Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2006, 20:07
appelsapje
appelsapje is offline
Ik wil graag auditie gaan doen, maar heb geen ervaring op theatergebied. Ik houd wel heel veel van theater, maar ik heb er alleen nooit iets meegedaan. Hoe groot is de kans dat je dan wordt afgewezen?

Het is ook niet zo dat ik een geboren talent ben. Ik ben wel heel mondig, spontaan en ik kan goed dansen en bewegen, en verder ben ik wel heel erg gemotiveerd als ik iets graag wilt. Ik werd vroeger altijd wel uitgekozen voor toneelstukjes en musicals op school als ik auditie deed. Ik vrees alleen dat ik nu niet veel verder zal komen.

Waar letten ze precies op tijdens de auditie? Wordt er afgezien van je acteerprestaties ook gelet op je uitstraling en uiterlijk, op dans en beweging en op je instelling?

Alvast dank.
Advertentie
Oud 07-12-2006, 09:51
Verwijderd
mijn tip: neem eerst eens wat lessen.
Oud 08-12-2006, 03:02
Verwijderd
Fake it until you make it.
Oud 09-12-2006, 17:34
Verwijderd
Boeiend, als het iets is wat je graag wil, probeer het dan gewoon.
Oud 09-12-2006, 21:02
tuttebel
tuttebel is offline
denk wel dat zo'n auditie vaak veel geld kost, dus denk eerst even of je dit wel serieus wil.
als je van toneel je vak wilt maken (dè reden om toneelschool te gaan doen) dan zou je waarschijnlijk al veel eerder toneel hebben opgepakt.

het is een ontzettend zware opleiding, waar je de hele dag alleen maar met toneel bezig bent. het moet echt je grote liefde zijn wil je er komen en het volhouden.
Oud 09-12-2006, 21:03
appelsapje
appelsapje is offline
Thanx voor de reacties. Misschien dat ik het maar ga proberen dan! En sja, lessen nemen? Het is wel een beetje kortdag. De audities vinden al plaats tussen januari en maart. Dan moet ik wel heel snel beginnen met lessen nemen.
Oud 09-12-2006, 21:10
appelsapje
appelsapje is offline
Citaat:
tuttebel schreef op 09-12-2006 @ 22:02 :
denk wel dat zo'n auditie vaak veel geld kost, dus denk eerst even of je dit wel serieus wil.
als je van toneel je vak wilt maken (dè reden om toneelschool te gaan doen) dan zou je waarschijnlijk al veel eerder toneel hebben opgepakt.

het is een ontzettend zware opleiding, waar je de hele dag alleen maar met toneel bezig bent. het moet echt je grote liefde zijn wil je er komen en het volhouden.
Ja ik weet t. Ik ben wel eens naar opendagen geweest en heb er veel over gelezen. De reden dat ik nu pas serieus de toneelschool overweeg, is omdat ik er ook pas later ben achter gekomen dat ik dit wil. Ik ben wel altijd kunstzinnig en creatief enzo geweest, dus ik heb me altijd wel beziggehouden met dans, theater, muziek, taal. Ik heb er alleen nooit echt iets mee gedaan.

En ik heb een keer een meisje gesproken die nu op de toneelschool zit en zij had ook geen enkele ervaring en had ook nooit iets met theater gedaan, maar is toch aangenomen. Dus je weet het maar nooit. Maar goed, je hebt gelijk als je zegt dat het een zware opleiding is en dat de audities veel geld kosten. Zucht.
Oud 09-12-2006, 23:45
Verwijderd
Gewoon proberen, zou ik zeggen. Zoek mensen op die ook auditie hebben gedaan en probeer aan informatie te komen om je zo voor te bereiden.
Oud 26-12-2006, 09:44
Verwijderd
Het heeft wel zin, als je weet wat je doet ja. Niet als je denkt zo van he, acteren lijkt me wel tof, nu ga ik maar eens auditiedoen voor de toneelschool..
Oud 31-12-2006, 10:44
Jones
Citaat:
appelsapje schreef op 05-12-2006 @ 21:07 :
Ik wil graag auditie gaan doen, maar heb geen ervaring op theatergebied. Ik houd wel heel veel van theater, maar ik heb er alleen nooit iets meegedaan. Hoe groot is de kans dat je dan wordt afgewezen?

Het is ook niet zo dat ik een geboren talent ben. Ik ben wel heel mondig, spontaan en ik kan goed dansen en bewegen, en verder ben ik wel heel erg gemotiveerd als ik iets graag wilt. Ik werd vroeger altijd wel uitgekozen voor toneelstukjes en musicals op school als ik auditie deed. Ik vrees alleen dat ik nu niet veel verder zal komen.

Waar letten ze precies op tijdens de auditie? Wordt er afgezien van je acteerprestaties ook gelet op je uitstraling en uiterlijk, op dans en beweging en op je instelling?

Alvast dank.
Natuurlijk wordt er afgezien van je acteerprestaties ook gekeken naar zaken als uitstraling, beweging en instelling. (Uiterlijk!!!?? Kom op zeg, alsof er alleen maar mooie mensen op het toneel zouden mogen staan...)

Hoe zwaar die dingen meetellen is volgens mij niet zoveel over te zeggen. Het wordt waarschijnlijk bij iedereen apart bekeken. Als je een enorme uitstraling hebt en een erg goede instelling maar echt niet kan acteren wordt je het niet. Andersom werkt het natuurlijk ook niet.

Er moet dus van alle zaken wel iets in jou aanwezig zijn wat zij er uit kunnen trekken/op kunnen laten bloeien. Ik zou zeggen: probeer het gewoon.

En de kosten van een auditie zijn volgens mij niet zo hoog. Waar je wel over na moet denken is of je het echt wil. Je complete leven draait namelijk een aantal jaar echt alleen maar om toneel. Lange dagen, onregelmatige tijden, avondcollege, voorstellingen etc etc.
Oud 02-01-2007, 23:07
Changshan
Changshan is offline
Daarnaast heb je kennelijk wel ervaring, als je via audities meerdere keren geselecteerd bent voor musicals en andere toneelstukjes (en ze ook gedaan hebt?). Het mag dan niet veel zijn en ook nog eens voor school, onderschat die basis niet.
Oud 06-01-2007, 10:13
Pelvix
Pelvix is offline
je moet het wel echt willen!
Oud 16-01-2007, 12:41
Jazzy-me
Jazzy-me is offline
Ik wil ook eind 2008 graag een opleiding gaan doen. Het liefst de kleinkunst academie in Amsterdam. Ik ben al een hele tijd bezig met kleine dingen audities voor commercials films figureren e.d. Leer jezelf aan alles aan te pakken! Ik hoop dat ik straks genoeg ervaring, uitstraling en wilskracht heb voor de jury.

Groetjes,
Iris en Keep on Acting
Oud 23-01-2007, 14:12
belli
belli is offline
ga eens op les. in elke grote stad hebben ze een theater groep. met verschillende leeftijds catagorieen. vaak kan je daar zo binnenlopen en vragen of je nog bij de groep kan. en ookal speel je nog geen stuk, beetje ervaring met opdrachten en spelen is echt wel nodig i guess..
Oud 21-07-2007, 23:11
summer1986
summer1986 is offline
Je kunt wel op les gaan, maar als je geen talent hebt maakt dat niets uit. Ze zien echt wel of je 'te kneden' bent voor het vak hoor. Ik geloof dat je daarmee geboren bent. Misschien is het puur zelfs op zijn best voor een auditie. Mits het je niet onzeker maakt.

Succes!
Advertentie

Regels voor berichten