Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2006, 18:15
nevret1
nevret1 is offline
hej hai ik moest voor een vriend van me iets opzoeken omdat hij geen internet verbinding heeft. hij zit in mijn klas en doet top vwo. vandaag heeft hij van zijn mentor gehoord dat als hij bij de eerste toetsweek onvoldende's haalt, hij in problemen komt. de leraar heeft gezegd, dat als hij bijv voor wiskunde een onvoldoende haalt dat hij wiskunde moet laten afvallen voor dit jaar en het volgend jaar over nu moet doen( dus als ij 4 onvoldoendes haalt, is hij definitief gezakt voor de hele jaar. dat geldt voor elke vak zei hij. wij doen vwo in een jaar, normaal moet je vwo 5 en 6 doen, wij zijn direkt van havo5 naar vwo 6 gegaan.

maar mag de school dit wel doen?

onze school heet thorbecekelaan en bevindt zich in almelo.

groetjes, nevret
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2006, 09:00
Balance
Balance is offline
Ik vind het sowieso bizar dat je school het toestaat dat je meteen naar 6vwo gaat. Je mist gewoon een deel, dus dat zou uberhaupt niet zo horen. En ik kan me voorstellen dat je school daar dan wel voorwaarden aan verbindt. Zeg nou zelf, als jij niet op het niveau zit om de toetsen die zij nu hebben, succesvol te maken, dan heb je toch ook niet het niveau om straks vwo-examen te doen? Dan kan je veel beter de vakken eerst nog op 5vwo-niveau volgen.
Oud 10-11-2006, 09:25
Verwijderd
Als je vier onvoldoendes haalt in de eerste toetsweek, zit je volgens mij gewoon verkeerd (jij dan niet, maar die vriend van je).

De eisen die gesteld worden, lijken me best kunnen. Als hij meteen zoveel onvoldoendes haalt, dan zou ik hem aanraden toch eerst naar 5 vwo te gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 16:47
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-11-2006 @ 10:25 :
Als je vier onvoldoendes haalt in de eerste toetsweek, zit je volgens mij gewoon verkeerd (jij dan niet, maar die vriend van je).

De eisen die gesteld worden, lijken me best kunnen. Als hij meteen zoveel onvoldoendes haalt, dan zou ik hem aanraden toch eerst naar 5 vwo te gaan.
Maar bij 1 onvoldoende een vak te moeten laten vallen?

Kom op, 1 onvoldoende moet kunnen.

Wat betreft die 4 onvoldoendes heb je gelijk dat zijn er te veel.
Oud 14-11-2006, 17:18
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 10-11-2006 @ 17:47 :
Maar bij 1 onvoldoende een vak te moeten laten vallen?

Kom op, 1 onvoldoende moet kunnen.

Niet als je van havo komt en je in het examenjaar zit (waarbij je voor de meeste vakken dus hoogstens 4 cijfers in het hele jaar haalt).

Ik neem wel aan dat hij eerst recht heeft op een herkansing voor hij het vak definitief moet laten vallen? (Al ligt dat natuurlijk aan de herkansingsregeling bij jullie op school)
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 20:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
I love stars schreef op 10-11-2006 @ 17:47 :
Wat betreft die 4 onvoldoendes heb je gelijk dat zijn er te veel.
Ach kom op zeg. Dan ben je echt nog niet afgeschreven.

En het is goed aan je te zien ja TS dat je VWO doet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten