Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2006, 18:41
Gevederde
Gevederde is offline
'k heb zojuist een film gedownload en nu heb ik mijn laptop via een kabel aangesloten op de tv zodat ik op de tv de film kan kijken. Het werkt allemaal perfect (ik gebruik windows media player trouwens) alleen nu heb ik op de tv een zwart-wit scherm in plaats van een kleurenscherm. Weet iemand hier hoe ik daar een kleurenscherm van kan maken? Zelf heb ik al gekeken in de display properties, maar 'k kan niets vinden dat het probleem oplost.
Het is waarschijnlijk vrij makkelijk te verhelpen, maar ik weet niet hoe het moet. Dus hulp is welkom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2006, 19:14
Gevederde
Gevederde is offline
het schijnt iets te zijn met PAL/ntsc --> en dat zit in de display properties en dan bij advanced. Maar hoe ik daar kom weet ik eigenlijk niet
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 19:29
Verwijderd
Dit komt omdat je videosignaal S-Video is.
Bij je videokaart hoort een omvormstekkertje te zitten.

De S-Video omvormstekker prik je in de achterkant van de videokaart in je pc. Daarna prik je de gele tulpstekker in de omvormstekker, en de gele tulpstekker gaat weer naar een gele video-ingang op de tv.

Zo moet het dus werken.

Dit is de S-Video omvormstekker:

En dit is een tulpstekker (geel):

Dit is de video-ingang op je tv:
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 19:34
Gevederde
Gevederde is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 08-12-2006 @ 20:29 :

Zo moet het dus werken.
Hmm.. ik heb een hele andere kabel. Namelijk een deltac kabel (en niet 2 kabels) en niet van die gele stekkertjes. Het ligt volgens mij niet aan de kabel, maar puur aan de instellingen van mijn computer. Of misschien zelfs aan de tv (tis best een oude tv
en misschien heeft die alleen een ntsc 1 aansluiting (tv is wel een philips) Bovendien heb ik een laptop
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 20:15
Verwijderd
Nederlandse tv's hebben een PAL BG signaal om precies te zijn, ook die Philips tv.

NTSC is een Amerikaans/Japans televisiesysteem.

Het maakt niet uit dat je een laptop hebt, sowieso moet je in de BIOS van je laptop de video-uitgang van je laptop op PAL zetten.

Dat moest ik bij mijn Asus laptop ook. Hoe je zoiets doet, staat in het boekje van je laptop.

Verder: wat voor merk videokaart heb je? Een ATI of een NVIDIA?
Dat maakt het makkelijker om antwoord te geven op je vraag.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 20:31
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ja, eventueel in de bios, maar vooral in de drivers je videouitgang op PAL zetten.

Makkelijker is gewoon ergens een nieuwe tv scoren die RGBHV in heeft (via een HD15 VGA pluggetje) dat werkt 100x makkelijker.
Oud 08-12-2006, 20:50
]{ing
]{ing is offline
mja volgens mij is het de tv, niet de instellingen. meeste oude tv's maken van s-video een zwart wit beeld.. oplossing is of andere tv, of aansluiten via composiet

heb ook wel eens gelezen van mensen die 2 pinnetjes van de svideo connector verbonden en dan kleur kregen, maar lijkt me niet makkelijk..
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 21:49
Gevederde
Gevederde is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 08-12-2006 @ 21:15 :
Nederlandse tv's hebben een PAL BG signaal om precies te zijn, ook die Philips tv.

NTSC is een Amerikaans/Japans televisiesysteem.

Het maakt niet uit dat je een laptop hebt, sowieso moet je in de BIOS van je laptop de video-uitgang van je laptop op PAL zetten.

Dat moest ik bij mijn Asus laptop ook. Hoe je zoiets doet, staat in het boekje van je laptop.

Verder: wat voor merk videokaart heb je? Een ATI of een NVIDIA?
Dat maakt het makkelijker om antwoord te geven op je vraag.
Aha, dus een PAL BG is eigenlijk gewoon de 'NL' versie van NTSC Ik weet eigenlijk niet wat BIOS is. Is dat een soort instellingensysteem ofzo in 'deze computer'? ('k ben nu bij m'n ouders, dus kan niet in mijn laptopboekje kijken)
Als merk videokaart heb ik: Ati Mobility Radeon 9600
Ik heb trouwens een paradigit, maar denk niet dat dat veel uitmaakt.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 21:50
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
van s-video naar composiet is makkelijk met een paar componenten hoor.. condensator en een weerstand ofzo, maar ik weet verder niet meer hoe.
Oud 08-12-2006, 21:51
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Verie schreef op 08-12-2006 @ 22:49 :
Aha, dus een PAL BG is eigenlijk gewoon de 'NL' versie van NTSC Ik weet eigenlijk niet wat BIOS is. Is dat een soort instellingensysteem ofzo in 'deze computer'?
Misschien moet je het maar niet eens meer proberen.

Bij PAL zijn de kleuren meer kloppend dan bij NTSC (haha) dus dat is ook niet echt helemaal hetzelfde
Oud 08-12-2006, 21:58
Gevederde
Gevederde is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 08-12-2006 @ 22:51 :
Misschien moet je het maar niet eens meer proberen.

Bij PAL zijn de kleuren meer kloppend dan bij NTSC (haha) dus dat is ook niet echt helemaal hetzelfde

Haha erg motiverend
Nou ja, jammer dan.. ik vraag het na het weekend anders wel ff aan een filmfreak studiegenoot van mij. Die weet het vast wel
Hmm.. een EL-er ben ik niet. Dus met condensators en weerstanden gaan knoeien lijkt me niet een heel tof idee.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 23:28
Verwijderd
Hier, kijk maar eens:
http://www.weethet.nl/dutch/video_pc2tv_ati.php

Je BIOS is te vinden daar waar je computer opstart.
Meestal zie je een zwart scherm met witte letters als je je pc aanzet, en iets als: PRESS DEL (of F2) to enter SETUP.

Maar als je niet weet wat je doet, dan kun je er beter uit blijven, aangezien je de instellingen van het moederbord ermee kunt wijzigen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 15:21
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Verie schreef op 08-12-2006 @ 20:34 :
Hmm.. ik heb een hele andere kabel. Namelijk een deltac kabel (en niet 2 kabels) en niet van die gele stekkertjes. Het ligt volgens mij niet aan de kabel, maar puur aan de instellingen van mijn computer.
maak eens wat foto's ofzo. hoe verwacht je nou dat we je zo kunnen helpen ?
Oud 17-12-2006, 22:43
noes
noes is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 08-12-2006 @ 20:29 :
Dit komt omdat je videosignaal S-Video is.
Bij je videokaart hoort een omvormstekkertje te zitten.

De S-Video omvormstekker prik je in de achterkant van de videokaart in je pc. Daarna prik je de gele tulpstekker in de omvormstekker, en de gele tulpstekker gaat weer naar een gele video-ingang op de tv.

Zo moet het dus werken.

Dit is de S-Video omvormstekker:
[afbeelding]

En dit is een tulpstekker (geel):
[afbeelding]

Dit is de video-ingang op je tv:
[afbeelding]
Sorry, maar dit is niet waar. Sterker nog: op dat laatste plaatje is ook een SVideo poort te zien, waarom deze niet gebruiken (betere kwaliteit)? Maar vaak is er nog een instelling nodig op de TV. Heb je een philips? dan is het dezelfde knop waarmee je naar het externe kanaal gaat, nogmaals indrukken. Dan staat er ipv EXT1 (of 2, 3 whatever), Y/C. Dat is de stand die je nodig hebt. Bij andere merken durf ik het niet zo snel te zeggen.

(ik had exact hetzelfde probleem, op deze manier opgelost).
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 10:45
Q
Q is offline
Downloaden mag niet
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 11:40
Gevederde
Gevederde is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 11-12-2006 @ 16:21 :
maak eens wat foto's ofzo. hoe verwacht je nou dat we je zo kunnen helpen ?
Als je even iets verder had gelezen had je gezien dat ik het na het weekend al aan iemand anders ging vragen uit mijn naaste omgeving
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 11:45
Gevederde
Gevederde is offline
En inmiddels heb ik al een paar weken mijn probleem opgelost door mijn SCART-blok kabel te ruilen voor 2 losse kabeltjes waardoor ik wel een s-video signaal kan hebben

Maar bedankt voor de hulp iig!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten