Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2006, 13:27
Missy
Missy is offline
Een voorbeeldje:
Ik was gister crackers aan het eten met erop iets uit een soort salade bakje. Best lekker. Tot ik keek wat erin zat. Er stond krabsalade op. Sindsdien heb ik het niet meer gegeten.

Heb jij ook wel is iets gegeten en waarbij je later hoort wat je gegeten heb, opeens niet meer lust? Waar ligt het denk je aan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2006, 14:14
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Zoiets ken ik niet; ik vind het ook vreemd.
Oud 20-11-2006, 14:19
AlopiA
AlopiA is offline
ik at vroeger wel eens frikadellen, ik vond ze niet eens echt lekker maar ik at ze wel. Sinds ik weet wat er allemaal inzit eet ik ze niet meer. Maar ik vond ze dus toch al niet zó lekker, dus heel erg gek is dat niet.
Oud 20-11-2006, 14:35
Missy
Missy is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 20-11-2006 @ 15:14 :
Zoiets ken ik niet; ik vind het ook vreemd.
Het is een beetje raar uitgelegt. Ik bedoel dat je iets best lekker vind, maar als je opeens hoort dat er (ik zeg maar wat) varken in zit, dat je het dan opeens niet meer eet, omdat je weet wat erin zit.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 14:57
Verwijderd
ik heb heel lang geen biefstuk gelust, maar tegenwoordig heb ik me erover heen gezet dat het een koeienkont is.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 15:02
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Missy schreef op 20-11-2006 @ 15:35 :
Het is een beetje raar uitgelegt. Ik bedoel dat je iets best lekker vind, maar als je opeens hoort dat er (ik zeg maar wat) varken in zit, dat je het dan opeens niet meer eet, omdat je weet wat erin zit.
Omdat je het van jezelf niet mag eten dus? Dan snap ik het natuurlijk wel.
Oud 20-11-2006, 15:12
Romie
Romie is offline
neeehj, stel dat je vis echt goor vind, dat het idee van vis eten je niet aan staat, en je iets eet en t best lekker vind en dan later hoort dat er vis in zit, dan vind je het idee dat je vis hebt gegeten echt zó goor dat je t niet meer eet.

bijvoorbeeld.
snappie?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 15:25
Hawahaai
Hawahaai is offline
Toen we in groep 8 op excursie gingen naar een varkensslachterij, en ik daar alles had gezien van levend varken tot kleine stukjes en alles daartussen in, heb ik een tijd geen varken meer gegeten. Maar dat sleet, en er is eigenlijk niets wat ik wel lust, maar niet eet omdat ik weet wat het is. Wel zal ik uit principe nooit konijn eten (heb zelf een konijn als huisdier).
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 16:12
Drez
Drez is offline
Citaat:
Romie schreef op 20-11-2006 @ 16:12 :
neeehj, stel dat je vis echt goor vind, dat het idee van vis eten je niet aan staat, en je iets eet en t best lekker vind en dan later hoort dat er vis in zit, dan vind je het idee dat je vis hebt gegeten echt zó goor dat je t niet meer eet.

bijvoorbeeld.
snappie?
wat kinderachtig, let dan op wat je eet of doe niet zo stom.
Oud 20-11-2006, 16:25
meezkah
meezkah is offline
Ik heb dat 'n tijdje met kroepoek gehad..

kwas helemaal anti-vis en toen ik hoorde dat dr garnalen voor gebruikt werden smaakte 't opeens heel anders

maar nu lust ik t weer
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 16:55
Neiu
Neiu is offline
Ik ben me er altijd heel erg van bewust als ik garnalen eet omdat ik ze er zo vies uit vind zien en weet hoe ze er levend uitzien maar na twee happen vind ik het alweer zo lekker dat ik nergens moeilijk meer over doe. Verder heb ik nog nooit gehad dat ik achteraf 'gatver' dacht omdat ik toen wist wat er in zat.
Oud 20-11-2006, 17:43
Poepkind
Poepkind is offline
k heb dr geen last van, wel dat ik een keer konijn voorgeschoteld kreeg onder het mom van kip. Dat vond ik niet zo leuk.
Oud 20-11-2006, 20:35
zeep007
zeep007 is offline
ik had dat als kind zijnde met leverworst sindsdien ook niet meer gegeten. De naam zegt het al, maar als kind dacht ik daar niet bij na. Na al mijn klasgenootjes erover verteld te hebben, kreeg mijn mama veel andere boze mama's aan de telefoon.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 20:45
Romie
Romie is offline
Citaat:
Drez schreef op 20-11-2006 @ 17:12 :
wat kinderachtig, let dan op wat je eet of doe niet zo stom.
ik zeg tog ook niet dat ik het doe, ik leg uit wat de TS bedoelt
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 21:19
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 20-11-2006 @ 15:19 :
ik at vroeger wel eens frikadellen, ik vond ze niet eens echt lekker maar ik at ze wel. Sinds ik weet wat er allemaal inzit eet ik ze niet meer. Maar ik vond ze dus toch al niet zó lekker, dus heel erg gek is dat niet.
Wat denk je dat er allemaal in zit dan?
Je hoort soms van die rare verhalen dat er ogen e.d. in zouden zitten, echt.. waar mensen dat vandaan halen

Verder: Als ik iets lekker vind eet ik het, ik ben niet zo moeilijk.
Als ik er achter kom wat het is verandert dat niets aan de smaak
Oud 20-11-2006, 21:22
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Romie schreef op 20-11-2006 @ 16:12 :

bijvoorbeeld.
snappie?
Dat vind ik dom, als je het lekker vind maakt het toch niet uit wat het is?
Ik ken iemand die geen kaas lust, die had ik van die kaaskoekjes gegeven -die hij wel erg lekker vond-. Toen ik zei dat er kaas in zat moest hij het ineens niet meer hebben... slaat toch nergens op?
Oud 21-11-2006, 08:59
Miracle
Miracle is offline
Zoiets had ik met calamares. In heb begin vond ik het lekker, maar toen ik erachter kwam wat het echt was, moest ik wel even slikken.
Oud 21-11-2006, 14:11
bamiPoep
bamiPoep is offline
kippenhart
lust het dnek ik nog steeds wel, als je het maar neit tegen me zegt
Oud 21-11-2006, 14:14
ns_23
ns_23 is offline
Citaat:
meezkah schreef op 20-11-2006 @ 17:25 :
Ik heb dat 'n tijdje met kroepoek gehad..

kwas helemaal anti-vis en toen ik hoorde dat dr garnalen voor gebruikt werden smaakte 't opeens heel anders

maar nu lust ik t weer
haha precies hetzelfde geval met mij. Allen het verschil dat ik kroepoek nog steeds niet lust.

ander voorbeeld is chilisaus met gember erin. Ik vond het ontzettend lekker maar nadat ik las dat er gember in zat smaakte het opeens heel anders.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 17:01
Verwijderd
Nooit gehad, als ik iets lekker vind, dan vind ik het lekker en maakt het me niet uit wat er in zit; het wordt niet meer vies.

Ik heb wel eens gehoord dat iemand lekker zat te eten van een stuk vlees, hij vond het heerlijk. Vervolgens vertelde iemand hem dat het muskusrat was en gaf hij direct over en wilde hij 't ook niet meer hebben. Als men het 'waterkonijn' had genoemd, had hij er waarschijnlijk geen enkele moeite mee gehad.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 10:54
G. -
G. - is offline
Oh, zo heb ik er wel een paar.

Die heerlijke kippenburgers bijvoorbeeld. Die at ik echt supergraag, maar toen ik op de verpakking las dat het gemaakt was van kippensepatorenvlees gemaakt is moet ik er me nu toch elke keer over zetten als ik het eet. Of de gelatine-plattekaas eet ik niet meer sinds ik zag hoe het gemaakt werd (dat stonk daar echt verschrikkelijk in die fabriek), of escargots, die at ik graag tot ik 5 was, toen vertelde een juf me dat het slakken waren. Sindsdien heb ik er geen een meer aangeraakt.

Zo heb ik er meerdere
Oud 22-11-2006, 10:57
G. -
G. - is offline
Citaat:
MTpower schreef op 20-11-2006 @ 22:19 :
J
Bijvoorbeeld karton en dierlijk afval.
Oud 22-11-2006, 11:17
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
G. - schreef op 22-11-2006 @ 11:57 :
Hoe weet jij dit? Ik hoor ook altijd zo'n verhalen over frikadellen, maar ik vraag me altijd af hoe mensen dat dan weten...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Karton.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 13:37
Stefanie
Stefanie is offline
Paardenbiefstuk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2006, 15:39
Verwijderd
Er zit wel 'dierlijk afval' in frikandel (ook in kroket trouwens) maar dit zijn geen hersenen of ogen of darmen ofzo, gewoon de kleine stukjes vlees die na het maken van de filets en dergelijke nog aan het karkas zitten. Grotendeels paardenvlees. Geen karton.

'Kipseperatorvlees' is trouwens ook gewoon het vlees dat overblijft als de kipfilet en de drumsticks van de kip af zijn gehaald. Knakworstjes bestaan voor een groot deel (60 % ongeveer) hieruit.

Laatst gewijzigd op 22-11-2006 om 15:42.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 16:41
bij
bij is offline
frikandellen , hamburgers e.d.
McDonalds , als ik er echt niet onderuit kom eet ik daar wel een salade, maar meer liever niet.
Oud 23-11-2006, 14:35
mini89
mini89 is offline
mosselen, niet meer sinds ik er één ontlood heb bij biologie. Niet zo'n behoefte om een maag, sluitspier, enz op te eten.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 15:00
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Afval niet...
Karton lijkt me ook heel sterk
Er wordt gewoon separaatvlees voor gebruikt, niet de beste kwaliteit, maar zeker geen afval
Veel kant-en-klaar sate's enzo worden daar ook van gemaakt.
Niets mis mee
Oud 23-11-2006, 15:02
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Sarah schreef op 22-11-2006 @ 16:39 :
Er zit wel 'dierlijk afval' in frikandel (ook in kroket trouwens) maar dit zijn geen hersenen of ogen of darmen ofzo, gewoon de kleine stukjes vlees die na het maken van de filets en dergelijke nog aan het karkas zitten. Grotendeels paardenvlees. Geen karton.

'Kipseperatorvlees' is trouwens ook gewoon het vlees dat overblijft als de kipfilet en de drumsticks van de kip af zijn gehaald. Knakworstjes bestaan voor een groot deel (60 % ongeveer) hieruit.
Hier had ik overheen gelezen
Maar dit klopt idd, behalve dan dat het geen afval is... het is gewoon goed vlees dat eigenlijk nergens anders voor gebruikt kan worden
Oud 23-11-2006, 15:08
Verwijderd
Precies, in de fabriek ziet het er allemaal niet erg smakelijk uit, maar als het lekker is, wat is het probleem dan?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 15:09
Verwijderd
Citaat:
mini89 schreef op 23-11-2006 @ 15:35 :
mosselen, niet meer sinds ik er één ontlood heb bij biologie. Niet zo'n behoefte om een maag, sluitspier, enz op te eten.
Voor het ontleden zag je dat niet? Bij een mossel vind ik dat altijd nogal evident
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 15:10
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
MTpower schreef op 20-11-2006 @ 22:19 :
Je hoort soms van die rare verhalen dat er ogen e.d. in zouden zitten, echt.. waar mensen dat vandaan halen
Ik eet uit principe geen paardenvlees Ik vind het dus ook nog niet eens zo lekker
Oud 23-11-2006, 15:11
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
bij schreef op 22-11-2006 @ 17:41 :
McDonalds , als ik er echt niet onderuit kom eet ik daar wel een salade, maar meer liever niet.
Wat denk je dat ze daar doen met je eten dan?
Oud 23-11-2006, 15:23
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 23-11-2006 @ 16:10 :
Ik eet uit principe geen paardenvlees
Maar het is zo lekker
Oud 23-11-2006, 18:20
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
als ik iets lust en weet daarna wat er inzit maakt het niet uit

teminste ik probeer dan te denken dat ik het lekker vond en dat wat er in zit dus lekker is

als ik het vantevoren al weet probeer ik het ook wel te eten
Oud 25-11-2006, 17:19
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Anne-Sija schreef op 20-11-2006 @ 15:57 :
ik heb heel lang geen biefstuk gelust, maar tegenwoordig heb ik me erover heen gezet dat het een koeienkont is.
Ik heb het ook nooit lekker gevonden... Nu vind ik het heerlijk een lekker bloederig biefstukje
Met citaat reageren
Oud 25-11-2006, 18:24
Porcelain
Porcelain is offline
Ik had dat met taxi, iemand vertelde me dat daar wij (heet dat zo? in elk geval iets dat overblijft van koemelk) in zat. Toen moest ik daar bij elke slok aan denken. Sindsdien niet meer gedronken, maar ik vind wel dat ik mezelf daar overheen moet zetten.

Ik heb sowieso een beetje een afkeer van melk omdat mijn moeder ergens had gezien (geen betrouwbare bron, maar toch) dat in elk pak melk een vingerhoed pus zit omdat die uiers van die koeien steeds ontsteken door al dat melken. Dat vond ik bovendien vreselijk zielig.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 00:00
mandarijn
mandarijn is offline
Citaat:
Porcelain schreef op 25-11-2006 @ 19:24 :
dat in elk pak melk een vingerhoed pus zit omdat die uiers van die koeien steeds ontsteken door al dat melken. Dat vond ik bovendien vreselijk zielig.
Dat had ik ook gehoord. Ik heb het nagevraagd aan m'n nichtje (die de opleiding doet voor agrariër) en aan een vriendin (haar ouders hebben zo'n 200 melkkoeien) en het is niet waar!
Eerst wordt de speen 'leeg gespoten' zodat de oude melk eruit is (en dus eventueel pus) en dan worden de spenen goed schoon gemaakt.
Oud 26-11-2006, 10:53
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
mandarijn schreef op 26-11-2006 @ 01:00 :
Eerst wordt de speen 'leeg gespoten' zodat de oude melk eruit is (en dus eventueel pus) en dan worden de spenen goed schoon gemaakt.
Ja? Dan kan de nieuwe koe die gemelkt wordt nog steeds ontstoken uiers hebben waar gewoon pus uit komt die in de melk komt hoor, het is niet alsof dat er alleen uit kan komen na het melken of allemaal achterblijft in die spenen.

Ik eet geen dingen meer met gelatine, niet omdat ik het niet meer lust (ik ben gek op winegums en drop en pepermunten en dat soort dingen) maar omdat ik er allergisch voor ben.
Oud 26-11-2006, 16:08
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik at een paar jaar geleden graag paella. Ik vroeg aan mijn vader of hij er nog wat van die gekke ronde witte dingen in wou doen. "Jah hoor. Weet je wat dat zijn?" "nou, wat dan?" "Dat is inktvis"
Sindsdien maakt pap paella met kip voor ons.
Oud 26-11-2006, 16:51
*gaapt*
*gaapt* is offline
Ik vond Rivella altijd erg lekker, maar sinds ik weet dat dat gemaakt wordt met een of andere melkbacterie, spreekt het me toch minder aan.

Ditzelfde had ik met kaas, waar een bacterie uit de maag van een kalf (of zoiets dergelijks) wordt toegevoegd, maar daar heb ik me overheen gezet.
Oud 03-12-2006, 15:15
J-roenn
J-roenn is offline
ik eet sowieso geen mcdonalds en kentucky fried chicken meer, vind t niet eens lekker, maar hoe hun aan t vlees komen.... burger king maak ik graag een uitzondering voor, qeen whopper , zo goddelijk lekker....
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 15:23
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 03-12-2006 @ 16:15 :
ik eet sowieso geen mcdonalds en kentucky fried chicken meer, vind t niet eens lekker, maar hoe hun aan t vlees komen.... burger king maak ik graag een uitzondering voor, qeen whopper , zo goddelijk lekker....
Burger king komt aan dezelfde manier aan het vlees hoor
Oud 03-12-2006, 15:37
Verwijderd
En de supermarkten ook
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 03-12-2006 @ 16:37 :
En de supermarkten ook
De McDonalds/KFC/Burger King komen niet aan dezelfde manier aan vlees als supermarkten, hoor.

De omstandigheden in de bioindustrie in Amerika zijn een stuk naarder dan in Nederland, voor zo ver ik weet. (En nu kun je wel zeggen dat de McDonalds heus geen vlees gaat zitten importeren, maar door er geld aan te geven steun je het net zo goed als dat je zo'n hamburger haalt in Amerika. Om die reden haal ik ook geen salades/ijs/whatever bij de McDonalds.)

Bovendien koopt McDonalds lappen grond op in derde wereld landen, de kleine boeren worden er af geschopt en op dat land wordt troep geproduceerd voor export naar Amerika.

Maar goed, ik ga geen anti-praatje houden want daar gaat dit topic niet over, wie geïnteresseerd is moet maar even dit doorlezen of zelf op onderzoek gaan.

Citaat:
*gaapt* schreef op 26-11-2006 @ 17:51 :
Ditzelfde had ik met kaas, waar een bacterie uit de maag van een kalf (of zoiets dergelijks) wordt toegevoegd, maar daar heb ik me overheen gezet.
Heh, ja, stremsel. Da's een goedje dat wordt afgescheden door de lebmaag van een kalf, zodat hij de melk die 'ie van z'n moeder krijgt kan verteren. De AH verkoopt verschillende soorten kaas zonder dierlijk stremsel
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 19:34
teenager
teenager is offline
Citaat:
Missy schreef op 20-11-2006 @ 14:27 :
Een voorbeeldje:
Ik was gister crackers aan het eten met erop iets uit een soort salade bakje. Best lekker. Tot ik keek wat erin zat. Er stond krabsalade op. Sindsdien heb ik het niet meer gegeten.

Heb jij ook wel is iets gegeten en waarbij je later hoort wat je gegeten heb, opeens niet meer lust? Waar ligt het denk je aan?

Dat is zelfs geeneens echte krab maar surimi, een soort goedkope vissoort. Niks mis mee toch?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 19:37
teenager
teenager is offline
Citaat:
Cherry Springs schreef op 26-11-2006 @ 17:08 :
Ik at een paar jaar geleden graag paella. Ik vroeg aan mijn vader of hij er nog wat van die gekke ronde witte dingen in wou doen. "Jah hoor. Weet je wat dat zijn?" "nou, wat dan?" "Dat is inktvis"
Sindsdien maakt pap paella met kip voor ons.
Kip door de paella is heel gebruikelijk. Vaak is het óf zeevruchten (en dus ook inktvis, maar verder mosselen, garnalen, soms coquilles, etc) of zeevruchten en kip allebei.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 23:57
Vice
Vice is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 03-12-2006 @ 19:28 :
De McDonalds/KFC/Burger King komen niet aan dezelfde manier aan vlees als supermarkten, hoor.
Biologisch misschien niet, maar ander vlees wordt gewoon uit het buitenland geïmporteerd.
Oud 04-12-2006, 00:02
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 04-12-2006 @ 00:57 :
Biologisch misschien niet, maar ander vlees wordt gewoon uit het buitenland geïmporteerd.
Een deel van het vlees, maar toch zeker niet alles? Waar gaat 't vlees uit de Nederlandse bioindustrie anders heen? Het lijkt me bijzonder onefficient om dat te exporteren en nieuw/ander vlees te importeren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten