Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2006, 16:04
jompo
jompo is offline
(Novum) - VVD-kandidaat Ton Elias bindt de strijd aan met ambtelijk taalgebruik. Daarvoor heeft hij een contract afgesloten met vijf Nederlanders die hem zullen volgen. Als hij toch ingewikkelde woorden gebruikt, moeten ze hem daarop aanspreken.

Als straf belooft hij dan boodschappen voor hen te doen, hen bijles te geven, of een maaltijd voor hen te koken. Elias, die 23ste staat op de lijst van de VVD, belooft alle overheidsformulieren te vereenvoudigen als hij Kamerlid wordt.

"Waarom 'modaal' zeggen als je 'dertigduizend euro bruto per jaar' bedoelt? En waarom niet 'belangrijk deel' zeggen in plaats van 'substantiële portie'?" Vorige week meldde het tv-programma Netwerk dat Nederlanders ingewikkeld taalgebruik in de politiek zien als de grootste oorzaak van de kloof tussen politici en burgers.

http://binnenland.nieuws.nl/438856/V...er_taalgebruik

:')
Oud 20-11-2006, 16:09
Verwijderd
Haha. De VVD wordt ook met de dag populistischer. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel politici die zich verlagen tot het niveau van hun electoraat.
Oud 20-11-2006, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Boebsie schreef op 20-11-2006 @ 16:30 :
En wat is de relatie betreffende het dragen van een hoofddoek en God? Behalve de genoemde termen: godsvrees, bescheidenheid en onderdanigheid. Ik vraag me af wat de achterliggende reden is van het bedekken van het haar met betrekking tot God?
Wie heeft er een achterliggende reden nodig als je het voor god doet? Je doet het voor god, dat is toch genoeg, want god wil het. En dus doe je god een pleziertje als je dat ding draagt.
Oud 20-11-2006, 16:14
jompo
jompo is offline
Henkie uit de volkswijk moet natuurlijk wel begrijpen wat er gezegd word, 'substantiele portie" gaat natuurlijk boven zijn niveau. Vergelijkbaar met het lekenrechtspraak standpunt van de VVD :')
Oud 20-11-2006, 16:38
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Wil je meedoen aan politiek? Dan doe je er je best maar een beetje voor.
Oud 20-11-2006, 16:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 20-11-2006 @ 16:35 :
OK. Dus dat is uit de wereld.
Oeps
Oud 20-11-2006, 16:58
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-11-2006 @ 17:09 :
Haha. De VVD wordt ook met de dag populistischer. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel politici die zich verlagen tot het niveau van hun electoraat.
Hoe moet je anders aan zetels komen?
Oud 20-11-2006, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 20-11-2006 @ 17:58 :
Hoe moet je anders aan zetels komen?
Het gaat anders niet zo goed met de VVD in de peilingen.
Oud 20-11-2006, 17:04
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-11-2006 @ 17:59 :
En daarom doen ze dit ook.

Zie ook Pastors, wie ik vorige week nog als een redelijke man zag. De beste man ziet dat het in de peilingen niet goed gaat, terwijl Wilders alweer 4 of 5 zetels heeft, en dus wat doet Pastros? Wilders min of meer nadoen door de islamisering te evrgelijken met nazi's (oid). Maar hij moet ook wel. Anders kom je niet eens in de kranten, en haal je geen zetels.

Daarom moet de democratie ook worden vervangen door een technocratie..
Oud 20-11-2006, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 19-11-2006 @ 23:35 :
Citaat:
Als het wel grondslag zou hebben in de koran overigens (wat overigens gewoon onzin is, tenzij je natuurlijk luisterd naar de gene die vrouwen zonder hoofddoekje rotten vlees noemen),
Wat een drogargument, maar mag ik een bron voor het aangehaalde?

Citaat:
hoe verklaar je de islamitische landen dan waar hoofddoekjes en burqa's gewoon bij wet verboden zijn?
Welke islamitische landen? Tunesië bijvoorbeeld? Dus omdat een groot deel van de bevolking islamitisch is en de regering niet, dan zitten de moslims fout wanneer de moslimas een hoofddoek dragen. Wat dat betreft is Nederland islamitischer.

Citaat:
Of nee, laat eigenlijk ook maar, dat zijn natuurlijk gewoon ongelovige honden die de islam verketteren is het niet?
Niet ongelovig, maar wel zondig.

Citaat:
De extreme hypocrisy die uitgaat van dit soort uitspraken van bananenrepublieken als maleisie zal er veel goed doen en ons allen vooral nader tot elkaar brengen.
Nee, het feit dat Verdonk voor 150 vrouwen -aantal burqadragende moslima's- onder het mom van integratie de keuzevrijheid van de nederlandse burgers wil inperken.

Citaat:
Maargoed, vrouwen onderdrukking is een bekend fenomeen in de moslim wereld en daar zal wel weinig aan te veranderen zijn zonder er gewoon wettelijke bepalingen voor in te voeren hier. Dat is precies wat er nu gebeurd en dat is een erg goede zaak. Gelukkig is het gros van nederland dat met me eens.
Natuurlijk vrouwenonderdrukking wanneer een moslima er voor kiest om een hoofddoek te dragen. Maar wanneer een non hetzelfde doet, dan zeggen we dat ze haar leven aan God wil wijden.
En uit wel onderzoek mag blijken dat de meerderheid van Nederland jouw mening deelt? Als ik kijk naar hoeveel Wilders (of de andere rechtse partijen die de moslims de kop willen indrukken) in de peilingen staat, denk ik dat je toch ongelijk hebt.
Oud 20-11-2006, 17:29
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
hookee schreef op 20-11-2006 @ 13:19 :
Wel een beetje het nieuws blijven volgen hoor..
Ik vind het opvallend, Brazillië ok.. maar aanrandingen in Teheran?
Maar ja.. als ze een gesprek al als een aanranding zien...

Artikel klopt niet want de maatregel werd nooit doorgevoerd, oftewel: hoe gevaarlijk Googelen kan zijn als je nergens kan dubbelchecken, maar waarschijnlijk is dat niet nodig, de vooringenomenheid over dit onderwerp bij sommigen druipt er weer vanaf hier.

Voor wie het wil weten, de enige etiquette in de Iraanse bussen is dat je niet naast een getrouwde vrouw gaat zitten, in sommige conservatievere steden die buiten het centraal gezag vallen geldt nog de oude barriere in het midden van de bus, maar dat systeem raakt uit trek omdat de nieuwere bussen lastiger aan te passen zijn
Oud 20-11-2006, 17:31
juno
juno is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 20-11-2006 @ 16:23 :
'T sulle wel twee afvalligen sein
El Sadaawi timmert al langer aan de weg, Selim is van wat later datum. Beide waren en zijn nog steeds gelovig moslim, beiden zijn vrouw, journaliste. Beiden komen uit Egypte. Beiden komen op voor de rechten van vrouwen. Beiden worden als aardig onderlegd en gezaghebbend beschouwd onder vakgenoten.

Wonend in het feministische nederland met gelijke rechten voor man en vrouw krijgen jullie verwende geluksvogels weinig mee van wat jullie moslimzusters in een groot deel van de islamitische wereld (arabisch, midden oosten, afrika) allemaal uit te staan hebben met de mannen om hen heen, enkel en alleen omdat zij vrouw zijn. Deze auteurs doen daar zo af en toe nog wel eens een boekje over open.

Die hebben jullie duidelijk in jullie ivoren toren nog nooit gelezen. Jullie theoretische studeerkamerislam is niet de islam zoals die dagelijkse kost is voor miljoenen gelovigen in minder gelukkige omstandigheden dan jullie. Maar dat wil er nog maar niet in.
Oud 20-11-2006, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Cartosa schreef op 20-11-2006 @ 18:29 :
Artikel klopt niet want de maatregel werd nooit doorgevoerd, oftewel: hoe gevaarlijk Googelen kan zijn als je nergens kan dubbelchecken, maar waarschijnlijk is dat niet nodig, de vooringenomenheid over dit onderwerp bij sommigen druipt er weer vanaf hier.

Voor wie het wil weten, de enige etiquette in de Iraanse bussen is dat je niet naast een getrouwde vrouw gaat zitten, in sommige conservatievere steden die buiten het centraal gezag vallen geldt nog de oude barriere in het midden van de bus, maar dat systeem raakt uit trek omdat de nieuwere bussen lastiger aan te passen zijn
Oh? Een vriend van mij was laatst in Teheran geweest en werd door iedereen boos aangekeken, toen hij in het vrouwengedeelte van de bus zat.
Oud 20-11-2006, 17:36
juno
juno is offline
We hebben hier nog een handjevol bejaarde nonnen, en de meesten dragen al niet eens meer het habijt. De non sterft uit, er zijn nauwelijks nog novices die willen intreden.
Oud 20-11-2006, 17:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-11-2006 @ 17:59 :
20->22 zetels.

Niet gek aangezien een van de hoofdkandidaten op dit moment door lasterpraatjes over een zogenaamd goedkeuren van marteling aan de grond gehouden wordt.

Overigens opvallend, het spotje dat ik laatst zag, dat wees op de gigantisch teruglopende aantallen asielaanvragen sinds het nieuwe asielbeleid. Aan de andere kant mag het ook wel. Voor dat beleid wilden we met z'n allen minder asielaanvragen om de gigantische achterstanden in integratie en immigratie weg te werken. De VVD regeerde me, en heeft inderdaad een enorme daling teweeg gebracht, effectiever dan alle voorgaande kabinetten.
Oud 20-11-2006, 17:48
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 20-11-2006 @ 18:45 :
20->22 zetels.

