Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2002, 17:15
Janet
Janet is offline
ik heb 2 meningen,als je het echt niet wilt en het is netdan ken het wel,maar is het al ouders enzo en het is niet echt een goede reden dan niet,ik heb er een heel gesprek met mijn tante erover gehad omdat een meissie die ik goed kende ermee liep,maar goed,ik heb er dus verschillende meningen over,want eigenlijk is het wel moord als je het doet.......(toch?) nouja,dit is mijn mening en nouja.......suc6 met je verslag!!!!!
Oud 10-03-2002, 19:43
Roozie
Roozie is offline
Ik vind abortus geen goede zaak, maar met voorbehoedsmiddelen kan altijd iets mis gaan, dan sta je ineens voor de keuze, abortus of een kind. In mijn situatie als ik zwanger zou zijn zou ik abortus plegen omdat ik dat kind niets te bieden heb, ben veel te jong, geen opleiding. Wel houd ik heel erg veel van kinderen maar op je 17e ben je zelf vaak nog een kind, of hoor je dat te zijn. Ik vind abortus ook geen moord omdat het embriootje dan nog zo klein is dat je nog niet echt over een iets kan spreken en al helemaal niet over een kind! Toch blijft abortus voor mij iets wat nooit als iets gewoons mag worden gezien!
Oud 10-03-2002, 19:43
U-NiQ
U-NiQ is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
ik vind dat je eigelijk alleen maar arbortus mag doen als je bent verkracht,anders had je maar moeten nadenken en moeten voorkomen dat je zwanger bent.

Eigen schuld dikke bult dus.
Wat een onzin! Als je bijvoorbeeld aan de pil bent, en je raakt toch zwanger (Die kans is er!) roep jij dan ook: Eigen schuld, dikke bult ..

Natuurlijk moet je voordat je met iemand naar bed gaat er altijd voor zorgen dat je veilig vrijt, desnoods dubbel beschermd bent. Dan zal er waarschijnlijk nooit iets gebeuren, theoretisch dan.
Maar toch is er ergens een heel klein kansje dat je toch zwanger raakt, als dit gebeurd, is het helemaal aan jou om te zien wat je met het kindje doet.

Ik ben van mening dat als je zelf niet voor het kind kan zorgen, zelf niets te bieden hebt, en zelf nog een kind bent, abortus misschien wel een optie zou zijn.
Een kind hoort WELKOM te zijn, dat is heel belangrijk voor zo'n klein wezentje om tot een goed mens op te kunnen groeien.

Ook bij verkrachting zou ik abortus overwegen, omdat als je het kindje zou laten komen, je elke dag herinnerd zou worden aan die verkrachting. En ik denk dat je dan op den duur gek zal worden.

Maar goed, dit is mijn mening maar.
En ik vraag me af hoe ik er over zal denken als het mij echt een keertje gebeurd, als ik echt zo'n klein wezentje in me draag. Ik denk dat ik abortus een heel moeilijke beslissing zal vinden, al zou ik het doen.

Linda (15)

[Dit bericht is aangepast door Lyn (10-03-2002).]
Oud 10-03-2002, 21:16
Verwijderd
Lyn als je eens verder leest dan lees je dat ik er tegen ben als je niks hebt gedaan om het te voorkomen
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 14:14
dwerg
dwerg is offline
als ik nu zwanger zal worden dan zal ik het kind nie weg laten halen want dat vind ik heel zielig maar als ik bv verkracht word en dan zwanger dan zal ik het wel weglaten halen want dat is voor jezelf ook nie leuk
das mijn mening
Oud 11-03-2002, 16:43
Shannia
Shannia is offline
Shannia - 16 jaartjes

Ja, ik vind abortus wel kunne.. only 'niet zomaar', maar met een goede reden! Als je verkr8 bent is abortus zelfs noodzakelijk vin ik.. ja toch! En als je op je 14e zwanger bent, lijk me ut ook een logische oplossing, al ben je dan zelf een Btje dommig..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 14:47
jul!@
jul!@ is offline
ik vind als je abortus wil plegen dan moet je dat zelf doen maar zelf zou ik het nooit doen dat zouden mijn ouders ook niet willen mijn ouders vinden dat moord en ik zelf ook.
maareh........ ja het moet kunnen voor mensen die dat willen
julia 14 jaar
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 20:47
ekki
ekki is offline
ik herhaal (waarop velen namelijk niet reageren, en ook Dark Angel lijkt het niet gelezen te hebben): je kan het kind ook afstaan. ik weet hoe moeilijk dat is, maar je maakt het kind en de 'ouders' er waarschijnlijk nog gelukkig mee ook.

afstaan lijkt me een goede keuze, al moet je het kind natuurlijk nog wel dragen en baren en waarschijnlijk zal afstaan ook heel erg moeilijk zijn. maar ik vind het een goede oplossing. abortus is ook geestelijk heel erg moeilijk (lijkt mij).
Oud 12-03-2002, 20:57
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef:
ik herhaal (waarop velen namelijk niet reageren, en ook Dark Angel lijkt het niet gelezen te hebben): je kan het kind ook afstaan. ik weet hoe moeilijk dat is, maar je maakt het kind en de 'ouders' er waarschijnlijk nog gelukkig mee ook.

afstaan lijkt me een goede keuze, al moet je het kind natuurlijk nog wel dragen en baren en waarschijnlijk zal afstaan ook heel erg moeilijk zijn. maar ik vind het een goede oplossing. abortus is ook geestelijk heel erg moeilijk (lijkt mij).

had ik al gelezen

maar ik geef je daar wel gelijk mee.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 17:45
°Mel°
°Mel° is offline
Ik ben radicaal tegen abortus!
Als je onveilig gevreeën hebt, dan is het je eigen schuld en dan heb je niet het recht dat kindje zijn leven af te pakken omwille daarvan. Sta het dan af voor adoptie zodat het toch nog een leven kan hebben!
Ook in geval van verkrachting vind ik adoptie absoluut redelijker dan abortus.

From BadAngel with love
xxx
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 10:36
Iotje
Iotje is offline
Ik= internationalist.

Ik ben altijd een voorstander van arbortus geweest en dat ben ik eigenlijk nog. Tot is mijn kijk wat veranderd.....

...en dat komt omdat ik zo'n klootzak ben , zo'n wijsneus die dacht ' dat gebeurd niet'. Nou het gebeurde wel , en gister om elf uur heb ik m'n eerste moord gepleegd. En trots ben ik niet .......
Oud 15-03-2002, 17:42
***DKNY'ke***
***DKNY'ke*** is offline
ik vind dat abortus enkel toegelaten zou mogen worden als men voor de geboorte ziet dat het kind niet levensvatbaar zal zijn door een of andere aandoening of als men al meteen weet dat het maar enkele dagen zal leven. in andere gevallen vind ik het moord. Je doodt tenslotte toch maar een levend wezentje, het is dan nog wel niet geboren, maar het leeft toch al, en een leven kapotmake of abreken is in mijn ogen doden.

xELSx (oh ja, Els Dauven, vandaag juist 15 jaar en 4 maanden!)
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 18:31
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
ik zou zeggen dat over t algemeen geaccepteerd mag worden. Iedereen heeft 1 eigen keuze, da's wel oke. Maar diegene die zeggen dat abortus wel met verkrachting mag maar niet met je eigen vriend heeft toch iets tegenstrijdig. Die verkrachter is een onbekende (heel soms bekend) en je vriend is een bekende. Maar wat is het verschil?? Er komt dan alsnog een *embryo*, het kind of hoe je het ook wilt noemen. Zowieso is het dan moord.

Of je bent er helemaal tegen of er helemaal voor, je kan ook niet maar een beetje zwanger zijn.
Oud 15-03-2002, 20:45
Verwijderd
voor mezelf ben ik erop tegen, ik heb het niet laten doen.
Ik zelf ben dinsdag 3 maanden (12 weken) zwanger.
Van mij uit is het ook principe denken.
Dit kindje is een "ongelukje", maar zeker het beste ongelukje wat me ooit is overkomen.
Ik ben als mijn kindje er is 17 jaar. Erg jong en sommige mensen hebben daar geen respect voor. Dat is dan jammer. Ik kies voor mijn kleine babytje en dat gebler van al die mensen ben ik echt zat. Ik weet heus wel waar ik aan begin. En of je nu 17 bent of 30, niemand weet in het begin hoe je een kind moet opvoeden.
Maar ik ga ervoor.

en ps. ik vind dat iedereen het voorzich moet weten. Kep der wel respect voor als mensen abortus plegen. Dat is denk ik ontzettend moeilijk.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten