Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2006, 13:59
fractuur
fractuur is offline
Godver... tentamen niet gehaald en niet zo´n beetje niet gehaald ook.

De helft van mijn fouten zijn gewoon fouten door niet goed nadenken of door twijfelen.
Oud 04-12-2006, 14:38
Nona
Nona is offline
Zo, wat ik nu moest doen is gedaan, opgeslagen, doorgestuurd en ziet er naar mijn idee goed uit. Toch blij dat ik het alleen gedaan heb, want ik geloof dat mijn studiegenotes geen donder van statistiek snappen.
Oud 04-12-2006, 14:42
- KTFE
- KTFE is offline
Mijn vader zal blij zijn. Morgen komt hij terug van reis en ik heb de afwas gedaan, opgeruimd en zal ervoor zorgen dat ik gestofzuigd heb. En dat allemaal terwijl ik dat normaal nooit doe, en ik net mijn beste vriendin verloren heb. Ik hoop dat hij eindelijk een beetje trots kan zijn op me.
Oud 04-12-2006, 15:26
duivelaartje
duivelaartje is offline
Omg, scheikunde was zo kut. Hoe komt het nou dat ik (en de rest van de klas) er dit jaar niets van snappen? Dit wordt een ramp.
Oud 04-12-2006, 15:33
Verwijderd
Ik voel me raar, verdrietig.. en ook leeg..
Ik weet het niet..
Oud 04-12-2006, 15:35
indigo
indigo is offline
Bah, ik heb mijn tentamen wel gehaald maar ik vind het weer niet goed genoeg. Stom perfectionisme
Oud 04-12-2006, 16:13
Verwijderd
auw
auwauwauw
en ik heb dus vandaag vrij genomen.
hij geeft om me. betekent veel. echt superaardig.
als ik naar buiten kijk lijkt het net alsof ik sneeuw zie vallen, maar als ik dan goed kijk is het niks.
gedouched
Oud 04-12-2006, 16:15
jongen1986
jongen1986 is offline
Ik zit in een land, 9000 km van mijn vrienden en familie vandaan, al bijna 4 maanden. Ik vermaak me wel, maar mis iets.

Vrienden.

Ja, ik heb hier wel redelijke contacten, maar met niemand van mijn eigen leeftijd. Ik mis dat, zo extreem erg. Ik voel me eenzaam, verlaten

bijna mislukt.
Oud 04-12-2006, 16:29
coopergirl
coopergirl is offline
Waarom woon je zover weg, jongen86?

Werd 11.30 uur wakker, even wat kwark weggestouwd en wat geforumd.. Vervolgens besloot ik "even" de stad in te gaan.. Ben nu pas terug Omg

Heb overigens een schattig roosje & mega leuk boven-kleer-stuk gekocht ♥ Wat hangen de winkels trouwens vol met kerstkleding zeg, ongekend... De vrouw die voor mij aan het afrekenen was "kan ik onder die rok beter een schoen of een laars dragen? En hoort er een effenkous onder? Of is dit of zus en bla of zo... etc etc etc" Omg daar ga je niet naar informeren als er meer mensen op je wachten? Doe dat dan voordat je gaat afrekenen! ...Mmm dat verklaard natuurlijk waarom ík zo laat thuis ben hahahaha

Laatst gewijzigd op 04-12-2006 om 16:31.
Oud 04-12-2006, 16:33
jongen1986
jongen1986 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 04-12-2006 @ 17:29 :
Waarom woon je zover weg, jongen86?
stage in Curaçao.. nog maar 7 weekjes, maar toch.. de feestdagen komen
Oud 04-12-2006, 16:33
Verwijderd
Tuurlijk kan ik het. Ik houd het al drie weken vol; dat is kort, maar voor mij best lang. Vier weken hooguit. Nee, gewoon nooit meer. Volgens mij ga ik dan ontploffen, maar ik ga het gewoon proberen. Nee, niet proberen, dat klinkt als opgeven, het gaat me gewoon lukken. En als je het voor jezelf niet wilt, doe het dan maar voor iemand anders. Ik kan het, maar godver ik wil het zo graag!
Oud 04-12-2006, 16:39
Verwijderd
Hoe niet-blij kun je zijn dat je een tentamen wél gehaald hebt
Ik zou gewoon blij moeten zijn, maar ik lijk het mezelf niet te gunnen...

Kon vandaag weer moeilijk op gang komen, voel me lichtelijk paniekerig, maar heb me toch nog redelijk kunnen concentreren.

Zo koken, eten en dan nog wat voorbereidingen treffen voor morgen en tv kijken.
Oud 04-12-2006, 16:45
Saarah
Saarah is offline
Bah, morgen examen wiskunde. Ik heb al een hele namiddag geleerd en moet nog superveel leren.
En ook examen Latijn vertalen, maar daar kan ik (gelukkig ) niet voor leren.

Ik ben het al beu. Nog twee weken...

En ik heb trouwens echt het gevoel dat ik, wat ik al geleerd heb, helemaal niet goed ken. En ik MOET het goed doen morgen!
Oud 04-12-2006, 17:59
Verwijderd
In peace, tomorrow we will los another day.
I’m sure the party is over now.
Guess it’s gone forever.

Ik heb over haar gedroomd. Althans, ik droomde weer dat er overal over haar werd gesproken. Waarom grijpt haar dood me zo aan?
Op school is het één stress. Ik word ongelukkig van wiskunde. Ik zie de cijfers niet, ik zie het gewoon echt niet. Dit jaar lijkt iedereen wel makkelijk af te gaan terwijl ik bij huiswerkbegeleiding me uit de naad werk, alsnog vergeet te plannen en magere cijfers haal.
Ik heb geen tijd meer, voor niets niet. Ik wil kerstvakantie.
Oud 04-12-2006, 18:30
Verwijderd
Mrrr. Morgen presentatie. Toch stiekem wel zenuwachtig, hoor. Ja, daar ga ik al met mijn uitstelgedrag, omdat ik bang bent dat het me niet lukt. En als het me misschien niet gaat lukken, durf ik niet te beginnen. Dit is... heel handig.

En hee, ik raffel weer eens iets helemaal af zoals gebruikelijk, en er is iemand die zegt dat het niet goed genoeg is. Ja, dat weet ik. Het is niet goed genoeg. Maar iedereen zegt altijd van wel, en waarom zou ik mijn best doen als iedereen al lang tevreden is met veel minder?

Maar ik vraag me nu wel af wat hij denkt.

En morgen ga ik denk weer zwemmen, want stiekem wil ik hem weer zien. En eigenlijk mag dat helemaal niet.
Oud 04-12-2006, 18:48
da leentjuh
da leentjuh is offline
Mijn leraar zei dat ie het zo goed van me vond dat ik een voldoende had (een van de weinige) en dat ik het wel ga halen.
Hmm, misschien heeft ie wel gelijk. Ik móet het ook halen, voel me al zo mislukt dat ik het de 1e keer niet heb gehaald.
Oud 04-12-2006, 19:22
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik moest een opracht inleveren, maar heb het niet gedaan. Had er de fut en kracht en slaap niet voor gehad.

Dierenarts had ons geadviseerd om zsm een nieuw maatje te halen voor Winni (jack russel), so it be done. We hebben een pup gehaald. Ook een russel.

En het is goed zo.
Oud 04-12-2006, 19:26
kroot
kroot is offline
Op therapie weer verder gewerkt aan mijn kleivarken
En mijn baas is lief!
Oud 04-12-2006, 19:49
Gothic
Gothic is offline
ik verveel me terwijl ik eigenlijk keihard zou moeten leren
Oud 04-12-2006, 20:15
Hawahaai
Hawahaai is offline
Pfff, mijn hele lijf is moe. Dan maar op tijd naar bed. En morgen sinterklaas op de stageschool! En 's avonds vriendje verrassen met een klein cadeautje.
Oud 04-12-2006, 20:33
Faerie
Faerie is offline
Oud 04-12-2006, 20:56
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Gister sinterklaas gevierd bij ons thuis. Was heel leuk. Alleen toen m'n broertjes en vriend wilden gaan pokeren kreeg ik weer zo'n last van mijn faalangst voor iets nieuws. Ze wilden het me leren maar ik was alleen maar bang dat ik iets heel stoms deed en zei dat ik alleen maar wilde kijken. Ik weet wel dat zij het ook niet goed kunnen, maar dat lijkt dan zo in mijn ogen en mijn angst om iets doms te doen is dan groter dan de wil om het te leren. M'n vriend vroeg wel of ik het leuk vond en als dat niet zo was dat we dan wel wat anders konden gaan doen, maar ik weet dat hij het wel leuk vindt en ik niet alleen vanwege die klote faalangst of wat het ook is.

Af en toe vraag ik me af of dit probleem 'groot' genoeg is om iets mee te doen, want ik heb er wel vaker last van. (werk zoeken, stage zoeken, gewoon in het algemeen presteren (of alleen al iets doen) in het bijzijn van anderen die het al dan niet eerder gedaan hebben/denken dat ze het kunnen) Ik ben dan zó bang dat ik iets stoms doe dat ik het al niet meer wil proberen.
Dit is volgens mij mijn 'overall' probleem.

Donderdag m'n autotheorie overdoen, omdat mijne verlopen is. Ik heb er zo'n slecht voorgevoel van, ik doe tig oefenexamens en ik heb er nu nog maar 1 goed gemaakt. En vorig jaar was ik de eerste keer ook gezakt. Ik ben zo slecht in multiple choice. En iedereen denkt dat ik 'dit wel even doe'. Ik ben iedereen maar vast aan het voorbereiden dat de kans groot is dat ik zak. Dan verwachten ze hopelijk niet teveel en krijg ik niet zo'n gezeik als vorig jaar.

Nouja, verder wel blij Vriendje heeft z'n excuses aangeboden en gezegd dat hij z'n opmerking ook wel een beetje fout vond. En nu weet ik ook wat hij leuk vindt aan mij en dat vind ik wel leuk om te weten
Oud 04-12-2006, 21:06
Verwijderd
Wat een kutbijeenkomst maar wat een geslaagd einde. Ik ben blij dat de ouders zo goed reageerde. En dat ik weer te horen kreeg dat ik zo goed ben in het verwoorden van dingen. Dat weet ik.

Maar aaaaaargh. Ik ben 'nog steeds speciaal'. Ja rot op, dat wil ik helemaal niet zijn. Ik wil gewoon zijn, een meisje waar je af en toe iets mee gaat drinken en waar je anderhalf jaar en drie dagen geleden eens 'iets' mee gehad hebt.

En hij is echt leuk, maar is gek op iemand anders... Bah. Het word weer eens tijd dat ik helemaal, knetteronderstebovenmegaverliefd word. Dat ben ik al te lang niet meer geweest. Maar, binnenkort vakantie en feestdagen. Wie weet. Ach, ik ga genieten van mijn sociale leven, heerlijk. Vrienden. <33
Oud 04-12-2006, 21:33
Lilium
Lilium is offline
En toen leek alles lief.

Potjandorie ik voel me slecht.
Oud 04-12-2006, 22:36
Roosje
Roosje is offline
Ik heb alleen maar bevestiging nodig als ik onzeker ben. Van mensen over wie ik onzeker ben. Ik ben ook maar een klein meisje.

Maar wel een klein verliefd meisje en het is mooi. <3
Oud 04-12-2006, 22:36
Steleto
Steleto is offline
Ik voel me leeg en koud en alleen. Blijf maar eten en roken, terwijl ik al twee maanden gestopt was. Het is belangrijk dat ik goed voor mezelf zorg, mijn huishouden doe, enz. Waarom vind ik dat dan zo moeilijk?

Mijn moeder was er dit weekend, en het was ingewikkeld. Ik vergeet altijd dat ze behoorlijk onderontwikkeld is. Wel lief, en zorgzaam, ze doet enorm haar best...maar ze belt met mijn vader in MIJN kamer, alsof het de normaalste zaak van de wereld is, ze ze staat nog steeds tussen ons in.
Vandaag bij de Slegte een boek over moeders van incestslachtoffers gekocht. Het doet pijn om erin te lezen. De grote vraag "waarom heeft ze niets door?" is er een die ik ook vaak gesteld heb en stel. Doet ze alsof ze niet begrijpt hoe groot en serieus dit is, of heeft ze het écht niet door?

De mamma die ik steeds mis en naar wie ik zo verlang, is voor een groot deel een illusie. Ze is niet de krachtige, zelfbewuste en beschermende vrouw die ik wens. Ze is onzeker, bangig en afhankelijk. Ze doet haar best, maar het is niet genoeg.
Ik voel me schuldig dat ik haar niet "goed genoeg" vind, het is alsof ik dan een volledig weerloos persoon beschuldig. Maar ze heeft steken laten vallen en pakt die ook nu niet op. En ze is niet weerloos, ze is een volwassen vrouw met een eigen verantwoordelijkheid...
Ik neem het haar kwalijk, en voel me daar schuldig over.

En ik eet en eet en eet van haar zelfgeakken speculaas, alsof ik daar de troost in vind die ik het hele weekend zo gemist heb.
Oud 04-12-2006, 23:34
Verwijderd
slik
ik ben zo bang
dat er gewoon écht geen einde aan komt
mijn enige angst
Oud 05-12-2006, 08:15
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef op 04-12-2006 @ 20:22 :
Winni (jack russel)
Wat een ontzettend lieve naam.

@Steleto: Ik heb bewondering voor hoe je er mee omgaat en hoe je het kunt verwoorden.
Oud 05-12-2006, 09:17
Nijn*
Nijn* is offline
Ben zaterdag niet meer naar het hockeyfeest geweest, ik voelde me echt onwijs beroerd. Knallende koppijn, moe etc, echt een ontlading van de hele stressweek. Hele avond beetje thee zitten slempen met mama, en als ik achteraf alle verhalen over het feest hoor, ben ik misschien wel blij dat ik niet ben gegaan ook.
Zondag de hele dag echt geen flikker uitgevreten, alleen maar in bed gelegen, en genikst. Gisteren ontzettend in de stress voor school, maar het ging allemaal wel, en m'n nieuwe rooster is best leuk.

Net naar therapie geweest, het was moeilijk. Ik moest huilen, ik kon het niet meer. Ik kán het niet meer. Het is allemaal zó veel, en zó zwaar. Ik zie geen oplossingen meer, ik zie geen rust, geen geluk meer. En hoewel de dingen die ze zei vrij hard waren, was ze wel de eerste die het tegen me durfde te zeggen. De waarheid, recht in mijn gezicht. En hoe moeilijk ook, ik heb 'm aangehoord, ik heb hem heel even onder ogen gezien. En mijn god, wat doet dat pijn. Feels like the weight of the world..

Ga nog maar even op bed liggen, voel me down en huilerig, maar moet zometeen toch echt naar school..
Oud 05-12-2006, 09:42
Verwijderd
Eerste opdracht is af. Zie je wel, trut. Ik kan het wel. Ik hoop alleen echt heel heel erg dat het er deze week nog van komt om dat gesprek te hebben. Maar, ik heb mijn eerste opdracht af.

Edit: En ik ben blij met mijn klasgenoten. Ik hoop zo hard dat dit op deze manier blijft en dat het niet escaleert, zoals de laatste jaren veel te veel is geweest. Ze nemen me serieus. Niet alleen mij, maar ook als er anderen zijn die ergens mee zitten ofzo. Er word niet lacherig over gedaan en dat is zo fijn!
Oud 05-12-2006, 10:55
Roosje
Roosje is offline
Ik heb lol met mezelf. Voortdurend. Het is zooo leuk, echt niet normaal meer. (:
Oud 05-12-2006, 11:16
Verwijderd
Het gezinsgesprek gister was een hel. De gezinstherapeut heeft mn vader heel boos gemaakt en dingen gezegt die eigenlijk heel waar zijn en dus ook goed dat ze zijn uitgesproken. Maar het gezicht van mn vader. Hoe teleurgesteld en confused en zo hij keek gister. Hij sprak amper etc. Hadden we dit nou maar niet gedaan, hadden we nou maar gedaan alsof er niks is en iedereen vriendjes is.
Niet dat dat werkt ofzo, maar nu voel ik me schuldig. En vanavond vieren we sinterklaas, alsof dat nu nog gezellig wordt. Hij heeft me pijn gedaan gister, heel erg, hoe kán hij dat nou doen? Ik snap het niet.
Oud 05-12-2006, 11:49
Saarah
Saarah is offline
Het eerste deel van wiskunde ging gelukkig redelijk goed, denk ik. Nu alvast stress voor maandag: het tweede (en grootste) deel.

Morgen aardrijkskunde en duits, dat valt mee.
Oud 05-12-2006, 12:35
Verwijderd
Bah. Over iets meer dan een half uur zit ik bij de huisarts en daar zie ik een beetje tegenop.
Oud 05-12-2006, 12:37
Hawahaai
Hawahaai is offline
Zo, Sint is weer geweest op de stageschool. Wat een herrie vandaag, zeg... Echt vette stress bij die kinderen . Maar alles overleefd en ze vonden hun cadeautje leuk, wat wil je nog meer.
Nu zo boodschappen doen en de rest.
En ik ben benieuwd naar Vriendje's reactie op het 'cadeautje' wat-ie krijgt van mij.
Oud 05-12-2006, 12:40
jongen1986
jongen1986 is offline
vanwaar die quotes om cadeautje heen ?

.. bah, sinterklaas
Oud 05-12-2006, 13:19
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 05-12-2006 @ 13:37 :
Zo, Sint is weer geweest op de stageschool. Wat een herrie vandaag, zeg... Echt vette stress bij die kinderen . Maar alles overleefd en ze vonden hun cadeautje leuk, wat wil je nog meer.
Nu zo boodschappen doen en de rest.
En ik ben benieuwd naar Vriendje's reactie op het 'cadeautje' wat-ie krijgt van mij.
Bij mij op de stageschool is 'ie natuurlijk ook geweest het was mijn eerste sinterklaas als 'echte' juf (LIO). Heel leuk! En idd vette stress bij de kinderen! Zeker toen ze ontdekten dat de Pieten geen cadeautjes hadden achter gelaten. Huilen, huilen! Gelukkig kwamen ze toch weer terug

Nu ook boodschappen, dichten en de rest.

En ik wil dat het vanavond is, maar niet vanwege het Sinterklaasfeest.
Oud 05-12-2006, 13:37
Verwijderd
Waarom dacht ik ook dat ik kon veranderen.
Oud 05-12-2006, 13:54
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
klik eens....

hier en... hier

Ben benieuwd hoe vandaag zal gaan. Gisteravond ging redelijk. Ik kon alleen niet slapen. M'n dag en nacht ritme staat op z'n kop. Morgen kennismakingsgesprek bij nieuwe huisarts. *zenuwen*
Oud 05-12-2006, 13:59
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 05-12-2006 @ 14:54 :
klik eens....

hier en... hier

Ah vet lief. <3
Oud 05-12-2006, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef op 05-12-2006 @ 14:54 :
klik eens....

hier en... hier

Wat een onwijs schatje. Heeft hij of zij al een naam?
Oud 05-12-2006, 15:19
da leentjuh
da leentjuh is offline
Mijn buik is weer vreselijk naar de klote, ben heel duizelig en naar. Jak. maar hey, wel een kilo lichter dan vanmorgen
Oud 05-12-2006, 15:42
Verwijderd
Het gaat nog niet echt geweldig. Ik ben wel een stuk helderder in mijn hoofd, er is weer een gesprek met me te voeren maar voor de rest voel ik me somber. Ik zie het niet zitten. Schooljaar alweer verknald en ik heb geen zin om het nog eens over te doen. Wie zegt trouwens dat het overgaat? of dat het niet weer terug komt? En de kutgewrichten. jaja, het gaat allemaal wel weer over, maar het komt ook altijd weer terug!Nouja, morgen heb ik weer een gesprek met mijn behandelaar. Op deze manier kom ik niet veel verder dus ik wil naast mijn opname ook wat échte therapieën krijgen. Mijn omgeving reageert gelukkig wel positief. Mijn ouders komen elke dag op bezoek en mijn vriendinnen komen ook vaak. Ook vanuit de kerk krijg ik bezoek, daarmee voel ik me wel gesteund.
Ik ben nu een avondje thuis, dat is opzich wel even fijn, maar toch ook wel moeilijk. Ik moet mezelf onder controle houden. Zo, nu ga ik even naar het haardvuurtje, mijn mams gezelschap houden .
Oud 05-12-2006, 16:35
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-12-2006 @ 15:39 :
Wat een onwijs schatje. Heeft hij of zij al een naam?
Niña, een vrouwtje.

En oeh wat een pit. Zo is ze heel rustig en stil,maar zet haar niet in de bench want dan krijg je me toch een concert. En het gaat goed tussen haar en Winni. Haar moederinstinct lijkt echt aangewakkerd want als ze ligt te slapen gaat ze erbij liggen. Ze sleurt knuffeltjes naar de bench als de kleine onrustig is. Echt geweldig om te zien.
Oud 05-12-2006, 16:49
kroot
kroot is offline
ik heb van een vriendin een balkenende t-shirt gekregen. Heel mijn huis haat balkenende. Ik vind hem ook niet tof, maar het t-shirt wel. Ik ga het zeker dragen!!
Oud 05-12-2006, 17:12
Gothic
Gothic is offline
Vandaag leren. Gister te laat naar bed gegaan en niets gedaan, dus nu het forum uit, msn uit en even m'n best doen tot half 9 ofzo. Ik moet dit tentamen gewoon halen...

Vandaag bij college even dichtbij die leuke jongen gestaan, samen naar die vette slang gekeken en even kort contact gehad ...

Ook weer een nieuwe jongen gespot, alleen vindt m'n vriendin hem ook wel leuk... maar ja, je moet ergens naar kijken tijdens saaie colleges he. Hij moet wel dezelfde kant op als ik, al heb ik hem dus pas 1x gezien in die 2 jaar. Straks zijn we ook intercity station, wie weet zie ik hem dan vaker in de trein ...
Oud 05-12-2006, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef op 05-12-2006 @ 17:35 :
Niña, een vrouwtje.
Hoe spreek je dat uit? Als Nina of anders?

Citaat:

En oeh wat een pit. Zo is ze heel rustig en stil, maar zet haar niet in de bench want dan krijg je me toch een concert. En het gaat goed tussen haar en Winni. Haar moederinstinct lijkt echt aangewakkerd want als ze ligt te slapen gaat ze erbij liggen. Ze sleurt knuffeltjes naar de bench als de kleine onrustig is. Echt geweldig om te zien.
Echt gaaf als de ander er zo mee om gaat en idd geweldig om te zien ed.
Oud 05-12-2006, 17:36
BleuEyes
BleuEyes is offline
Vandaag bestolen van mijn map.. En 3x raden wie dat gedaan had. Het meisje dat al verscheidene keren geld heeft gestolen, een telefoon heeft gestolen en geld van een bewoner op stage.

Ik was helemaal overstuur, mijn map! Daar staat mijn héle opleiding in! Gelukkig was ie weer snel terecht en is het meisje nu (eindelijk) op heterdaad betrapt en geschorst voor een dag. Hopelijk stopt ze nu ook met haar opleiding, dan zijn we weer een probleem armer.

Poeh, wat een dag toch weer!
Oud 05-12-2006, 17:46
jongen1986
jongen1986 is offline
Citaat:
BleuEyes schreef op 05-12-2006 @ 18:36 :
Vandaag bestolen van mijn map.. En 3x raden wie dat gedaan had. Het meisje dat al verscheidene keren geld heeft gestolen, een telefoon heeft gestolen en geld van een bewoner op stage.

Ik was helemaal overstuur, mijn map! Daar staat mijn héle opleiding in! Gelukkig was ie weer snel terecht en is het meisje nu (eindelijk) op heterdaad betrapt en geschorst voor een dag. Hopelijk stopt ze nu ook met haar opleiding, dan zijn we weer een probleem armer.

Poeh, wat een dag toch weer!
maar één dag?
Oud 05-12-2006, 17:54
Faerie
Faerie is offline
Ik voel me helemaal niet zo goed en ik heb er eigenlijk helemaal geen reden voor. Maar volgens mij heb ik wel een beetje in de gaten waardoor het komt.. maar dat slaat eigenlijk ook nergens op. Ik word er gewoon gek van dat ik hem niet zo veel spreek
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten