Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2006, 08:20
one.
one. is offline
Sinds een tijdje krijg ik opeens allemaal smsjes met reclame erin. Ik heb online op mn factuur gekeken en ik zag dat het van MSN-hotmail kwam. Er worden dus mailtjes via internet naar mn mobiel gestuurd waar ik dan wat voor moet betalen. Vreemde is alleen dat ik mij hiervoor nooit heb aangemeld. Ik denk dat iemand bij het aanmelden per ongeluk het verkeerde nummer heeft ingevoerd en ík nu telkens al die mailtjes krijg. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan stopzetten?
Oud 09-12-2006, 11:00
Vlooienband
Vlooienband is offline
provider bellen of HELP naar het nummer terugsmsen.
Oud 09-12-2006, 17:21
Verwijderd
http://mobile.msn.com
Daar kun je je afmelden. Het is overigens niet mogelijk dat iemand anders per ongeluk jouw nummer heeft ingetoetst. Het is wettelijk vastgelegd dat je vanaf je eigen telefoon een bevestiging moet sturen of een nummer die je per sms krijgt moet intoetsen als toestemming voor een betaalde smsdienst. Hotmail/msn houdt zich hier absoluut aan. Aannemelijker is dat dit per ongeluk een keer geactiveerd is, dat je iets eenmalig wilde en niet door had dat je aan een abonnement vastzit of dat iemand in je omgeving 'grappig' wilde zijn.

[edit]
Andere manier:

MSN Hotmail-meldingen op je mobiele apparaat annuleren

1. Controleer of je bent aangemeld bij MSN op je computer.
2. Klik op de pagina Mijn MSN op Meldingen onder Mijn communicatie.
3. Aan de rechterkant van MSN Hotmail klik je op Abonnement opzeggen en op OK om naar de pagina te gaan waar je de annulering van je MSN Hotmail-meldingen kunt voltooien.

Opmerking

Als de functie MSN Opties beschikbaar is op je mobiele apparaat (Apparatuur die je gebruikt voor communicatie of om informatie te zoeken—zoals een computer, een mobiele telefoon of een pieper. Sommige mensen gebruiken meerdere apparaten— bijvoorbeeld een laptop om aantekeningen te maken en documenten op te stellen en een mobiele telefoon voor gesprekken, berichten en het opslaan van gegevens van contactpersonen.) , kun je de meldingen vanaf je mobiele appa

Laatst gewijzigd op 09-12-2006 om 17:30.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 10:24
one.
one. is offline
Ik heb nooit een bevestigingscode oid ontvangen, de berichten die ik krijg komen ook niet uit mijn hotmail account. Zou het kunnen dat toen ik een keer een mailtje vanaf mn mobiel naar mn Gmail account heb verstuurd ik automatisch hiervoor ben ingeschreven?
Oud 10-12-2006, 11:03
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 10-12-2006 @ 11:24 :
Ik heb nooit een bevestigingscode oid ontvangen, de berichten die ik krijg komen ook niet uit mijn hotmail account. Zou het kunnen dat toen ik een keer een mailtje vanaf mn mobiel naar mn Gmail account heb verstuurd ik automatisch hiervoor ben ingeschreven?
Nee, dat is niet mogelijk. Deze dienst is uitgebreid getest voordat hij goedgekeurd werd, ik heb dit zelf in het verleden ook wel eens geprobeerd en ik kreeg een smsje met een code die ik vervolgens weer moest intoetsen op internet. Weet je van welk hotmailadres je deze smsjes krijgt? Zo niet, zou ik even een mail sturen naar de klantenservice van microsoft/msn. Zij geven redelijk snel antwoord en kunnen je misschien ook wel afmelden voor deze dienst.

Als je op die pagina inlogt met je passport-account, staat er dan dat je bent aangemeld of moet je eerst de aanmeldprocedure nog doorlopen (als dat laatste het geval is is je eigen emailadres iig niet aangemeld hiervoor.)

Oh en kan het eventueel zo zijn dat je sinds kort een nieuw nummer hebt oid? In een enkel geval komt het voor dat een oude eigenaar van een nummer zich heeft aangemeld voor een smsdienst en deze nog steeds wordt verstuurd nadat het nummer bij een nieuwe eigenaar komt.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 14:04
one.
one. is offline
Citaat:
leekah schreef op 10-12-2006 @ 12:03 :
Als je op die pagina inlogt met je passport-account, staat er dan dat je bent aangemeld of moet je eerst de aanmeldprocedure nog doorlopen (als dat laatste het geval is is je eigen emailadres iig niet aangemeld hiervoor.)

Oh en kan het eventueel zo zijn dat je sinds kort een nieuw nummer hebt oid? In een enkel geval komt het voor dat een oude eigenaar van een nummer zich heeft aangemeld voor een smsdienst en deze nog steeds wordt verstuurd nadat het nummer bij een nieuwe eigenaar komt.
Ik moet dan de aanmeldprocedure nog doorlopen idd.

Ik heb dit nummer nu sinds mei, het eerste smsje kwam ongeveer in september geloof ik, in ieder geval niet sinds het begin. Ik zal even het email-adres van de klantenservice opzoeken en vragen of ze mijn nummer uit de database willen halen oid.
Oud 10-12-2006, 14:11
Verwijderd
Volgens de site van msn mobile moet je hiernaartoe gaan: http://mobile.msn.com/support/support.aspx
Bij mij wil deze pagina alleen niet laden. Bij jou misschien wel.
Wat is je mobiele provider trouwens?

[edit]
gevonden: Hier is een supportformulier
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 21:06
one.
one. is offline
T-mobile. Ik heb al een mailtje gestuurd naar de klantenservice, ik wacht nog op een reactie.
Oud 10-12-2006, 22:51
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 10-12-2006 @ 22:06 :
T-mobile. Ik heb al een mailtje gestuurd naar de klantenservice, ik wacht nog op een reactie.
Ok. Krijg je de smsjes nog van een bepaalde verkorte code (viercijferige code)? Ik ben benieuwd wat microsoft gaat zeggen en of ze je direct afmelden.
Eventueel kan ik morgen op mijn werk opzoeken welke dienst het precies is (tenminste, als je een verkorte code hebt ).
Als je trouwens een abonnement hebt kan je ook bij je specificatie kijken van welke code je ze krijgt. Dan is het veel makkelijker om gericht te zoeken naar hoe je je kunt afmelden.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 07:05
one.
one. is offline
Beste Ryan,

Bedankt dat je contact opneemt met Windows Live Mobile.

Mijn naam is Erwin en ik begrijp dat je problemen ondervindt met Windows Live Mobile. Ik begrijp hoe vervelend dit voor je is en ik bied je mijn verontschuldigingen aan voor enige ongemakken.

1. Meld je aan bij Microsoft .NET Alerts via alerts.live.com
2. Klik onderaan op de pagina van Alerts op Privacyverklaring.
3. Ga op de pagina met de privacyverklaring naar beneden en klik op Klik hier om meldingen op te zeggen.
4. Klik op de pagina De meldingenservice opzeggen op Opzeggen.

Bedankt dat je het Windows Live Mobile gebruikt. Mocht je verder nog problemen ondervinden, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.

Met vriendelijke groeten,

Erwin
Windows Live Mobile support team

Dat kreeg ik terug. Ik krijg de smsjes telkens van een internet-adres, dus +45...... De nummers lopen steeds op. Probleem is dus dat als ik op die alerts pagina kom, ik die aanmeldingsprocedure voor alerts nog moet doorlopen. Het staat dus niet op mijn emailaccount, en ik heb mn mobiel nog nooit uitgeleend.
Oud 11-12-2006, 07:06
one.
one. is offline
Misschien moet ik maar bij T-Mobile vragen of zij mijn nummer willen veranderen.
Oud 11-12-2006, 15:27
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 11-12-2006 @ 08:06 :
Misschien moet ik maar bij T-Mobile vragen of zij mijn nummer willen veranderen.
Je kan eenmalig gratis je nummer veranderen, dat heeft echter niet bij elke smsdienst zin omdat sommige het naar je imsi-nummer sturen.

Zou je bij online factuur even op de specificatie van je kosten willen kijken? Daar staat als het goed is ook welke smsdienst het is (meestal of een naam of een nummer).
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 15:28
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 11-12-2006 @ 08:05 :
Beste Ryan,

Bedankt dat je contact opneemt met Windows Live Mobile.

Mijn naam is Erwin en ik begrijp dat je problemen ondervindt met Windows Live Mobile. Ik begrijp hoe vervelend dit voor je is en ik bied je mijn verontschuldigingen aan voor enige ongemakken.

1. Meld je aan bij Microsoft .NET Alerts via alerts.live.com
2. Klik onderaan op de pagina van Alerts op Privacyverklaring.
3. Ga op de pagina met de privacyverklaring naar beneden en klik op Klik hier om meldingen op te zeggen.
4. Klik op de pagina De meldingenservice opzeggen op Opzeggen.

Bedankt dat je het Windows Live Mobile gebruikt. Mocht je verder nog problemen ondervinden, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.

Met vriendelijke groeten,

Erwin
Windows Live Mobile support team

Dat kreeg ik terug. Ik krijg de smsjes telkens van een internet-adres, dus +45...... De nummers lopen steeds op. Probleem is dus dat als ik op die alerts pagina kom, ik die aanmeldingsprocedure voor alerts nog moet doorlopen. Het staat dus niet op mijn emailaccount, en ik heb mn mobiel nog nooit uitgeleend.
Wat een blegh-standaardmailtje zeg. Hij heeft je vraag niet eens gelezen
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 15:48
one.
one. is offline
Citaat:
leekah schreef op 11-12-2006 @ 16:27 :
Je kan eenmalig gratis je nummer veranderen, dat heeft echter niet bij elke smsdienst zin omdat sommige het naar je imsi-nummer sturen.

Zou je bij online factuur even op de specificatie van je kosten willen kijken? Daar staat als het goed is ook welke smsdienst het is (meestal of een naam of een nummer).
Er staat een naam: Hotmail-MSN-Mobile. De eerste sms daarvan is gekomen op 03.07.06. Alleen had ik toen nog niet door waar het vandaan kwam en dat het geld kostte.

Laatst gewijzigd op 11-12-2006 om 15:50.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 16:33
Verwijderd
En hoeveel betaal je per sms?

oh enne, wat staat er precies in zo'n smsje?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 17:13
one.
one. is offline
Citaat:
leekah schreef op 11-12-2006 @ 17:33 :
En hoeveel betaal je per sms?

oh enne, wat staat er precies in zo'n smsje?
€ 0.21 en er staan alleen maar reclameberichten in.
Oud 11-12-2006, 17:34
Verwijderd
Wat ik je dan wil aanraden is om nog een mailtje terug te sturen. Ik geloof dat je 3 keer geprobeerd moet hebben om je direct af te melden via de dienst zelf, lukt het dan nog niet dan kan het via de klantenservice van t-mobile (ik kan morgen wel even voor je nakijken wat de precieze voorwaarden zijn).
Ik heb trouwens ook wel het nummer van de klantenservice van de smsdienst gevonden, maar dat is een zeer duur 0900 nr, de vraag is of dat het geld waard is (55 ct pm)

Laatst gewijzigd op 11-12-2006 om 17:42.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 19:11
one.
one. is offline
Ik heb een mailtje teruggestuurd, ontzettend bedankt voor je hulp. Werk je soms bij de klantenservice van T-mobile?
Oud 11-12-2006, 19:59
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 11-12-2006 @ 20:11 :
Ik heb een mailtje teruggestuurd, ontzettend bedankt voor je hulp. Werk je soms bij de klantenservice van T-mobile?
Ja
no problem hoor!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 06:54
one.
one. is offline
Ik heb gisterochtend dus een mailtje teruggestuurd, ik heb voorlopig nog geen reactie.
Oud 12-12-2006, 22:26
one.
one. is offline
Nog altijd geen reactie.
Oud 13-12-2006, 18:51
one.
one. is offline
Nog altijd niets. Hoe kan ik mij laten afmelden bij de klantenservice van T-mobile? En hoe willen zij dat dan doen? De nummers zijn niet altijd hetzelfde, dus gewoon een nummer blokkeren zal niet gaan.
Oud 13-12-2006, 20:06
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 13-12-2006 @ 19:51 :
Nog altijd niets. Hoe kan ik mij laten afmelden bij de klantenservice van T-mobile? En hoe willen zij dat dan doen? De nummers zijn niet altijd hetzelfde, dus gewoon een nummer blokkeren zal niet gaan.
Even bellen. Aangeven dat je al meer dan 3 keer hebt geprobeerd contact te zoeken en dat je of niks te horen krijgt of een antwoord wat er niks mee te maken heeft. Dan kan het doorgezet worden en neemt t-mobile contact op met de mensen van de smsdienst.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 20:33
one.
one. is offline
Citaat:
leekah schreef op 13-12-2006 @ 21:06 :
Even bellen. Aangeven dat je al meer dan 3 keer hebt geprobeerd contact te zoeken en dat je of niks te horen krijgt of een antwoord wat er niks mee te maken heeft. Dan kan het doorgezet worden en neemt t-mobile contact op met de mensen van de smsdienst.
Hm. Ok. En wat is IMSI nummer en hoe weet ik of ze het daarnaar sturen of naar mn gewone nummer?
Oud 13-12-2006, 22:26
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 13-12-2006 @ 21:33 :
Hm. Ok. En wat is IMSI nummer en hoe weet ik of ze het daarnaar sturen of naar mn gewone nummer?
Daar kun je niet achter komen (naar welke ze het sturen). Je kan natuurlijk altijd proberen om een nummerwijziging te doen, can't do any harm, als je niet gehecht bent aan je nummer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2006, 08:04
one.
one. is offline
Ik ben er achter gekomen voor wie de mailtjes bestemd zijn, het is ene ardent2in1@hotmail.com, ik had een mailtje naar hem gestuurd en kon hem vervolgens teruglezen op mijn mobiel. Ik heb dus een mailtje naar hun klantenservice gestuurd met de vraag of ze er dan voor kunnen zorgen dat zijn account op de een of andere manier kan worden opgezegd zodat ik die mailtjes niet meer op mijn mobiel ontvang.

Laatst gewijzigd op 14-12-2006 om 08:12.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 09:14
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 14-12-2006 @ 09:04 :
Ik ben er achter gekomen voor wie de mailtjes bestemd zijn, het is ene ardent2in1@hotmail.com, ik had een mailtje naar hem gestuurd en kon hem vervolgens teruglezen op mijn mobiel. Ik heb dus een mailtje naar hun klantenservice gestuurd met de vraag of ze er dan voor kunnen zorgen dat zijn account op de een of andere manier kan worden opgezegd zodat ik die mailtjes niet meer op mijn mobiel ontvang.
wat je dan volgens mij ook zou kunnen doen (denk ik) is een aanvraag doen tot het wachtwoord resetten. Die zou je dan ook op je mobieltje moeten ontvangen en dan kan je die link op internet intypen en dan zelf een wachtwoord instellen. Vervolgens kan je je dan (denk ik) afmelden.
Het is wat omslachtiig, maar dat moet wel mogelijk zijn denk ik.

https://accountservices.msn.com/uire...f?lc=1043&id=2

Laatst gewijzigd op 14-12-2006 om 09:18.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 09:30
one.
one. is offline
Ik denk dat het is gelukt. Wel een beetje gemeen, want hij kan nu zijn mailaccount niet meer op. Ontzettend bedankt voor al je hulp, ben nu wel te laat op school, maar ik ben blij dat het eindelijk voorbij is.
Oud 14-12-2006, 09:31
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 14-12-2006 @ 10:30 :
Ik denk dat het is gelukt. Wel een beetje gemeen, want hij kan nu zijn mailaccount niet meer op. Ontzettend bedankt voor al je hulp, ben nu wel te laat op school, maar ik ben blij dat het eindelijk voorbij is.
eigen schuld hoor hihi
Nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk stopt

moet je trouwens niet editten terwijl ik reageer
Geen probleem scheelt toch een hoop centjes per maand hè!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 09:38
one.
one. is offline
Citaat:
leekah schreef op 14-12-2006 @ 10:31 :
eigen schuld hoor hihi
Nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk stopt

moet je trouwens niet editten terwijl ik reageer
Geen probleem scheelt toch een hoop centjes per maand hè!

Inderdaad, ikhad de afgelopen maanden al iets van 300 smsjes ontvangen.
Reageren

Regels voor berichten