Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2006, 20:19
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Sylph schreef op 16-11-2006 @ 20:53 :
Maar jij bent een Fortuynist en dus dom;

Linkse arrogantie ftw.
lekkere redenering, maargoed arrogante linkse mensen stinken.
Oud 16-11-2006, 20:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Maar jij bent een Fortuynist en dus dom; met andere woorden, jouw mening telt niet. Wat heb je aan ethiek als je het zomaar opzij kan schuiven? Juist, niets.

Linkse arrogantie ftw.
OMG ROFLMAO

Maarre, hoe weet je nou weer zeker dat diegene weet waar dat chemische wapenspul ligt? Wat als je informatie nou verkeerd is? Of stel dat je een gisse terrorist voor je hebt: die vertelt na marteling een compleet verkeerde plek. Daar ga jij dan zoeken. Ondertussen kunnen z'n vriendjes een compleet andere plek opblazen.

Nou nou wat werkt dat goed. Kun je wel met je zielige verhaaltjes over familieleden, maar dat verandert daar niets aan.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Tiño schreef op 16-11-2006 @ 21:19 :
lekkere redenering, maargoed arrogante linkse mensen stinken.
Vertel mij wat, mijn eigen geur is ondragelijk...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 20:29
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 16-11-2006 @ 20:47 :
Iedereen lijkt ethiek belangrijker te vinden dat zijn vrienden en familieleden....
oh lolz ventje, die kunnen ook aangereden worden

Emotionele argumenten werken zeer zelden.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 20:38
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Maar jij bent een Fortuynist en dus dom; met andere woorden, jouw mening telt niet. Wat heb je aan ethiek als je het zomaar opzij kan schuiven? Juist, niets.

Linkse arrogantie ftw.
Ik ben dom? Mijn mening telt niet??
En dan zeiken over ethiek als je de mening van anderen niet respecteert??
Sodemieter effe op arrogante hippie
Oud 16-11-2006, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 16-11-2006 @ 21:38 :
Ik ben dom? Mijn mening telt niet??
En dan zeiken over ethiek als je de mening van anderen niet respecteert??
Sodemieter effe op arrogante hippie
Ik ben geen hippie, maar ik zie er geen enkel probleem in arrogant te doen tegen mensen die in mijn ogen dom zijn. Bovendien heeft dat weinig met ethiek te maken: ethiek is de leer van goed en kwaad, en martelen valt duidelijk onder kwaad.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 20:58
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Sylph schreef op 16-11-2006 @ 21:42 :
Ik ben geen hippie, maar ik zie er geen enkel probleem in arrogant te doen tegen mensen die in mijn ogen dom zijn. Bovendien heeft dat weinig met ethiek te maken: ethiek is de leer van goed en kwaad, en martelen valt duidelijk onder kwaad.
Is waar, maar in deze casus moet je kiezen tussen twee kwaden. Ik kies dan liever voor het minst erge. De terroristen hun gang laten gaan terwijl je weet dat je ze had kunnen stoppen is ook niet erg ethisch te noemen.
It takes evil to fight evil...
Oud 16-11-2006, 21:01
ook hallo
ook hallo is offline
Maar wie zegt er dat het martelen effectief is? Je kan toch niet zomaar mensen gaan martelen op vermoedens, want iets zeker weten doe je nooit.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 21:03
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Ik ben geen hippie, maar ik zie er geen enkel probleem in arrogant te doen tegen mensen die in mijn ogen dom zijn.
Het is aanleiding genoeg voor een ban.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-11-2006 @ 22:03 :
Het is aanleiding genoeg voor een ban.
Lekker interessant.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 21:15
Verwijderd
Wat maakt het uit? Deze wereld bestaat uit geweld, embrace it. Je kan er niet omheen. Uiteindelijk, degenen die van geweld afzien worden er slachtoffer van, beter gebruik je het voor voortbestaan.

Recht van de sterkste ftw
Waar zijn de tijden dat je met je paardje en gevechtsuitrusting op de ander inreed en hem probeerde de kop af te hakken? Toen je nog zonder enige vervolging mensen de kop kon inslaan omdat ze je verveelden? *zucht*
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 21:18
Magican
Magican is offline
Citaat:
Sylph schreef op 16-11-2006 @ 22:12 :
Lekker interessant.
Wel als je gebanned wordt
Oud 16-11-2006, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 16-11-2006 @ 22:18 :
Wel als je gebanned wordt
Moet ik nu gaan huiveren dat ik geband wordt?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 21:43
Magican
Magican is offline
Citaat:
Sylph schreef op 16-11-2006 @ 22:19 :
Moet ik nu gaan huiveren dat ik geband wordt?
Dat is aan jou
Oud 17-11-2006, 08:20
Verwijderd
Sylph <33
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 08:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik vind niet dat terroristen nog enige rechten hebben. Dus ik zou er niet om gaan huilen als een terrorist gemarteld wordt.

Maar ik denk niet dat ik het zelf uberhaupt zou kunnen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 08:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sorry hoor, maar jouw reacties, die zijn pas dom En bekrompen en kortzichtig en bevooroordeeld, etcetera.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 08:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Oh en het is maar goed dat niet de hele samenleving links is. Wat een flower power gezeur zullen we dan krijgen zeg. Bah.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 09:35
Verwijderd
jezus
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 13:21
RodeKrab
RodeKrab is offline
Nee, ik vind martelen fout. Het helpt opzich ook niet zo heel erg. Je krijgt gewoon bekentissen van mensen of foute informatie omdat ze van de marteling af willen zijn. Je zag het in de tijd van de heksen ook, die onterecht werd vervolgd, omdat ze toevallig hadden bekend.
Wat zijn andere mogelijkheden?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 16-11-2006 @ 12:09 :
Zal jij de terrorist laten martelen om achter de informatie te komen??

Nee, dan ben je net zo slecht bezig als die terroristen, vind ik!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 16:24
Magican
Magican is offline
Eigenlijk is het de vraag of je 1 persoon op zou willen doden voor het leven van 10 anderen.
Oud 17-11-2006, 16:30
mueslireep
mueslireep is offline
De wereld is vol...
Oud 17-11-2006, 18:22
HTID
HTID is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 16-11-2006 @ 20:47 :
Eerlijk gezegd ben ik wel verbaast over het grote aantal mensen dat het niet zou doen. Iedereen lijkt ethiek belangrijker te vinden dat zijn vrienden en familieleden....
Totdat de beslissing in het echt genomen moet worden, dan kiest iedereen toch voor zn familie/vrienden.
Oud 17-11-2006, 18:45
Verwijderd
Citaat:
HTID schreef op 17-11-2006 @ 19:22 :
Totdat de beslissing in het echt genomen moet worden, dan kiest iedereen toch voor zn familie/vrienden.
als het echt zo duidelijk is, dat of mn moeder, broers en zus worden nu doodgeschoten, of een terrorist wordt nu gemarteld, dan zou ik stiekem voor het martelen kiezen, denk ik
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 16-11-2006 @ 12:28 :
Ook niet als er dan duizenden onschuldige Nederlanders zullen sterven? Wellicht vrienden en familieleden van je?
Donder nou toch eens op met die theoretische non-dilemma's. Dat is net zo irrelevant als de vraag aan jou wie je liever voor je ogen geneukt ziet worden, je moeder of je zus.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-11-2006 @ 09:29 :
Sorry hoor, maar jouw reacties, die zijn pas dom En bekrompen en kortzichtig en bevooroordeeld, etcetera.
Oh nee, want een dom VVD-trutje als jij is zeker niet kortzichtig en bevooroordeeld?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija schreef op 17-11-2006 @ 19:45 :
als het echt zo duidelijk is, dat of mn moeder, broers en zus worden nu doodgeschoten, of een terrorist wordt nu gemarteld, dan zou ik stiekem voor het martelen kiezen, denk ik
Maar dat is geen reële situatie, en beroept zich ook niet op het gezond verstand van mensen. Natuurlijk kiezen mensen dan voor het martelen, omdat ze emotioneel afschuwelijk onder druk worden gezet. Evengoed martelen vind ik.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 17-11-2006 @ 20:27 :
Maar dat is geen reële situatie, en beroept zich ook niet op het gezond verstand van mensen. Natuurlijk kiezen mensen dan voor het martelen, omdat ze emotioneel afschuwelijk onder druk worden gezet. Evengoed martelen vind ik.
twas dna ook maar een hypothetisch voorbeeldje, verder blijf ik bij mn standpunt
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 20:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
De hardnekkige voorstanders gaan steeds voorbij aan het punt: je weet nooit zeker of degene die je vasthoudt wel echt iets weet en als-ie na marteling al iets vertelt, weet je nooit of het de waarheid is. Dus hoeveel hypothetische non-dilemma's je ook verzint: ze doen niet ter zake.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 20:28
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
HTID schreef op 17-11-2006 @ 19:22 :
Die situatie komt toch nooit direct voor als je het ivm stelt met het terrorisme
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 00:15
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-11-2006 @ 21:22 :
De hardnekkige voorstanders gaan steeds voorbij aan het punt: je weet nooit zeker of degene die je vasthoudt wel echt iets weet en als-ie na marteling al iets vertelt, weet je nooit of het de waarheid is. Dus hoeveel hypothetische non-dilemma's je ook verzint: ze doen niet ter zake.
Wat maakt het uit of hij iets weet, martelen is leuk om te doen
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 00:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Scordalus schreef op 18-11-2006 @ 01:15 :
Wat maakt het uit of hij iets weet, martelen is leuk om te doen
Ik zou zeggen: kom eens langs bij mij thuis, dan ga ik uitzoeken of dat klopt.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 09:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sylph schreef op 17-11-2006 @ 20:23 :
Oh nee, want een dom VVD-trutje als jij is zeker niet kortzichtig en bevooroordeeld?
Jezus, wat ben jij onnozel zeg. Doe even normaal.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 10:04
WolterB
WolterB is offline
Niet.
Oud 18-11-2006, 10:05
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-11-2006 @ 21:22 :
ik denk dat hjet voor die rare dilemma's niet echt veel uitmaakt wat de reden van marteling is, en wie gemarteld wordt
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 10:56
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik bedacht me gister ineens dat deze vraag echt briljant is om te stellen aan een politicus op TV
Oud 18-11-2006, 11:24
Trass
Trass is offline
Niet martelen. Het heeft toch geen nut. Als al die andere methoden al niet werken, zal martelen dat ook niet doen. Vooral als je te maken hebt met van die bedorven mensen die willen doodgaan voor hun geloof/principes. Mensen die het niet erg vinden om zich op te offeren voor hun achterlijke plannen.
Je weet ook niet eens of degene die je wil martelen alles weet, misschien is het wel een hulpje dat van niks weet. En als hij het zou weten, waarom zou hij dan de waarheid vertellen?
Als een land kiest om mensen te martelen, is het echt te triest voor woorden. Ze verlagen zich tot hetzelfde niveau en overtreden hun eigen wetten (die er niet voor niks zijn). En waar staan die wetten dan nog voor?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 18-11-2006 @ 10:52 :
Jezus, wat ben jij onnozel zeg. Doe even normaal.
Onnozel nog wel
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 14:30
Verwijderd
Wanneer ik gemarteld wordt wil ik ook wel vertellen dat ik eigenlijk de rechterhand van Bin Laden ben en dat ik morgen een bomaanslag op de koningin ga plegen en dat mijn buurman mijn medeplichtige is, als het martelen dan stopt.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 15:56
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sarah schreef op 18-11-2006 @ 15:30 :
Wanneer ik gemarteld wordt wil ik ook wel vertellen dat ik eigenlijk de rechterhand van Bin Laden ben en dat ik morgen een bomaanslag op de koningin ga plegen en dat mijn buurman mijn medeplichtige is, als het martelen dan stopt.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 18-11-2006 @ 16:56 :
Huh, maar jij was vóór het martelen, begrijp ik uit je eerdere posts? Wat vind je dan zo goed en leuk aan mijn opmerking?

Want, even voor de goede orde: ik heb Bin Laden nog nooit ontmoet en zou niet weten waar ik een bom vandaan zou moeten halen, de koningin lijkt me best een aardige mevrouw en ik héb niet eens een buurman.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 16:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sarah schreef op 18-11-2006 @ 17:01 :
Huh, maar jij was vóór het martelen, begrijp ik uit je eerdere posts? Wat vind je dan zo goed en leuk aan mijn opmerking?
Nah ik ben niet voor martelen. Ik zou er alleen niet om rouwen als een terrorist gemarteld zou worden. Maar ik denk niet dat het iets positiefs oplevert. En ik zou het zelf nooit doen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 16:17
MTpower
MTpower is offline
Jup, martelen die dude!
Een voor een z'n teennagels uittrekken, een teen of vinger afknippen en daarna pas beginnen met ondervragen en dreigen met het erger laten worden van de pijn en de pijn flink opschroeven als hij blijkt te liegen
Oud 18-11-2006, 17:37
Levitating Nun
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 18-11-2006 @ 11:56 :
Ik bedacht me gister ineens dat deze vraag echt briljant is om te stellen aan een politicus op TV
Nee.

Want elk politicus zou deze negatief beantwoorden.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 17:55
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ok, hoog tijd dat ik even offtopic ga.

@ Sylph: (ja dit gaat over jou) Eerder zei je dat je me dom vond en dat mijn mening niet telde omdat ik Fortuynist ben. Volstrekt belachelijk natuurlijk. Ik was dan ook woedend toen ik dat las.
Maar ik zit het topic nou eens door te lezen en ik zie nu dat je weer bezig bent tegen iemand anders!!!
Dus het wordt tijd om dit even recht te gaan zetten.
Ten eerste heb je absoluut het recht niet om mij dom te noemen. Je kent me niet, je weet HELEMAAL niks van me, alleen dat ik fortyunist ben, wat je toevallig in een ander topic gelezen hebt. (Wie zegt je trouwens dat dat waar is, maar dat terzijde)
Voor jouw informatie: Ik heb een IQ van 148, ik studeer aan de universiteit en als alles goed gaat ben ik over twee jaar doctorandus. Je kunt dus veel van me zeggen maar niet dat ik dom ben.
Bovendien heeft de grondlegger van het Fortuynisme, wijlen Pim Fortuyn, het zelfs geschopt tot professor, dus Fortuynisme met domheid associëren is niet op zijn plaats. Ter vergelijk: Jan Marijnissen heeft nooit zijn school afgemaakt, is er zelfs meerdere malen vanaf getrapt.
Ik durf zelfs te beweren dat de gemiddelde Fortuynist slimmer is dan de gemiddelde linksstemmer: links heeft de meeste aanhangers bij de laagopgeleide, arme mensen. Of wou je dat ontkennen?
Je beweerde ook dat mijn mening niet telde. Dat vind ik nog veel erger. Als je een beetje had opgelet op school had je geweten dat onze voorouders hebben gevochten voor de democratie. Dus dat iedereen een stem heeft. Jij ook dus. En helaas voor jou ook de mensen met een andere mening dan jij.
Dat je beweert dat mijn mening niet telt vertelt mij dat je tegen de democratie bent. Linkse mensen die de democratie willen afschaffen noemen ze stalinisten, wist je dat?

Ik ben blij om te lezen dat meer mensen vinden dat je veel en veel te ver bent gegaan. Maar als Chloe Siere je erop aanspreekt nou je haar een VVD trutje. Heb je nooit geleerd dat je zo niet met dames omgaat?

Tot slot: Sylph, ik geef Chloe Siere groot gelijk. Je reacties zijn dom, bekrompen, kortzichtig en bevooroordeeld. Zo ga je niet mensen om!!!
Ik zeg dit niet omdat je links stemt maar omdat je totaal geen respect heb voor de mening van anderen en mensen met een andere mening de grond in trapt. Ik hoop dan ook zeer dat je ooit een permban zult krijgen voor je geflame.

Tot die tijd: Als je niks zinnings te melden hebt blijf dan weg uit dit topic. Ik wil best met je discussiëren over politiek, maar niet hier en alleen maar als je dat kan doen zonder geflame, persoonlijke aanvallen en dat soort onzin.

Zo dat is er uit, nu weer ontopic graag.
Oud 18-11-2006, 17:56
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 18-11-2006 @ 17:17 :
Jup, martelen die dude!
Een voor een z'n teennagels uittrekken, een teen of vinger afknippen en daarna pas beginnen met ondervragen en dreigen met het erger laten worden van de pijn en de pijn flink opschroeven als hij blijkt te liegen
Je postgeschiedenis kennende meen je het nog ook, wat in- en intriest.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 17:59
Levitating Nun
Juist omdat je zegt dat je niet dom kan zijn als je een IQ van 148 heb en dat Fortuyn een prof. was en dus niet dom kan zijn (of het Fortuynisme) getuigt van diepgaande domheid.

Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 18-11-2006 @ 18:55 :
Ok, hoog tijd dat ik even offtopic ga.

@ Sylph: (ja dit gaat over jou) Eerder zei je dat je me dom vond en dat mijn mening niet telde omdat ik Fortuynist ben. Volstrekt belachelijk natuurlijk. Ik was dan ook woedend toen ik dat las.
Maar ik zit het topic nou eens door te lezen en ik zie nu dat je weer bezig bent tegen iemand anders!!!
Dus het wordt tijd om dit even recht te gaan zetten.
Ten eerste heb je absoluut het recht niet om mij dom te noemen. Je kent me niet, je weet HELEMAAL niks van me, alleen dat ik fortyunist ben, wat je toevallig in een ander topic gelezen hebt. (Wie zegt je trouwens dat dat waar is, maar dat terzijde)
Voor jouw informatie: Ik heb een IQ van 148, ik studeer aan de universiteit en als alles goed gaat ben ik over twee jaar doctorandus. Je kunt dus veel van me zeggen maar niet dat ik dom ben.
Bovendien heeft de grondlegger van het Fortuynisme, wijlen Pim Fortuyn, het zelfs geschopt tot professor, dus Fortuynisme met domheid associëren is niet op zijn plaats. Ter vergelijk: Jan Marijnissen heeft nooit zijn school afgemaakt, is er zelfs meerdere malen vanaf getrapt.
Ik durf zelfs te beweren dat de gemiddelde Fortuynist slimmer is dan de gemiddelde linksstemmer: links heeft de meeste aanhangers bij de laagopgeleide, arme mensen. Of wou je dat ontkennen?
Je beweerde ook dat mijn mening niet telde. Dat vind ik nog veel erger. Als je een beetje had opgelet op school had je geweten dat onze voorouders hebben gevochten voor de democratie. Dus dat iedereen een stem heeft. Jij ook dus. En helaas voor jou ook de mensen met een andere mening dan jij.
Dat je beweert dat mijn mening niet telt vertelt mij dat je tegen de democratie bent. Linkse mensen die de democratie willen afschaffen noemen ze stalinisten, wist je dat?

Ik ben blij om te lezen dat meer mensen vinden dat je veel en veel te ver bent gegaan. Maar als Chloe Siere je erop aanspreekt nou je haar een VVD trutje. Heb je nooit geleerd dat je zo niet met dames omgaat?

Tot slot: Sylph, ik geef Chloe Siere groot gelijk. Je reacties zijn dom, bekrompen, kortzichtig en bevooroordeeld. Zo ga je niet mensen om!!!
Ik zeg dit niet omdat je links stemt maar omdat je totaal geen respect heb voor de mening van anderen en mensen met een andere mening de grond in trapt. Ik hoop dan ook zeer dat je ooit een permban zult krijgen voor je geflame.

Tot die tijd: Als je niks zinnings te melden hebt blijf dan weg uit dit topic. Ik wil best met je discussiëren over politiek, maar niet hier en alleen maar als je dat kan doen zonder geflame, persoonlijke aanvallen en dat soort onzin.

Zo dat is er uit, nu weer ontopic graag.
Oh, heerlijk. Iemand spendeert meer dan twee regels aan me.
Maar goed. Al zou je prof. dr. zijn en fortuynist, dan vind ik je nog steeds dom, voor het geloven in de idealen van die walgelijke Fortuyn. Dat is mijn goed recht, voor als je het nog niet wist. Ik mag mensen dom vinden in dit land: er is geen enkele wet die zegt dat je andere mensen niet dom mag vinden.

Ik heb best wel respect voor de mening van anderen, maar gewoon juist net voor niet de mening dat martelen ok is. Het spijt me zeer, als je dat vindt ben je onwetend of dom, of beide, dat kan natuurlijk ook.

En je kan veel van me zeggen, maar ik ben niet bekrompen of kortzichtig. In dat opzicht heeft Chloe Siere dan ook ongelijk. En als ze mij dom vindt, dan mag ik haar toch ook dom vinden? Wat is dat voor onzin? Ik zeg wat ik wil, en niet wat jij wil, hartelijk dank. Chloe Siere is iemand die het opneemt voor miljoenenbedrijven die wat extra belasting moeten betalen omdat ze zo anders zo sielug zijn!!11!!. Dat gaat mijn pet te boven.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 18:12
Dinalfos
Dinalfos is offline
Haha, wat een Oh Noes-discussie.
Reageren

Regels voor berichten