Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2006, 21:09
llell
llell is offline
Citaat:
Gwen. schreef op 05-12-2006 @ 15:54 :
Ik zei ook "vaak".
En met een lange barbell is er meer ruimte voor een zwelling dan met een ring en kun je het ook goed schoonmaken.
Een ring draait natuurlijk wel alle kanten op en een staaf niet.
ik snap niet wat er mis is met een beetje draaien, kan geen kwaad, groeit ie niet was ook.
Advertentie
Oud 05-12-2006, 21:22
Ceespop
Ceespop is offline
teveel is toch slecht, gaat ontsteken enzo.
je moet eigenlijk je handen dan ontsmetten anders dan heb je zo een onsteking te pakken.
Oud 05-12-2006, 21:34
mandi
mandi is offline
Citaat:
jøss_1991 schreef op 05-12-2006 @ 22:22 :
je moet eigenlijk je handen dan ontsmetten anders dan heb je zo een onsteking te pakken.
zo snel krijg je geen ontsteking :'D
Oud 05-12-2006, 22:28
Krynn
Krynn is offline
Nee ik wou net zeggen...lol

Maar vastgroeien is ook een mythe. Alles valt los te weken
Oud 05-12-2006, 23:43
Verwijderd
als je oorbellen die ontstoken zijn er gewoon uit haalt kan je ze dan dicht laten groeien zonder ze nog schoon te maken ofzo of verneuk ik dan mn oor? want na t 2e zilvere knopje die zwart/groen/vaag werd en 2 zweerknopjes die groen uitsloegen had ik t wel gehad met dat ene gaatje...
Oud 06-12-2006, 06:21
Magic1
Magic1 is offline
Een ringetje is ook idd slechter... Een staafje is veel beter!
Oud 06-12-2006, 06:22
Magic1
Magic1 is offline
Citaat:
llell schreef op 05-12-2006 @ 22:09 :
ik snap niet wat er mis is met een beetje draaien, kan geen kwaad, groeit ie niet was ook.
Een piercing kan NIET vastgroeien.
Het kan natuurlijk wel moeilijk draaien door de korstjes soms.
Maar vast groeien kan niet...
Oud 06-12-2006, 06:24
mandi
mandi is offline
Citaat:
Magic1 schreef op 06-12-2006 @ 07:22 :
Een piercing kan NIET vastgroeien.
Het kan natuurlijk wel moeilijk draaien door de korstjes soms.
Maar vast groeien kan niet...
de huid kan er wel omheen gaan groeien, absoluut. ik had een piercing in m'n oor die operatief verwijderd moest worden ;o
Oud 06-12-2006, 09:35
llell
llell is offline
Citaat:
jøss_1991 schreef op 05-12-2006 @ 22:22 :
teveel is ook anders iets anders dan een beetje.

vast groeien kan wel, en met vast bedoel ik niet meteen een noodgeval waar operatieve verwijdering nodig is, maar gewoon dat het gat te klein geheeld is, en dat je piercing dan absoluut niet bewegelijk is. Krijg je wel weer los, maar goed, dan is het gat toch ook weer geirriteerd.
Oud 06-12-2006, 13:46
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
llell schreef op 05-12-2006 @ 22:09 :
Niks natuurlijk een barbell draai je ook, een ring draait ALLE kanten op, daar bedoel ik mee opzij, naar voor, naar achter en dan nog scheef alle kanten, daardoor heeft hij een groter gat onder zijn lip dan ik nu heb nadat ik er eerst een staafje inhad en toen een ring (en nu niets meer).
Oud 06-12-2006, 16:01
Lo_Siento
Lo_Siento is offline
Citaat:
Magic1 schreef op 05-12-2006 @ 13:31 :
Idd.. niet uitdoen in ieder geval!
Dat zou jammer zijn!

Groter staafje nemen, of/en eens langsgaan bij je piercer!

Succes!
Ben net even langs mn piercer geweest, hij zei dat het zeldzaam was wat hij nu zag Mn piercing was een beetje naar beneden gezakt en flink ontstoken. Hij heeft er een nieuw, langer staafje ingezet van ander materiaal en ik moet hem gaan schoonhouden met sterilon. Als dat niet helpt gaat ie er uit
Oud 06-12-2006, 17:46
Verwijderd
godver ik doe rare dingen met mijn vertical labret in mijn slaap en daardoor is mijn tandvlees enorm teruggetrokken dacht dat ik hier geen last van zou hebben met een vertical. nougoed, nu gaat ie snachts dus iig uit.
Oud 06-12-2006, 18:28
Magic1
Magic1 is offline
Citaat:
Gwen. schreef op 06-12-2006 @ 14:46 :
Niks natuurlijk een barbell draai je ook, een ring draait ALLE kanten op, daar bedoel ik mee opzij, naar voor, naar achter en dan nog scheef alle kanten, daardoor heeft hij een groter gat onder zijn lip dan ik nu heb nadat ik er eerst een staafje inhad en toen een ring (en nu niets meer).
Ook...

Maar met draaien heb je net kans dat je vuil en viezigheid van buiten naar binnen trekt, want al was je het sieraad nog zo goed, op het randje kan altijd iets blijven zitten. Vaak is dat een stukje wondvocht, wat er door het lichaam net gezet is om de binnenkant (schoon) van de buitenkant (vuil) af te schermen.
Buiten dat, door het draaien beschadig je makkelijk de nog kwetsbare nieuwe huid in het piercingkanaaltje.
Oud 06-12-2006, 18:31
Magic1
Magic1 is offline
Citaat:
mandi schreef op 06-12-2006 @ 07:24 :
de huid kan er wel omheen gaan groeien, absoluut. ik had een piercing in m'n oor die operatief verwijderd moest worden ;o
er zijn soms uitzonderingen natuurlijk......

maar de piercing kan niet vastgroeien:
(er zijn soms uitzonderingen natuurlijk ......)

Het materiaal waar je piercing van gemaakt is, is lichaamsvreemd.
(piercingsieraad is van een metaal of kunststof gemaakt, dit zijn beide lichaamsvreemde stoffen, die dus niet vast kunnen groeien)
Dit betekend dat het niet kan vastgroeien in je lichaam, je lichaam zijn in feite allemaal heel speciale cellen, die op 'n unieke manier in elkaar "haken". Het materiaal van je piercing heeft deze structuur niet.

Laatst gewijzigd op 06-12-2006 om 18:52.
Oud 06-12-2006, 19:35
dext0r
dext0r is offline
dat noemen we dan ook vergroeien....

vastgroeien vind ik de juiste term, de huid groeit in dit geval eromheen, waardoor de piercing vast komt te zitten...tskpft zo moeilijk is het toch niet.
Oud 06-12-2006, 19:58
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
Magic1 schreef op 06-12-2006 @ 19:28 :
Ook...

Maar met draaien heb je net kans dat je vuil en viezigheid van buiten naar binnen trekt, want al was je het sieraad nog zo goed, op het randje kan altijd iets blijven zitten. Vaak is dat een stukje wondvocht, wat er door het lichaam net gezet is om de binnenkant (schoon) van de buitenkant (vuil) af te schermen.
Buiten dat, door het draaien beschadig je makkelijk de nog kwetsbare nieuwe huid in het piercingkanaaltje.
Dus jij zegt, hoe korter de staaf hoe beter?
Dan is alleen het zwellingsprobleem dus nog niet opgelost.
Oud 06-12-2006, 20:17
llell
llell is offline
Citaat:
Magic1 schreef op 06-12-2006 @ 19:31 :
er zijn soms uitzonderingen natuurlijk......

maar de piercing kan niet vastgroeien:
(er zijn soms uitzonderingen natuurlijk ......)

Het materiaal waar je piercing van gemaakt is, is lichaamsvreemd.
(piercingsieraad is van een metaal of kunststof gemaakt, dit zijn beide lichaamsvreemde stoffen, die dus niet vast kunnen groeien)
Dit betekend dat het niet kan vastgroeien in je lichaam, je lichaam zijn in feite allemaal heel speciale cellen, die op 'n unieke manier in elkaar "haken". Het materiaal van je piercing heeft deze structuur niet.
Met vastgroeien bedoel ik dat de huid te strak om de piercing is gegroeid en genezen, waardoor je m niet tot moeilijk kan bewegen. Kortom het gat is te klein voor de piercing. En dat kan wel, heb ik al meerdere malen meegemaakt. Gaat wel weer weg en is ook helemaal niet ernstig.

Jij praat nu over sitiuaties waarbij de piercing als het ware geabsorbeerd wordt, of nooit meer los komt.
Oud 06-12-2006, 21:27
drukknoopje
drukknoopje is offline
ik heb een vraagje: ik heb nu ruim een maand een neuspiercing. Mijn baas had een gedoogbeleid wb piercings, maar dat is niet meer. Hij moet dus opeens uit. Ik heb hem nog niet lang genoeg om de hele dag uit te kunnen hebben zonder dat het dichtgroeit en ik pijn krijg en bloed etc, dus heb ik als tijdelijk oplossing een plastic neuspiercing gekocht, het steentje eruit gesloopt zodat ik in ieder geval een piercing in kan houden overdag. Maar ze hadden deze piercings alleen in rechte staafjes en ik ben bang dat ik hem snel ga verliezen.
Weet iemand waar je een plastic piercing kan kopen of anderszins 'onzichtbaar' met een haakje eraan? zeg maar L-vormig. Alvast bedankt.

Laatst gewijzigd op 07-12-2006 om 13:00.
Oud 07-12-2006, 06:18
Magic1
Magic1 is offline
Citaat:
Gwen. schreef op 06-12-2006 @ 20:58 :
Dus jij zegt, hoe korter de staaf hoe beter?
Dan is alleen het zwellingsprobleem dus nog niet opgelost.
Neen, buiten en na de zwelling. De eerste week natuurlijk niet. Dat zou helemaal niet slim zijn... Een zwelling heb je altijd kans op, en daar moet je je zeker ook op voorzien. (het ging vooral over een ringetje!)

@llell: ja, dat hij helemaal vastgroei bedoel ik. Daarvoor schreef ik ook met haakjes "uitzonderingen"... Net zoals mandi zei dat haar piercing operatief verwijderd moest worden.. Maar in princiepe is het dan niet de piercing die "volledig" vastgroeid. Want over de huid heb je nooit echt controle.

(je kan het wel op verschillende manieren bekijken)

Laatst gewijzigd op 07-12-2006 om 06:24.
Oud 07-12-2006, 08:42
Somethinge
Somethinge is offline
Citaat:
Urm schreef op 06-12-2006 @ 18:46 :
godver ik doe rare dingen met mijn vertical labret in mijn slaap en daardoor is mijn tandvlees enorm teruggetrokken dacht dat ik hier geen last van zou hebben met een vertical. nougoed, nu gaat ie snachts dus iig uit.
OMG DON'T!!!
alleen als je van je piercing af wil
Oud 07-12-2006, 09:50
RoxX
RoxX is offline
Citaat:
koekjes schreef op 06-12-2006 @ 00:43 :
als je oorbellen die ontstoken zijn er gewoon uit haalt kan je ze dan dicht laten groeien zonder ze nog schoon te maken ofzo of verneuk ik dan mn oor? want na t 2e zilvere knopje die zwart/groen/vaag werd en 2 zweerknopjes die groen uitsloegen had ik t wel gehad met dat ene gaatje...
je kan het beste oorbellen erin houden en even schoonmaken.. ik zou wel even oorbellen zoeken met een lang staafje zodat het beter kan genezen en de oorbel niet tegen de huid aan drukt
Oud 07-12-2006, 14:19
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
Somethinge schreef op 07-12-2006 @ 09:42 :
OMG DON'T!!!
Oud 07-12-2006, 21:20
Electriq
Electriq is offline
Citaat:
OMG DON'T!!!
OMG van een nachtje zonder piercing groeit ie niet dicht
Oud 08-12-2006, 00:08
Krynn
Krynn is offline
Hangt er van af hoe lang je 'm al hebt...
Oud 08-12-2006, 15:03
Electriq
Electriq is offline
Ik kan m rustig een week uit laten iig.
Oud 08-12-2006, 15:20
Verwijderd
joah ik ook, bovendien vind ik het toch wel wat belangrijker dat mijn tandvlees aan mijn tand blijft zitten.

leuk plaatje trouwens electriq
Oud 08-12-2006, 16:25
Verwijderd
mijn lippiercing is helemaal genezen nu en het kleinere ringetje dat ik nu heb is ook veel chiller!
Oud 08-12-2006, 17:52
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
Dr. Aep schreef op 08-12-2006 @ 17:25 :
mijn lippiercing is helemaal genezen nu en het kleinere ringetje dat ik nu heb is ook veel chiller!
hehe foto
Oud 08-12-2006, 19:21
Leineh.
Leineh. is offline
Citaat:
OMG DON'T!!!

ik kan hem makkelijk een nachtje uit laten, heb zelfs het gevoel dat dat beter is voor mijn gat omdat hij dan niet zo uitrekt.

godver, weer een piercingballetje kwijt . dat gebeurt me echt té vaak..
Oud 08-12-2006, 20:12
Haligh
Haligh is offline
ik wordt soms wakker en dan ligt hij ergens in mijn bed.
ik moet echt een nieuwe, want hij laat volgens mij te vaak los.
Oud 08-12-2006, 20:22
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
Electriq schreef op 07-12-2006 @ 22:20 :
OMG van een nachtje zonder piercing groeit ie niet dicht
hahah
hahah
HAHAHAHAHAHAH

bij mij dus wel
Oud 09-12-2006, 07:54
Apomes
Apomes is offline

12 uur geleden laten zetten!
En mijn been ziet er eng uit

Laatst gewijzigd op 09-12-2006 om 08:37.
Oud 09-12-2006, 11:41
Verwijderd
Ooh ik vind m wel mooi (de tattoo dan )
Oud 09-12-2006, 14:32
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 08-12-2006 @ 21:22 :
hahah
hahah
HAHAHAHAHAHAH

bij mij dus wel
zzz wanneer kruip jij eens terug onder die steen?
Oud 09-12-2006, 14:35
innogen
innogen is offline
Citaat:
Apomes schreef op 09-12-2006 @ 08:54 :
[afbeelding]

12 uur geleden laten zetten!
En mijn been ziet er eng uit
wow gaaf, en ja je been ziet er eng uit. Horen die rode puntjes bij je tattoo of is dat gewoon irritatie oid?
Staat het ook nog ergens voor, die V?
Oud 09-12-2006, 15:40
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
L_angel schreef op 09-12-2006 @ 15:35 :
wow gaaf, en ja je been ziet er eng uit. Horen die rode puntjes bij je tattoo of is dat gewoon irritatie oid?
Staat het ook nog ergens voor, die V?
Die puntjes zijn een soort van schaduw, als de roodheid weg is zal ik nog eens een foto posten!
En Die V (is eigenlijk een A) is een Griekse Lambda

En waarom een Griekse Lambda? staat voor mijn passie met Griekenland en het is het wapen-embleem van de Spartanen.
Bovendien lijkt het op een A...APOMES (Ze gebruiken de lambda ook altijd in films als de A) want de Alpha ( de eigenlijke A) is in het oud-grieks ook een gewone A vandaar dus de Lambda.

Ik was de eerste die iets Grieks op zich liet zetten bij de man! Er was zelfs al iemand geweest voor Elfs!
Oud 09-12-2006, 16:21
Electriq
Electriq is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 08-12-2006 @ 21:22 :
hahah
hahah
HAHAHAHAHAHAH

bij mij dus wel
beter stel je je niet zo aan n44b
Oud 09-12-2006, 18:30
Verwijderd

Los van dat het een ontzettend gave tattoo is - weet iemand wat deze vent heeft gedaan met de bovenkant van zijn oor? Gewoon tunnel-like stretchen en dan geen sieraad er in oid? Het zit er best gaaf uit, alsof 'ie bewerkt is met een perforator.

Wel een beetje jammer van z'n piercing en het uitgelubberde oorgaatje beneden, maar anders was de allround look echt wel hip.
Oud 09-12-2006, 22:48
dext0r
dext0r is offline
het ziet er anders alles behalve gezond uit ;-)
Oud 09-12-2006, 23:07
Verwijderd
Citaat:
dext0r schreef op 09-12-2006 @ 23:48 :
het ziet er anders alles behalve gezond uit ;-)
Hm, dat is mij niet opgevallen en nu zie ik het eigenlijk ook niet. Z'n oor lijkt me in elk geval niet uitzonderlijk rood of opgezwollen.

Ik vind het wel hip, leuke vormpjes in je kraakbeen. Of gewoon hele stukken er uit, zodat je allemaal van die leuke banen oid hebt in plaats van gewoon een oor. Maar dat gaat dan weer zeker ten koste van je gehoor of je gezondheid of andere stomme onzin.

Volgens mij zijn veel bodymods niet al te gezond, trouwens. Al is het alleen omdat je je lichaam bepaalde schade toebrengt, waar het omheen moet gaan werken.
Oud 10-12-2006, 07:14
Qamra
Qamra is offline
Je gehoor is afgesteld aan de vorm van je oorschelp. Alles wat je daaraan verandert (dus ook in je oorlel) kán een verandering brengen in je gehoor. Hoe ernstig dat is ligt aan je gehoor en de mate van verandering. En hoe verder weg, hoe kleiner het effect.

[edit]lezen is niet mijn sterkste punt[/edit]

Laatst gewijzigd op 10-12-2006 om 09:46.
Oud 10-12-2006, 09:37
saturday
saturday is offline
Die tattoo is echt super idd!
Maar volgens mij heeft ie zn kraakbeen gestretched zonder sieraad erin. Kraakbeen vormt niet zo gemakkelijk terug. Ik vind het wel leleijk/
Oud 10-12-2006, 10:26
mandi
mandi is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 09-12-2006 @ 19:30 :
[afbeelding]

Los van dat het een ontzettend gave tattoo is - weet iemand wat deze vent heeft gedaan met de bovenkant van zijn oor? Gewoon tunnel-like stretchen en dan geen sieraad er in oid? Het zit er best gaaf uit, alsof 'ie bewerkt is met een perforator.

Wel een beetje jammer van z'n piercing en het uitgelubberde oorgaatje beneden, maar anders was de allround look echt wel hip.

dermal punch.
wordt gebruikt om weefsel/kraakbeen weg te halen voor piercings.
kraakbeen stretchen is nog dommer dan het laten schieten (ipv piercen).
Oud 10-12-2006, 16:00
llell
llell is offline
Citaat:
mandi schreef op 10-12-2006 @ 11:26 :
[afbeelding]
dermal punch.
Waarom is dat dom?
Oud 10-12-2006, 16:12
saturday
saturday is offline
Citaat:
mandi schreef op 10-12-2006 @ 11:26 :
[afbeelding]
dermal punch.
oh, ik had juist geleerd dat je kraakbeen beter kon stretchen ipv dermal punchen
Oud 10-12-2006, 16:49
Verwijderd
wat zijn de gevolgen van een tongpiercing waardoor ik zou kunnen denken dat ik er geen wil?
Oud 10-12-2006, 16:51
mandi
mandi is offline
Citaat:
llell schreef op 10-12-2006 @ 17:00 :
Waarom is dat dom?
omdat kraakbeen nauwelijks op te rekken valt. Je maakt het kapot op zo'n manier.
Oud 10-12-2006, 17:39
Verwijderd
Citaat:
mandi schreef op 10-12-2006 @ 17:51 :
omdat kraakbeen nauwelijks op te rekken valt. Je maakt het kapot op zo'n manier.
Oke, hip, dermal punch dus. Ik wil best van die geperforeerde oortjes, dus dat wordt onthouden

@ Tyrande: Als je er teveel mee speelt dan komt 'ie telkens tegen je tanden en dat is natuurlijk niet goed voor je gebit. Maar goed, dat valt af te leren. Een klunzige enkeling bijt er per ongeluk op tijdens het eten en als diegene van zichzelf slechte tanden heeft dan kan er een stuk afbreken. En nadat je 'm laat zetten lispel je de drie dagen erna en kun je zowat alleen vla, ijs en aardappelpuree eten. En euhhh eigenlijk mag je niet roken en drinken en zoenen, 6 weken lang ofzo, maar dat had ik aan mijn spreekwoordelijke laars gelapt en mijn tong is er niet af gevallen. Oja, en je moet spoelen met Listerine, echt 8 keer op een dag of vaker, elke keer nadat je iets eet of rookt of iets drinkt wat geen water is. En dat is vies, in het begin.
Oud 10-12-2006, 18:31
llell
llell is offline
Citaat:
mandi schreef op 10-12-2006 @ 17:51 :
ik laat m'n conch ook stretchen door m'n piercer. heel langzaam, moet kunnen lijkt me
Oud 10-12-2006, 18:34
Verwijderd
heb in mijn kraakbeen 3 gestrechte piercings, is geen enkel probleem
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten