Citaat:
appelsapje schreef op 05-12-2006 @ 21:07 :
Ik wil graag auditie gaan doen, maar heb geen ervaring op theatergebied. Ik houd wel heel veel van theater, maar ik heb er alleen nooit iets meegedaan. Hoe groot is de kans dat je dan wordt afgewezen?
Het is ook niet zo dat ik een geboren talent ben. Ik ben wel heel mondig, spontaan en ik kan goed dansen en bewegen, en verder ben ik wel heel erg gemotiveerd als ik iets graag wilt. Ik werd vroeger altijd wel uitgekozen voor toneelstukjes en musicals op school als ik auditie deed. Ik vrees alleen dat ik nu niet veel verder zal komen.
Waar letten ze precies op tijdens de auditie? Wordt er afgezien van je acteerprestaties ook gelet op je uitstraling en uiterlijk, op dans en beweging en op je instelling?
Alvast dank.
|
Natuurlijk wordt er afgezien van je acteerprestaties ook gekeken naar zaken als uitstraling, beweging en instelling. (Uiterlijk!!!?? Kom op zeg, alsof er alleen maar mooie mensen op het toneel zouden mogen staan...)
Hoe zwaar die dingen meetellen is volgens mij niet zoveel over te zeggen. Het wordt waarschijnlijk bij iedereen apart bekeken. Als je een enorme uitstraling hebt en een erg goede instelling maar echt niet kan acteren wordt je het niet. Andersom werkt het natuurlijk ook niet.
Er moet dus van alle zaken wel iets in jou aanwezig zijn wat zij er uit kunnen trekken/op kunnen laten bloeien. Ik zou zeggen: probeer het gewoon.
En de kosten van een auditie zijn volgens mij niet zo hoog. Waar je wel over na moet denken is of je het echt wil. Je complete leven draait namelijk een aantal jaar echt alleen maar om toneel. Lange dagen, onregelmatige tijden, avondcollege, voorstellingen etc etc.