Niet gek aangezien een van de hoofdkandidaten op dit moment door lasterpraatjes over een zogenaamd goedkeuren van marteling aan de grond gehouden wordt.

Overigens opvallend, het spotje dat ik laatst zag, dat wees op de gigantisch teruglopende aantallen asielaanvragen sinds het nieuwe asielbeleid. Aan de andere kant mag het ook wel. Voor dat beleid wilden we met z'n allen minder asielaanvragen om de gigantische achterstanden in integratie en immigratie weg te werken. De VVD regeerde me, en heeft inderdaad een enorme daling teweeg gebracht, effectiever dan alle voorgaande kabinetten.
Zo, is dat even fijn met de tekorten die nu al dreigen op de arbeidsmarkt.

Op de peiling van 19 november staan ze trouwens op 20.
Oud 20-11-2006, 17:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-11-2006 @ 18:48 :
Zo, is dat even fijn met de tekorten die nu al dreigen op de arbeidsmarkt.
een woord: frictie.

Dat is de reden dat ik moest schaterlachen toen een voorlichter van Amsterdam Zuidoost me vertelde dat nieuwe kantoren op de Zuidas veel banen voor Zuidoost scheppen.
Oud 20-11-2006, 18:01
Love & Peace
Love & Peace is offline
Kinderen wachten tevergeefs op Sinterklaas

Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje NIET aan. Dat gold zaterdag voor een aantal ouders en kinderen die in het Utrechtse De Meern bij de Meernbrug stonden te wachten op de komst van de goedheiligman met zijn pietermannen en pakjesboot. Alles was uit de kast gehaald; kinderen droegen zwartepietenpakjes, gezichten waren geschminkt en mijtertjes op kinderhoofdjes gezet. Maar al wat er kwam: geen Sint.

De fout bleek niet te liggen bij Sinterklaas, maar bij één van de huis-aan-huis-bladen. Het lokale sufferdje had de datum van de komst van de Sint verkeerd vermeld. De grote kindervriend komt pas volgende week zaterdag aan in De Meern. Om 10.00 uur in de ochtend kunnen de kinderen met hun ouders in de herkansing. Dan is ook de burgemeester present om de Sint te ontvangen.
Bron
Oud 20-11-2006, 18:26
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 20-11-2006 @ 18:34 :
Oh? Een vriend van mij was laatst in Teheran geweest en werd door iedereen boos aangekeken, toen hij in het vrouwengedeelte van de bus zat.
Wat is laatst? Ik heb gepraat met meisjes in de bus en niemand zei er wat van. Ik neem aan dat het afhangt met wat soort mensen je praat en vooral waar. In een paar conservatievere plaatsen ben ik ook wel eens van een bus geflikkerd, in Teheran wordt de ijzeren afbakening regelmatig kapotgemaakt door tieners, bussen zijn een tijdje zelfs een ontmoetingsplaats geweest voor koppeltjes lol.
Oud 20-11-2006, 20:25
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-11-2006 @ 06:49 :
Dat is toch niet zo heel gek?

of ben je het met alle moslims van a tot z eens?
Pruttelpot is hypocriet. Hij houdt niet van moslims, moslims moeten altijd hun bek houden, moslims mogen nooit hun mening geven.... behálve als die mening de zijne is.

Maar stiekem snapte jij dat ook wel.
Oud 20-11-2006, 21:57
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-11-2006 @ 14:21 :
heh,...

NRC-Handelsblad, 17/11/2006

Marokko heeft moeite met hoofddoek

(...)
De Egyptische minister van Cultuur, Farouk Hosni noemde gisteren de hoofddoek „een achteruitgang”.

Volgens Hosni wordt de relatie tussen God en de mens niet bepaald door de kleding die iemand draagt.
Ow,....

"Hosni offered his resignation after the the Muslim Brotherhood, Egypt's largest Islamic political group, called for the minister to "apologise and resign", calling his remarks insults that were directed at Islam's religious leaders."
http://english.aljazeera.net/NR/exer...E7622BF092.htm

zucht
Oud 20-11-2006, 22:12
juno
juno is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 20-11-2006 @ 19:26 :
Wat is laatst? Ik heb gepraat met meisjes in de bus en niemand zei er wat van. Ik neem aan dat het afhangt met wat soort mensen je praat en vooral waar. In een paar conservatievere plaatsen ben ik ook wel eens van een bus geflikkerd, in Teheran wordt de ijzeren afbakening regelmatig kapotgemaakt door tieners, bussen zijn een tijdje zelfs een ontmoetingsplaats geweest voor koppeltjes lol.
Ja, wat is het daar toch een losse dolle boel, van alles kan en alles mag!
Oud 20-11-2006, 22:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 20-11-2006 @ 14:32 :
[B Als de aanblik van een niet geheel bedekte vrouw je opwindt, dan neem je maar een koude douche of je denkt aan iets vervelends. [/B]
Werkt bij mij altijd prima.
Oud 20-11-2006, 22:24
T_ID
T_ID is offline
Turkije krijgt deadline voor akkoord met Cyprus

HELSINKI - Turkije krijgt tot 6 december de tijd een handelsakkoord met Cyprus te sluiten. Volgens de huidige voorzitter van de Europese Unie, Finland, kan Turkije zo voorkomen dat de pogingen om toe te treden tot de EU in de ijskast worden gezet.
Turkije moet zijn havens openstellen voor schepen die uit Cyprus komen. De Finse premier Matti Vanhanen verwacht dat de Europese Commissie in een eerste week van december aanbevelingen doet over de mogelijke toetreding van Turkije. De Europese ministers van Buitenlandse Zaken nemen op 11 december een beslissing.
Turkije heeft steeds gezegd dat het alleen maatregelen neemt als de EU het economische isolement van het aan Turkije gelieerde Noord-Cyprus opheft.

http://www.ad.nl/buitenland/article824883.ece

Slappe opstelling... Maar ja, er gebeurd überhaupt iets, dat is al het vermelden waard.
Oud 20-11-2006, 22:33
Blood Fire Rage
Citaat:
juno schreef op 20-11-2006 @ 23:12 :
Ja, wat is het daar toch een losse dolle boel, van alles kan en alles mag!
Hou eens op te verdraaien en ridiculiseren wat hij zegt
Oud 20-11-2006, 22:35
juno
juno is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 20-11-2006 @ 23:33 :
Hou eens op te verdraaien en ridiculiseren wat hij zegt
Hij zegt dat het best wel meevalt met de strenge scheiding der sexen, getuige zijn voorbeelden. Ik kan het helaas niet met hem eens zijn.
Oud 20-11-2006, 22:43
jompo
jompo is offline
Citaat:
T_ID schreef op 20-11-2006 @ 23:24 :
Turkije krijgt deadline voor akkoord met Cyprus

HELSINKI - Turkije krijgt tot 6 december de tijd een handelsakkoord met Cyprus te sluiten. Volgens de huidige voorzitter van de Europese Unie, Finland, kan Turkije zo voorkomen dat de pogingen om toe te treden tot de EU in de ijskast worden gezet.
Turkije moet zijn havens openstellen voor schepen die uit Cyprus komen. De Finse premier Matti Vanhanen verwacht dat de Europese Commissie in een eerste week van december aanbevelingen doet over de mogelijke toetreding van Turkije. De Europese ministers van Buitenlandse Zaken nemen op 11 december een beslissing.
Turkije heeft steeds gezegd dat het alleen maatregelen neemt als de EU het economische isolement van het aan Turkije gelieerde Noord-Cyprus opheft.

http://www.ad.nl/buitenland/article824883.ece

Slappe opstelling... Maar ja, er gebeurd überhaupt iets, dat is al het vermelden waard.
Lekker tegenstrijdig gezien het feit dat de Europese unie de TRNC financiele steun heeft verleend:

"De VN en de EU waren teleurgesteld dat Cyprus niet als een herenigd eiland zou toetreden en gaven de Grieks-Cypriotische nee-stemmers hiervan de schuld. Vanaf het referendum verhardde de houding van de EU ten opzichte van Cyprus zich: de EU heeft de TRNC gelijk na het referendum 259 miljoen euro toegezegd (een impliciete erkenning van die regering), Turks-Cypriotische politici bezoeken Europese leiders, er gaat op Turks-Cyprus gevlogen worden vanuit de EU en er wordt serieus gesproken over het opheffen van het embargo. Maar de Grieks-Cyprioten lijken er niet mee te zitten: zij hebben een zeer sterke positie in de onderhandelingen over een Turkse toetreding tot de Europese Unie; met een vetorecht kunnen zij deze toetreding tegenhouden. Inmiddels is begonnen met onderhandelingen over toetreding van Turkije tot de Europese Unie, en heeft Grieks-Cyprus alsnog geen veto uitgesproken. Wat voor bijdrage dat overigens zou hebben voor de oplossing van het conflict is een ander aspect."
Oud 20-11-2006, 22:55
jompo
jompo is offline
Verkiezingsstrijd wordt toch nog spannend

Uitgegeven: 20 november 2006 18:14
Laatst gewijzigd: 20 november 2006 22:26
DEN HAAG - Twee dagen voor de Tweede Kamerverkiezingen lijkt de strijd tussen CDA en PvdA om wie de grootste partij wordt toch nog spannend te worden.

In de peiling van Maurice de Hond liep de voorsprong van het CDA maandag terug tot 3 zetels: 42 om 39. Afgelopen zaterdag was die voorsprong nog 5 zetels. Ook in de politieke barometer van Interview/NSS en het tv-programma Nova loopt de PvdA in. Het verschil was zondag 10 zetels, maandag waren dat er 6. In de peiling komt het CDA uit op 43, de PvdA op 37.

SP

Daar tegenover staat de peiling van TNS Nipo die maandag aangaf dat de SP juist de PvdA had ingehaald. In deze peiling komt de PvdA uit op 31 zetels, de SP op 32 en het CDA op 41.

De VVD staat in alle peilingen onveranderd op verlies. Als er nu verkiezingen zouden zijn, zouden de liberalen 21 zetels behalen, een verlies van 7 in vergelijking met de stembusgang in 2003.

In geen van de peilingen haalt de huidige coalitie van CDA en VVD een meerderheid. Dat geldt evenmin voor het linkse blok van PvdA, SP en GroenLinks.

Linkse coalitie

Tot teleurstelling van SP en GroenLinks sprak PvdA-leider Wouter Bos zich ook maandag niet onomwonden uit voor een linkse coalitie. Tijdens een gesprek in een Amsterdams café maakte Bos zijn linkse collega's duidelijk dat hij met een eigen verhaal naar de kiezer wil.

Volgens hem is in het gesprek wel weer vastgesteld dat PvdA, SP en GroenLinks veel gemeen hebben, maar hij vindt dat iedere partij moet proberen zoveel mogelijk stemmen te behalen om samen het "kabinet van Balkenende en Verdonk" te voorkomen.

Onontbeerlijk

Daarvoor is een grote PvdA onontbeerlijk, hield Bos maandag zijn achterban voor tijdens de slotavond van zijn verkiezingscampagne in Haarlem. "Voor iedereen die vindt dat het sterker en socialer moet zijn in Nederland is de keus duidelijk. Een kabinet Balkenende-Verdonk zal de verschillen en tegenstellingen tussen de mensen alleen maar verder vergroten."

Eindstation

Ook VVD-leider Mark Rutte benutte de laatste VVD-campagnebijeenkomst nog eens om flink uit te halen. Vooral het CDA moest het in Amsterdam ontgelden. "Een stem op het CDA is een sprong op een trein waarvan niemand weet wat het eindstation is", zei Rutte.

Hij hekelde opnieuw de opstelling van CDA-leider Jan Peter Balkenende, die weigert zich uit te spreken voor een voortzetting van de huidige coalitie van CDA en VVD. "Jan Peter is maar met één vraag bezig: hoe blijf ik premier. Hij mijdt elke keuze die kiezers kan kosten."

Gezinsbeleid

Balkenende sloeg maandagavond op een CDA-bijeenkomst in Lisse juist een verzoenende toon aan. Hij richtte zich op het jeugd- en gezinsbeleid. Dit van oudsher CDA-thema wordt volgens hem inmiddels ook opgepakt door andere partijen. "Laten we ondanks alle politieke verschillen kijken wat ons bindt", aldus Balkenende.

Hij stelde voor tijdens de eerste maanden van de nieuwe kabinetsperiode te komen met een plan van aanpak voor het gezinsbeleid. Daarin moet volgens hem de komst staan van centra voor jeugd en gezin in elke gemeente, het wegwerken van taalachterstanden en maatschappelijke stages voor jongeren.
Oud 21-11-2006, 05:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 20-11-2006 @ 14:30 :
Vooral blijven kankeren over het hoofddoek terwijl in veel westerse landen vrouwen bijv. in het OV aangerand dan wel gebuttfucked worden. [afbeelding]
"A woman is raped every two hours and gang-raped every eight hours in Pakistan, according to the country's independent Human Rights Commission.

Correspondents say these figures are probably an under-estimation as many rapes are not reported."
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/6148590.stm
Oud 21-11-2006, 05:49
Gatara
Gatara is offline
bizar...

The Sunday Times November 19, 2006

Blair hit by Saudi 'bribery' threat

David Leppard
SAUDI ARABIA is threatening to suspend diplomatic ties with Britain unless Downing Street intervenes to block an investigation into a £60m “slush fund” allegedly set up for some members of its royal family.

A senior Saudi diplomat in London has delivered an ultimatum to Tony Blair that unless the inquiry into an allegedly corrupt defence deal is dropped, diplomatic links between Britain and Saudi Arabia will be severed, a defence source has disclosed.

The Saudis, key allies in the Middle East, have also threatened to cut intelligence co-operation with Britain over Al-Qaeda.

They have repeated their threat that they will terminate payments on a defence contract that could be worth £40 billion and safeguard at least 10,000 British jobs.

The Saudis are furious about the criminal investigation by the Serious Fraud Office (SFO) into allegations that BAE Systems, Britain’s biggest defence company, set up the “slush fund” to support the extravagant lifestyle of members of the Saudi royal family.

The payments, in the form of lavish holidays, a fleet of luxury cars including a gold Rolls-Royce, rented apartments and other perks, are alleged
to have been paid to ensure the Saudis continued to buy from BAE under the so-called Al-Yamamah deal, rather than going to another country. Al-Yamamah is the biggest defence contract in British history and has kept BAE in business for 20 years.

At least five people have been arrested in the probe. They include Peter Wilson, BAE’s managing director of international programmes, and Tony Winship, a former company official who oversaw two travel and service firms that are alleged to have been conduits for the payments. Both deny any wrongdoing.

The Saudi threat was made in September after the royal family became alarmed at the latest turn in the fraud inquiry. Sources close to the investigation say the Saudis “hit the roof” after discovering that SFO lawyers had persuaded a magistrate in Switzerland to force disclosure about a series of confidential Swiss bank accounts.

The sources said the accounts relate to substantial payments between “third party” offshore companies that may have received large sums in previously undisclosed “commissions”. Fraud office sources say they are now trying to get more documents that will tell them who benefited from the accounts. The trail is said to lead to the Saudi capital Riyadh.

The Saudis learnt of this development only when they were contacted by the Swiss banks in the late summer. “They hit the roof,” said a source close to the investigation.

The Saudi royal family, which effectively controls the government, instructed a senior diplomat, said to be Prince Mohammed bin Nawaf, its London ambassador, to visit Downing Street. He held a meeting with Jonathan Powell, Blair’s chief of staff, according to the sources.

The diplomat is said to have delivered a 12-page letter drawn up by a Saudi law firm demanding a detailed explanation of why the investigation was still continuing.

The Saudis had been given the impression during a meeting with Blair in July last year that the inquiry would be stopped, say the sources.

“The Saudis are claiming in this letter that the British government has broken its undertaking to keep details of the Al-Yamamah deal confidential,” said a source who has read the document.

“It regards the disclosure of these documents to the SFO from Switzerland, and from the Ministry of Defence, as a totally unacceptable breach of that undertaking. They are claiming the deal is protected by sovereign national immunity and that the British have no right to poke around in their private financial affairs.

“It is a really infuriated letter demanding a full and open explanation, pending which the Al-Yamamah contract is suspended and all payments would stop.”

A defence official said that the preliminary contract, signed last August, to sell the first 24 of 72 promised Typhoons, better known as Eurofighters, was then temporarily suspended. That contract alone is said to be worth £11 billion and would safeguard 9,000 jobs at the Eurofighter’s UK headquarters in Warton, Lancashire, for the next decade.

Downing Street is said to have persuaded the Saudis to reverse for the time being their decision to suspend the Typhoon payments. However, the Saudis made clear they would carry out their threats unless the demands in their letter were met.

During the meeting with Powell the Saudi diplomat is said to have issued a threat to sever all diplomatic and intelligence ties. Such a move would be
damaging for Britain’s strategic interests in the volatile region.

It would involve the Saudis withdrawing their ambassador to London, and the British ambassador in Riyadh would be sent home. Direct communications between the two countries on political, economic and security issues would have to be conducted through a third country.

“It was the Swiss stuff that sent the Saudis over the top. The threat to cut off diplomatic and intelligence ties was a very real one,” said the defence official.

The row will put renewed pressure on Lord Goldsmith, the attorney-general, to intervene. Earlier this year Goldsmith, who is the “superintending” minister for the SFO, was asked to determine whether its inquiry was “in the public interest”. That request followed earlier Saudi pressure on the Ministry of Defence.

A spokesman for Goldsmith said: “We do not comment on ongoing investigations.”

Al-Yamamah, meaning “the Dove” in Arabic, has kept BAE in business for 20 years. It was signed in 1985 when Britain agreed to sell 72 Tornados and 30 Hawks to Saudi Arabia.

The deal was renewed in 1993 when the Saudis agreed to buy another 48 Tornado warplanes. In a third stage of the contract signed last year, Britain is selling up to 72 more planes, the Typhoons.

A Downing Street spokesman said: “We don’t speak about ongoing investigations and we don’t speak about discussions with other countries.”
http://www.timesonline.co.uk/article...459780,00.html
Oud 21-11-2006, 06:50
Verwijderd
Citaat:
Sherpao schreef op 20-11-2006 @ 14:30 :
Vooral blijven kankeren over het hoofddoek terwijl in veel westerse landen vrouwen bijv. in het OV aangerand dan wel gebuttfucked worden. [afbeelding]
Gelukkig wordt in geen enkel islamitisch land ooit een vrouw verkracht en kunnen alle moslimmannen zich prima inhouden. Mohammed, Yousouf en anderen, het is jammer dat ze geen vrouwen zijn, want je had ze graag als au pair voor je kleine zusje gewild!
Oud 21-11-2006, 07:29
hookee
hookee is offline
Interessant ook de term "buttfucked". Dat hebben ze dan nog wel van vader meegekregen. "Jongen, als je dan tòch zonodig sex wil hebben, neem 'r dan in het kleine gaatje, dan blijft ze maagd en haar familie-eer in stand..."
Oud 21-11-2006, 08:14
hookee
hookee is offline
Citaat:
Bomaanslag op Duits vliegtuig voorkomen Een groep mannen heeft afgelopen zomer voorbereidingen getroffen om een passagiersvliegtuig op te blazen, laat het Duitse
OM weten. Zes verdachten zijn vrijdag gearresteerd wegens betrokkenheid bij de voorgenomen terreuraanslag en in negen woningen in Noord-Rijnland-Westfalen en Hessen is huiszoeking gedaan. De Duitse krant Die Welt meldt dat de verdachten een verkeersvliegtuig van de Israëlische luchtvaartmaatschappij El Al wilden opblazen. Ze maakten plannen om een in bagage verstopte bom aan boord te brengen op de luchthaven van Frankfurt. ANP
Ik wist overigens niet dat El Al met Duitse vliegtuigen vloog..
Oud 21-11-2006, 10:00
Blood Fire Rage
Citaat:
nare man schreef op 21-11-2006 @ 07:50 :
Mohammed, Yousouf en anderen, het is jammer dat ze geen vrouwen zijn, want je had ze graag als au pair voor je kleine zusje gewild!
OMG
Oud 21-11-2006, 11:16
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
juno schreef op 20-11-2006 @ 23:35 :
Hij zegt dat het best wel meevalt met de strenge scheiding der sexen, getuige zijn voorbeelden. Ik kan het helaas niet met hem eens zijn.
En je zegt niet waarom. Ik lees hier heel vaak dezelfde vooringenomen ideeën gebaseerd op kleine artikeltjes en halve quotes van wikipedia.

Het is heel makkelijk om iemand als Sherpao onderuit te halen, omdat hij nu eenmaal debiel is, maar veel nuance is er niet voor nodig.
Oud 21-11-2006, 14:39
juno
juno is offline
Och, dat (minderjarige!)meisje wat opgehangen werd vanwege het feit dat zij zich verzette tegen verkrachting en nog een sneer van de rechter kreeg omdat ze een scherpe tong had...dat was Iran toch?

Maar verder zal het wel helemaal snor zitten met de positie en de vrijheden van vrouwen daar.
Oud 21-11-2006, 16:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-11-2006 @ 06:46 :
"A woman is raped every two hours and gang-raped every eight hours in Pakistan, according to the country's independent Human Rights Commission.

Correspondents say these figures are probably an under-estimation as many rapes are not reported."
*kots*

Vrome moslims?
Oud 21-11-2006, 16:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Jammer dat ook op dit forum Westerse, vrije moslims en moslimas zich er niet toe kunnen zetten kritiek te hebben op achterlijke apenlanden als Pakistan en Iran, alleen maar omdát het daar om *(mede-)moslims* gaat en de kritiek van niet-moslims komt.
Oud 21-11-2006, 17:16
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
juno schreef op 21-11-2006 @ 15:39 :
Maar verder zal het wel helemaal snor zitten met de positie en de vrijheden van vrouwen daar.
En wie zegt dat hier?
Oud 21-11-2006, 17:23
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 21-11-2006 @ 17:41 :
Jammer dat ook op dit forum Westerse, vrije moslims en moslimas zich er niet toe kunnen zetten kritiek te hebben op achterlijke apenlanden als Pakistan en Iran, alleen maar omdát het daar om *(mede-)moslims* gaat en de kritiek van niet-moslims komt.
Op wie doel je nu? Sherpao of zo? Neem je die dan serieus? Ik ben geen moslim maar moet wel lachen om sommige dingen die hier gepost worden.

Ik denk dat je op een goeie kritische manier Iran en Pakistan ongetwijfeld zwaar onder vuur kunt nemen maar het aantal verkrachtingen in Pakistan bv. onmiddellijk linken aan het regime en aan de overheersende godsdienst is domweg belachelijk en getuigt ook van weinig verstand, zo kan je in elk land een negatief hoge statistiek aan eender wat gaan toeschrijven wat in je kraam past.
Oud 21-11-2006, 17:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 21-11-2006 @ 18:23 :
Op wie doel je nu? Sherpao of zo? Neem je die dan serieus? Ik ben geen moslim maar moet wel lachen om sommige dingen die hier gepost worden.
Sherpao is een idioot. Maar je hebt ook mensen van wie je zou verwachten dat ze gewoon kritisch naar de feiten zouden kijken, zoals Firdaus en Melpomene. Helaas schieten ook zij voor apenlanden als Iran en Pakistan in de verdediging, puur omdat de kritiek van Juno en T_ID komt. Da's jammer.

Citaat:
Ik denk dat je op een goeie kritische manier Iran en Pakistan ongetwijfeld zwaar onder vuur kunt nemen maar het aantal verkrachtingen in Pakistan bv. onmiddellijk linken aan het regime en aan de overheersende godsdienst is domweg belachelijk en getuigt ook van weinig verstand, zo kan je in elk land een negatief hoge statistiek aan eender wat gaan toeschrijven wat in je kraam past.
Pakistan wordt grotendeels bewoond door fundamentalistische moslims die vinden dat mannen alle en vrouwen geen rechten hebben. Ik zie de link wel.

Laatst gewijzigd op 21-11-2006 om 17:35.
Oud 21-11-2006, 17:33
Blood Fire Rage
Idioot
Apelanden
Oud 21-11-2006, 17:51
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 21-11-2006 @ 18:29 :
Pakistan wordt grotendeels bewoond door fundamentalistische moslims die vinden dat mannen alle en vrouwen geen rechten hebben. Ik zie de link wel.
Kijk en dan verwacht je een neutrale reply terug zeker...
Oud 21-11-2006, 18:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 21-11-2006 @ 18:23 :
Waarom zou dat zo zijn? Het is vrij hard te maken (ronduit bewezen zelfs) dat de mate waarin mensen seks ontzegd wordt en de mate waarin mensen raar gaan doen en zedenmisdrijven begaan aan elkaar gelinkt zijn.

De islamitische wetgeving onderdrukt seks keihard, dus iedereen die de pech heeft dat er niet door zijn ouders met enig regelwerk een vrouw aan hem geketend wordt (want daarop komt het in de wetgeving van Pakistan, Iran en Soedan wel op neer) kan vrij weinig om aan zijn gerief te komen.

Hier in Nederland klaagt De Rode Draad steen en been dat er in de prostitutie weinig werk meer is.
In Iran is de gemiddelde tijd tot een prosituee een klant krijgt vijf minuten, aldus een reportage van Netwerk die dat fenomeen in de islamitische heilstaat van de ayatollah's volgde.

Datzelfde geld voor verkrachting. Onderdruk de hormoontjes harder en meer mannen draaien door en gaan over op verkrachting.

Nu weten we dat de islam tegen seks van wat voor aard dan ook is, tenzij het is om bij te fokken in een huwelijk, dus er is wel degelijk sprake van een solide verband.

Wist je nog dat nieuwsartikel dat Gatara vorige tiswah-topic postte? Hoe in Egypte een soortemet rel ontstond waarin alle vrouwen op straat aangerand werden terwijl de mannen de kreet "We zullen neuken" scandeerden?

Zeg nou zelf, hebben we dat soort fenomenen in vrije landen ooit meegemaakt?
Oud 21-11-2006, 19:13
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Sherpao is een idioot. Maar je hebt ook mensen van wie je zou verwachten dat ze gewoon kritisch naar de feiten zouden kijken, zoals Firdaus en Melpomene. Helaas schieten ook zij voor apenlanden als Iran en Pakistan in de verdediging, puur omdat de kritiek van Juno en T_ID komt. Da's jammer.
.
En waar heb ik dat precies gedaan?Weet je het is best wel vervelend als er zomaar dingen in je mond/toetsenbord gelegd word.

Verder ben ik sterk van mening dat het enige wat die landen gemeen hebben een overheersende moslimbevolking hebben en dat je ze niet zomaar kunt vergelijken. Alsof je bijv Nederland en Amerika zomaar kunt vergelijken.

Dat is het enige wat me stoort en begrijp hier niet wat de issue is? vrouwen worden aangerand, maar daar treedt de overheid tegen op, het zou pas schandalig zijn als ze dat niet deden. Wat dus alleen in SA actief gebeurd
Oud 21-11-2006, 19:21
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Helaas schieten ook zij voor apenlanden als Iran en Pakistan in de verdediging, puur omdat de kritiek van Juno en T_ID komt. Da's jammer.
Mark, daar heb jij ook last van

Tenminste, niet als het gaat om Iran of Pakistan, maar zowat elk onderwerp.

Jij en T_ID moeten trouwen.
Oud 21-11-2006, 19:28
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-11-2006 @ 06:46 :

Zeer betrouwbaar klinkt dat in de oren. Islamitische landen wordt van alles en nog wat verweten maar de problemen die in die landen ontstaan worden geimporteerd van niet-Islamitische landen.
Oud 21-11-2006, 19:29
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Sherpao is een idioot.
Wat is je argument nu?
Oud 21-11-2006, 19:30
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 21-11-2006 @ 20:29 :
Wat is je argument nu?
Dat je een idioot bent.
Oud 21-11-2006, 19:32
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Nu nog een beetje zelf onderzoek doen en niet lopen papegaaien. Zo kom je een heel eind.

Regels voor berichten