|
|
Bekijk resultaten poll: Ben jij voor of tegen een generaal pardon? | |||
Voor |
![]() ![]() ![]() ![]() |
74 | 49.66% |
Tegen |
65 | 43.62% |
Weet niet |
10 | 6.71% |
Aantal stemmers: 149. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
|
Kamermeerderheid voor generaal pardon
(Novum) - Een meerderheid in de Tweede Kamer wil dat asielzoekers die voor 2001 asiel aanvroegen niet meer worden uitgezet. Een nieuw kabinet moet afspraken maken over een generaal pardon voor deze groep. Een motie van de PvdA die daartoe oproept heeft steun van SP, GroenLinks, ChristenUnie, D66 en de PvdD De Kamer kwam donderdag voor het eerst in nieuwe samenstelling bijeen. Direct na het installeren van de nieuwe Kamerleden werd door de PvdA-fractievoorzitter Wouter Bos een spoeddebat over de kwestie aangevraagd. De nieuwe regeling moet gelden voor alle asielzoekers die voor 2001 asiel aanvroegen en al die tijd in Nederland zijn gebleven. Ook asielzoekers die in de illegaliteit zijn verdwenen moeten aanspraak kunnen maken op de regeling. CDA, VVD en PVV zijn tegen het pardon. Het is volgens hen niet mogelijk om te controleren of de asielzoekers altijd in Nederland hebben gewoond. Zij vrezen een enorme toestroom van illegalen vanuit verschillende delen van Europa. bron: www.nieuws.nl Ben jij voor of tegen een generaal pardon?
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ook van de minder goed opgeleiden zijn het, ondanks de relatieve toename van het aandeel vrouwen, vaak de economisch sterksten (lees: jonge mannen) die hun geluk in het Westen zoeken, en daarmee hun geboortestreek kansarmer maken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Dit on a sidenote natuurlijk. Hoewel we wel weten dat 'vertrokken met onbekende bestemming' vaan betekent dat ze in de gemeenten rondzwerven. Voor degenen die om een bron komen zeuren: Aboutaleb en Cohen (en anderen) hebben dit meerdere malen verklaard, o.a. in Nova en Buitenhof. Ga lekker archieven doorspitten. Citaat:
Ik ben absoluut voor, overigens. Altijd al geweest ook. Helaas zijn al zoveel mensen uitgezet en dan ook nog eens op onmenselijke manier. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
recht op kinderen en biologische klok enzo
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Wat bovendien te doen als iemand nu de Nederlandse nationaliteit krijgt en later opeens verdacht blijkt te zijn? Ouch, dan heb je ze dus de Nederlandse nationaliteit en door toetsing van uitlevering dus praktisch immuniteit voor oorlogsmisdaden gegeven. Geen goed idee dus. Gewoon lekker de achterstanden wegwerken via de normale procedure. Sterker nog, de beroepsmogelijkheden in die procedure moeten vermindert worden. Het is toch te gek dat pure vertragingstaktieken ervoor kunnen zorgen dat iemand 5-10 jaar aan het procederen is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik ben voor, natuurlijk.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Voor een generaal pardon, inclusief alle oorlogsmisdadigers, ben ik niet. Helaas zien mensen niet dat een deel van de mensen helemaal niet zo 'zielig' zijn als ze zelf beweren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ontopic: Ik ben voor dit generaal pardon, al moeten ze wel de oorlogmisdadigers/criminelen proberen te weren. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat er uberhaupt zo veel mensen tegen zijn verbaast me, zoals T_ID al zei is het inderdaad een beetje kortetermijn. Het feit is wel dat die asiel wet er om een reden is. Mensen die niets fout hebben gedaan, hier door onze schuld en traagheid jaren zitten en niet kunnen werken terwijl ze dat graag zouden doen, die mensen zouden vanuit de gedachte van deze wet in mijn ogen een GP verdienen. En ik weet niet of we nu als een gek gelukzoekers gaan aantrekken, vooral niet omdat de regels voor de rest nog vrij streng zijn en als ik me niet vergis het proces een stuk sneller is geworden(niet meer het jaren niet mogen werken, maar wel moeten wachten beleid, waardoor er zeker ook in de samenleving suport voor deze groep bestaat). |
![]() |
||
Citaat:
|
Verdonk ligt dwars: impasse
Van onze verslaggevers Yvonne Doorduyn, Michiel Kruijt DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) weigert tegemoet te komen aan de wens van de nieuwe Tweede Kamer om voorlopig geen uitgeprocedeerde asielzoekers uit te zetten die langer dan vijf jaar in Nederland zijn. De Kamer en Verdonk zijn het oneens over de politieke gevolgen van haar weigering. De nipte Kamermeerderheid die donderdag voor het tijdelijke uitzettingsverbod stemde, is van mening dat Verdonk het voorstel moet uitvoeren. ‘U heeft gewoon gehoor te geven aan wat de Kamer wil’, zei GroenLinks-leider Halsema tegen de minister. Door de verkiezingsuitslag is er nu een kleine meerderheid in de Kamer die een einde willen maken aan het terugkeerbeleid van Verdonk. De VVD-bewindsvrouw stelt echter dat de Kamer met het voorstel nieuwe regels maakt en dat een demissionair kabinet die niet kan uitvoeren omdat het ‘terughoudend moet zijn in het maken van nieuw beleid.’ Vandaag bespreekt het kabinet de impasse die op de eerste werkdag van de nieuwe Kamer is ontstaan. Formeel kan de regering de motie, die werd aangenomen met 75 stemmen tegen 74 stemmen, naast zich neer leggen. De Kamer zou dan een motie van wantrouwen tegen Verdonk kunnen indienen, zo luidde gisteravond een scenario van linkse partijen, waardoor de minister moet aftreden. De vraag is echter of haar eventuele opvolger wél zou instemmen met een wijziging van het uitzetbeleid. In CDA-kring wordt volgens bronnen al nagedacht over een compromis. Premier Balkenende zit niet te wachten op een politieke controverse met de linkse partijen waarmee hij een nieuw kabinet moet formeren. Gaat hij een compromis aan, dan zou dat de woede kunnen wekken van coalitiepartner VVD. Een collectief aftreden van de liberale ministers is dan niet denkbeeldig. PvdA-leider Bos heeft het kabinet gevraagd uiterlijk dinsdag de Kamer te berichten of het de motie uitvoert. Bos was de indiener van het voorstel dat het kabinet oproept ‘geen onomkeerbare stappen’ te zetten ten aanzien van uitgeprocedeerde asielzoekers die hier vóór 1 april 2001 (onder de oude Vreemdelingenwet) hun eerste asielaanvraag deden en sindsdien onafgebroken in Nederland zijn geweest. De motie werd naast de PvdA gesteund door SP, GroenLinks, Christenunie, D66 en Partij voor de Dieren. Deze marginale meerderheid wil meteen een generaal pardon voor al deze asielzoekers. De ChristenUnie vindt dat dit tijdens de formatie moet worden geregeld. Het gaat om het restant van wat ooit ‘de 26 duizend gezichten’ werd genoemd. Door gezinsuitbreiding is die groep inmiddels toegenomen tot 31.600. Circa 21 duizend van hen heeft inmiddels al een verblijfsvergunning gekregen of is teruggekeerd naar het land van herkomst. http://www.volkskrant.nl/binnenland/..._dwars_impasse
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Voorstel PVV om kosten van immigratie te onderzoeken hhendrikxx | 421 | 16-10-2009 21:11 | |
De Kantine |
Saaing with/at Jesusophile #574 TopDrop | 500 | 10-04-2009 02:22 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Verwijderd | 500 | 11-01-2007 14:18 | |
Politicus van het jaar Politiker | 244 | 09-01-2007 15:57 | |
Welke politieke partij is het uiteindelijk geworden? Verwijderd | 500 | 05-12-2006 23:56 | |
Nawijns nieuwste proefballonnetje NN | 35 | 24-02-2003 18:29 |