Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2002, 16:59
Klapaucius
Klapaucius is offline
Wie weet wat je tegen dat virus, trojan of wat het ook is, waardoor je je aanmeld onder de naam "ik ben homo en vanaf vandaag wil ik dat iedereen het weet"

bvd
Oud 02-10-2002, 17:03
Martin
Martin is offline
is het echt een virus of heb je zo`n mailtje gehad?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 17:32
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
lol, is dat een virus? Vond het al zo raar dat gisteren iemand zich met die naam aanmeldde die al heel lang out is!!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 18:35
Verwijderd
Is dat niet zo'n pokke .exe'tje die je dan toegestuurd krijgt van iemand, en wanneer je die opent dat je nickname dan verandert wordt?

Lijkt me niet echt een virus :/
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 18:36
Vejito
Vejito is offline
Citaat:
henri schreef:
Is dat niet zo'n pokke .exe'tje die je dan toegestuurd krijgt van iemand, en wanneer je die opent dat je nickname dan verandert wordt?

Lijkt me niet echt een virus :/
yep ,lijkt mij hacken
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 18:42
MasterPITO
MasterPITO is offline
Of iemand heeft je id en pw en verandert de hele tijd je nick. Kan ook soort worm zijn waar ik eerder aan denk
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 18:42
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef:
lol, is dat een virus? Vond het al zo raar dat gisteren iemand zich met die naam aanmeldde die al heel lang out is!!

LOL Zat ik ook aan te denken inderdaad

Maar als het een .exe is, lijkt het me niet echt gevaarlijk voor de enigszins intelligente gebruiker..... Misschien komt het ding me nog wel handig uit trouwens!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 19:13
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
ModuM schreef:
LOL Zat ik ook aan te denken inderdaad

Maar als het een .exe is, lijkt het me niet echt gevaarlijk voor de enigszins intelligente gebruiker..... Misschien komt het ding me nog wel handig uit trouwens!
Moet ik hem dan naar je opsturen?

Je kan ook gewoon zelf je naam veranderen, en dan dat programmaatje de schuld geven
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 19:18
Razzle
Razzle is offline
ik was ok ff homo ja

gewoon verwijderen = klaar
Oud 02-10-2002, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Vejito schreef:
yep ,lijkt mij hacken
Oh ja, dat is hacken ja.

Het opsturen van een .exe filetje waarmee de ander zn nickname word veranderd valt nou niet bepaald onder hacken :/
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 19:55
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef:
Moet ik hem dan naar je opsturen?

Je kan ook gewoon zelf je naam veranderen, en dan dat programmaatje de schuld geven

LOL Oh ja, da's ook een goed idee!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 20:13
Octopus
Octopus is offline
Das simpel zelf te maken met VisualBasic..
Had ik pas ook nog gedaan, errug leuk
Oud 02-10-2002, 23:54
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
henri schreef:
Oh ja, dat is hacken ja.

Het opsturen van een .exe filetje waarmee de ander zn nickname word veranderd valt nou niet bepaald onder hacken :/
Nee, maar het is wel een MSN-Hack. Een Hack op/in de software...
Oud 03-10-2002, 08:58
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Nee, maar het is wel een MSN-Hack. Een Hack op/in de software...
nee hoor, is zeker geen hack.. kan netjes via de API
Oud 05-10-2002, 01:17
Klapaucius
Klapaucius is offline
Ja iemand zat me gewoon te fucken door te zeggen dat ik me steeds maar bleef aanmelden als 'homo', maarja is dus niet zo
Oud 05-10-2002, 01:23
pietjepoet
pietjepoet is offline
Citaat:
Vejito schreef:
yep ,lijkt mij hacken
hacken nog wel ik noem het meer let op watje download en trap niet in zo'n trojan net zoals ik nu heb gedaan en heeeel langzaam word je pc vernneukt en nu ist helemaal kaput
Oud 05-10-2002, 08:17
erhen
erhen is offline
Ik heb geprobeerd dat bestand een beetje te onderzoeken en als het nou eens in VB3 of < was geschreven zou ik het kunnen decompilen, maar dat is niet zo...

Het is geschreven in Visual Basic 6, met behulp van Api calls die MSN ook gebruikt, hij blijft als je hem opstart in je geheugen hangen tot je hem killt (bij 2k in ieder geval, bij linux deed ie helemaal niets, ik heb de juiste dll's niet in me wine zitten), ook is het zo dat als je je nick weer normaal zet en het prog draait nog dat hij dan je nick soms weer onzichtbaar veranderd.
Hij meld je gedurende een keer of 6 achter elkaar aan wat in een flits gebeurt, als je dit ziet heb je het waarscheinlijk draaien.

Het is dus geen hack, het stuurt simpelweg een paar commando's naar je messenger, zelf zou ik dat zelfs nog in PHP kunnen maken, want VB is hier natuurlijk geen vereiste voor...
Oud 05-10-2002, 11:33
Customer
Customer is offline
enne wat is de naam van dat bestandje? dalijk zit het bij ons ook op de computer, door een zus die alles wat los en vast zit download
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 11:34
Steefjuh!!
Steefjuh!! is offline
het is een heel erg lame exe bestandje dat gewoon je naam veranderd en je statur veranderd naar offline en weer naar online... zodat andere mensen meerdere blokjes zien..
Oud 05-10-2002, 11:42
erhen
erhen is offline
Citaat:
Customer schreef:
enne wat is de naam van dat bestandje? dalijk zit het bij ons ook op de computer, door een zus die alles wat los en vast zit download
Dit is redelijk variabel...
Iedereen die weet hoe je de naam van een .exe veranderd kan de naam veranderen, dit is ook de reden dat ik niks over de naam zei.

Bij mij heette het MSN_nickchange_homo_1.exe, zat als attachment bij een mailtje van een andere virusverzamelaar...
Reageren

Regels voor berichten