Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2006, 16:56
ook hallo
ook hallo is offline
Na m'n eindexamen wil ik een jaartje ertussen uit om te werken en dan van dat geld op reis te gaan. Het liefst zou ik ik januari/februari weggaan en daarom heb ik een beetje goedbetaald werk nodig.

Ik vroeg me af of er hier mensen hier via een uitzendbureau werken of hebben gewerkt en wat voor ervaringen zij hier mee hebben/hadden. Wat voor baantjes kwam je op uit? Verliep de samenwerking met het uitzendbureau soepel en (als jet het fulltime deed) kwam je een beetje aan de 800 euro per maand?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2006, 17:35
Bamiblik
Bamiblik is offline
Ik denk gezien je leeftijd dat je niet zo snel op de 800 euro per maand komt. Alleen als je zwaar werkt doet en veel onregelmatige uren maakt. Verder heb ik helemaal geen ervaring met uitzendbureau's...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 17:51
ook hallo
ook hallo is offline
Hoezo niet?

Als ik even uitga van 40 uur per week hoeft het uurloon maar 5 euro netto te zijn, aangezien ik onder 10.000 per jaar blijf zitten Lijkt me niet extreem hoog voor een 18-jarige
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 17:55
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Ik denk dat je op zo'n 4,20 euro per uur moet rekenen. Dat is goed 700 euro per maand bij fulltime werken.

Ik zou niet direct via een uitzendbureau werken, want vaak is dat niet het meest leuke werk wat er is. Probeer zelf een beetje de vacatures langs te gaan... Zeker op dit moment zijn er best wat baantjes te vinden...
Oud 10-12-2006, 18:23
Verwijderd
ik werk nu zo'n tien maanden via Randstad uitzendbureau. Mij bevalt het opzich goed. Ik verdien 7.87 bruto per uur + onregelmatigheidstoeslag. Al met al kom ik als ik niet overwerk op zo'n 300 euro per week. Als ik wel overwerk (wat ik dan ook regelmatig doe) kom ik op zo'n 400 tot 500 euro per week (netto). Ik heb op dit moment ook erg leuk werk. Ik werk bij een klantenservice van een telecommaatschappij. Ik doe hier veel ervaring mee op, geweldige sfeer en ik heb het ontzettend naar m'n zin. Een nadeel is dat je geen zekerheid hebt, maar dat hoeft ook niet als je zoals jij er een jaartje tussenuit wilt. Dan kan je via een uitzendbureau aan prima werk komen wat ook prima verdient.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 11:09
CoolJessy
CoolJessy is offline
Studentenuitzendbureaus betalen goed, ik zit er bij eentje en daar is het altijd tussen de 8-10 euro, leeftijd wordt niet op gelet als je maar wel student bent of in de toekomst nog gaat studeren ofzo, maar ik weet niet of ze je ook aan (tijdelijk) fulltime werk kunnen helpen.

Anders kan je de horeca (5.20 op je 18e) ofzoiets proberen, dat kan fulltime heel zwaar zijn maar dat ligt er maar net aan wat je doet (frietzaak of discotheek maakt nogal verschil aan werktijden enzo).
Of dingen als afwassen, thuiszorg (of gewoon schoonmaak) verdienen ook wel goed maarja, het is maar net wat je leuk vind...
Oud 11-12-2006, 12:02
Poepkind
Poepkind is offline
Een vriendin had werk via uitzenbureu, zij verdiende altijd meer dan 5 euro per uur. Ze deed dan administratief werk.
Ook ken ik iemand die via uitzendbureau minimunloon verdiende, maar het is denk ik maar net hoe je ervaring is wat je krijgt aangeboden qua werk.
Oud 11-12-2006, 13:56
ook hallo
ook hallo is offline
Bedankt voor de reacties!

Ik ga sowieso wel eerst zelf wat vasts zoeken, maar als dit niet lukt klinkt dit als een prima back-up plan. En dan informeer ik wel bij het uitzendbureau of je een beetje goed kan verdienen met een VWO-diploma en werkervaring in een supermarkt.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 15:27
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Zoek je het in Nederland of ook in het buitenland?
Oud 11-12-2006, 15:46
T_ID
T_ID is offline
Meerdere dingen gehad via uitzendbureau's. Gewerkt bij Hönkemöller, wat gewoon kut was vanwege de rottige chef die me ook nog eens vier dagen later ontsloeg bij gebrek aan werk. De beloofde € 5,50 bleek ook nog eens maar € 5 te zijn, niet volgens de afspraken.

Tweeweken gewerkt bij een beregingensbedrijf, dat was zwaar (door de bosjes kruipen om ergens beregingen aan te leggen), maar betaalde aardig met € 8 per uur.

Dan nog een paar keer schoonmaakwerk gedaan via uitzendbureaus. Betaald als alles in die sector erg goed, € 10 en € 11 per uur.
Oud 11-12-2006, 16:29
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 11-12-2006 @ 16:27 :
Zoek je het in Nederland of ook in het buitenland?
Alleen in Nederland
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 18:24
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-12-2006 @ 16:46 :
Meerdere dingen gehad via uitzendbureau's. Gewerkt bij Hönkemöller
je bent toch een man die werken nie bij de hunk
Oud 12-12-2006, 11:43
fib
fib is offline
Ik was gestopt met het hbo. In die tijd woonde ik in Enschede.
Ik schreef me in bij alle uitzendburo's, sommige wilde mij niet hebben. Ik liep tegen 3 dingen aan:

- Geen relevante werkervaring
- Geen relevante diploma's
- te oud voor de supermarkt

In Enschede had ik geen 'netwerk', dus ik meost wel via het uizendburo werk regelen.....
Oud 12-12-2006, 16:28
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
fib schreef op 12-12-2006 @ 12:43 :
In Enschede had ik geen 'netwerk', dus ik meost wel via het uizendburo werk regelen.....
Wat is er op tegen om zelf op zoek te gaan naar vacature advertenties en open sollicitaties te schrijven naar bedrijven in de sector waar jij best zou willen werken?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 20:53
Breg
Breg is offline
ik heb me vorige week bij diverse uitzendbureaus in rotterdam ingeschreven, gevolg: 3 banen tegelijk aangeboden gekregen. Helaas zijn ze allemaal maar tijdelijk, zoals meestal bij uitzendbureaus.
1 baantje zou tot half januari zijn, maar ze blijken bij de werkgever het werk compleet verkeerd te hebben ingeschat, en waarschijnlijk ben ik daar over een paar dagen al klaar, dus dan zal ik weer op zoek moeten naar iets anders.
Verder werk ik via een uitzendbureau 3 avonden per week in een restaurant, maar ook dat is alleen voor de kerstperiode.

Voordeel is dat het niet slecht verdient: bijna 7 euro per uur + reiskostenvergoeding.
Oud 12-12-2006, 23:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 11-12-2006 @ 19:24 :
je bent toch een man die werken nie bij de hunk
Roepen meer mensen, maar 60-80% van de medewerkers daar is man.

Verder, geld is geld, wie het me betaald boeit me niet zoveel.
Oud 12-12-2006, 23:14
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-12-2006 @ 00:10 :
Roepen meer mensen, maar 60-80% van de medewerkers daar is man.

Ik heb nog nooit een man bij de hunk gezien hoor, moet er niet aan denken dat jij mn een andere maat komt brengen
Oud 12-12-2006, 23:28
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 13-12-2006 @ 00:14 :
Ik heb nog nooit een man bij de hunk gezien hoor, moet er niet aan denken dat jij mn een andere maat komt brengen
Ik zat niet bij de levering.
Oud 13-12-2006, 11:32
5803
5803 is offline
Ik ben vorige week gestopt met studie en ben van plan de rest van dit schooljaar te werken tot ik volgend jaar weer begin aan de universiteit. Ik heb vorige week via internet gereageerd bij tempoteam, en vandaag ben ik langsgegaan, maandag kan ik beginnen bij de kpn. Het is niet het meest interessante werk, maar verdient redelijk goed. Ik ben 17 en ga iig meer dan 6 euro verdienen, netto. En dat dan 32 uur per week. Als jij zoiets ook vindt, en dan gewoon vijf dagen per week werkt ipv vier zoals ik, kom je wel aan die 800 euro per maand.
Oud 13-12-2006, 12:00
Verwijderd
ik werk via Start als administratief huppeldepupje in Amsterdam bij de Belastingdienst. Ik verdien 8.01 bruto. Ik zou je aanraden eerst te kijken of je bij een bedrijf zonder uitzendbureau aan de slag kan, omdat ze toch behoorlijk wat van je salaris inhouden. Overigens ben ik op het moment zeer ontevreden met mijn uitzendbureau, omdat ik nou al 4 weken op mijn geld zit te wachten, wat maar niet komen wil. Dus ik zou zeggen: kijk eerst wat je zonder uitzendbureau kan bereiken.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 21:32
ook hallo
ook hallo is offline
Ik ga ook zeker zelf eerst op zoek naar iets, maar aan deze reacties te horen is het dus best mogelijk om via een uitzendbureau aan voldoende werk te komen en dat geeft mij nog wel wat extra zekerheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten