wereld. En dat dat dan geprojecteerd wordt voor je op zo’n scherm. De kleur van het scherm was paars, zeg je. Als je kijkt naar dit artikel: http://www.geocities.com/pe100nl/kleuren_in_dromen.html dan zie je bij 9, 10 en 11 de kleuren 9 = boogschutter = blauw, 10 = steenbok = een tussenkleur tussen blauw en violet, en 11 = violet. Wat je paars noemt, moet in dit stukje van de kleurencirkel worden ingepast, dat geeft de betekenis van de kleur dan weer. Blauw is de kleur van idealisme, dat op aarde gevoel kan worden. 9 is het hoogste aardse getal nog, het 9e sterrenbeeld boogschutter is het hoogste aardse sterrenbeeld. 10, 11 en 12 zijn van het bovenaardse. Ik vermoed dat je violet bedoelt, dat is de kleur die symbool is voor bovenaardse liefde, die naar de aarde komt. Een heel geestelijke, spirituele kleur. Dat klopt ook met dat het scherm dingen laat zien (normaal, als er niets doorheen komt) die in niet-aardse sferen zijn. Van de aarde tot de wolken is de aardse sfeer, wat daarboven komt is de niet-aardse, boven-aardse sfeer (‘kosmisch’). Als er vanuit het bovenaardse voor onze mensenwereld gezorgd wordt, is dat 11 = waterman = violet. Omdat de wolken echt opzij schoven, is het iets, wat bedoeld is om getoond te worden aan jou. Maar wat er gebeurt is dat er een stuk zwarte massa doorheen komt. Ik denk dat dit symbool is voor een deel van je bewustzijn, wat heel erg hoog is geweest, ver buiten het zicht op aarde, (in de ‘kosmos’), en waar geen helderheid in is. Geen inzicht mogelijk in zichzelf. Dat is de ‘kleur’ zwart (zie hetzelfde artikel hiervoor ook). Dit stuk komt terug naar de aarde, waar het thuishoort. Naar jouw aarde, jouw aardse bewustzijn, want de wereld, Zuid-Amerika en Europa staan voor het Zuid-Amerika en Europa in jouw geest. De energieke en minder energieke delen van jouw geest. Deze delen van je bewustzijn komen terug, en kunnen niet tegen wat ze zien/meemaken als ze weer terugkomen, en ontploffen. Misschien zijn ze nog geladen met kosmische energie, van een heel hoge trilling, waar ze niet tegen kunnen als ze op aarde zijn. Dat zal teveel voor ze zijn, vandaar het ontploffen. Je angst wordt ook nu voelbaar, net als in Zuid-Amerika ook wanneer er besef is, dat het in andere delen van je bewustzijn minder goed gaat. Dat zal de reden van de angst zijn denk ik. Het besef dat dit pas de voorhoede was, is in je, en dat is niet zo verwonderlijk omdat het ook om jezelf gaat, om delen van jezelf. Door de ontploffingen zal het scherm weggevaagd zijn (dat kan de mogelijkheid zijn voor jezelf om dingen te ‘zien’). Als die weg blijken te zijn, dan ligt het er dus aan, dat jouw aardse bewustzijn kosmisch hoog is geweest, en als het terugkomt is het te hoog geladen en ontploft. Aards bewustzijn moet op aarde blijven, dat deel wat kan ‘vliegen’ is ander bewustzijn. Door de mushrooms zal het aardse bewustzijn in ongeschikte (geestelijk heel hoge) gebieden zijn gekomen waar ze niet tegen kunnen, en zo extra schade geven in je geest. Wat het laatste stuk betreft: Het komt van rechtsboven, de aktieve kant (rechts dus). Boven zal het bewustzijn aktief geweest zijn. Het gaat naar beneden, maar naar links. Het wordt dus passief als het naar beneden komt. Maar het wordt ‘wit’, dat zal de geladenheid met de kosmische energie zijn denk ik. Zelfs als het passief is, is het nog zo geladen. Met dat gevoel werd je wakker, het kan dat je je toen ook energiek voelde, dat je dat witte voelde dus eigenlijk. Maar ik weet niet hoe jij je toen voelde. Volgens mij komt de droom erop neer, dat delen van je bewustzijn, die alleen maar geschikt zijn voor bewustzijn op aarde, te hoog gekomen zijn. (door de energie die door de mushrooms is opgewekt). En als ze terug komen naar de aardse regionen van je bewustzijn, dan ‘ontploffen’ ze, ze stellen zich dan weer in op het aardse bewustzijn, maar die hoge kosmische energie die op aarde helemaal niet thuishoort, die blaast ze dan op. In de kosmos stelt het bewustzijn zich niet in op de eigen, aardse omgeving, die is er niet dan, de kosmische energie hoort daar thuis, en richt op dat moment geen schade aan. Dat de angst een paar dagen voelbaar bleef, is ook een onderstreping van de ernst van de zaak. --------------- Lees het onderschrift in mijn sig heel goed, en denk erover na. Want deze droom is best wel belangrijk, geloof dus niet zomaar maar denk er over na. Er zullen dingen zijn die ik niet goed begrepen heb, (zoals of het een droom ’s nachts of een visioen was), als je die uitlegt, kan ik misschien verder komen of fouten eruit halen. Groetjes, pe. Laatst gewijzigd op 02-10-2002 om 11:34. |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben bang voor jou. Jenneke.* | 15 | 05-05-2005 09:42 | |
Seksualiteit |
ik ben bang.. Angeleyes16 | 23 | 25-10-2002 09:27 | |
Verhalen & Gedichten |