Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2006, 15:41
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Phie. schreef op 26-11-2006 @ 21:19 :
kan iemand mij vertellen wanneer de eisprong plaatsvind als je twee strippen achter elkaar doorslikt?
Als je de pil slikt, heb je geen eisprong.
Dat is het hele principe van de pil..
Oud 27-11-2006, 16:30
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
swann schreef op 26-11-2006 @ 12:41 :
ik slik microganon 30 sinds m'n 16e, maar ik heb dus nooit eerder klachten gehad. Het vreemde vind ik dat ik eerst hele heftige zeer donkere afscheiding had en dat ik nu opeens menstrueer en ook menstruatie pijn heb...
Ja, oké. Ik denk dat je pil te licht is, zoals ik al zei.

Citaat:
Rachel schreef op 26-11-2006 @ 22:04 :
Ik heb ook ongeveer zoiets gehad met mijn pil. In het begin ging het goed (laten we zeggen 8 - 12 maanden, even ruim genomen), maar daarna werd ik al ongesteld, terwijl ik nog 2 - 5 pillen moest slikken. Mijn pil was toen ook te licht en daarom kreeg ik een nieuwe (ik ging toen naar de micro 30 die jij nu al hebt en heb toen geen last meer gehad).

Misschien dat deze toch (iets) te licht is. Ik zou het even bij je huisarts voorleggen en kijken wat hij zegt.

Ik was toen overigens wel jonger, iets van... 14 of 15 toen dit speelde.
Hé, iemand met persoonlijke ervaring . Dus misschien klopt dan de theorie die ik bedacht had bij het schrijven van mijn vorige post.

En inderdaad, ik adviseer ook om naar je huisarts te gaan en dit te vertellen. Succes ermee .
Oud 27-11-2006, 17:26
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Lautitia schreef op 27-11-2006 @ 17:30 :
Hé, iemand met persoonlijke ervaring . Dus misschien klopt dan de theorie die ik bedacht had bij het schrijven van mijn vorige post.
Haha, inderdaad.
Oud 28-11-2006, 21:50
Phie.
Phie. is offline
Citaat:
Konijn schreef op 27-11-2006 @ 16:41 :
Als je de pil slikt, heb je geen eisprong.
Dat is het hele principe van de pil..
Ja dat bedacht ik me later ook, maar ik heb een spastische darm en nogal eens last van diarree en daardoor is de pil niet echt superbetrouwbaar bij mij. En ik vroeg me dus af als je twee strippen na elkaar slikt en je vergeet in de eerste week van de tweede strip een pil of je dan gewoon moet doen wat in de bijsluiter staat bij eerste week.
Oud 28-11-2006, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Phie. schreef op 28-11-2006 @ 22:50 :
Ja dat bedacht ik me later ook, maar ik heb een spastische darm en nogal eens last van diarree en daardoor is de pil niet echt superbetrouwbaar bij mij. En ik vroeg me dus af als je twee strippen na elkaar slikt en je vergeet in de eerste week van de tweede strip een pil of je dan gewoon moet doen wat in de bijsluiter staat bij eerste week.
nee, dan moet je doen wat er staat bij derde week als je doorslikt telt alles als derde week. In elke pil zitten namelijk dezelfde stoffen, dus die verschillende 'oplossingen' voor verschillende weken liggen aan de reacties van je lichaam en niet aan de stofjes van de pil. En de reacties na 4 weken slikken lijken het meest op die na 3 weken slikken, en niet op die in de eerste week
Oud 29-11-2006, 00:20
Nonaj
Nonaj is offline
Mijn maag was vanavond nogal van streek en ik heb dus net diarree gehad en over gegeven. Ik moet de pil nu nog slikken, die slik ik altijd rond 12-1 uur 's nachts, als ik naar bed ga.

Is ie nu wel betrouwbaar of kan ik beter morgen voor de zekerheid nog eentje uit een reservestrip nemen?
Oud 29-11-2006, 05:45
Nonaj
Nonaj is offline
Waarschijnlijk heb ik dus buikgriep, want ik heb om 04.00 weer overgegeven...ik denk dat dat ene pilletje van vandaag dus niet opgenomen is maar ik weet niet of het veel zin heeft om er nu weer eentje te nemen, aangezien de kans groot is dat ik binnen 3-4 uur weer kots
Oud 29-11-2006, 10:39
Phie.
Phie. is offline
Citaat:
Sarah schreef op 28-11-2006 @ 23:11 :
nee, dan moet je doen wat er staat bij derde week als je doorslikt telt alles als derde week. In elke pil zitten namelijk dezelfde stoffen, dus die verschillende 'oplossingen' voor verschillende weken liggen aan de reacties van je lichaam en niet aan de stofjes van de pil. En de reacties na 4 weken slikken lijken het meest op die na 3 weken slikken, en niet op die in de eerste week
Ik ben het bij de apotheek gaan vragen, en ze zeiden dat het allemaal echt veilig was maar ze moesten wel eerst 20min overleggen omdat niemand het wist dus ik ben nog steeds niet echt gerustgesteld. Ik ben namelijk vorige week maandag 1 pil vergeten en heb afgelopen zondag sex gehad en ik weet dus niet of dat veilig was of niet. DIe maandag was de 4e week of de eerste week van de tweede strip.

De mevrouw van de apotheek zei dat het veilig was omdat ik 'm heb doorgeslik na die maandag.
Oud 29-11-2006, 12:31
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Phie. schreef op 29-11-2006 @ 11:39 :
Ik ben het bij de apotheek gaan vragen, en ze zeiden dat het allemaal echt veilig was maar ze moesten wel eerst 20min overleggen omdat niemand het wist dus ik ben nog steeds niet echt gerustgesteld. Ik ben namelijk vorige week maandag 1 pil vergeten en heb afgelopen zondag sex gehad en ik weet dus niet of dat veilig was of niet. DIe maandag was de 4e week of de eerste week van de tweede strip.

De mevrouw van de apotheek zei dat het veilig was omdat ik 'm heb doorgeslik na die maandag.
Ik snap er niks van dat ze daar zo lang over moeten doen hoor.
Als je dit topic en de andere piltopics leest, dan komt jow vraag echt tientallen keren voorbij met hetzelfde antwoord.
Maar ja, de vraag is of dat je wel geruststeld als je zelfs de mensen bij de apotheek niet helemaal vertrouwd..
Het is veilig, zolang je na die vergeten pil maar óf direct stopt, óf nog minimaal 7 dagen (en nog beter, minimaal een complete strip) doorslikt.
Oftewel hetzelfde als in de derde week dus.
Oud 29-11-2006, 12:43
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Konijn schreef op 29-11-2006 @ 13:31 :
Als je dit topic en de andere piltopics leest, dan komt jow vraag echt tientallen keren voorbij met hetzelfde antwoord.
Maar ja, de vraag is of dat je wel geruststeld als je zelfs de mensen bij de apotheek niet helemaal vertrouwd..
Het is veilig, zolang je na die vergeten pil maar óf direct stopt, óf nog minimaal 7 dagen (en nog beter, minimaal een complete strip) doorslikt.
Voor mij geldt dat ook toch? Ik heb nu nog 3 pillen in de strip zitten, bij de 3 na laatste ging het dus mis. Ik heb om 11.10 een pil uit de reservestrip genomen en om 12 uur kreeg ik weer last van diarree dus toen heb ik er voor de zekerheid nog maar een genomen (dat was bijna 36 uur na de laatste pil die dus wel goed opgenomen is....er van uit gaande dat geen van die 3 pillen goed opgenomen is...als ik nou door blijf slikken moet het sowieso goed gaan toch?
Oud 29-11-2006, 13:04
Phie.
Phie. is offline
Citaat:
Konijn schreef op 29-11-2006 @ 13:31 :
Ik dacht dus dat ik na die maandag 7 dagen onbeschermd was, maar ik heb na die maandag gewoon doorgeslikt tot vandaag en de aankomende anderhalve week. Dus ik kan er vanuit gaan dat het gewoon goed is, zeker nu ik het ook hier hoor. Maar doordat ik nogal eens diarree heb vertrouwde ik die weken daarvoor ook niet helemaal maar dat scheen niet uit te maken volgens die mevrouw. Aangezien ik maar een keer seks gehad heb tijdens deze twee pilstrippen en dat dat dit weekend was.

Maar je mag van een apotheker want het was niet de assistent oid toch wel verwachten dat ze het je een beetje duidelijk kunnen maken zodat je wat meer gerustgesteld bent. Het kwam ook wel doordat ik het ongeveer 6 keer uit moest leggen.
Oud 29-11-2006, 18:50
Konijn
Konijn is offline
Inderdaad, het is gewoon goed zo.
Nadat je die anderhalve week hebt geslikt nu, kun je ook rustig een stopweek houden.
Oud 29-11-2006, 20:47
Konijn
Konijn is offline
Ik zit zelf ook even vast in mn gedachten, misschien dat iemand even kan helpen:

Ik heb vorige week dinsdag de eerste pil van de strip geslikt. Donderdags heb ik seks gehad, en vrijdags ben ik de pil vergeten. Zaterdags heb ik deze 14 uur te laat genomen en een morning after pil geslikt. Vandaag kwam ik erachter dat ik de pil van gisteren (dinsdag) ook ben vergeten en heb deze ook 14 uur te laat geslikt.

Ik kwam er zelf op uit dat de pil die ik gisteren vergeten was, de 1e pil van week 2 is en dat het dus niet uitmaakt dat je die vergeet.

Maar, in de bijsluiter van de map staat dat je na gebruik een week niet veilig bent. Maakt het dan nog wat uit, als je in die week ook nog een pil vergeet?

Zo vergeet je ze 8 jaar lang nooit, en zo twee keer in één week
Oud 30-11-2006, 09:58
Verwijderd
Dat maakt dan niet zo veel uit, maar ik zou voor de zekerheid nog wel 7 dagen na de tweede vergeten pil een condoom erbij gebruiken.
Oud 30-11-2006, 09:59
Konijn
Konijn is offline
Mja daar had ik dus zelf ook aan gedacht.
(Alleen betekent dat bij ons dus 7 dagen geen seks, want condooms zijn we allebei geen fan van).
Oud 02-12-2006, 13:41
slaagroom
slaagroom is offline
ik ben vandaag ongesteld geworden maar het moet woensdag over zijn omdat mijn vriend dan thuis komt
maar ik ben meestal gewoon een week ongesteld
ik maak mijn stopweek nu korter, ik slik morgen de 1e pil van mijn nieuwe strip
zou mijn menstruatie dan ook eerder stoppen?
en zijn er dingen waardoor het sneller gaat? veel water drinken of zoo?
klinkt stom ikweet ut
Oud 02-12-2006, 13:44
Konijn
Konijn is offline
Het enige waardoor het eerder over kan gaan, is inderdaad de stopweek korter maken. Maar dat verschilt per persoon, of het dan ook echt korter word of niet.
Oud 03-12-2006, 10:41
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb een vraag:

Ik heb namelijk wel last van puistjes. Zo'n 2 weken is m'n huid bijna glad. Hier en daar een puistje, maar daar stoor ik me niet zo aan. Echter, elke keer krijg ik na die tijd plots een soort 'aanval' en zitten m'n voorhoofd en wangen weer onder de puistjes.

Het rare is dat ik gewoon nog steeds op dezelfde manier m'n huid reinig, niets anders eet of doe. Ik weet wel, als de puistjes weer gaan wegtrekken, dat ik dan bijna ongesteld moet worden.

Nou is die 'aanval' altijd op hetzelfde moment, na die twee weken. Ik heb het idee dat het misschien aan hormoonverschillen in m'n lichaam kan liggen en dat het wat met m'n cyclus te maken heeft. Maar ik vind het wel erg vervelend.

Zou dit op te lossen zijn door de pil, en zo ja, welke?

Ik hoop dat iemand hier wat op weet.
Oud 03-12-2006, 18:43
Konijn
Konijn is offline
Je bent nu dus niet aan de pil?
Dan is dat volgens mij precies het moment van je eisprong.
De Diane-pil is tegen puistjes, maar dat is vooral als je er erg veel last van hebt. Als jij verder geen last hebt, is een normale pil misschien ook al een oplossing.
Zoiets is denk ik het handigst om gewoon eens aan je huisarts voor te leggen.
Oud 03-12-2006, 19:00
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Konijn schreef op 03-12-2006 @ 19:43 :
Je bent nu dus niet aan de pil?
Dan is dat volgens mij precies het moment van je eisprong.
De Diane-pil is tegen puistjes, maar dat is vooral als je er erg veel last van hebt. Als jij verder geen last hebt, is een normale pil misschien ook al een oplossing.
Zoiets is denk ik het handigst om gewoon eens aan je huisarts voor te leggen.
Nee, ik ben nu niet aan de pil.

Nou, ik heb verder wel een vette huid en moet flink aan de gang met reiningsproducten op een clean huidje te krijgen.

Dinsdag moet heb ik toevallig een afspraak bij de huisarts, dus ik ga het haar toch maar eens overleggen wat er tegen te doen is.
Oud 04-12-2006, 18:32
Mariekje*
Mariekje* is offline
Even een vraagje:

Als je in je 1e week je pil vergeet, en hem 'slechts' een kwartier te laat hebt ingenomen is er schijnbaar kans op zwangerschap, maargoed iemand enig idee hoe nauw je dat moet nemen?

Alvast bedankt.
Oud 06-12-2006, 18:39
fallingstar
fallingstar is offline
Vraagje aan de andere pilgebruiksters hier:

Als je je stopweek houdt, hoeveel dagen na je laatste pil word je dan ongesteld?

Ik slik namelijk steeds zondag mijn laatste pil en word dan vaak donderdag (pas?) ongesteld. Op de een of andere manier ben ik nogal bang voor een zwangerschap, ook al slik ik m'n pil steeds netjes. Daardoor zit ik gewoon vaak maandag, dinsdag en woensdag in de rats of ik niet toch zwanger ben. Ik weet het, het is hopeloos maar ik vraag me af hoeveel dagen er bij jullie tussen zitten.

Danku =).
Oud 06-12-2006, 18:42
Konijn
Konijn is offline
Ik slik mijn laatste pil meestal op dinsdagavond en word dan zaterdagsochtends ongesteld. Net zoiets als jij dus.
Oud 06-12-2006, 19:29
PV
PV is offline
Als ik mn laatste op zondagavond slik, word ik donderdagavond/nacht ongesteld.
Oud 06-12-2006, 21:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik slik mijn laatste pil ook op zondagavond en word dan meestal donderdag in de loop van de dag ongesteld. Het was eerst vrijdag en is ook een tijdje woensdag geweest.
Oud 06-12-2006, 21:53
Roosje
Roosje is offline
Ik slik mijn laatste op donderdagavond en wordt dan maandagmorgen ongesteld.
Oud 07-12-2006, 18:06
synclinorium
synclinorium is offline
Citaat:
HvJ schreef op 04-12-2006 @ 19:32 :
Even een vraagje:

Als je in je 1e week je pil vergeet, en hem 'slechts' een kwartier te laat hebt ingenomen is er schijnbaar kans op zwangerschap, maargoed iemand enig idee hoe nauw je dat moet nemen?

Alvast bedankt.
Ik heb dat ook een keer gehad, met "slechts" half uurtje te laat. Heb me geen zorgen gemaakt. Die tijden nemen ze wel ruim denk ik. Anders zouden ze er wel veel klachten over krijgen.
Oud 07-12-2006, 22:01
Verwijderd
Citaat:
HvJ schreef op 04-12-2006 @ 19:32 :
Even een vraagje:

Alvast bedankt.
Tja, het is een arbitraire grens natuurlijk. Ze moesten ergens een grens trekken en 12 uur was een duidelijk getal. Zeker aan het eind van de 1e week maakt dat kwartiertje niet zo veel meer uit. Als het echt bij je 1e of 2e pil van de strip was zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen.
Oud 07-12-2006, 22:33
Emperor
Emperor is offline
Hey allemaal,
Mijn vriendin en ik zitten echt in de stress... Wij zijn namelijk laatst voor het eerst met elkaar naar bed geweest.

Ze slikt microganon 30. Ze is begonnen met slikken op de eerste dag van haar menstruatie, hierbij schijnt het kennelijk meteen te helpen. Na 2 á 2,5 week zijn we met elkaar naar bed geweest... Eerst met condoom (met niet-zaaddodend glijmiddel), en daarna nog een keer zonder condoom. We zijn beide klaargekomen, ik heb dus in haar een zaadlozing gehad. (de pil is 100% niet vergeten elke dag in te nemen rond hetzelfde tijdstip)

Hoe groot is nu de kans dat ze zwanger is? Ik kan wel wachten totdat je ongesteld wordt, maar ik heb toch liever eerst een kansschatting zodat we wat minder in de stress zitten.

Alvast bedankt!
Oud 07-12-2006, 22:38
Verwijderd
Die is (zoals altijd) 0,03 %, zoals ook in de bijsluiter staat. Als je de pil goed gebruikt raak je in principe niet zwanger. En ze heeft de pil goed gebruikt. Dus er is niets aan de hand .

Toevoeging: die 0,03 is als volgt berekend: als 1000 vrouwen een jaar lang regelmatig seks hebben en de pil gebruiken zoals het hoort, dan zijn aan het eind van dat jaar 3 vrouwen zwanger. Het geldt dus niet per keer. Het gaat daarbij ook niet zozeer om toevalstreffers maar meer om vrouwen wiens lichaam niet goed op de pil reageert; als een vrouw 1 keer dwars door de pil heen zwanger is geworden, dan is de kans groot dat dat nog eens gebeurt omdat dan bij haar de pil gewoon niet werkt. Maar zo lang je lichaam wel goed reageert (en bij 99,7 % is dat dus zo) raak je niet zwanger.

Laatst gewijzigd op 07-12-2006 om 22:41.
Oud 07-12-2006, 22:40
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Emperor schreef op 07-12-2006 @ 23:33 :
verhaal
Er is geen kans dat ze zwanger is, want ze heeft de pil goed gebruikt. Begonnen op de 1e dag, en daarna netjes elke dag geslikt.

Ik had een vraagje voor mezelf, ben begonnen met Nuvaring, kan je dan als bijwerking lichte buikkrampen krijgen? Zeg maar dezelfde krampen als je ongesteld bent, maar ze zijn wel veel minder heftig. Aangezien ik net een weekje bezig ben kan het een soort van wenreactie zijn, maar horen buikkrampen bij dat wennen?
Oud 07-12-2006, 22:42
Verwijderd
Ja, pijn in de onderbuik komt redelijk veel voor als bijwerking van de nuvaring. Vaak gaat het in de eerste drie maanden over.
Oud 08-12-2006, 07:16
Emperor
Emperor is offline
Hey Sarah en Poepkind, bedankt!
Jullie hebben 2 personen heel erg blij gemaakt
Oud 08-12-2006, 11:08
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
fallingstar schreef op 06-12-2006 @ 19:39 :

Als je je stopweek houdt, hoeveel dagen na je laatste pil word je dan ongesteld?

Ik slik namelijk steeds zondag mijn laatste pil en word dan vaak donderdag (pas?) ongesteld. Op de een of andere manier ben ik nogal bang voor een zwangerschap, ook al slik ik m'n pil steeds netjes. Daardoor zit ik gewoon vaak maandag, dinsdag en woensdag in de rats of ik niet toch zwanger ben. Ik weet het, het is hopeloos maar ik vraag me af hoeveel dagen er bij jullie tussen zitten.

Danku =).
4,5 (slik hem 's avonds, word 's ochtends ongesteld)
Oud 08-12-2006, 21:23
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
fallingstar schreef op 06-12-2006 @ 19:39 :

Ik slik mijn laatste donderdagavond, werd eerst dinsdagochtend ongesteld, maar nu is dat meer op woensdag en dan vaak tegen de avond.
Oud 09-12-2006, 17:23
telefoontje
telefoontje is offline
Citaat:
synclinorium schreef op 07-12-2006 @ 19:06 :
Ik heb dat ook een keer gehad, met "slechts" half uurtje te laat. Heb me geen zorgen gemaakt. Die tijden nemen ze wel ruim denk ik. Anders zouden ze er wel veel klachten over krijgen.
joh, af en toe had ik wel dat ik een paar úúr te laat was, ik nam hem altijd rond 2230 en dan eens om 0100 uur..
niks aan de hand, zolang het maar niet 1100 wordt.

groet
Oud 09-12-2006, 17:31
Verwijderd
Citaat:
telefoontje schreef op 09-12-2006 @ 18:23 :
joh, af en toe had ik wel dat ik een paar úúr te laat was, ik nam hem altijd rond 2230 en dan eens om 0100 uur..
niks aan de hand, zolang het maar niet 1100 wordt.

groet
ik neem aan dat ze bedoelt: een half uur te laat bovenop de 12 uur te laat die je 'mag' zijn.
Oud 09-12-2006, 17:42
Haligh
Haligh is offline
fragile:

hoi ik slik al een paar maanden mijn pil door omdat ik geen zin heb om ongesteld te worden. nu kreeg ik vorige maand al een doorbloeding en die was na een paar dagen weg. heb verder ook geen stopweek ingelast.
ik heb sinds gisteren weer een doorbloeding en vandaag was het best erg, mijn vraag is nu, kan ik gewoon een stopweek inlassen?? heb namelijk geen zin om heel de maand 'ongesteld' te zijn. heb nu 7 pillen van de strip opgesmikkeld.
Oud 09-12-2006, 17:45
Verwijderd
ja, als je aan het doorslikken bent kun je op elk willekeurig moment een stopweek inlassen
Oud 09-12-2006, 18:17
Haligh
Haligh is offline
oke bedankt.
Oud 10-12-2006, 10:05
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-12-2006 @ 23:01 :
Tja, het is een arbitraire grens natuurlijk. Ze moesten ergens een grens trekken en 12 uur was een duidelijk getal. Zeker aan het eind van de 1e week maakt dat kwartiertje niet zo veel meer uit. Als het echt bij je 1e of 2e pil van de strip was zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen.
Hmm ja, dat dacht ik dus ook. Al blijft het vreemd dat ik echt zwangerschapsklachten blijf houden, en het onmogelijk te maken kan hebben met mijn cyclus. Ik merkte het een maand geleden op, en toen ben ik eens terug gaan bladeren in mijn agenda... Vandaar ook mijn vraag hier, omdat ik het ontzettend vreemd en bijna onmogelijk acht.
Zwangerschapstest was negatief, maar die klachten houden aan en die heb ik echt nog niet eerder gehad, en daarbij bleef ook mijn gehele stopweek uit. Ik denk dat ik nu mijn eerstvolgende stopweek maar eventjes afwacht en dan eventueel opnieuw een testje doe.

Maargoed bedankt voor je reactie in ieder geval.
Oud 10-12-2006, 14:36
Verwijderd
sterkte dan in elk geval, ik hoop dat je gauw meer duidelijkheid krijgt of in elk geval van de klachten af raakt
Oud 11-12-2006, 00:08
deesdees
deesdees is offline
Citaat:
Rata schreef op 02-08-2006 @ 19:29 :
Ik wil de begindag van mn menstruatie 1 dag uitstellen. Dit schrijnt alleen te kunnen door je stopweek te verkorten.. Maar ik zou het juist moeten verlengen.

nu:
Eerste slikdag: donderdag
eerste dag ongesteld: zondag

wenselijk
eerste slikdag: vrijdag
eerste dag ongesteld: maandag

hoe krijg ik dit voorelkaar?
beetje late reactie, maar je mag je stopweek absoluut niet verlengen, wel verkorten.. ik zit precies t zelfde, begindag donderdag, ongesteld zondag.. als je moet verkorten, kan t zijn dat je maar 1dag geen pil slikt, maar dat kan geen kwaad! nooit verlengen dus.. in jouw geval stop je woensdag, start je vrijdag.. klaar..

Laatst gewijzigd op 11-12-2006 om 11:40.
Oud 11-12-2006, 13:42
Casseopeia
Casseopeia is offline
Citaat:
Roos schreef op 01-08-2006 @ 23:11 :
Ookal slik je 100x door, het kan geen kwaad
Doe niet zo achterlijk! Een keer of twee de pil doorslikken kan geen kwaad, maar probeer het zo min mogelijk te doen!
Oud 11-12-2006, 14:18
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
Casseopeia schreef op 11-12-2006 @ 14:42 :
Doe niet zo achterlijk! Een keer of twee de pil doorslikken kan geen kwaad, maar probeer het zo min mogelijk te doen!
Waarom?
Oud 11-12-2006, 15:33
Phie.
Phie. is offline
Wat ik me nu afvraag is als vrouwen zwanger willen worden dan duurt het altijd even voordat ze weer 'echt' vruchtbaar zijn nadat ze met de pil gestopt zijn. Ook de kans als je een keer een pil vergeet en je daardoor een zwanger wordt is vrij klein. En toch is iedereen doodsbang als je een keer de pil vergeet. Waaronder ik . De kans om sowieso zwanger te worden is toch eigenlijk al minimaal bij pilgebruik ondanks het misschien af en toe vergeten van een pil.
Oud 11-12-2006, 16:43
Anika
Citaat:
Dat is niet waar, ik heb het er een keer met m'n huisarts over gehad en volgens hem kon doorslikken absoluut geen kwaad. Het enige nadeel is dat je soms een doorbraakbloeding kunt krijgen en daarom is het wel handig om soms eens een stopweek in te lassen.
Oud 11-12-2006, 16:53
DDM
DDM is offline
Citaat:
Denk dat Roos er meer verstand van heeft dan jij. En dat blijkt: want ze heeft gelijk.
Oud 11-12-2006, 16:59
DDM
DDM is offline
Citaat:
Phie. schreef op 11-12-2006 @ 16:33 :
Wat ik me nu afvraag is als vrouwen zwanger willen worden dan duurt het altijd even voordat ze weer 'echt' vruchtbaar zijn nadat ze met de pil gestopt zijn. Ook de kans als je een keer een pil vergeet en je daardoor een zwanger wordt is vrij klein. En toch is iedereen doodsbang als je een keer de pil vergeet. Waaronder ik . De kans om sowieso zwanger te worden is toch eigenlijk al minimaal bij pilgebruik ondanks het misschien af en toe vergeten van een pil.
Je moet het anders zien: Niet iedere vrouw heeft na het stoppen van de pil last van het op gang komen van de normale cyclus. Dat ten eerste.
Ten tweede: In je stopweek vallen je oestrogenen weg. Dit merk je hypofyse en zal weer hormonen gaan produceren waardoor de follikels in je eierstokken zullen groeien. Als je niet op tijd start na je stopweek (dus week 1 van je strip) zal een van deze follikels verder groeien en knappen waardoor er een eitje vrij komt. Dat is ook de reden dat je in de eerste week bij het vergeten van je pil een risico hebt op eisprong. Dit geldt ook in je laatste week van je strip aangezien die week daarna je follikels weer gaan groeien.
De pil remt de follikelgroei. Dat eitje is altijd aanwezig (rond de stopweek). Alleen het gaat er om of het eitje vrij komt of niet. Ben je even te laat met de pil innemen (dus een lage oestrogeenconcentratie in het bloed) dan kan de follikel dus knappen. Dus bij normale inname is de kans klein. Maar is niet minimaal bij vergeten van de pil zoals jij dat stelt. Tenzij je natuurlijk doet wat er in de bijsluiter staat (binnen zoveel tijd alsnog je pil innemen en 7 dagen aansluitend pilgebruik).

Laatst gewijzigd op 11-12-2006 om 17:08.
Oud 11-12-2006, 17:55
Phie.
Phie. is offline
Citaat:
DDM schreef op 11-12-2006 @ 17:59 :
Je moet het anders zien: Niet iedere vrouw heeft na het stoppen van de pil last van het op gang komen van de normale cyclus. Dat ten eerste.
Ten tweede: In je stopweek vallen je oestrogenen weg. Dit merk je hypofyse en zal weer hormonen gaan produceren waardoor de follikels in je eierstokken zullen groeien. Als je niet op tijd start na je stopweek (dus week 1 van je strip) zal een van deze follikels verder groeien en knappen waardoor er een eitje vrij komt. Dat is ook de reden dat je in de eerste week bij het vergeten van je pil een risico hebt op eisprong. Dit geldt ook in je laatste week van je strip aangezien die week daarna je follikels weer gaan groeien.
De pil remt de follikelgroei. Dat eitje is altijd aanwezig (rond de stopweek). Alleen het gaat er om of het eitje vrij komt of niet. Ben je even te laat met de pil innemen (dus een lage oestrogeenconcentratie in het bloed) dan kan de follikel dus knappen. Dus bij normale inname is de kans klein. Maar is niet minimaal bij vergeten van de pil zoals jij dat stelt. Tenzij je natuurlijk doet wat er in de bijsluiter staat (binnen zoveel tijd alsnog je pil innemen en 7 dagen aansluitend pilgebruik).

Ja met deze theorie erbij is het mij wat duidelijker geworden. Ik heb een apotheker die mij verzekerde dat het veilig was maar ik heb er nog steeds niet echt vertrouwen in. Ik moet vandaag of morgen ongesteld worden en ik zit me er zo over op te winden dat het daardoor wel weer langer zal duren. Dat kan toch?
Topic gesloten

Regels voor berichten